Sin City (ja muut Millerin sarjakuvat)

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › Sin City (ja muut Millerin sarjakuvat)

Korpijaakko

10.02.07 klo 21:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sin City on todella mahtava sarjakuva. Väkivalta sopii tähän sarjikseen kuin paketillinen laastaria Marvin naamavärkkiin. Kaikkia albumeita en ole lukenut, mutta kaikki lukemani ovat olleet aivan tavattoman hauskoja(omalla yönmustalla tavallaan), verisiä ja sairaita. Kaikki ukot ovat teräsmiehiä, aseet isoja, pahikset todella pahoja, naiset naisia ja visuaalinen ilme übercool. Roiskeen ystäville voin suositella.
Kannattaa myös tutustua Millerin kirjoittamaan sarjakuva-albumiin Amerikkalainen unelma: antakaa minulle vapaus

Eikös tuo Miller piirtänyt joskus semmoistakin sarjakuvaa kuin Hardboiled? vai muistanko väärin?

Kustaa

15.02.07 klo 14:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Korpijaakko kirjoitti:

Kyllä vain. Kolmen ohuenpuoleisen albumin julkaistu sarja lepää tuolla hyllyssä. Piirrostyyli erilainen - erittäin yksityiskohtainen. Millerin tuotannosta kannattaa myös ehdottomasti tutustua Dark Knight - Lepakkomies -saagaan jota pidetään juuri parhaana Lepakkomiesversiona ikinä. Julkaistiin joskus Lepakkomieslehdissä aikoinaan. Ja piirrosjälki poikkeaa jälleen huomattavasti edellämainituista HardBoiledista ja Sin Citystä.

(Editoin hieman topiccia... perustaja ymmärtänee miksi)

Cuomi

15.02.07 klo 14:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kustaa kirjoitti:

Miller ei tosin piirtänyt Hard Boiledia vaan sen puolen hoiti Geof Darrow. Kirjoituksesta Frank tosin vastasi. Toinen osa on tullut tuolla kirjastossa luettua. Piirrostyyli ei iskenyt niin paljon kuin Millerin oma mutta olihan tuo kaikessa häröydessään ihan kelpo matskua

Ja kyllähän noi Sin Citytkin on tullut luettua seiskaa lukuunottamatta. Todella mahtavia teoksia ja piirrostyyli silkkaa timanttia. Keltainen äpärä lienee näistä suosikkini sekä visuaaliselta ilmeeltään että tarinaltaan.

Pitäisi kait tuohon Frankin tuotantoon laajemminkin tutustua.

Ville

15.02.07 klo 19:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pitääpä joskus lukaista tuota. Kirjastossa on kyllä joitakin osia, mutta enpä ole havainnut ykkösalbumia. Vai onko sillä väliä, missä järjestyksessä lukee?

Dekti

28.12.07 klo 16:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos Sin City -sarjaa tarkoitat, niin periaatteessa järjestyksellä ei ole niinkään väliä, koska tarinat eivät tapahdu kronologisessa järjestyksessä, vaan jokainen on oma yksilönsä. Tarinat tosin nivoutuvat hauskasti toisiinsa, mutta eivät lukukokemuksen kannalta oleellisesti.

Itse diggaan todella paljon Millerin töistä, omassa hyllyssä toistaiseksi vain Sin Cityt 1-7, Antakaa minulle vapaus, sekä 300. Lukematta ovat jääneet vain Daredevilit, Elektra -sarja, sekä Ronin.

P.S Sin City on leffanakin jättipotti. Eipä ole koskaan ennen tavoitettu sarjakuvan henkeä yhtä tiiviisti. 300 -filmatisointi oli pettymys. Hienosta sarjakuvasta tehtiin keskinkertaisen typerä Hollywood-äksöni. :cry:

Graffit

01.03.08 klo 22:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuinkas monta Sin Cityä onkaan kirjoitettu/piirretty? Olikos niitä suomennettuna tällä hetkellä vain seitsemän? Olen pitänyt kaikista lukemistani osista (paitsi Big fat kill:istä, joka ei iskenyt elokuvassakaan). Sarja on todella oma laatuinen ja todella ``cool``. Ja onko Millerin Hard Boiled lukemisen arvoinen?