Ilkka Remes

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Ilkka Remes

Ville

30.07.04 klo 15:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitä mieltä olette miehen kirjoista? Oletteko tutustuneet hänen kirjoihin? Itse olen lukennut häneltä Pääkallokehrääjän, Karjalan lunnaat, Ruttokellot ja Uhrilennon. Nyt on menossa Ikiyö. Ihan mielenkiintoiselta kirjalta vaikuttaa.

arska

30.07.04 klo 20:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eipä ole tullut luettua vaikka noihin kirjoihin ei voi olla törmäämättä missään jossa on kirjallisuutta esillä. Remeksen alkuperäistarinaan perustuva Paholaisen tytär -TV-sarja oli kyllä loistava.

02.08.04 klo 13:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joka joulu olen saanut lahjaksi Remeksen uuden kirjan, eli nyt löytyy hyllystä Ruttokellot, Uhrilento, Itäveri ja Ikiyö. Kaikki kirjat ovat olleet erinomaisia eli kyllä, tykkään erittäin paljon Remeksen teoksista. Paras suomalainen kirjailija tällä hetkellä!

terwapiru

02.08.04 klo 14:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää nykyaikaista tekstiä, siinä kai syy Remeksen suosioon. Itse tarinat eivät ole oikein vakuuttaneet (liian samankaltaisia kaikki), eikä näistä mitään ajattomia klassikoita taidakaan syntyä. Viihdelukemistona Remekset ovat kuitenkin vertaansa vailla.

Moviemaster

04.08.04 klo 14:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miehen kirjoista omistan itäveren, mutta se on ollut kesken jo vuosia.

TheShining

04.08.04 klo 17:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Enpä ole Remeksen romaaneihin tutustunut ollenkaan, täytyisi varmaan ostaa joskus ja lukaista joku herran kirja.

Grass

13.12.04 klo 18:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllähän noita itseltä löytyy ja luettua on tullut, Pääkallokehrjääjä, Karjalan lunnaat, Ruttokellot, Uhrilento, Itäveri ja Ikiyö, Pedon syleily on lukematta vielä hyllyssä ja tämä uusin tarvii varmaan myös ostaa tai lainata vähintään.
Tykkään kyllä Remeksen kirjoista.

13.12.04 klo 22:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uusi Remes on jälleen tulossa jouluksi. Jo viidentenä vuotena putkeen pääsee nauttimaan Suomen parhaasta kirjailijasta. 8)

arska

04.06.05 klo 23:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tänään pyörittelin Citymarketissa Hiroshiman portteja. Melkein hankin, mutta en sitten kumminkaan. Miehen teoksiin ei ole vieläkään tullut tutustuttua.

Ville

05.06.05 klo 06:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arska kirjoitti:

Kannatta ihmeessä, jos jännärit yhtään kiinnostaa. Remes on mielestäni parhaimpia nykyjännityskirjailijoitta.

05.06.05 klo 13:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ville kirjoitti:
Arska kirjoitti:

Joo tosiaan kannattaa. Mun Hiroshiman portin lukeminen on ollut aika hidasta ja kerran joutunut alottamaan alustakin, ku oli niin pitkä tauko, mutta tuo on ainakin tuohon puoleen väliin asti ollut perus-Remestä, elikkäs aika helppolukuista, mutta silti älykästä ja jollain tavalla tositapahtumiinkin sitoutuvaa tekstiä. Hiroshiman portissa ja Ikiyössähän on muuten sama päähenkilö, mutta ei ne hirveämmin toisiinsa sidoksissa ole, jotenka eipä lukemisjärjestyksellä hirveämmin väliä taida olla.

terwapiru

07.06.05 klo 17:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kesälukemistoksi Remes on vertaansa vailla, joten ei muuta kuin aurinkotuoli talviteloilta esiin, Remes käteen ja pihalle rötköttämään heti kun vain aurinko suvaitsee näyttäytyä.

Veeraaa

27.02.08 klo 18:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen lukenut monta Remeksen kirjoista ja osa niistä on mainiota ja osa vähän kehnompia. Pras tähän mennessä on ollut Nimessä ja veressä ja myös 6/12 vaikuttaa lupaavalta.
Kun Remeksen kirjoista osuu kohdalle sellainen josta pitää siihen jää nopeasti koukkuun ja jännitys vie mukanaan !

X-tyyppi

11.06.08 klo 16:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Remeksen varhainen tuotanto kiinnostaa, mutta tämä uusi on aika tympeää sotkiessaan naurettavasti Suomea ja suomalaisia maailmanlaajuisiin konflikteihin. Uusimpia Remeksiä en ole enää saanut loppuun luettua. Eli jos arskalla on vielä Remes kokonaan tutustumatta niin suositteleen aloittamaan Pääkallokiitäjästä, ja samat terveiset muille Remekseen tutustumattomille.

Cuomi

11.06.08 klo 18:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

"Nuori ydinfyysikko Katri-Anneli huomaa yhtäkkiä olevansa keskellä kansainvälistä kidnappausten vyyhtiä jonka takana on hallituksen organisoima salaliitto eduskunnan Juhamatti Toiviaisia vastaan."

Liikaa hallitusta, liikaa Tom Clancya, liikaa Katri-Anneleita. Ei ole ihan minun juttu.

Viljami

11.06.08 klo 19:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Remeshän on ihan kunkku. Suosittelen pohjois-pohjalaisia aloittamaan remestelyn Nimessä ja veressä -kirjalla. Muiden lahkojen edustajille sen sijaan 6/12 toimii hyvin starttina. Itse olen edennyt puolikuut edellä puuhun ja hankkinut uusimmasta vanhimpaan Remekseen.

aasi

11.06.08 klo 19:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luin intissä kaikki sotilaskodin kirjastosta löytyneet Remekset, silloin upposi oikein mukavasti.