Linnunradan käsikirja liftareille

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Linnunradan käsikirja liftareille

Low Rider

16.03.04 klo 21:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onko kukaan lukenut?
Itse en ole siihen tutustunut,mutta jopa maantiedonopettaja kehui hauskaksi :shock: .
Pitäisi joskus käydä lainaamassa kirjastosta.

arska

16.03.04 klo 21:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

On tullut luettua, kuunneltua YLE:n radioteatterin kuunnelma ja katsottua BBC:n TV-sarjana.

Kirja on loistavaa Sci-fi -parodiaa, täynnä täydellisen nerokasta nippelitietoa. Suosittelen myös kuunnelmaa, jossa kertojana Heikki Kinnunen ja rooleissa ties keitä muita. Kuunnelma löytynee hyvinvarustetuista kirjastoista.

Olen kuullut kerrottavan että Douglas Adams keksi aiheen ollessaan Interrail-matkalla euroopassa joutuessaan odottelemaan junaa rautatieasemilla ja tuojotellessaan öistä tähtitaivasta... liekkö perää?

Toimii nimenomaan kirjana ja kuunnelmanakin vielä tänä päivänä. Näkemäni 80-luvulla tehty BrittiTV-sarja pilasi hyvän muistot noista muista kokemuksista.

Lue, kuuntele, mutta älä katso.

whait

16.03.04 klo 22:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Käyn tässä pätkätöissä opiskelun ohella ja siellä yksi co-workeri luki kyseistä 5 kirjan trilogiaa ensimmäistä kertaa. Päätinpä töiden jälkeen kotiin tullessani aloittaa lukemaan kolmannen kerran läpilukua ja pitää sanoa että kyllä vieläkin jaksaa naurattaa, ihan vakavissakin määrin. Kyllä se Adams vääntää niin absurdia juttuja että ihan pistää ihmetyttämään miten jollakulla voi olla noin vilkas mielikuvistus. Sitäpaitsi edeltämainittu co-workeri oli tyttö ja piti kirjasta erittäin paljon. Niin että kyllä tälläinen älyvapaus ilmeisesti naisiinkin uppoaa.

"Hauskempi kuin psyko, jännittävämpi kuin veroilmoituksen täyttö ja lyhyempi kuin Sota Ja Rauha!"

17.03.04 klo 13:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen lukenut kirjat kahteen kertaan. Eka kerta meni nk. harakoille. Tokalla kerralla pääsin paremmin kiinni. Hauskoja, mutta eivät päihitä esim. Harry Harrisonin Ruostumaton teräsrotta -sarjaa.

17.03.04 klo 14:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse olen lukenut kaksi ensimmäistä osaa trilogiasta ja ne ovat olleet aivan mahtavia :D .

iskela

17.03.04 klo 15:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onhan ne pariinkin kertaan läpi luettu.
Heh, joskus saatiin melekeen riita aikaseks vaimon kanssa aiheesta. Hää ei tuntenu ko. sarjaa ollenkaan ja minä sitä kovasti ihmettelemään, että "sehän kuuluu jumaliste yleissivistykseen häh!?" ja vaimo ei moisesta tykänny.

17.03.04 klo 16:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä nämä kirjat ovat brittihuumoria ja satiiria sieltä parhaimmasta päästä. Viisiosainen trilogia irtos muuten Akateemisesta joskus kympin hintaan kovakantisena, kävin korjaamassa veke ;) loistava, mutta ei päihitä Veikko Huovista. Suosittelen.

18.03.04 klo 18:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eka osa on paras kirja kautta aikojen. Jatko-osista olen lukenut vain kakkosen ja kolmosen kokonaan sekä nelosen puoliksi, vaikka on ne kaikki kovakantisena painoksena. Voisin alottaa kohta alusta...

PS: Suosittelen myös maailman toisiksi parasta kirjaa, saman kirjailijan The long dark tea time of the soulia. Ihan suoraan käännetty Sielun pitkäksi pimeäksi teehetkeksi.

Johnny Cool

25.03.04 klo 16:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

25.03.04 klo 22:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Marvin jytää. 8)

26.03.04 klo 16:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kannattaa lukea! Erittäin hauska kirja. Mukana maanisdepressiivinen robotti ym.

Eihän se periaatteessa ole edes maanisdepressiivinen koska sehän on koko ajan masentunut :? .

Tangy Zizzle

25.04.04 klo 19:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kannattaa lukea! Erittäin hauska kirja. Mukana maanisdepressiivinen robotti ym.

Kai itsekin olisit jos olis kauhee kipu vasemmassa kyljessä koko ajan ja lisäksi joutuisit parkkeeraamaan autoja (tai no, aluksia) useamman miljoonan vuoden ajan :wink:

25.04.04 klo 20:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tangy Zizzle kirjoitti:

Et nyt tajunnut pointtia, mutta ei se mitään :wink:

SpaceCadet1

30.04.04 klo 20:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kirjallisuuden helmiä; kríketin kuvaus erittäin sotaisaksi urheilulajiksi oli erityisen ikimuistoinen.

Toisenkin Adamsin olen lukenut: Dirk Gentlyn holistinen etsivätoimisto; hyvin kummallinen dekkari aikamatkailusta, suolaripottimista, ja sohvasta joka sattuu käytännöllisesti olemaan avain maailmankaikkeuden pelastamiseen. R.I.P Douglas Adams....

mokoma

16.06.05 klo 14:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei oo tullu luettuu tota valitettavasti.

16.06.05 klo 14:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

SpaceCadet1 kirjoitti:

Suosittelen ehdottomasti jatko-osaa Sielun pitkä pimeä teehetki, joka on vielä DGHE:täkin parempi. Vielä kummallisempi dekkari vaanivasta jääkaapista, norjalaisista jumalista ja vanhainkodista. Sisältää aivan legendaarisia elämänohjeita kuten:
Jos olet eksynyt, mene jonkun perässä, joka näyttää siltä, että tietää, mihin on menossa. Tällä menetelmällä harvemmin päätyy sinne, minne alunperin oli menossa, mutta usein löytää silti jotain tarpeellista. :D Ulkomuistista heitin, joten tuossa saattaa hyvinkin olla jokin pikkuvirhe, mutta pointti taisi tulla selväksi.

SpaceCadet1

17.06.05 klo 07:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tangy Zizzle kirjoitti:

Et nyt tajunnut pointtia, mutta ei se mitään :wink:

Tässä tapauksessa olet sisäistänyt kirjan peruspointin perusteellisesti :wink:

Raato-A kirjoitti:
SpaceCadet1 kirjoitti:

Kiitti paljon vinkistä, onhan se pakko katsastaa jos löytyy tuotakin kummallisempi dekkari! :D Adams tosiaankin on parhaimillaan näissä elämää suuremmissa filosofoinneissaan, joista harvemmin puttuu ennennäkemättömän terävä humoristisuus.

A. Autio

17.07.05 klo 12:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aikeena olisi lukea kirja ennen elokuvan katsomista. Jos käsitin oikein, niin kyseessä on 5 kirjan sarja, mutta kertooko elokuva ainoastaan ensimmäisestä osasta? Jos näin todellakin on, niin onko odotettavissa jatkoa sarjalle?

17.07.05 klo 13:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

A. Autio kirjoitti:

Jep, kyseessä on "Maailman ainoa viisiosainen trilogia". Filmi keskittyy vain ensimmäiseen osaan, ja tekijät vannoivat, ettei jatkoa tule, mutta jos leffa menestyy, niin tietäähän sen, miten siinä käy... :wink:

Jope Pitkäviha

08.08.05 klo 21:50 - linkitä tähän kommenttiin: #