Leffatykki Podcast

Foorumin päävalikkoonYlläpito ja tekniikka › Leffatykki Podcast

Puunhalaaja34

15.01.09 klo 23:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aikanaan tätä innolla odotin, nyt kun homma on sitten saatu pyörimään niin koko juttu onkin päässyt kätevästi unohtumaan. Pitääkin napsia nuo jo julkaistut jaksot, eipähän tarvitse sitten opettajia huomenna koulussa kuunnella.

27.01.09 klo 22:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jakso numero 8. pamahti tänään ilmoille.

27.02.09 klo 14:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

10. jakso ulkona: Pääaihe: Haastattelussa Leffatykki.com -ylläpito. Katsaus menneeseen ja paljastuksia tulevasta.

NitroPupu

01.03.09 klo 12:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllähän näitä tykin podcasteja mielellään kuuntelee. Parhaiten kolahtaa ehkä uutiset ja tv-vinkit. Oli muuten todella mielenkiintoista kuulla Arskan ja muiden ylläpitäjien kertomuksia tykin tekemisestä. Suosittelen kuuntelemaan.

09.03.09 klo 23:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitos NitroPupulle kommenteista. :)

Tuotiin tosiaan muutamien ylläpitäjien äänet 10. jaksossa esiin. Kerromme mitä tulee tapahtumaan lähiaikoina Leffatykki.com:ssa. Halusimme rehellisesti sanottuna aktivoida enempikin Leffatykin aktiivisia käyttäjiä kuunteleen podcastia.

Jakso 11 ulkona. Pääaihe: Taiteilijoiden paneelikeskustelu Galleria Rajatilassa.

20.04.09 klo 21:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jakso 13 pihalla. Pääaihe: Haastattelussa Klaus Härö.

05.05.09 klo 21:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jakso 14 on air. Pääaihe: Star Trek

03.06.09 klo 21:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Leffatykki Podcastia voi kuulla nyt myös pääkaupunkiseudulla TVkaista FM:n taajuuksilla 102,0MHz. Radion kuuluvuusalueena: Helsinki, Vantaa, Espoo, Kauniainen.

Kyseinen paikaillisradio toimii kesän ajan ja päättyy koulujen alkaessa 24.8.2009. Voit bongata Leffatykki Podcastin aalloilta arkisin klo 7-10 ja iltapäivälla klo 16-19.

Jos et ole jostain syystä Leffatykki Podcastia vielä päässyt kuulemaan ja asut ison kirkon kulmilla niin kannattaa virittää taajuus kohdilleen.

02.07.09 klo 22:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jakso 16. julki. Haastattelussa Morgan Francis. Uutisissa juttua mm. Oscar-akatemian uusista säännöistä ja Ingmar Bergmanin kokoelman huutokaupasta.

15.09.09 klo 22:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jakso 19. julki ja samalla päättyy Leffatykki Podcastin ensimmäinen tuotantokausi. Podcast palaa toisella tuotantokaudella muutaman kuukauden sisällä, viimeistään vuoden vaihteessa.

Toiselle tuotankaudelle on tarkoitus uudistaa formaattia. Jos sinulla on hyviä ideoita niin anna palaa. Mitä sisältöjä haluaisit kuulla podcastissa. Kaikki ideat on tervetulleita.

10.01.10 klo 01:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Toisen tuotantokauden avausjakso kolkuttelee ovella. Ensi viikolla se jo sitten putkahtaa.

Podcast tulee muuttamaan vähän muotoaan pois uutisformaatista enemmän persooniin ja heidän mietteisiinsä. Äänessä tulee olemaan siis muitakin.

Luvassa on edelleen uutisointia (joskin erillä tavalla) sekä tv-vinkkejä pohjautuen Leffatykin arvosteluihin. Pääaiheisiin panostetaan edelleen. Mukaan tulee nyt myös paneelikeskustelu-osio sekä dvd-uutuuksien puntaroimista.

14.01.10 klo 00:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Leffatykki Podcastin toinen tuotantokausi lähti käyntiin. Luvassa uusittu formaatti ja uusia ääniä. Jaksossa keskustelemassa Alive, Arska (allekirjoittanut) ja Söpö, aiheena musiikkielokuvat. Keskustelussa juttua mm. tuoreesta "Konsertti" elokuvasta.

Uutisissa juttua mm. 3D:stä, Nicholas Cagesta sekä James Cameron Hiroshima-projektista.

Jaksossa puntaroidaan myös uusia DVD-julkaisuja kuten District 9, Funny People ja Skeleton Crew. Osansa huomiosta saa myös Mikkosten maailman boksi ja Blondi tuli taloon -julkaisujen ensimmäinen osa.

Jaksossa lupasimme että laitetaan läpikydyt Top-listat tänne foorumiin, joten tässäpä nämä:

Alive - Top 5

Anvil! The Story of Anvil
Melkein julkkis
Pitkä kuuma kesä

Söpö - Top 5

Rocky Horror Picture Show
Keltainen sukellusvene
Kuningas ja minä
Cabaret
Tosca

Saapi kommentoida vapaasti.

VierasTalo

14.01.10 klo 16:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jaaha, minut mainittiin joten viisi tähteä tuollekin. No ei, mutta siis tuotanoin. Tämähän ei ole kaupallinen podcast, joten eikö tuohon voisi lisätä pätkiä jälkieditoinnissa erinäisistä elokuvista? Ääniklippejä siis. Esimerkiksi nyt kun puhuttiin musiikkielokuvista, olisi ollut mukava kuulla niistä leffoista pieniä biisinpätkiä aina joskus. Tätä tekniikkaa käytetään esim. radiokanavien arvosteluissa jos oikein muistan. Hieman elävöittää keskustelua, kun kuuntelija kuulee jotain muutakin kuin puhetta ja taustahuohutusta ja hiiren naksuttelua.

Tulevaisuudessa sanoisin, että tuota kannattaisi ehkä hieman editoida enemmän. Tyhjiä taukoja hieman poistella, yhden sanan toistoja hieman leikellä "ja jaja ja siis"-tyylisten hetkien välttelemiseksi. Ne eivät ole kovin nautinnollisia kuunneltavia loppupeleissä. Sinänsä ihan kiva idea, että tällaista ns. paneelikeskustelua pidetään, mutta sinne olisi hieno saada voorumilta vierailevia persoonia, vaikka jotain hieman ns. kiihkeämpiä henkilöitä jotka jauhaisivat hulluja äännekkäästi ja sitä saisi sitten naureskella :) Mutta joo, jatkakaa samaan malliin, vähän enemmän jälkituotantoarvoja niin hyvä tulee.

14.01.10 klo 21:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kun podcast päätettiin muuttaa tähän muotoon niin alusta lähtien oli yhtenä ajatuksena että vierailijoita mahtuu mukaan jos halukkaita löytyy.

Alive vetää nuo podcastit jatkossa ja mukaan kyllä mahtuu. Varmaan joku 3-4 keskustelijaa per jakso on sopiva määrä. Vakiopanelisteja on Alive vetäjänä ja Söpö. Itse olen silloin tällöin, riippuen siitä miten muita keskustelijoita saadaan mukaan. Äänitän ainakin kaikki jaksot toistaiseksi ja silleen olen mukana vähintäänkin taustakuvioissa. Lisäksi teen loppusilauksen ja päästän pojan maailmalle.

Jos esim. VT haluaa osallistua paneeliin niin se kyllä onnistuu. Mailia vaan niin sovitaan kuvioista. Tai jos joku muu haluaa mukaan niin postia vaan osoitteeseen podcast(at)leffatykki.com
Jos voit laittaa puhemuotoisen esittelyn itsestäsi tulemaan mp3-muodossa niin aina parempi. Ääninäytteet voi laittaa leffatykki(at)gmail.com ...Kaikki nuo löytää tänne perille.

Jatkossa tarkoitus on pohjustaa keskustelut jaettuun dokumenttiin ja kaikki keskustelijat näkee muutamia päiviä ennakkoon että mitä aiheita käsitellään. Jokainen voi näin valmistautua ja miettiä ajatuksiaan ko. asioista.

Tunnustetaan että tää eka jakso oli hiukan valmistelematon. Meillä sattui loppumetreillä isoja muutoksia.

On totta että editoinnilla saa tiukkuutta mukaan. Halusimme pitää jakson mahdollisimman autenttisena, jo pelkästään ajankäytöllisistä syistä.

Jos joku on kykenevä hyvään äänieditointiin ja halukas tiukentamaan keskustelujaksoja niin sekin onnistuu. Voin toimittaa ääniraidan ja sitten editoituna takas minulle ja teen loppusäädöt ja pistän liveksi.

Tämähän voi olla ensimmäisiä ns. sosiaalisia podcasteja. Keskusteluihin pääsee mukaan ja tuotantoonkin saa osallistua.

Keskusteluihin osalistujalta kaivataan:

- Hyvä ja sanavalmis tyyppi
- Kohtuu hyvä mikrofoni/kuulokkeet
- Skype
- Google-account (Käytetään Google Docsia)

Äänieditoijalta kaivataan:

- Äänieditoinnin osaamista
- Google-account

Tehdään paneelista Leffatykin porukassa hyvä podcast. Kaikki siis tervetulleita mukaan!

Paneelin lisäksi tullaan julkaisemaan satunnaisesti Leffatykki Podcast Specialeja, jotka ovat lyhyitä toimitettuja jaksoja joissa on mm. ohjaaja- ja näyttelijähaastatteluja.

14.01.10 klo 23:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mietimme että Podcastille voisi löytyä lisää piilevää kuulijakuntaa, joka ei ole vielä sinut podcastien tilauskuvioiden kanssa.

Julkaistaan siksi jaksot tästä lähtien myös täällä: http://soundcloud.com/leffatykki-podcast

Eli aina kun uusi podcast pamahtaa kuunneltavaksi tilaajille niin Soundcloud pyritään päivittämään myös siinä samoilla tulilla. Jokainen voi itse päättää kuinka haluaa jaksot kuunnella.

Tuossa Soundcloudissa on myös hyvänäpuolena se että jaksot on jaettavissa vapaasti soundcloudin widgettien kautta muihin sosiaalisiin medioihin.

Tervetuloa kuuntelemaan ja osallistumaan valitsemallasi tavalla.

15.01.10 klo 23:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tarkemman pohdinnan jälkeen vain Special-jaksot tullaan julkaisemaan netissä.

Kaikki vaan jakamaan noita.

02.02.10 klo 23:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uusi entistäkin tiukempi keskustelujakso ilmestyi 1.2. Aiheena lastenelokuvat, mutta mukana paljon muutakin. Keskustelijoina tällä kertaa Alive, Ninnnuli, Pingutyyppi ja Söpö.

Kiitoksia Vierastalolle ja Pingulle editoinnista. Nyt jakson tiiveys on oikeaa luokkaa ja keskustelut suorastaan lentävät.

24.02.10 klo 22:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täytyy nyt vähän antaa palautetta, kun näitä on enemmän kuunnellut. Noita ensimmäisen kauden jaksoja ei hirveän innolla kuuntele jälkikäteen ainakaan kokonaan tylsähköjen uutisten ja TV-tärppien vuoksi. Aiheet sen sijaan ihan mielenkiintoisia ja haastattelut aina hyviä. Ensimmäinen kausi on pientä hapuilua, juontaja on kuitenkin hyvä valinta. Toinen kausi sen sijaan on todella hyvin startannut. Kummatkin keskustelutuokiot ovat olleet hyviä, toinen jo aivan mainio. Myös haastattelujaksot ovat nykyisin paljon ytimekkäämpiä ja mukavia kuunnella. Nyt on löydetty toimiva suunta ja näillä näkymin meno vain paranee.

14.03.10 klo 11:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juhlallinen 25. jakso ulkona.

uncrusador

18.04.10 klo 21:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuinkas on taustatoimituksen osa-alueiden laita tätä nykyä? Puutteita kansainväliseltä saralta, leffauutisista tai klassikoista?

Voisin olla kiinnostunut olemaan mukana, mutta tuoreena käyttäjänä olis mukava tutustua projektin taustatyön luonteeseen ennen sitoutumista.

Sisällöntuotannosta sekä markkinointi- ja verkkotyöstä löytyisi kokemusta.