Mikä ylläpidossä mättää vai mättääkö mikään?

Foorumin päävalikkoonYlläpito ja tekniikka › Mikä ylläpidossä mättää vai mättääkö mikään?

spp21

11.12.12 klo 18:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minkälaisia leffatykin muutokset tulevat olemaan?

spp21

11.12.12 klo 18:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muuten, aloittamaani keskusteluun nimeltä Suosikkielokuvat-keskustelu ei ole vastattu yhtään kertaa.
Voitaisiinko se poistaa?

gojira

11.12.12 klo 18:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

^
Ihan vain vinkkinä, että jatkossa kannattaa kirjoittaa lisäykset samaan viestiin, eikä tuhlata tilaa, varsinkin kun jälkeesi ei kukaan muu ole vastannut ketjuun. Toiminnon voi jatkossa siis suorittaa "Muokkaa" -painikkeen kautta, joka killuu viestisi alalaidassa.

ohoto+

12.12.12 klo 18:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

spp21 kirjoitti:

Voitaisiinko se poistaa?

Niin, se olisi järkevää että oman viestin/keskustelun avauksen voisi poistaa jälkeen päin.

Maximus

12.12.12 klo 20:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lisättävää (omasta mielestäni tykkiä rutkasti parantavia):

- Omien topikkien otsikoiden muokkaaminen jälkeenpäin.
- Omien topikkien/viestien poisto.
- Privaattiviestit (edes tykittäjille ja modeille).
- Lisää rekrytointia tykittäjiksi
- Sähköpostien ignooraaminen on törkeää, sen voisi jättää pois.

Nämä nyt alustavasti parantaisi mielestäni tykkiä huomattavasti.

20.12.12 klo 19:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Kaikki totta, mutta kuuluisivat varmaan pikemminkin Leffatykki 3.0 -kehitystopicciin. Täällä pitäisi minusta keskustella nimenomaan ylläpidon linjasta ja foorumin tilasta.

Ja AP, haluaisin ihan oikeasti kuulla teikäläisen mielipiteen asiasta. En lytätäkseni vaan oppiakseni.

AP

25.01.13 klo 18:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse keskityn lähinnä arvosteluiden lukemiseen ja kirjoittamiseen. Suurimmat ongelmat leffatykissä, minkä takia täällä ei juuri enää viitsi viettää aikaa, liittyvät elokuvan kaupallistumiseen, jota leffatykkikin valitettavasti edistää tukemalla finnkinon monopolia (mm. jakamalla palkintoja uusien kaupallisten elokuvien arvioista). Tällaiset asiat houkuttelevat käyttäjiä tekemään arvioita lähinnä liukuhihnaelokuvista, valtavirrasta poikkeavien jäädessä olemattomalle huomiolle. Finnkinon katsoituimpien elokuvien listat, jotka ovat täynnä jatko-osia, uusintaversioita, 3D-elokuvia, kertovat myös totuuden leffatykin keskusteluista, joissa painottuu nuo samankaltaiset viritykset. Kaupallisuus näkyy myös tietenkin siinä, millaisia käyttäjiä täällä on.

Valtaosa käyttäjistä ei ymmärrä edes elokuvataiteen perusasioita; eikä siten ole toivoakaan, että esim. jostain neorealismista, film noirista, ekspressionistisesta elokuvasta tai mykkäelokuvasta syntyisi mitään oikeasti rakentavaa ja pitkäaikaista keskustelua. Foorumi on kommenttiosioiden, viestien ja monien arvosteluidenkin perusteella täynnä luvattoman huonosti äidinkieltä osaavia keskenkasvuisia (tai vähintäänkin henkisesti keskenkasvuisia), mitkä saavat foorumin näyttämään toiselta versiolta suomi24 -foorumin kaltaisesta digitaalisesta kaatopaikasta. Ei minua kiinnosta, että sanooko minua joku tosikoksi näiden valitusten takia, sillä tuo on vain yksi tyypillinen leimakirves, joka viskataan kun mitään todellista argumenttia ei ole tarjottavana. Minusta tämä ns. "hyvä ilmapiiri" on hyvin keinotekoinen mm. näistä edellä mainituista syistä johtuen.

14.02.13 klo 19:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Itselleni ei ole jäänyt vaikutelmaa, että Leffatykissä ainakaan foorumin Kovilla Hemmoilla on puutteita elokuvamaussa, -sivistyksessä tai -tietämyksessä. Sen sijaan ongelma on, ettei aiheesta juurikaan keskustella. Jutustelu sivuaa leffoja suhteellisen satunnaisesti, muun läpänheiton ohessa. Uskoisin, että jos joku rupeaisi aktiivisesti nostamaan esiin elokuvaa taiteenlajina, aiheesta sikiäisi nopeasti keskustelua ja arvosteluja. Itse olen muutamaan otteeseen yrittänyt jotain tällaista, mutta täytyy myöntää, että nämä säikeet ovat aika nopeasti kuivuneet kasaan. Ehkä sinä voisit itse osallistua elokuvataide-keskusteluun aktiivisemmin, jolloin näin ei ehkä niin helposti kävisi.

Toisaalta täytyy sanoa, että meillä oli aluillaan ihan hyvä keskustelu Arpinaaman taiteellisista ansioista. Valitettavasti se keskustelu jäi sitten aika lyhyeen. Kysynkin siksi ihan suoraan, pidätkö minua tyyppinä, joka ei ymmärrä mitään elokuvataiteen perusasioista vai jäikö vastaaminen muuten vain väliin?

Olet oikeassa siinä, että tällä hetkellä teattereissa pyörivät leffat savat Tykissä turhan paljon näkyvyttä. Olisi mielestäni ihan hyvä, jos ylläpidossa jollain tavoin noteerattaisiin arvostelut sellaisista elokuvista, joista ei aiemmin ole tehty arvosteluja. Useimmat ihmiset haluavat näkyvyyttä teksteilleen - ehkä ratkaisu olisi yksinkertaisesti esitellä etusivulla viisi uusinta arvostelua ja niiden ohessa viisi uusinta arvostelua, jotka ovat ainoat ko. elokuvasta kirjoitetut tekstit.

Toisaalta pitää muistaa, että Leffatykki on käyttäjiensä näköinen. Ehkä suurin osa ihmisistä haluaa siltä tällaista sisältöä. On kyllä myönnettävä, etten itsekään ole vuosiin lukenut Leffatykin arvosteluja. Yleensä olen asioista siinä määrin eri mieltä, että suositukset menevät metsään, ja kovin kiehtovia analyysejä täältä on myöskään turha hakea. Kaipa minäkin olen kusipääelisti.

19.02.13 klo 17:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Puhun nyt vain omasta näppituntumastani, mutta esim. arvostelujonossa (silloin kun olen sitä ehtinyt käymään läpi) tulee useammin vastaan mainstreamia kuin sitä toista päätä. Ne elokuvat, joihin ei "kaikkialla" törmää, jäävät myös helpommin arvosteluiden kirjoittajilta näkemättä. :/

Kaikki eivät täällä foorumila pyöri, eikä Leffatykin etusivun muuttaminen ole nopea toimenpide, mutta... Voisiko jonkun tuntemattomamman leffan tunnettuutta lisätä esim. ketjulla, johon nostettaisiin ajoittain elokuva/elokuvia, jotka pitäisi löytää katsottavaksi ja kommentoitavaksi/arvosteltavaksi tietyssä ajassa? Eli vanhan kunnon aarteenetsintäpelin tapaan metsästettäisiin tietyt kriteerit täyttäviä leffoja, joista sitten onnistuneen metsästyksen päätteeksi jauhettaisiin kunnolla näyttöruudun loimotuksessa. Mutta riittäisikö palkkioksi vain hyvä vuoropuhelu, vai pitäisikö palkkioksi jakaa myös - krhm - lippuja massaviihteen lähteille tms.?

Dekabristi

11.04.13 klo 01:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

JohnRambo

11.04.13 klo 21:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dekabristi kirjoitti:

Ylläpito voisi mielestäni esimerkiksi vastata heille esitettyihin kysymyksiin.

Munkin mielestä sun kysymykseen olisi kuulunut julkisesti vastata, koska kyseessä on kuitenkin tärkeä aihe, josta voisi sivustolla saada aikaan hyvänkin keskustelun. Missä menee leffatykin linja "oikean" ja "väärän" elokuvan välillä? Mitkä leffat ovat hyväksyttäviä tietokantaan? En ainakaan tuolta Facebookista nähnyt mitään viestejä, vaikka sinne sanoivat vastanneensa. Miksi aihetta pitää kierrellä ja vältellä?

J.Lipponen

15.08.13 klo 15:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joku aika sitten nousi mieleeni melko hölmöltä tuntuva kysymys:
Kenen ylläpidon jäsenistä ja leffatykin perustajista idea nimi "Leffatykki" on ja heiteltiinkö perustamisen aikaan ilmaan muitakin nimi vaihtoehtoja?

15.08.13 klo 22:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dekabristi kirjoitti:

Niin voisi.

JohnRambo kirjoitti:

Kantaan hyväksytään elokuvia ns. kulttileffoista mainstream-tuotantoihin. Myös joitakin ns. findie-elokuvia kantaan on päästetty, mutta ei kuitenkaan tekeleitä, jotka edustavat tyyliä "Ainon ja Maunon häät 2011" tai "Timppa ja Minttu piereskelevät Mintun kännykkäkameralle" ja sitä rataa...
Milloin olet kysynyt asiasta Facebookissa? Kysymys on todennäköisesti hukkunut muiden viestien sekaan.

J.Lipponen kirjoitti:

Nimen takana on oletettavasti joku alkuperäisistä Sohvaperunoista (Arska, Viljami tai Kustaa... mahd. myös nimim. Irmeli Karma tai Eetu Nortiainen ovat saattaneet vaikuttaa asiaan). Tarkempaa vastausta kannattaa kysellä esim. juuri Arskalta.

vasara88

07.09.13 klo 19:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuinka pitkä mahtaa olla lisättyjen kuvien ja videoiden jono? Olen lisännyt useita kuvia ja jotkut noin kolme viikkoa sitten.

Arz

08.09.13 klo 00:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

vasara88 kirjoitti:

Olen ihmetellyt aivan samaa...

08.09.13 klo 14:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuinka pitkä mahtaa olla lisättyjen kuvien ja videoiden jono?

Mikäli oikein käsitän, jonossa on 19 385 tarkistamatonta kuvaa. Hyväksymisessä saattaa siis vierähtää vielä tovi.

09.09.13 klo 20:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuinka pitkä mahtaa olla lisättyjen kuvien ja videoiden jono?

Miksi miinuksia? (tätä kirjoittaessa -2) Miihkali sentään kertoi että kuvia on ihan perkeleesti lisäämättä. Ei tarvitse enää kenenkään kysellä miksi kuvia ei tykkiin ilmesty. Aika turhaa on siis niitä lähetellä. Ehdotankin että kuvien lisääminen poistetaan kokonaan käytöstä ja samalla kaikki muu, mitä ei jakseta tai ei enää huvita hoitaa. Ylläpito voisi vaikka luetella, mikä ei enää kiinnosta, niin sitten tiedetään.

Maximus

09.09.13 klo 23:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

sulo kirjoitti:

Kuinka pitkä mahtaa olla lisättyjen kuvien ja videoiden jono?

Oletan että miinukset johtuivat siitä, että hänen viestissään luki alunperin "19385.", eikä mitään muuta. Annoin kuitenkin Miihkalille nyt plussan niin on mukavan pyöreä nolla.

10.09.13 klo 10:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mainittakoon, että kuvajonossa näyttäisi tällä hetkellä olevan 0 kuvaa. Tämä ei tosin ole minun ansiotani.

hexter

10.09.13 klo 11:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tyhjentelin tosiaan eilen kuvien ja videoiden jonot nollille. Ykkösprioriteettina on ollut hetken aikaa (ja on suurimmaksi osaksi edelleen) sarjapuolelle tulevat uudistukset ja niiden kans värkkääminen, mutta vilkuilen jatkossa myös tätä puolta ylläpidosta tarkemmin.