Vikaa vikaa vikaa - teknisten ongelmien ilmoitusketju

Foorumin päävalikkoonYlläpito ja tekniikka › Vikaa vikaa vikaa - teknisten ongelmien ilmoitusketju

tirehtööri

06.03.16 klo 00:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elokuva Zootopia/Zootropolis löytyy tykista kahteen kertaan.

cronenberger

06.03.16 klo 14:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

tirehtööri kirjoitti:

Elokuva Zootopia/Zootropolis löytyy tykista kahteen kertaan.

Tämäntyyppiset ongelmat on perinteisesti ilmoitettu säikeessä Virheitä tykityksissä.

On ihan ymmärrettävää, että etenkään uudemmat käyttäjät eivät ko. viestiketjua löydä, sillä ketjun nimestä asiaa ei voi mitenkään päätellä. Ketjussahan on alusta asti käsitelty kuitenkin nimenomaan leffatietueiden tekijätietoja. Itse en osaisi tuonnimisestä ketjusta lähteä leffatietojen korjauksia etsimään, ellen asiaa ennestään tietäisi. Voisiko ketjun nimen mahdollisesti muuttaa paremmin sisältöä kuvaavaksi? Esim. Virheitä leffojen tiedoissa / Virheelliset leffatiedot tms.

Olen tainnut jossain aiemminkin ehdottaa, että kannattaisiko ainakin tuohon Ylläpito ja tekniikka -alueen otsikkolistaan lisätä ylimmäksi jonkinlainen pysyvä FAQ-otsake, missä olisi neuvoja esim. missä ketjuissa mistäkin asioista kannattaisi ilmoitella / kysellä? Sieltä löytyisi myös ohjeet esim. uusien leffatietueiden lisäykseen jne. (Esim. että lisätessäsi nimikkeitä, tarkista tiedot ensin vähintään IMDb:stä, mielellään vielä Elonetista ja Wikipediastakin, copypeistatessasi tekijöiden nimiä, pidä huoli, että tyhjät välilyönnit eivät kopioidu nimien eteen, usein sekaannuksia aiheuttavat valmistusmaiden nimien kirjoitusasut Leffatykissä jne.). Nimittäin ko. Virheitä tykityksissä ketjussa on toki ollut lukusia kertoja keskustelua monista säännöllisesti toistuvista ongelmista, mutta nehän hautautuvat ajan kanssa sinne ketjuun, eikä etenkään uusien käyttäjien voi olettaa lukevan koko ketjua lävitse ennen aiheeseen kirjoittelua. Tällöin FAQ olisi paikallaan.

keijomies

26.09.16 klo 13:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Osaisiko joku sanoa, miksi en pysty lisäämään Hunt for the Wilderpeople elokuvaa tänne? Olen lisännyt tänne useita elokuvia ja tavalliseen tapaan laitoin kaikki tarvittavat tiedot kenttiin ja lähetin sen. Lomaketta ei kuitenkaan lähetetty vaan se heitti minut Leffatykin etusivulle. Aluksi luulin, että minkään elokuvan lisäys ei onnistu, mutta kokeilin samaa Ouija 2:sen kohdalla ja se toimi moitteetta. Missä vika? Voisiko joku muu yrittää lisätä kyseisen elokuvan tänne, kun kerran itsellä ei onnistu, kiitos! :)

JohnRambo

18.04.17 klo 22:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pystyiskö ylläpito lisäämään tämän: http://www.imdb.com/title/tt5207320/?ref_=nv_sr_1 leffan tietokantaan? En onnistunut vaikka yritin pari kertaa. Viikonloppuna menos kattoo ja rapsaa tulossa.

18.06.17 klo 12:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

En nyt tiedä onko tämä oikea ketju, mutta leffa おもひでぽろぽろ eli englanniksi Only Yesterday ei sisällä suomenkielistä nimeä joka on siis Eilisen kuiskaus

18.06.17 klo 19:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Vastaavista virheistä voi ilmoittaa tuohon ketjuun: http://www.leffatykki.com...-ja-tekniikka/20630?p=224

Lisäsin nimen.

17.10.17 klo 17:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onko Leffatykissä olevien tv-sarjojen pistejakaumalistausta mahdollista saada yhtenäiseksi elokuvien vastaavan kanssa? Nyt tv-sarjan arvosanaa klikatessa käyttäjänimi sekä mahdollinen kommentti eivät näy elokuvien tapaan valkoisella pohjalla, mikä tekee luettavuudesta sekavan.

Tässä vielä selvennykseksi esimerkit:
Elokuva: http://www.leffatykki.com/elokuva/ariel/arviot/10
Tv-sarja: http://www.leffatykki.com....-tuotantokausi/arviot/10

09.11.17 klo 20:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tykin alalaidan Katso myös nämä -suosituksiin tuli DefaultHandler-linkillä oheinen sivu (en ollut tuolla hetkellä tykkiin kirjautuneena):

En ole kyseistä elokuvaa pisteyttänyt tai arvostellut, joten onko jokin bugi sivustolla, että (mahdollisesti toisen henkilön lähettämiä arvosteluja) tulee yleisesti näkyville? Ei liene tarkoituksenmukaista?

08.03.18 klo 23:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Netti varmaan tökkäsi näpeille, kun ei voi pisteyttää elokuvia. Tähtigrafiikka on hävinnyt, kun yrittää leffan nimen kautta hakemisen jälkeen antaa arvosanaa. Mozilla ja chrome sama juttu, mutta ehkä liittymällä on jotain tekemistä asian suhteen, vaikka ennen ongelmaa ei esiintynyt. Fanitettavan kommentoimaa leffaa siirryin eilen iltamassa katsomaan specsejä tarkemmin ja ko. homma alkoi vaivata yleensä tuosta lähtien. Ennen myös omaan tykkiin pääsemisessä on häikkää ilmennyt ja F5 sai refreshata tarpeekseen asti. Joka suhteessa toisen onni tuntuu olevan jonkun epäonni tahi kun jostain bugista pääsee eroon, niin toinen kurkistaa jonkun nurkan takaa.

08.03.18 klo 23:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itsellä oli kanssa joskus muinoin tuon pisteytyksen kanssa ongelmia. Onko sulla barros adblock tai muu vastaava mainosesto päällä tällä sivustolla? Muistaakseni tuo voi vaikuttaa.

08.03.18 klo 23:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Selkisi, kun Adguardin poistin päältä ja päivitin selaimen ohjeen kautta. Ei ollutkaan isompi vipa näin jälkiviisaana ja tuon ohjelman asensin, kun luulin adblockin hävinneen. Selaimen oikeassa reunassahan tuo vielä pönöttää ja tykki taitaa ainut sivu olla, jossa ei tarvii käyttää mainostenestoon. Hyvä Brutus jatka toki asialinjoilla, kiitosta!

16.04.18 klo 13:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mahtaako kelläkään muulla olla/ollut vastaavanlaista ongelmaa? Eli kenenkään Teemat-listoja en pysty katsomaan. Aivan sama keneltä yritän mennä näitä selailemaan, firefox avaa uuteen välilehteen ja antaa 404 Not Found. Muillakin selaimilla koitettu ja TOP-listojen avaaminen kyllä onnistuu. Kiinnostaisi vain tietää olenko yksin tämän ongelman kanssa..

Leffa Timppa

16.04.18 klo 15:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täällä on ihan sama ongelma ja aina ollut. Jos profiilin kautta yritän päästä katsomaan noita, ei toimi, mutta tuolta Teemoista olen päässyt niitä katsomaan. Mutta jos sieltä haluaa löytää juuri tietyn hepun teeman, joutuu kyllä hieman etsimään.

16.04.18 klo 18:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ok thänks! Probleema on siis sivustossa, kuten vähän aavistelinkin.
Tästä tulikin mieleen, ei täällä taida juurikaan ylläpitäjiä pyöriä enää, poisluettuna Hexter ja pitämässä sivustoa edes jotenkin ajankohtaisena? Verrattuna tykin "kulta-aikoihin".. Esim. Doctor Strangea ei ole näkynyt leffateattereissa yli vuoteen. Ei kovin ruusuista kuvaa anna vierailijoillekaan, joita varmasti täällä käy edelleen lukemassa arvosteluja, kommentteja ym.

16.04.18 klo 20:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Ylläpitäjiä/tykittäjiä/tähtääjiä tulee sitä mukaa kun niitä titteleitä ja oikeuksia vaan jaetaan. En tiedä miten täällä on näiden suhteen nykyaikana, mutta niitä on ainakin joskus ymmärtääkseni jaettu hyvämaineisille ja vastuullisille tyypeille, jotka ovat kantaneet muutenkin kortensa jotenkin kekoon sivuston puolesta, tyyliin lisäilleet paljon leffoja, kirjoittaneet paljon laadukkaita arvosteluja ja muuta mukavaa. Vanhoista jermuista ei täällä taida montaa enää ollakaan ja sivusto jäänyt vähän ajastaan jälkeen.

Toisaalta itsellä Tykki melkein ympärivuorokautisesti taustalla auki, uutta tavaraa ja arvosteluja tulee monipuolisesti lisäiltyä koko ajan ja erilaisia pikkuvirheitä tulee selatessa muutenkin valtavasti vastaan joka päivä, tuntuu tyhmältä alkaa niitä yksitellen raportoida tuonne vikaketjuunkaan kun tuntuu ettei täällä oikein ole koskaan ketään korjaamaan kykenevää enää paikalla...

16.04.18 klo 21:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Valitettavasti sivuston varsinainen ylläpito (omistajat) ei ole viime vuosina ollut järin aktiivinen. Asiasta päättäviin tahoihin ei siis saa foorumin kautta yhteyttä, mutta sähköpostia voi koittaa lähettää osoitteeseen yllapito ät leffatykki piste com . Jos laajemmat käyttäjoikeudet kiinnostavat, niin kannattaa laittaa sinne viestiä.

Olen ollut sivuston omistajaan (nimimerkki Arska) satunnaisesti sähköpostitse yhteydessä teknisten ongelmien tai trolli-invaasioiden yhteydessä. Jos laitatte ylläpidolle sähköpostia Tähtääjän tai Tykittäjän arvosta, niin voitte halutessanne mainita, että minulta voi sitten sähköpostitse kysyä vahvistusta sille, ettei oikeuksia pyytävä käyttäjä ole trolli. Siitä en sitten tiedä, onko minun mielipiteelläni asian suhteen mitään merkitystä. On toki myös mahdollista, että joku ylläpitäjistä lukee foorumia säännöllisesti vaikkei sille kirjoitakaan.

Nyt leffateattereissa -karusellista tiedän vain, että se poistuu sitten joskus kun joku asioista perillä oleva henkilö jaksaa asialle tehdä jotain.

Joka tapauksessa olisi hyvä saada pari kolme aktiivista moderaattoria lisää. Tällä hetkellä minä moderoin foorumia käytännössä yksin (ei sillä, että hommaa kauheasti olisi) ja leffanimikkeiden huoltotoimista vastaavat pari ihailtavan tarmokasta tyyppiä (sillä saralla hommaa onkin sitten loputtomasti).

16.04.18 klo 23:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitosta jälleen asiaa valaisevista vastauksista. Silloin joskus kun ensimmäisiä kertoja eksyin tänne arvosteluja lukemaan, oli koko sivusto muistaakseni erinäköinen. Päivitys taisi olla jossain 2008-2009..? Long time lurker olen ollut.

Puollanpa nyt sitten välittömästi paria käyttäjää elitistien :) joukkoon, jos tällä vaan on mahdollista puhaltaa extrahenkeä sivuston toimintaan.

02.02.19 klo 13:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

...mutta sähköpostia voi koittaa lähettää osoitteeseen yllapito ät leffatykki piste com

Laitoin pari kertaa ylläpidon sähköpostiin äsken viestiä (joo, poistin välilyönnit ja muutin ätin ja pisteen oikeiksi merkeiksi), mutta postilaatikkoon tuli vastaus otsikolla Undelivered Mail Returned to Sender.

Mättääkö joku leffatykin sähköpostin suunnalla? Omiin varasähköposteihin onnistui samansisältöisen viestin lähetys ja perillemeno ongelmitta.

Karppuuna

17.10.19 klo 22:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mistähän johtuu että tämä sivusto näyttää Chromella todella yksinkertaiselta versiolta ja Firefoxsissa näyttää normaalilta, ollut jo pidemmän aikaa näin. Kuvaa en pästy laittamaan, mutta etusivu näyttää tältä.

Como

Uutiset
Info

18.10.19 klo 10:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Karppuuna kirjoitti:

Itse olen huomannut, että hakukoneen kautta Leffatykki avautuu https-protokollalla, ja tuo kai tekee sivusta mainitsemasi tapaisen epäkäytännöllisen listan. Auttaisiko siis osoiterivin muutos http:ksi, vai onko kyseessä jokin muu Chromen vika?

---

Toisena vikana olen pannut merkille, että välillä Leffatykin etusivu on tietokoneellakin avautunut mobiilinäkymän tavoin, jolloin esim. viimeisimpiä keskusteluja ei ole näkynyt. Kun sitten etusivulla olen klikannut jotain elokuvaa tai muuta linkkiä, niin avautunut käyttöliittymä on normaalin tietokonenäkymän tapainen, mutta logoa tai valikon Etusivu-linkkiä kyseisellä sivulla klikaten etusivu on monesti avautunut jälleen mobiilinäkymänä.

---

En sitten tiedä, onko Karppuunan ja minun mainitsemia asioita mahdollista korjata koodillisesti tai palveluntarjoajan kautta / onko linjoilla sellaisia ihmisiä, jotka voivat viedä tietoa eteenpäin (aika paljonhan on puhuttu, että sivuston kehitys on melko pysähtynyttä).