Mikä ylläpidossä mättää vai mättääkö mikään?

Foorumin päävalikkoonYlläpito ja tekniikka › Mikä ylläpidossä mättää vai mättääkö mikään?

Key

29.10.13 klo 10:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lisättäviä videoita ja kuvia taitaa olla kertynyt taas aikamoinen määrä.

04.12.13 klo 19:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kävin läpi jonossa olevat kuvat, paitsi yhden, josta en osannut sanoa, onko se ao. leffasta alkuunkaan (Kummeli Kultakuume -potretissa poseerasi natsitrio). Vähän mietityttää, toimiiko tuo admin-sivu aivan siten kuin sen pitäisi. Katsokaa itse ja ihmetelkää:

Arvosteluja pitäisi olla jonossa 5, mutta yhtäkään niistä ei tyrkytetä modelle nähtäväksi? Ja onko niitä hyväksymättömiä kuvia nyt sitten jonossa 21 088 vai yksi? Maailma on ihmeitä täynnä.

uusis

10.07.15 klo 04:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Harvoin laitan tänne mitään, koska yleensä kaikki katsomani leffat on jo täällä. Mutta katsoin omasta mielestäni mielenkiintoisen leffan Netflixistä jota täältä ei löytynyt. Yritin lisätä sen tänne, ja aikaa on kulunut jo yhdeksän päivää eikä leffaa ole lisätty. Kuinka pitkä tämä käsittelyaika on keskimäärin? Joskus on käynyt niinkin, että lisäämääni leffaa ei ole hyväksytty, menee pari päivää ja joku toinen onkin saanut sen lisättyä. Oliko jonossa ennemmin vai halusiko joku "etupiirin" jäsen kunnian leffasta. Eli kannattaako leffoja lisätä ollenkaan ku joku toinen ne laittaa sitten myöhemmin kuitenkin?

the grandi-ma

11.07.15 klo 20:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Älä huoli. Kyllä minäkin lisäsin Jay and Silent Bob-leffan ja siinä kesti kauan. Itsekin jo hätäilin,mutta kyllä se sieltä tulee.

JohnRambo

26.09.15 klo 14:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sinänsä mulla ei ole mitään klikkaushakuisia artikkeleita tai juttuja vastaan, sillä ymmärrän, että tämäkin sivusto pyörii sponssirahoilla. Silti ehkä jotain tason heikkenemistä on havaittavissa. Muutamia esimerkkejä.

"Tarantinon kohdalla voisi odottaa, että mies heittäytyisi silloin tällöin sohvalle jonkin striimauspalvelun tarjonnan pariin" [Tarantino: VHS-jutusta]
- Kenties maailman tunnetuin cinefili, jolla on rahaa kuin roskaa käyttäisi striimauspalveluita? Eiköhän kaikki tajua, että kovimmat hifistelijät haluavat tuotteensa aina fyysisessä muodossa. Mielestäni siinä, että Tarantino katsoo vieläkin mieluummin VHS:iä, kuin Netflixiä ei ole mitään ihmeellistä.

Artikkelissa "Kehäraakkeja ja kohokoukkuja" nostetaan esiin Real Steel (2011) ja Grudge Match (2013) samassa yhteydessä Rockyn ja Raging Bullin kaltaisten klassikoiden kanssa. Jälkimmäisen voin tavallaan ymmärtää, ja eihän juttu varsinaisesti listaa parhaita nyrkkeilyelokuvia. Silti otanta on vähintään hämmentävä. Jos mietitään valtavirran nyrkkeilyelokuvia niin mainitsematta jää ainakin Haastaja (1975) ja Hurricane (1999). Vai oliko artikkelin pointti vaan "esitellä pari random-nyrkkeilyleffaa"? Toisaalta artikkeli pohjustaa jutun näin: "Nyrkkeily on elokuvissa varsinkin suomalaisesta näkökulmasta pinnalla. Teattereihin on saapunut odotettu Southpaw ja lajin tunnetuin kuvaelma, Rocky-elokuvien sarja, pyörii parhaillaan televisioesityksessä." Eli se, että yksi nyrkkeilyleffa on teattereissa ja Rocky-leffat pyörivät sadatta kertaa uusintana telkkarista tekevät nyrkkeilystä relevanttia varsinkin suomalaisesta näkökulmasta?

"Virheitä tykityksissä"-topicissa otin jo aiemmin esiin Keith Richardsin nostamisen esiin "Muun maan mustikat"-artikkelissa, joka oli täysin perusteetonta. Sen lisäksi, että Richards on lievästi ajankohtainen uuden Netflix-dokkarin myötä, niin maininnasta huolimatta Leffatykki ei itse lisännyt leffaa tietokantaansa, vaan tein sen itse, koska olin jo katsonut sen ja halusin kommentoida sitä täällä.

Olen useasti nauttinut Leffatykin artikkeleista, ja olen tainnut muutamassa yhteydessä täällä foorumillakin kehaista sitä, kuinka sivustolle leffojen kommentointi on mulle tärkeä harrastus. Silti, ehkä jotain tasoa saisi odottaa näiltä jutuilta ja yleiseltä meiningiltä. Enkä tarkoita pahalla, koska tiedän, että tämä ei kellekään ylläpitäjälle ole duuni. Mutta tarviiko asioita tehdä puolittain tosissaan? Eikö ne kannata jättää tekemättä jos ei kunnolla jaksa panostaa?

Suosittelen lukemaan Laajakuva.comin artikkelin ammattimaisen elokuvakirjoituksen huonosta nykytasosta. Vaikka ammattimaisuus ei siis koske tätä sivustoa millään tavalla (ja Leffatykki on kohteliaasti mainittu amatöörien sivuna), niin jotain pohdittavaa tuossakin saattaa olla.

Linkki artikkeliin: http://www.laajakuva.com/...et-astu-kritiikin-paalle/

Wayne 64

26.09.15 klo 18:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

JohnRambo kirjoitti:

Linkki artikkeliin: http://www.laajakuva.com/...et-astu-kritiikin-paalle/

Jep. Olen ollut jo pitkään tuohtunut noiden artikkeleiden tasosta. Niissä käsitellään aivan liikaa mainstream-elokuvia, ja esimerkiksi ei-amerikkalaiset ja ei-englanninkieliset elokuvat ovat tällä sivustolla (ja artikkeleissa) aivan turhan vähälle huomiolle jääneitä. Osasyy tosin saattaa olla se, että Suomessa näytetään teattereissakin pelkkiä Hollywood-elokuvia suomalaisten lisäksi. Tämä on kyllä sääli, koska esim. 70-luvulla Suomessa oli rikas elokuvakulttuuri, ja jopa kaikkein pienimmissä kunnissa (kuten Niinisalo) näytettiin paljon eri maiden elokuvia. Ihmiset jäävät kyllä paljosta paitsi tällä nykymeiningillä.

gojira

24.09.18 klo 17:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onkos noissa sarjojen lisäyksissä jotain ongelmia vai kestääkö vain? Pari viikkoa odotellut, että esim. laittamani Ozarkin toinen kausi tulisi tännekin näkyviin ja pari muutakin siinä venttaamassa.

hexter

25.09.18 klo 00:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei ole muuta kuin aikataulullisia ongelmia, mutta nyt pitäisi löytyä kaikki lisätyt!