Suuri miinuskeskustelu

Foorumin päävalikkoonYlläpito ja tekniikka › Suuri miinuskeskustelu

28.08.11 klo 19:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miinukset pois, pelkät plussat tilalle.

James_Bond

28.08.11 klo 20:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Blaze kirjoitti:

Miinukset pois, pelkät plussat tilalle.

Tuossa on järkeä ja juuri tuontapaisia vastauksia tarvittaisiin tänne lisää. Kannatetaan.

28.08.11 klo 20:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos miinukset otetaan pois, alkavat modet poistaa suoraan niitä viestejä joiden uskovat olevan sen arvoisia. Silloin viestin poistuminen on yhdestä ihmisestä kiinni, nyt se on sentään useamman eri miinustajan "äänestettävissä". Kukas sitä ruikutusta jaksaa sitten kuunnella?

28.08.11 klo 21:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

sulo kirjoitti:

Täällä oleva viestini on saanut peräti 8 miinusta tähän mennessä. Pitääkö tuo viesti siis poistaa mielestäsi? Ei mitään minkä takia ansaitsisi poistoa. Vai ovatkohan viestin kuvat liikaa leffatykin moralisteille?

28.08.11 klo 21:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

sulo kirjoitti:

Bandwagon ei kelpaa perusteluksi. Se miten suosittuja tai epäsuosittuja viestit ovat, ei tee niistä yhtäkkiä sääntöjen vastaisia. Sitä paitsi, viestien poistaminen pitäisi olla viimeinen keino. (Turhat viestit, tuplapostit ja yms sääntöjenvastaisuudet sitten erikseen.)

Ylläpidon yksi tehtävistä on kuunnella sitä ruikutusta. Palautteesta voidaan oppia ja kehittää tätäkin foorumia paremmaksi.

28.08.11 klo 21:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Blaze kirjoitti:

Niin mutta eriasia on se kiinnostaako ylläpitoa kuunnella yhtään mitään. Kuten Maximus kerran totesi, ei heitä kiinnosta.

28.08.11 klo 23:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Ylläpito sitä ja tätä, lälläslää. Ehkä koko aika tarvitse olla muistuttamassakaan herra ikään ehtineitä, jotka vielä puurtavat sivuston palvelimen eteen. Olen omalta kohdalta kauan aikaa sitten joutunut huomaamaan, kun yhtäkkiä varannot katoavat tai jotain mystistä. Tämän jälkeen vehreä keskusteluryhmä erään matsipalvelimen yhteydestä kaikkosi Suomen osalta tietoisuudesta. Syineen tapaus on mielestäni kuitenkin ainutlaatuinen, jota en jaksa täällä uskoa tapahtuvan vielä hetkeen.

10.09.11 klo 15:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse en ole viesteissä juurikaan syyttä tapahtuvaa miinustelua havainnut. Arvosteluissa sitä sen sijaan jonkin verran vaikuttaisi esiintyvän mielipiteiden, ei laadun perusteella - olenkin jo pitkään ollut sitä mieltä että arvostelujen plussaaminen/miinustaminen pitäisi varata tähtääjille ja sitä ylemmille. Kuitenkaan koko asiasta ei pitäisi valittaa mielestäni niin paljoa, ne plussat ja miinukset vain kertovat mitä muut ovat tykänneet jostain viestistä tai arvostelusta. Eivät ne muuten vaikuta, ellei sitten viestiä miinusteta piiloon ja silloin se on kyllä yleensä ollut ihan paikallaan.

Että kuulkaas tyypit joiden viestit saavat miinuksia - vaikka muut eivät voisi enää ilmoittaa miinuksia antamalla, etteivät pidä viesteistänne/teistä, niin luulenpa vähän että se jatkossa miinusten poiston jälkeen kyllä ilmaistaisiin vielä selkeämmin ns. sanallisesti. Jos niitä miinuksia tulee paljon niin se tarkoittaa ihan sitä että se viesti on useimpien mielestä paska.

Maximus

11.09.11 klo 00:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse olen miinuksia vastaan siitä syystä, että mielestäni kaikkien pitäisi pystyä keskustelufoorumilla ilmaisemaan mielipiteensä perusteellisesti sanallisessa muodossa, eikä painamalla miinus nappulaa.

11.09.11 klo 01:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jep jep. Siinähän mielipideasioissa argumentoitte toisianne kumoon.

Miinustaminen aiheuttaa pahaa verta foorumeille ja tekee hallaa koko foorumin yhteishengelle*.

*mille vit$£" yhteishengelle?

11.09.11 klo 21:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

On muuten hilpeää, kun täällä valitellaan että kovalla työllä ansaitut plussat heti miinustetaan ilman perusteluja pois - ketään ei sen sijaan tunnu haittaavan että muiden vaivalla antamat miinukset heti perään perustelutta plussataan positiivisen puolelle.

11.09.11 klo 21:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minua taas vaivaa se että jos joku rienaa minua täällä, ja minä puolustaudun, viestini hukutetaan miinuksiin. Pitääkö kaikki vain niellä?

11.09.11 klo 22:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

...Pitääkö kaikki vain niellä?

Eikös se ollut sinusta oikein mieluisaa? No niin, asiaan. Ei tietenkään tarvitse, voi ne sylkäistä pois...eiku nyt siis ihan oikeesti asiaan.

Ei tarvitse, mutta harvemmin sinua on syyttä "rienattu". Keskustele asiallisesti, niin sinun kanssa keskustellaan asiallisesti. Jos joku vittuilee, nin vittuile takas.

12.09.11 klo 19:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

^^ Jotkut naiset nielevät itseasiassa jotta pääsisivät nopeammin mausta eroon!

Toivottavasti ymmärsit käyttämäni symboliikan.

Ale

11.02.12 klo 00:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pakko sanoa, että tämä viestien plussaaminen ja miinustaminen tuo ihan oikeasti tälle foorumille huonoa ilmapiiriä. Jo ennen tätä systeemiä jokaisen "noobin" tai joidenkin muiden foorumilaisten vähäinformatiivisen viestien jälkeen kyseltiin heti perään perusteluita, vaikka sille, että miksi jokin leffa oli hyvä tai huono. No joo, ei sellainen ole ilkeää, mutta antaa uusien tulokkaiden tutustua foorumiin ja leffakeskusteluihin ilman, että viesteihin puututaan poliisimaisella otteella. Kun itse kirjauduin leffatykkiin -03 eivät viestini todellakaan olleet hienoja, mutta siitä sitä lähettiin. Noina alkuaikoina käytiin hauskoja kädenvääntöjä esim. John Lennonjohdon kanssa mm. Kummisedän ja Terminator kakkosen välillä. Ainakin omasta mielestäni foorumi on parhaimmillaan, kun siellä voi harrastaa rentoa paskanjauhantaa.

Eihän siinä ole mitään pahaa, että halutaan pitää foorumi siistinä, mutta jos ruvetaan pikkutarkaksi niin se vähentää aktiivisuutta ja täten keskustelun määrää. Jokunen typerä viesti ja off-topikki siellä sun täällä tuskin tappaa foorumia, pikemminkin antaa sille suolaa. Jossain vaiheessa "leffat yleisesti"-osasto muuttui listailuksi. Viimeisimpänä valopilkkuna on kyllä toiminut nämä supersankari-topikit, jossa tietyt sarjisnörtit ovat hehkuttaneet omalta osaltaan esim. viimeisintä Avengers-teaseria. Niitä viestejä lueskellassa on saanut kohdata sitä kaivattua aitoa innostusta elokuvaa kohtaan!

28.03.12 klo 16:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse olen ainakin huomannut sen että leffatykissä kirjoitellaan muihin foorumeihin nähden aika pitkiä viestejä, mikä toki saattaa olla plus miinus syteemin ansiota. Valitettavasti tämä on tapahtunut hiukan kirjoittajien aktiivisuuden perusteella. Esimerkiksi keskustelu viimeisen parin vuoden aikana on tapahtunut täällä tykissä aika paljon samojen käyttäjien kesken. Sitten muutamia kertoja näkyy uusien foorumilaisten viestejä, mutta vähän ajan päästä heidän aktiivisuus loppuu kuin seinään. Tämähän on oikeastaan aika huono juttu eikö niin?

Sitten tämä miinusasia. Kun leffatykki uudistui, huomasin sen jälkeen että kun joku viesti on saanut kymmenen miinusta, se poistuu. Miksi näin? Eikö niitä voi säilyttää ihan vaan siksi että joku utelias voisi vilkaista mitä leffatykki pitää paskana? Esimerkiksi eilinen viestini jossa kerroin kuinka päästin itseni ammattikoulussa helpompana kirja-analyysin kanssa hävisi. Kauheaa kerta kaikkiaan, vaikka omasta mielestäni viesti ei ollut paskaa.

gojira

28.03.12 klo 18:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Eiköhän aika moni "uusi foorumilainen" tule vain kysymään jotain yksittäistä asiaa elokuviin liittyen tai myymään/vaihtamaan/ostamaan leffoja, eikä tämän vuoksi postaa kuin pari viestiä. Ja mitä sitten jollei kiinnosta täällä hengata, kukin taaplaa tyylillään, ei kai sitä pakolla tänne kukaan halua kirjoitella, sillä sittenhän vasta keskustelupalstan taso kärsisi. Itsekin suht uutena tykkiläisenä vaihtelevalla aktiivisuudella tänne kirjoittelen, enkä jatkuvalla syötöllä. Sinunkin viestejäsi lukiessa huomaa, että voisit välillä kaksi kertaa miettiä viestin sisältöä, eikä kirjoittaa mentaliteetillä: pakko nyt kirjoittaa jotain, vaikkei mitään sanottavaa olekaan. Pari kk sitten varsinkin presidentinvaalikeskustelu aiheutti aikamoista ripulipaskatekstiä sieltä suunnalta, mutta antaa sen olla.

Miinuksethan ainakin estää turhan trollailun, eikä palstat täyty millään "Transformers on PARAS!!!1!" -tyylisillä viesteillä, joten hyvä sen suhteen. Toki on hölmöä antaa miinuksia poikkeavan mielipiteen takia, mutta se nyt taitaa olla ainoa haitta, eikä moista varmaan moni aktiivikäyttäjä harrasta. Tasoa ylläpitämään joskus ehdotin kehitysketjuun keskiarvoisen karman näkymistä käyttäjän viestimäärän alle jokaiseen viestiin, mutta vaikka se voisi tasoa ylläpitää, niin onhan siinä se huonopuoli, että ihmiset alkaa sillä mahdollisesti kilpailemaan. Eiköhän tämänhetkinen "miinus-meininki" ole ihan ok, kun arvosteluja ei sentään enää voida miinustaa.

Thespirit

13.05.13 klo 19:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

13.05.13 klo 20:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Tämä voi hyvinkin olla totta. Myöskään yksittäiset kirjoittajat eivät suolla niin paljoa viestejä kuin monessa muussa paikassa. Se on kuitenkin yksinomaan positiivinen asia. Ihan oikeasti, ei kukaan lue eikä edes halua lukea "Minkä bändin paita päällä?" -tyyppisiä topicceja, joissa on satoja sivuja yhden sanan viestejä.