The Wheel Of Time

Foorumin päävalikkoonPainettua sanaa › The Wheel Of Time

29.07.06 klo 19:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onko kukaan muu lukenut kyseistä sarjaa? Itse olen 22. osassa menossa ja täytyy sanoa, että on ollut hyvä. Tuosta kirjasarjastahan tulisi mahtava minisarja. Tosin täytyisi olla aika iso budjetti

29.07.06 klo 21:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ajan pyörä? Belgarionin tarusta ja muista vastaavista innostuneena aloitin joskus Ajan pyörääkin lukea, mutta taisin päästä vain osaan kuusi, kun mielenkiinto jo lopahti. Keinotekoisesti pidennettyä lässytystä, joka ei tuo genreen oikeastaan mitään uutta tai mielenkiintoista. Samaa voisi tietysti sanoa Eddingsien kirjasarjoista, mutta niissä teksti oli sentään vähemmän puuduttavaa.

29.07.06 klo 22:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suosittelen kyllä pidemmälle lukemista. Vasta kymmenennessä osassa alkaa todella juoni kehittymään

30.07.06 klo 19:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Trollokki kirjoitti:

Vasta kymmenennessä? :x Kirjailijalla on tainnut ollut vain rahan tahkominen mielessä, kun pitkittää tarinaansa tuolla tavalla. Tosifanit tietysti lukisivat vaikka miten paljon hänen tekstiään, mutta jos ensimmäisten kahden järkäleen aikana ei teksti nappaa, niin sitten tosiaankaan ei nappaa.

30.07.06 klo 20:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse asiassa Karisto joka täällä Suomessa nuo kirjat kustantaa on pätkinyt niitä osiin. Alkuperäisesti on jenkeissä 11 osaa julkaistu

Grass

01.08.06 klo 21:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Trollokki kirjoitti:

On tullut luettua joku 14 ensimmäistä osaa, nyt on ollut yli 1½v taukoa koko sarjasta. Loistava sarja mielestäni, hakkaa belgarion tarut yms.. mutta sain fantasiakirjallisuudesta yliannostuksen ja en ole vieläkään palautunut siitä ;) luen dekkareita ja muita kirjoja siihen asti kunnes saan ehkä taas joskus jatkettua viidennestätoista osasta. (Huom. Suomennettuja osia, käsittääkseni nää suomennokset on aikalailla pilkottu aina yhdestä alkuperäiskielellä tehdystä kahteen osaan?)

01.08.06 klo 23:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Noinhan ne on pilkottukin suunnilleen. Itse luin 22. osan eilen loppuun. Hyvä kirjasarja.

Lamourhaaja

30.10.06 klo 18:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

...se, joka sanoo Ajan pyörän olevan todella hyvä kirjasarja... niin, no, makunsa kullakin, mutta jos mainitsin Stephen King -threadissa, että Stephen on vähän kuin kauhun lauantaimakkaraa, niin Ajan pyörä on jopa fantasiagenressä sitten sitä halpislenkkiä, jota oli pakko ostaa, kun opiskelijarahat eivät riittäneet siihen HK:n ainoaan ja oikeaan. Ensinnäkin sarja on tuhottoman (lue: liian) pitkä, ja kirjailija Jordan on vieläpä nyt sairastunut - käsittääkseni useimmat ihmiset muutaman vuoden sisällä tappavaan sairauteen. Eli sarja ei tule koskaan valmiiksi. Tässä on jotain ironista keskisormen näyttöä kohtalolta, mutta olen aika varma, että kyseessä on vain Suuri Oikeus, joka haluaa näyttää kyseisen sarjan lukijoille, että niin, tämän te ansaitsitte. Itse luin kakarana niitä niin pitkälle, kuin jaksoi, mutta sitten räjähti pää, kun tajusin, että "Hei, tämähän on muuten rahastusta, kuten useimmat muutkin fantasiakirjat itseasiassa ovat lukuisine jatko-osineen ja päättymättömine tarinoineen. Erityisesti kun en keksi mitään syytä miksi hitossa tätä sarjaa ei voisi lopettaa tyylikkäästi, vaan sitä pitää väenväkisin venyttää silkalla henkisellä lobotomialla?"

Seuraavassa juonisynopsis kiinnostuneille, teoriaani saa auttaa korjailemaan, jos haluaa:
1. Päähenkilö Randia kiukuttaa
2. Naishahmot ovat v-mäisiä
3. Tappelu
4. Pääpahis näyttäytyy unessa/tekee jotain muuta hokkuspokkusta
5. Mietitään "filosofisia" (Saan yhtä filosofisia ajatuksia aikaan miettimällä millaista leipää tänään ostaisin kaupasta.)
6. Randia kiukuttaa ja vähän pelottaa, kun ENNUSTUKSET sanovat, että Rand tekee vielä pahaa ja tuloo oikeen hulluks
7. Rand ei tee mitään, mikä oikeastaan kielisi tämän olevan tulossa hulluksi millään tavalla (Koko sarja koostuu tämän faktan ympärille.)
8. Ratsastetaan
9. Naishahmot ovat v-mäisiä
10. Naishahmot ovat v-mäisiä
11. Naishahmot ovat v-mäisiä
12. Ukot tekevät sitä mitä koko sarjan ajan, eli eivät kehity hahmoina pätkääkään - akat ehkä kehittyvät, heistä tulee v-mäisempiä
13. Jordan miettii kuinka monta kertaa voi kirjoittaa "trollokki" vaikuttaen vielä kovinkin omaperäiseltä ("Troll" ja "orc" yhteen, vau! Mitä seuraavaksi? Bildalf? Tai Legoli?) kenenkään silmissä
14. Kirjan loppu, seuraavaa rahastusta odotellessa

Kiitän.

wisec

22.02.07 klo 15:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

En ole lukenut, eikä ole tähän mennessä kiinnostanut koska osia on niin järjettömän paljon...
Mielestäni sopiva pituus fantasia kirjasarjalle on max 5. Kyllä Belgarionin Taru on vaan rautaa... 8)