Kirjoja, joista pitäisi tehdä elokuva

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Kirjoja, joista pitäisi tehdä elokuva

Johnny Cool

27.03.04 klo 18:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minulla on yksi mielessä, josta tulisi loistava leffa, ja se on Paul Austerin Mr. Vertigo. Kannattaa ehdottomasti lukaista!

27.03.04 klo 18:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämähän on mielenkiintoinen aihe... David Morrellin Kiven Veljet voisi olla aika mielenkiintoinen leffana, eikä Draculafilmatisointejakaan koskaan ole liikaa... :wink:

Kebottaja

27.03.04 klo 19:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Douglas Adamsin Sielun Pitkästä Pimeästä Teehetkestä voisi tulla ihan hyvä elokuva

Juhani Sementti

27.03.04 klo 19:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Wieslaw Kielarin kirjasta Anus Mundi, Auschwitzin vanki no. 290. Jos Kubrick olisi elossa niin tämän kirjan voisi kiikuttaa suoraan hänelle ja huutaa päin naamaa: "Tee tästä elokuva!"

27.03.04 klo 19:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kebottaja kirjoitti:

Mietin tota itekin, mutta kaatu siihen, että kirjan huumori juontaa juurensa siitä miten kertoja sen esittää, ja sen siirtäminen valkokankaalle voisi olla vaikeaa. Tietenkin kaikkea voi yrittää.

Kebottaja

27.03.04 klo 20:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raato-A kirjoitti:
Kebottaja kirjoitti:

Mutta kyllähän se voisi onnistuakin - kunhan sen tekisi joukko mitä kieroutuneimpia brittejä :lol: .

27.03.04 klo 20:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jokaisesta Raidista voitaisiin väsätä oma elokuva, vaikka niistä jo tehty TV-sarja ja elokuva ovat parempia kuin yksikään lukemani Raid-kirja.

27.03.04 klo 20:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raato-A kirjoitti:
Kebottaja kirjoitti:

Nojoo, jos Dirk Gentlyksi palkattaisiin esim. Mel Smith (Lunta tupaan jätkistä se isompi mies), ohjaajaksi Terry Gilliam (Monty Pythonista), Toriksi Arska the Governor ( :D )... hei, voisihan se ollakin ihan jees! :twisted:

Juhani Sementti

27.03.04 klo 20:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Thoke kirjoitti:

Mustasta Lampaasta tulisi ainakin hitonmoinen pätkä.

27.03.04 klo 22:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juhani Sementti kirjoitti:
Thoke kirjoitti:

Mustasta Lampaasta tulisi ainakin hitonmoinen pätkä.

En ole sitä vielä lukenut. Ensin pitää lukea paperiansa ja sitten se.

iskela

29.03.04 klo 09:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuo Mr. Vertigo ei ole ollenkaan hullumpi aatos.
Austerin muistakin kirjoista on tehty loistavia leffoja ja loistavia kirjoja on vielä filmaamatta.
Oletkos Johnny Cool lukenut hänen viimeisimpänsä (siis viimeisimmän suomennetun), Illuusioiden Kirjan?

Johnny Cool

29.03.04 klo 15:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

iskela kirjoitti:

Tuo Mr. Vertigo ei ole ollenkaan hullumpi aatos.

Juuri viime torstaina lainasin sen kirjastosta, joten aika hyvin arvattu/kysytty. Heti kun olen Solariksen saanut valmiiksi niin sitten luen sen.

Ville

19.06.04 klo 09:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Clancyn Iskuryhmä Rainbowista voisi tulla aikamoinen leffa. Onglemana olisi tosin kirjan paksuus. Sitä voi olla hiukan vaikea siirtää valkokankaalle, mutta voisi olla kiva koittaa.

19.06.04 klo 11:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juoppohullun päiväkirja!!! :lol:

Cuomi

19.06.04 klo 12:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jokaisesta Sven Hasselin kirjasta :D Toivottavasti niistä ei tulisi niin surkeita kuin Wheels of terrorin filmatisoinnista.

BSTi

19.06.04 klo 13:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Stephen Kingin Musta torni -sarja. Luultavasti pilaisivat sen mut jos joku osais hommansa ni sii ois ainaki ainesta..

TheShining

20.06.04 klo 17:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

BSTi kirjoitti:

Tuosta on tietääkseni tehty leffoja...Korjatkaa jos olen väärässä.

TheShining

21.06.04 klo 13:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tolkkienin Hobitti olisi hauska nähdä leffaversio.

BSTi

21.06.04 klo 13:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

TheShining kirjoitti:
BSTi kirjoitti:

Tuosta on tietääkseni tehty leffoja...Korjatkaa jos olen väärässä.

Aijaa.. Minkä nimisii, kuka teki ja koska? Tahtoo nähdä!! :D

Ville

21.06.04 klo 16:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

TheShining kirjoitti:

Tolkkienin Hobitti olisi hauska nähdä leffaversio.

Peter Jackson on kylläkin ilmoittanut tekevänsä siitä elokuvan. Tosin toteuttuminen riippuu täysin siitä, antaako Tolkienin perikunta Jacksonille filmausoikeudet kirjaan.