Rokkaako sarjakuvat?

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Rokkaako sarjakuvat?

14.06.04 klo 15:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elikkäs lukeeko täällä ihmiset Aku Ankan lisäksi muita sarjiksia? Meikäläinen tutustelee tällä hetkellä Marvelin ihmeelliseen maailmaan ja onhan siellä aika hyviä tarinoita. Judge Dreddikin on mielenkiintoista luettavaa, varsinkin se kahden albumin joutomaassa häröily (en muista nimeä, perkele...). Sitten Frank Millerin Sin Cityt ovat kovaa kamaa. Tyylikästä piirtämistä ja hyviä tarinoita.
Toivottavasti nyt edes jonkinlaista keskustelua syntyy aikaiseksi.

Viisas

14.06.04 klo 15:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

En ole koskaan lukenut sarjakuvia, enkä lue.

mp40

14.06.04 klo 16:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

karvista luen sillon tällön, enpä mitään muuta.

14.06.04 klo 16:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Meikäläinen lukee oikeastaan kaikkea muuta mahdollista sarjakuvaa paitsi Aku Ankkaa. Art Spiegelmanin Maus I-II kuuluu yleissivistykseen vähänkin populaarikulttuurista kiinnostuneille.

14.06.04 klo 16:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aku Ankka, Karvinen, KORKEAJÄNNITYS... onhan noita tullut luettua, säännöllisesti enää Akkaria.

Screwball

14.06.04 klo 16:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Akkari keskiviikkoisin, Korkkaria jos jossain nään 8) , ja tietysti Satakunnan Kansan tuttuja ja turvallisia sarjiksia (B. Virtanen ja Viivi&WAgner etunenässä)

mp40

14.06.04 klo 16:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

ai niin korkkarit unohtu! Sitten luen aina kun mahdollista Juho Juntusen "sarjakuvia", jotka ovat aivan loistavia...
suosittelen...

esimies

14.06.04 klo 16:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Marvel-universumiin olen ollut aivan koukussa pikkupojasta lähtien. The Amazing Spider-man putoili kestotilauksena vuosina 1991-1998. Batman-tarinoista suosikkeja ovat Frank Millerin The Dark Knight-spektaakkelit. Myös Calvin and Hobbes sekä Garfield ovat sellaisia tapauksia, että lähes kaikki Suomessa julkaistut albumit ja pokkarit on tullut luettua. Pakko mainita myös aivan LOISTAVA saksalainen Ottifanten-sarjakuva, jota ei käsittääkseni valitettavasti tahdo täältä kotimaasta saada.
Tätä nykyä sarjikset ovat jääneet selvästi vähemmälle. Aku Ankankin taso on tippunut niin pirusti. Silloin tällöin tulee tehtyä tarkastuskierroksia divareihin, ja totta kai tällaiset huikeat Ihmesarja-tyyliset kokoelmajulkaisut ovat aivan pakkohankintoja.

Migelo

14.06.04 klo 16:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eipähän oo muita ku Aku Ankkaa ja Keskisuomalaisen trippejä luettua. Eikä kyl oikein kiinnostakkaan.

14.06.04 klo 16:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ainahan ne sarjakuvat tulee luettua sieltä Hesarista :) . Aku Ankkaa tulee aina välillä selattua. B. Virtasta, Jereä ja ennen Mustanaamiota. Batman on myös ihan hyvä. Tuollainen synkkä ilmapiiri vaan kolahtaa. Mustiksen ja lepakkomiehen seikkailut on jäänyt kyllä lukematta jo melkein parin vuoden ajalta.

Screwball

14.06.04 klo 16:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aku Ankan sarjakuva-stripit sanomalehdissä sukkaa pahemman kerran. They're not funny!

14.06.04 klo 17:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

esimies kirjoitti:

Batman-tarinoista suosikkeja ovat Frank Millerin The Dark Knight-spektaakkelit.

Saakos sitä ensimmäistä osiota, vaikkapa divareista? Se uusi Yön ritari iskee jälleen ei iskenyt ollenkaan.
Onko muuten kukaan lukaissut Millerin Roninia?

Juhani Sementti

14.06.04 klo 17:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Abso-fuckin-lutely! Tietenkin minä luen sarjiksia.

Aku Ankkaa, Karvista, Masia, Lassia & Leeviä, Jereä, MADiä jne. Kaikki Judge Dreddit olen lukenut, Rubiinit, Sammy Dayt, Tex Willereitäkin, vanhoja korkkareita, Ressua, B. Virtasta, Viivi & Wagneria, Maus - Selviytyjän Tarina, Lätsä, Ralf Königin homppelisajikset, Blueberryt, Asterixit, Ahmed Ahneet, Lucky Luket, Tintit... Huh, olikohan tuossa kaikki?

Ja hesarin Aku-sarjikset on jostain 50-luvulta joten voi olla ettei ne ole pakosta hauskoja. Karvisia lukiessa saa röhöttää ääneen. Seiska on siitä hyvä lehti kun näyttää Karvista.

Siperia Jones

14.06.04 klo 17:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Karvinen on kyllä ihan huippu. Mitään marvel tyylisiä supersankari juttuja ei tule enää luettua (toista oli pikkupoikana), mutta kaikenlaiset lyhyet sarjikset sanoma/aikakausi -lehtien sivuilta tulee yleensä lukaistua ajankuluksi.

14.06.04 klo 19:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nythän täällä on noussut esille näitä mahtisarjiksia jotka aluksi unohdin. Eli lemppareihin kuuluu ehdottomasti myös:

Lassi&Leevi, Jere, Lucky Luke, Asterix.

14.06.04 klo 19:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lassi ja Leevi on todellakin loistava sarjakuva. Pienempänä olin aika lailla samanlainen kuin Lassi (paitsi etten osannut yhtä lailla sivistyssanoja) ja niinpä sitten tuli niitä albumeja ahmittua.
Ja Karvinenhan on myöskin helvetin hyvä. Se on kovan luokan filosofi ja kyynikko.

14.06.04 klo 19:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ale kirjoitti:

Ihan sama juttu... mulla oli jopa lelutiikeri, jonka tosin sain vuosia ennenkuin luin yhtään LL:ää, ja arvaatte varmaan mitä leikin... mulla on muuten edelleen se tallessa, joskaan en ole sillä enää vuosiin leikkinyt... :roll:

TheShining

14.06.04 klo 20:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joskus ala-astee ikäisenä luin Aku Ankkaa, mutta nykyisin ei ole tultu luettua juuri mitään ja tuskin tuleekaan.

esimies

14.06.04 klo 20:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ale kirjoitti:
esimies kirjoitti:

Batman-tarinoista suosikkeja ovat Frank Millerin The Dark Knight-spektaakkelit.

Ainakin pienessä kaupungissa noiden Millerin Batmanien hankkiminen on todella vaikeaa. Ehkä suurempien kaupunkien divareissa tilanne on parempi. Itse olen tuonut The Dark Knight Returns, The Dark Knight Strikes Back Vol. 1-3 ja Batman: Year One englanninkielisinä Saksasta ja Ruotsista.

Jakke 29
1934 viestiä

15.06.04 klo 00:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sarjakuvia en ole kyllä koskaan oikein lukenut.Ei ole minun juttu.