Opettajat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Opettajat

16.10.03 klo 15:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

(Tein syntiä ja jätin katsomatta, onko täällä jo topic tästä... Toivottavasti ei.)

Eli tuli tuossa mieleeni, kun katselin Faithin ja muiden koulunkävijöiden posteja, että opettajat ja opetuksen taso tänään olisi hyvä aihe. Ovatko opettajat hyviä? Osaavatko asiansa? Joutuvatko puuttumaan liiaksi kasvatukseen? Pitävätkö oppilaistaan? - Ansaitsevatko oppilaansa?

Omalla kohdallani ei juuri koskaan ole pettymyksiä tullut vastaan. Yksi englanninopettaja kuitenkin. Tämä violetti (outo väri naamalla, mistä lienee sille kohonnut...) täti aliarvioi oppilaansa ja joutui siitä syystä kestämään tympeitä nassuja ja nenäkkäitä kommentteja. Eipä kulunut aikaakaan, kun täti teloi pikkusormensa (!) ja joutui jäämään sairaslomalle (!!!). Ei vain viitsinyt tulla töihin enää.

Toisaalta opettaminen on melko rankkaa hommaa(nimim. kokemusta on), ja paljon riippuu oppilaistakin. Aikuisoppilaat ovat huomattavasti helpompia kuin esim. ns. teinit. Joka tunti pitää olla läsnä ns. kybällä tai tulee kengästä. Tai ainakin saa havaita, että vetää tuntia tyhjille pulpeteille...

Pingutyyppi

16.10.03 klo 16:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hih, luulin että tämä topikki käsitteli sitä telkkusarjaa ;)

Ylä-asteella ensimmäinen luokanvalvojani oli harvinaisen masentava tapaus. Jätkä opetti liikuntaa (milloin huudellen käskyjä kentälle autostaan, milloin vieden porukan harrastamaan penkkiurheilua), eikä oikein jaksanut panostaa hommiinsa luokanvalvojana. Yleensä LV-tunnin tullessa kyseinen häiskä asteli sisään, laittoi jalat pöydälle, asetti kädet niskan taakse, katseli meitä ja valui tuolilta. Luokkaretken suunnittelusta ei tullut yhtään mitään. Onneksi sitä tarvitsi kestää vain vuoden, jonka jälkeen saimme varsin mainion valvojan :)

Toisinaan (pahiten yläasteella) se opettajien härnääminen meni liiallisuuksiin, kuten kai kaikissa luokissa. Ketään emme ymmärtääkseni saaneet onneksi itkemään, ainakaan julkisesti. Rinnakkaisluokilla sitä tapahtui useamminkin.

Luku erikseen ovat ihmemaikat. Ilman loistavaa yläasteen äikänopettajaani en kirjoittelisi arvosteluita tykkiin, saati sitten olisi nähnyt edes Casablancaa... :)

kerttu

16.10.03 klo 16:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mielestäni opettajien asema ja viihtyvyys johtuvat ensinnäkin koulun ilmapiiristä ja myös suuresti siitä missä koulu sijaitsee ja kuinka suuri se on. Meidän suloinen yhteinen yläaste ja lukio on ainakin ihan mukava paikka. Koska koulu on pieni, on tänne vaikea saada opettajia ja monet ovatkin jo aika vanhoja. Kaikki kuitenkin tietävät toisensa ja tunneilla on rento meininki, tai ehkä enemmänkin lukion puolella.
Luin juuri tuosta Suomen Kuvalehdestä, miten monet opettajat suunnittelevat alan vaihtoa, varsinkin nuoret opettajat. 42% kaikista oli sitä harkinnut viimeisen vuoden aikana.
Ehkä rennoin opettaja muisto on silloin, kun viime keväänä nauhoitettiin eräälle videolle ääniä. Meni aika pahasti iltahommiksi, eikä pokka meinannut pitää millään, varsinkin kun se opettaja vaan heitti meidän kanssa vitsiä minkä kerkesi.

16.10.03 klo 16:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Opettajat? No tässä tulee koko opettaja kaarti ykkösluokasta lähtien(lempinimillä)

1.-4. luokka:
"Hapero"(Naisopettaja, joka suosi tyttöjä ja hyljeksi aika pahasti yhtä mun kaveria
"Mökö"(Todella armeijameininkiä pitävä liikunnan opettaja, jonka poika ampui itsensä)
"Hitler"(Hieman parannusta edellisiin. minä en keksinyt lempinimeä)
Lisäksi myös väliaikaisia opettajia joihin ei kerennyt tutustua

5.-6. luokka
"Hyvönen"(Todella ärmäkän näköinen paskiainen)
"Vitura"(Todella paskamainen puukäsityöope)
"Kortti Perhonen"(Hieman tekopirteä englannin ope)
"Mallu"(Paras opettaja siihen mennessä)
"Edelman"(Todella vi**umainen puukäsityöope)

7.-9. luokka
"Big Mama"(Todella mukava äidinkielen ja viestinnän opettaja)
"Varpu"(Todella mukava englaninopettaja)
"Turska"(Bilsan ja mantsan opettaja, jonka äänessä tpahtuu yllättäviä nousuja joka tunnilla. Jokaikinen luokassa hätkähtää)
"Sääski"(Kemian ope, joka todennäköisesti käyttää valiumia väärin)
"Kumiatletti"(Todella mukava historian ja yhteiskuntaopin opettaja. Minä en ole keksinyt lempinimeä)
"McGyver"(Naispuolinen ruotsinopettaja, jota ei uskoisi naiseksi ja hiustyyli on jämhtänyt 80-luvulle)
"Masu"(Legenda jo eläessään. Koko maailman vi**umaisin opettaja. Olen kuullut aika hurjia juttuja tästä yksilöstä.
"Kukkonen"(Kuviksen opettaja, jolla on aika pitkä pinna)
"Hutsu-Kilpeläinen"(Yrmeä kaupallisten ope, jonka vaihdevuodet ovat todennäköisesti alkaneet)
"Pilkku"(Kotsan opettaja, joka tulistuu pienimmästäkin asiasta)
"Nevada"(Hirviä ja kauhia uskonon opettaja, joka ei oikein pidä minun näsäviisiaista kysymyksistäni)
"Sandstorm"(Ihan OK liikunan opettaja)
"Juoppolalli"(Opo ja ex-alkoholisti)
"Jyrä"(Tekopirteä luokanvalvoja ja ex-puukäsityöope)

Kuten näette suurimmalla osalla on traumaattinen lapsuus ja he haluavat kostaa sen meille. Mukaan mahtuu toki myös mukaviakin.

Faith

16.10.03 klo 17:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Meidän koulu on täynnä outoja opettajia:Oma luokanvalvoja kyylää meidän luokkalaisia tyttöjä kieltä lipoen.Opetus taso vaihetelee tietenkin aineen perusteella.Biologian opettaja on aivan helkutin vaativa ja pitää vaikeita kokeita,historian opettaja osaa opettaa sillai kiinnostavasti ja kokeetkin menee sen takia kaikilla melko hyvin ja se jätkä on muutenkin sellanen mukava ku heittää huulta aina tunneilla ja eikä välitä jos oppilas kiroilee,sitten liikunnan opettaja joka välillä haukkuu oppilaita ja on heittäny mm frisbeellä oppilasta päähän, ja paljon muita :)

Kapa

16.10.03 klo 18:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mielenkiintoisia lempinimiä Juhani :)
Meillä oli koko ylä-asteen lähes samat opettajat.Pistämpä tähän Juhanin tapaan muutaman lempinimillä.

Pylly-Annette (opetti seiskalla biologiaa/maantietoa,en ole tuota nimeä keksinyt)
Jämy (opetti liikuntaa koko ylä-asteen,kunnon armeija hemmo mutta reilu)
Harakka (Rasittava ruotsin opettaja)
Vispilä (Pikkutarkka ja muutenkin rasittava)
Buliska (koko koulun veemäisin ope)
Philips (hieman omituinen mutta ihan mukava)

16.10.03 klo 18:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Krmph, en lähde foorumia kuormittamaan opettajien lempinimillä mutta heien taso vaihtelee TODELLA rajusti. Onneksi lähwes kaikki hissan opettajat ovat olleet mukavaa ja älyvapaata poppoota. mutt jos joku tietty maikka täytyy nostaa kaikkien yläpuolelle, niin kuudennen ussanmaikka oli kiihkouskovainen hihhuli ja nainen isolla hoolla. luojan kiitos pääsi yläasteelle. ,utt kyllähän näitä riittää, olen vain koittanut unohtaa...

OneNiceUser
2016 viestiä

16.10.03 klo 19:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä mielestäni opettajat osaavat työnsä tai ainakin yrittävät parhaansa. Mä en oo keksiny mitää lempinimii opettajille, paitsi muut on kyllä. Ainakin joillakin on "oma lempinimi" eli ei sillee yleisesti, niinku tossa ylempää lukee.

Filmer

16.10.03 klo 19:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

aahh. mun on pakko sanoa, että täällä koulussa on jotkut aivan kauheita opettajia. ipo, vapola...siis kauheita, heidän opetustyylit ovat niin surkeita, ettei niistä mitään opi. mutta toki niitä hyviä löytyy. kaikissa kouluissa on hyviä sekä huonoja, se on elämän tapa.

one nice user, muistatko yläasteen vapolan ja hanapään? silloin kuin olit vielä turussa.

Moviemaster

16.10.03 klo 19:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

**Erased**

Cuomi

16.10.03 klo 19:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pistänpäs mäkin muutaman:
1-6 luokat
Tarhapöllö: Kampaus kertoo kaiken. Ei opettana meitä.

Penis: Maantiedon ja uskonnon opettaja. Uskovainen. Kuulemma ollu juoppo ja muuta sellasta)
Anis: Uskovainen luokanvalvoja. Kerroin siitä juttua "Kukkahattutädit" threadissa.

Paatola: Ihan kohtuullinen hissan ja teknisen töiden opettaja. Viettää paljon aikaa Hymykuopassa(paikallinen baari).

7-9 luokat

Lutikka: Erittäin pienikokoinen Biologian opettaja. Puheesta ei ota kukaan
selvää.

Hötky: ATK:opettaja. Rillit vinossa, tukka sekaisin.....Ajelee Hötkymobiililla.

Fantti: Rauhallinen käsitöiden opettaja.

Aki: Liikunnanope. Omistaa kaljamahan ja Kalle Nieminen nimisen mielikuvituskaverin. Viettää myös aikaa Hymykuopassa. Kerran se piti kantaa sieltä ulos :D

Muilla ei ole mitään erikoisia ominaisuuksia.

OneNiceUser
2016 viestiä

17.10.03 klo 08:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Filmer kirjoitti:

en muista, ketä ne on?

17.10.03 klo 09:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

No, meidänkin koulusta löytyy niitä täysin tyhmiäopettajia, mutta kyllä meillä muutama hyväkin löytyy. Historian opettajana meillä on jätkäjoka ottaa kaiken liian tosissansa. Liikuntaa meille opettaa mies, jolla on ihme jutut. Sitten mmeidän luokanvalvoja on muuten ihan normaali, paitsi saa välillä kunnon raivokohtauksia. En rupea nyt kauheasti haukkumaan opettajia, koska isäni on tämän koulun apulaisrehtori.

Filmer

17.10.03 klo 10:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

OneNiceUser kirjoitti:
Filmer kirjoitti:

en muista, ketä ne on?

eikö hanapää ollut sun yläasteen luokanvalvoja? vapola oli kemian ja fysiikan ope. kyllä sun pitäisi muistaa ainakin kauhea hanapää

17.10.03 klo 12:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sori, mutta mun täytyy puhua vielä tuosta "Masusta" Se on siis ihan totta legenda eläessään. Se ajelee sellaisella naisten pyörällä ja kyttää vapaa-ajallakin nuorisoa polttamassa tupakkaa. Sen kodin vandalisointi eräiden paukapäiden mielipuuhaa. Punaisten eli jälki-istuntojem äärä mitä se on antanut yhteensä... Kukaan ei tiedä, mutta uskalatisin arvailla, että 30 vuoden uran aikana sellainen 1000 liippaisi läheltä. Se on jopa kerran pahoinpidelly oppilastakin. "Turska" joutui kerran pitämään sille puhuttelun. Eräs toinen opettaja "Saku Sammakko" joka opettaa uskontoa, mutta ei mulle on hyvin samantyyppinen. Eräs mun kaveri bongasi tunnin jälkeen sen pöydältä pornoleffan. Oli aika nolona, mutta mua pelottaa tietää mitä se seillä luokassa tekee välitunneilla.

Thykki

20.10.03 klo 17:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Riittäähän toki siellä meidänkin koulussa ärsyttäviä maikkoja ihan riittävästi. Yksi tälläinen hyvä esimerkki on luokanvalvojamme joka saa välillä aika pahoja raivokohtauksia. Sitten meidän Atk-sijaiseksi tuli sellainen mummo joka ei osaa muuta kuin valittaa. Onhan siellä jotain rentojakin maikkoja. Historian opettaja on ihan hauska, vaikka hänen huumorinsa on toisten pilkkaamista.

ji

20.10.03 klo 17:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hehe. Minulla riittää kokemusta ala-asteelta tänne kauppiksen vikalle...huuh. Ala asteella 6 luokalla oli todella sairas tapaus Arvi, joka paiskasi minutkin kerran jään pintaan liikuntatunnilla. Kaveri opetti mm. atk, musiikkia, puutöitä ja liikuntaa millon lystäsi, lähinnä jakson tuurauksia. Se kaveri viskasi kerrna pojat naulakkoon kun otti yhden tuutin liikaa ruokalassa. Ja erästä mustalaista Arvi heitti pitkin luokan seiniä ja vielä nosti riveleistä ovea päin ja heitti maahan ja potki oikein kunnolla...veti oven kiinni kun huomasi n. 10 oppilasta suu ammolla vieressä seuraamassa tapahtumia. No sillä kaverilla oli 3 varoitusta, mutta purskahti itkuun niin rehtori ei erottanut häntä!! Uskomatonta. No heti seuraavana päivänä oli kyseisen mannen koko suku koululla...hehe.

Ja Ylä-asteella oli liikunnanmaikka hra. Salimäki ex painija 70-luvun kuumanimi. Kaveri lupasi 10 tokariin jos joku selättää hänet ja joku yritti niin mursi oppilaan kylkiluut. Ja roudasi kerrna erään oppilaan suihkuun vaatteet päällä (legendaa, hehe) ja ajoi aina jalkakäytävillä tojotallaan pitkin poikin, törmäsi suutuspäissään aitaan jalkapallokentällä. Ja ajoi poliisinpäälle jalkakäytävällä!! Hahah... siitä jätkästä riittää läppää, hauska hemmo. PS. Joku selitti hänet pahemman kerran tuossa pari vuotta sitten, en ollut enää siinä koulussa, mutta kuulin. Ja sen jälken ei enää saanut 10 tokariin..hehe.

Lempinimiä riittää,mutta tässä pari Kannaksesta:

Patukka: Ylä-asteen hissan maikan sijainen, halloween fani...ihmeellisiä veitsen viiltojäkiä naamassa.

Sakaali: Patukan mies, älytön halloween fani...liekö terottanut puukkoa vaimonsa naamaan.

Spuke-Opo "Jammu-Setä": Jammu-Sedän näkönen mies...alkoholisti.

Mällisilmä: Liikanmaikka, Salimäki...

Mane: Puukäsityö opettaja, kaveri on turkkilaisen näkönen ja sormikarvat yltää perseeseen asti.

-->

Kauppiksesta:

Paskakasa: Kauppiksen opettaja, joka on nauttinut jotain muutakin kuin porkkanoita.

En muista nyt näitä kauppiksen maikkojen nimiä...sanoon kuitenkin oppilaita näädäksi, beecheriksi, shillingeriksi jne...he eivät ole ystäviäni tai mitään muutakaan...

30.10.03 klo 13:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaikki opet ovat varmasti nimensä ansainneet... :roll: :lol:

Mitenkä muuten on, tuntuuko kenestäkään siltä, että kutsumusta opettajan ammattiin olisi? Ja vaikka ei olisikaan, onnistuisiko homma? Missä aineessa?

30.10.03 klo 18:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luulen, että äidinkieli, englanti tai historia olisivat aika lailla nappiaineita. Äidinkielen opettajana saat plussana opettaa myös viestintää.

30.10.03 klo 18:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tosi paskamainen toi opettajan duuni kuitenkin loppujen lopuksi on: paska palkka (työhön nähden), paskat työolosuhteet, joutuu kestämään vittuilevia teinejä, joutuu kestämään vittuilevien teinien vittuilevia vanhempia jne... Ja sitten vielä ainakin täällä Liedossa nirppanokkaneidit valittavat että "kui opettajat saa juoda kahvii välkäl, miksei oppilaatkin saa"... Toivoisin pientä kunnioitusta ja aktoriteettia noita ihmisiä kohtaan, immeisiähän me loppujen lopuksi kaikki ollaan :D ja hyvvee työtähän noi tekee meirän kaikkien hyväksi.Muutenkin tossa herkässä murrosiässä saisi ainakin täällä köyhässä maalaiskunnassa hiukan miettiä välillä mitäs sammakoita sieltä suustansa päästelee. junttila mikä junttila. Rakastakaa ihmiset toisianne.