Peter von Bagh

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Peter von Bagh

Filmijokeri

18.06.08 klo 13:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiistatta suurin suomalainen elokuvakirjoittaja, myös kirjoittanut yleisesti populaarikulttuurista. Elokuvan historia ja elämää suuremmat elokuvat ovat ainakin tutustuttaneet minut elokuviin ja toimineet tietynlaisena ohjenuorana.
Huomauttakaa jos tästä on jo aihe.

Hiisi

18.06.08 klo 22:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kova jätkä ja tutustuttanut myös minua elokuviin. Myönnän että miehen kirjoitustyyli on paikoitellen turhan raskasta ja vaativaa pienille aivoilleni. Esim. Elokuvan historiahan on kirjoitettu suurimmaksi osaksi 70-luvulla ja miehen kirjoitustyyli on mielestäni vielä hiukan kehittynyt tuosta ajasta. Myös Suomalaisen elokuvan kultainen kirja on kiinnostavaa luettavaa, vaikka eivät nuo elokuvat kaikki kovin häävejä ole. Hänen sepityksiään on mielenkiintoista kuulla myös livenä, aikoinaanhan mies oli tunnettu radioääni.

Ronald McKey

25.10.08 klo 20:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elämää suuremmat elokuvat on ihan kelpo kirja. Olen koulun kirjastossa lukenut sitä aina hyppytunneilla.
Arvostan miestä ja arvostan hänen tekstiään.

Cuomi

26.10.08 klo 03:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Äijä saisi kavereineen nostaa sen perseensä penkistä ja puskea uutta Filmihullua pihalle.

Harman

26.10.08 klo 12:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Asiaa, helvetti soikoon. Tällä tahdilla sieltä on tulossa vähintään joku megapaksu tupla-numero.

Hän

07.11.08 klo 16:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vähän ristiriitaisia empiirisiä havaintoja herrasta. Hän on Sodankylän elokuvajuhlilla aika paljon esillä ja viimeksi kolmisen vuotta sitten käydessäni hän haukkui jatkuvasti DVD:tä elokuvan katsomismuotona. "Teatteri on elokuvien ainoa oikea koti". Ei siinä mitään, mutta mm. uniikeissa 2001: A Space Odysseyn 70mm ja Häxanin livesäestysnäytöksessä herra häiritsi kovaäänisillä kommenteillaan näytöstä lähistölläni, heh.