Mitä peliä pelaat tällä hetkellä?

Foorumin päävalikkoonPelittääkö? › Mitä peliä pelaat tällä hetkellä?

pirpana

23.02.18 klo 19:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä testailen komppanian johtamistaitojani Socom 3: U.S Navy Seals (PS2) pelissä. On aivan selvää, että olisin todella paska armeija päällikkö, kun tilanteisiin rynnitään "shoot to kill" asenteella rynkyt laulaen, singot paukkuen, granaatit lentäen... ja antautuneille ei anneta minkäänlaista armoa. Nyt on ensimmäinen kerta kun tätä peliä pelaan tosi ajatuksella ja olen kiinnostunut tästä. Peli on ollut minulla pitkään... mutta olen aina lopettanut todella äkkiä, alun jäykkien pelikontrolleihin totutellessa. Nooh... nyt kun on päästy veren makuun niin en voi lopettakaan.

"FIRE AT WILL!"

23.02.18 klo 19:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

John117

13.03.18 klo 11:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Flunssan ja kurkkukivun kourissa käsittelyssä on Age of Empires II ja menossa frankkien Joan of Arc kampanja. Vanha kiekko kyllä löytyy, mutta joka käynnistyksen yhteydessä antoi saman haista paska virheilmoituksen. Onneksi löysin Huuto.netistä kympillä latauskoodin uudemmille käyttöjärjestelmille optimoituun versioon. Hyvin näyttää pyörivän. Fonttikoko vaan vaatii totuttelemista, sen verran pientä kärpäsenpaskaa verrattuna vanhaan originaaliin versioon.

14.08.18 klo 06:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

15.08.18 klo 12:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pelailen tällä hetkellä Conan Exilesiä. Eihän se mikään mestariteos ole, ja jyystöä on liiankin kanssa, kun pientäkin rakennusta varten tarvitsee kerätä tuhat keppiä ja kaksituhatta kiveä. Kaverin kanssa netissä höpötellessä aika kuitenkin kuluu rattoisasti. Pidän erityisesti siitä, ettei pelissä ole mitään erityisiä tavoitteita, mutta se palkitsee uusien asioiden tekemisen ja löytämisen. Luonnollisesti myös pelin aihe on tällaiselle elämäntapabarbaarille lähellä sydäntä.

19.04.19 klo 10:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen muissa [www.leffatykki.com] yhteyksissä [www.leffatykki.com] mainostanutkin Street Fighter EX -sarjaa. Ne olivat 1990-luvun loppupuolella julkaistuja spin-offeja, joissa oli aidosti kolmiulotteinen grafiikka. Itse pelasin niitä lapsena Pleikkarilla.

Viime vuonna julkaistiin pitkän odotuksen jälkeen Fighting EX Layer. Kummallinen nimi, tai olisi ainakin, jos tekijät eivät olisi Japanista. Harmi vain, ettei nimi ollut Fighting Layer EX eli lyhyemmin FLEX — se olisi sopinut tappelupeliin kuin nyrkki silmään.

Kyseessä on itsenäinen, Unreal-moottorilla pyörivä peli, jossa ovat mukana kaikki SFEX-sarjan omat hahmot. (Yhtä lukuunottamatta, ilmeisesti tulossa DLC:nä.) FEXL julkaistiin ensin Pleikkari 4:lle, mutta herrarotuun kuuluvana pelaan sitä Steamin kautta PC:llä. Siihen nähden, että peliä piti odottaa lähes kaksi vuosikymmentä, pettymykset ovat olleet hämmentävän harvassa. Itse asiassa FEXL on älyttömän kova peli, mikä oli kengännauhabudjetin huomioon ottaen suuri yllätys.

Grafiikassa pieni budjetti näkyy, mutta tappelupelissä actionfiguuriestetiikka toimii. Tappeleminen on yhtä hauskaa kuin aina ennenkin, ellei jopa vähän hauskempaakin. Komennoista voi valita joko Classicin tai Progressiven, joista jälkimmäinen yksinkertaistaa näpytyssarjoja niin, ettei niiden tekeminen ole fyysisesti hankalaa vaan pelkästään ajoituksella on väliä. Hyvä.

Hahmoja on uudistettu maltillisesti, lähinnä parempaan suuntaan. Muutamat alkuperäisissä SFEX-peleissä latteahkoiksi jääneet hahmot (Cracker Jack ja Allen Snider) ovat hienovaraisilla muutoksilla likimain syntyneet uudestaan. Olisi tosin hauska, jos mukana olisi mahdollisuus pelata alkuperäisillä kostyymeillä. Toinen näkyvä uudistus on Gougi-systeemi. Hahmot avaavat taistelun kuluessa ”päivityksiä” suorittamalla pieniä tehtäviä. Esim. väistelemällä vastustajan iskuja 12 sekuntia saa kyvyn muuttua näkymättömäksi.

Jos jostain pitäisi valittaa, niin ehkä musiikeista. Ne ovat periaatteessa ihan hyvät, mutta olisin toivonut, että Street Fighterin uudempien versioiden tavoin myös FEXL olisi käyttänyt remixejä hahmojen totutuista tunnusmusiikeista. Samoin olisi ollut kiva, jos hahmojen kotikentät olisivat pysyneet entisellään, paremmalla resoluutiolla toki. Nyt kenttiä on vain muutama ja ne ovat jokseenkin mielikuvituksettomia.

Hauskinta SFEX-peleissä oli kaikenlaiset älyttömät jutut, joita hahmoilla pystyi tekemään. Loputtoman pitkiä comboja, jotka vievät kerralla kaksi kolmasosaa vastustajan elämästä. Myös osa hahmoista oli sopivan absurdeja, esim. intialainen painija Darun Mister, joka kykenee pompottelemaan vihollista vatsansa päällä [www.youtube.com]. Nämä ovat mukana myös FEXL:ssä. Toisaalta sarjan päähenkilöt ovat animetyyliin haudanvakavia synkistelijöitä ilman pienintäkään itseironiaa. Siistiä sekin.

ninnuu

11.09.19 klo 18:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itselläni työn alla tällä hetkellä NHL19 PS4:llä. Noihin änäripeleihin ei vaan meinaa millään kyllästyä. On tullut NHL93:sta lähtien tuota pelisarjaa pelattua, ensin PC:llä ja viime vuosina sitten PS4:llä. Pääsee lähimmäksi omaa jääkiekkoammattilaisuuttaan tuota tahkoamalla. :)

Nettipeleistä tulee tällä hetkellä pelattua eniten hedelmäpelejä, joita tahkoan n.20 [www.casinogorilla.com] eurolla joskus viikonloppuisin. Yleensä talletan n. 50 euroa kuukaudessa, joten ei kovin suurta lovea tee omaan budjettiini. Isoin voittoni on sieltä yli 10 000 euroa, joten olen aika hyvin toistaiseksi plussalla. *koputtaa puuta*

14.03.20 klo 10:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tällä hetkellä pelattavana on siis viime syksynä ostamani XBOX 360 -konsolin peli Alan Wake, joka on Max Payne 1 & 2 -pelien tekijöiden (Remedy Entertainment) kehittämä psykologinen toimintatrilleri. Peli on todella mielenkiintoinen, upeasti toteutettu ja erittäin koukuttava. Peli etenee tv-sarjamaisesti ja se on tv-sarjojen tyylisesti jaettu useampaan jaksoon. Päähahmon mallina on toiminut näyttelijä Ilkka Villi. Tähän mennessä olen päässyt jaksoon 4.

Peli sijoittuu kuvitteelliseen Bright Fallsin pikkukaupunkiin jossain Yhdysvaltojen luoteisosassa. Pelissä ohjataan Alan Wake -nimistä kirjailijaa, joka kärsii kirjoitusvaikuksista. Wake saapuu kaupunkiin lomailemaan vaimonsa kanssa. Kesken kaiken vaimo katoaa ja Wake tempautuu keskelle painajaista joka perustuu kirjaan, jota Wake ei muista kirjoittaneensa. Pelin edetessä pelaajan pitää muiden tapahtumien selvittelyn ohella poimia löytämiään käsikirjoituksen sivuja. Pelissä valo on tärkeässä roolissa, sillä pimeydessä Waken kimppuun hyökkää yleensä ihmisiä ja joskus jopa koneita, jotka ovat joutuneet pimeyden valtaan. Pelaajalla on käytössään taskulamppu, jonka avulla hahmoista voi karkottaa pimeyden. Lisäksi käytössä normaaleja aseita sekä soihtuja ja valopistooli. Lisäksi pelistä löytyy myös slow motion -efekti, joka aktivoituu esim. silloin kun pelaaja tekee väistöliikkeen jonkun hyökätessä kimppuun. Pelin grafiikka on todella upeaa, aivan kuin suoraan jostain tv-sarjasta tai elokuvasta. Maisemat, rakennukset, ajoneuvot ja hahmot on mallinnettu upeasti. Myös ääninäyttely on erinomaista. Pelin tapahtumat tuovat myös ajoittain mieleen Remedyn aiemmat pelit Max Payne 1 ja 2. Pelin inspiraation lähteenä ovat toimineet mm. tv-sarjat Twin Peaks ja Lost sekä useat Stephen Kingin teokset.

Grafiikka:
Pelattavuus

John117

24.03.20 klo 12:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Steamista sai tänään kello 9 asti ilmaiseksi Tomb Raider vuodelta 2013, joka käynnisti kolmiosaisen "prequel" sarjan Laran nuoruusvuosista. Ihme kyllä, pelasin jatko osan Rise of the Tomb Raider(2015) pari vuotta sitten ensimmäisenä tästä uudesta stoorista. Perusviihdyttävä seikkailumättö jossa vihulaisten tekoälylle sai jälleen paikka paikoin nauraa makeasti, ainakin tuolta osin odotukset suht positiivisen puolella.

Lähitulevaisuudessa olisi suunnitelmissa imutella Xbonelle Ori and the Will of the Wisps, joka on jatkoa vuoden 2015 esikoispelille. Tuo uusi näyttäisi olevan laajennetulla väriavaruudella(HDR) ja 60fps taajuudella, eli mehukasta silmäkarkkia ja vaativaa tasopomppimista jälleen tiedossa.

Parin viikon päästä iskee viikon mittainen pakkolomautus, eiköhän ainakin sitten ole aikaa istua konsolin ja koneen ääressä pidempiäkin sessioita.

13.11.20 klo 22:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Samaan perjantai 13 rytäkkään tuli pelattua myös peliä Friday 13th the game pleikka nelosella.
Pelissä on onlinepeli kahdeksalle pelaajalle. Yksi pelaa Jasonilla, joka yrittää tappaa kaikki. Muut pelaa leiriohjaajilla ja yrittää karkuun.
Aivan loistavaa- loppuillan kaljoittelupeli
Challence mode. Tässä yksinpelissä pelataan Jasonilla ja tapetaan leiriläisiä mitä ihmeellisimillä tavoin

Jarno Väistö

14.11.20 klo 12:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itseasiassa olen juuri pelien välissä. Vastikään meni läpi Far Cry 5:n pääjuoni ja sitä ennen kovassa grindauksessa oli Tom Clancy's The Division. Jälkimmäisen kanssa jäi vähän kaivelemaan, että pitäisikö se Dark Zone sitten koluta myös, mutta kun ei ihan sen takia viitsisi plusjäsenyyttä hommata. Seuraavaksi olisi pelilaarista valittavissa God of War, Middle-earth: Shadow of Mordor tai Assassin's Creed Origins. AC-sarjassa olisi tosin vielä Syndicate pelaamatta.. Kaikesta voinee päätellä, että meikäläinen ei niin kauheasti ajan hammasta pelkää, kunhan nyt sentään PS4-tason grafiikoilla ja pelattavuudella mennään.

24.06.21 klo 18:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen tässä pelaillut ps4:lla Tomb Raider pelejä, Rise of Tomb Raider ja Shadow of Tomb Raider.Niin tuli vaan mieleen, kun näissä peleissä on aika ahtaita tiloja minne mennä, niin ps1:n Lara ei olisi muotoineen näihin tiloihin päässyt.

26.06.21 klo 02:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viime päivinä olen taas fiilistellyt vanhoja klassikkopelejä ja nyt on menossa niinkin legendaarista mättöä kuin Warcraft II: Tides of Darkness.

Mukana on myös lisäosa Beyond The Dark Portal. Aikoinaan 90-luvulla kun peli tuli myyntiin Suomessa, olin melkein heti pelikaupassa sitä ostamassa. Myöhemmin tuli sitten hankittua myös tuo lisäosa.

Peli on edelleen todella koukuttava ja sen parissa viihtyy hyvin tunnin jos toisenkin, kuten aikoinaan 90-luvullakin. Pelin grafiikka on edelleen ihan hienoa, vaikka ei se toki nykyisten pelien tasolle pääsekään. Myös välianimaatiot ovat paikoin ihan hienoja. Uudistuksena tähän jatko-osaan on tullut mahdollisuus taistella myös ilmassa ja merellä. Ilmassa taistelu tapahtuu tultasyöksevien lohikäärmeiden avulla.

Vaikka peli onkin todella koukuttava, niin melko pian kentät alkavat kuitenkin toistamaan itseään, sillä lähes jokaisessa (tai ainakin joka toisessa) kentässä pitää tappaa kaikki viholliset ja tuhota kaikki rakennukset ja laivat tai sitten pitää kuljettaa joku tärkeä henkilö vihollisten puolella olevaan taikaympyrään. Hahmoja voi myös kiusata klikkailemalla niitä useaan kertaan saaden ne lähes menettämään hermonsa tai sitten sanomaan jotain hauskaa.

Pelin tekoälyssä sen sijaan olisi hieman parannettavaa. Nimittäin välillä, kun pelaaja alkaa tuhoamaan vihollisen rakennuksia, niin kukaan vihollishahmoista ei riennä apuun, vaan katselevat vain vieressä ja antavat pelaajan tuhota kaiken. Ja sitten jos pelaaja on epähuomiossa ohjannut kaikki soturinsa pois omalta alueeltaan, saattavat viholliset siinä vaiheessa hyökätä tuhoamaan pelaajan rakennuksia. Ja toinen tekoälytön asia on se, kun vihollinen lähettää omia talonpoikiaan kaivokseen keräämään kultaa huomioimatta, että pelaajan hahmo tappaa koko ajan kaivosta kohti eteneviä ukkoja.

Vioistaan huolimatta Warcraft 2 on klassikkopeli ja omasta mielestäni sarjan paras osa.

Grafiikka
Pelattavuus

27.06.21 klo 15:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tulee aika harvakseltaan innostuttua pelaamaan mitään, mutta nyt oon viimepäivinä nakutellu tollasta tasoloikkapeliä kun Cuphead. Hitokseen vaikea peli joka koostuu lähes yksinomaan pitkistä eri vaiheita sisältävistä pomotappeluista. Pelin grafiikka on 30-luvun piirroselokuvien hengessä toteutettu, ja täytyy sanoa että se kyllä hivelee silmää. Iso osa pelin hahmoista on kuin jostain vanhoista Disney tai Comicolor -piirretyistä. Kontrollit on pelissä myös spot-on, joten häviämisestä ja töhöilyistä saa syyttää vain itseään. Oon nyt jossain pelimaailman toisen saaren loppupuolella, ja jo tässäkohtaa nuo vastukset ottaa multa vähintään kahdestakymmenestä neljäänkymmentä yritystä per matsi!

04.09.21 klo 00:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Duke Nukem 3D; 20th anniversary world tour ps4 versio
"Damn I'm looking good"

04.09.21 klo 20:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

JuicyFruity kirjoitti:

Duke Nukem 3D; 20th anniversary world tour ps4 versio
"Damn I'm looking good"

Jotain Duke Nukemia ala-asteella pelasi luokkakaveri ja vaikutti erinomaiselta peliltä koneella. Mie pelaan tällä hetkellä Magic the Gathering: Arenassa standardia ja historic formaatteja. Eri tribaaleja ja pakkoja löytyy jo runsaasti ja päivittäin tulee questit käytyä läpi vain. Kahta vuotta aiemmin olen näköjäs rekisteröitynyt mtgsuomi.fi palvelimelle kuin tänne ja irl tullut pelattua ensin Doomtrooper korteilla ja seuraavaksi Pokemoneilla ja yli parikymmentä vuotta magiceillä. Jos löytyy wanhoja kortteja jollain, niin pistä viestiä osoitteeseen puoskari85@hotmail.com.

17.09.21 klo 00:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vuonna 2019 julkaistu Resident Evil 2 Remake PC-versiona on tällä hetkellä pelattavana. Tuo remake perustuu siis vuonna 1998 Playstation-pelikonsolille julkaistuun selviytymiskauhupeliin Resident Evil 2, jota pidetään edelleen yli 20 vuotta julkaisunsa jälkeen yhtenä maailman parhaista genrensä edustajista. Ja myös tuo remake on todella upea ja aivan sairaan pelottava, varsinkin kun sitä pelaa illan jo pimennyttyä pimeässä huoneessa, jossa ei ole muuta valaistusta kuin tietokoneen näyttö.

Kun alkuperäinen Resident Evil 2 tuli Suomessa myyntiin vuonna 1998 olin heti ensimmäisten joukossa ostamassa kyseistä peliä ja sain vielä mukaan nopean ostajan lahjana tyylikkään zombijulisteen.

Tämän kakkososan tapahtumat sijoittuvat parin kuukauden päähän ensimmäisen Resident Evilin tapahtumista. Kuvitteellisessa Yhdysvaltain keskilännessä sijaitsevassa Raccoon Cityn kaupungissa puhkeaa T-virusepidemia, joka muuttaa lähes kaikki kaupungin asukkaat eläviksi kuolleiksi, eli tuttavallisemmin zombeiksi. Kaupunkiin työn perässä tuleva nuori alokaspoliisi Leon S. Kennedy kohtaa työmatkallaan ensimmäisessä pelissä seikkailleen Chris Redfieldin siskon Clairen joka on tullut etsimään veljeään. Yhdessä he päättävät etsiä turvapaikan poliisiasemalta, mutta päätyvätkin erinäisten tapahtumien jälkeen erilleen ja joutuvat etsimään omat pakotiensä. Peli sijoittuu siis pääasiassa poliisiasemalle ja sen kolmeen eri kerrokseen sekä kellariin.

Alkuperäisessä pelissä kamerakulmat olivat lukittuja, mutta tässä uusioversiossa pelaaja voi vapaasti liikutella kameraa ja tutkia paikkoja. Hahmot on mallinnettu todella upeasti ja myös pelin äänimaailma on todella karmivan upea. Zombien ääntely tai äkillinen ilmestyminen pelaajan kimppuun jostain kulman takaa tai ikkunan läpi saa pelaajan pelästymään oikein kunnolla ja pelissä on alkuperäisversion tapaan muutenkin koko ajan ahdistava ja jännittynyt tunnelma, kun ei tiedä mistä kulman takaa hyökkää joku karmea zombi kimppuun. Pelissä liikutaan muutamia huoneita lukuun ottamatta lähes koko ajan vain pelkän taskulampun valossa, mikä myös tekee pelistä entistä karmivamman.

Zombit pelissä ovat niitä George A. Romeron leffojen tyylisiä laahustajia, eivätkä ne juokse niinkuin monissa uudemmissa leffoissa. Ja nämä zombit eivät ihan yhdestä paukusta kuolekaan, ellei sitten käytä rakentinheitintä tai ammu haulikolla päätä tohjoksi. Peli on myös alkuperäisversiota huomattavasti raaempi ja Romeron zombileffojen tyyliin tässäkään ei ole säästelty verta eikä suolenpätkiä ja pelille lätkäisty K-18-ikäraja on täysin ansaittu. Zombien lisäksi pelaaja kohtaa matkallaan myös muunlaisia viruksen aiheuttamia karmeita mutaatioita.

Todellisen selviytymistaistelun pelistä tekee se, että pelaajalta loppuvat välillä panokset kesken kaiken ja zombeja saattaa samalla vaeltaa ympärillä jopa kolmekin kerralla. Ja niitä panoksia kun ei ihan joka kulman takaa löydykään, vaan niitä joutuu oikein etsimään. Onneksi pelaaja kuitenkin saattaa löytää veitsiä matkan varrelta, mutta eivät nekään ikuisuuksiin kestä. Välillä niistä katkeaa terä kun pelaaja lyö zombia useampaan kertaan ja sitten pitää taas vain juosta karkuun jos ei aseessa ole panoksia. Resident Evil 2 Remake on todella hieno esimerkki siitä miten niitä uusioversioita kuuluu tehdä! Tästä voisivat kaikki pelifirmat ottaa mallia.

Grafiikka:
Pelattavuus:

09.10.21 klo 17:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mafia Definitive Edition. Uudet grafiikat on laitettu vanhaan moottoriin.Harmittaa kun en muista vanhasta versiosta juuri mitään. Olisi hauska vertailla. Tosin muutama tehtävä palautui mieleeni, kun sitä yritin kymmenennen kerran nyt ja aikaisemmin.
Peli sijoittuu 30-luvulle ennen toista maailmansotaa ja ajoneuvot on sitä luokkaa.
Kyllä tykkään