Mitä kouluainetta vihaatte/vihasitte.

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Mitä kouluainetta vihaatte/vihasitte.

Kivilärvi

14.06.08 klo 18:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Matematiikka on melko inhottavaa. Matikassa on hyviäkin puolia, kuten se, että kun tajuaa ja oppii jonkin uuden asian, tehtävät ovat myös varsin hauskaa aivojumppaa. Valitettavasti minulle ei ole suotu aivoja, jotka ymmärtäisivät matematiikasta jotain.

kurkkuharja

14.06.08 klo 22:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koko saakelin amista. Tunneilla ei opi mitään, työsalilla ei ole tavaraa ja työharjoittelussa joutuu kahdeksaksi tunniksi siivoaman ilman palkkaa...

Tumppimies

17.06.08 klo 17:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

kurkkuharja kirjoitti:

Huomasin saman, ja keskeytin amiksen. Nyt jumitan työelämässä.

ahomasa

17.06.08 klo 17:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tumppimies kirjoitti:
kurkkuharja kirjoitti:

Huomasin saman, ja keskeytin amiksen. Nyt jumitan työelämässä.

Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, mutta jos saisitte päättää uudelleen, menisittekö amiksen sijasta lukioon? Itselläni tämä valinta tulee ensi syksynä eteen, enkä ole oikeastaan vieläkään päättänyt kumpaan menen.

X-tyyppi

17.06.08 klo 18:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

ahomasa kirjoitti:

Amiksesta saa kolmessa vuodessa ammatin ja sillä pääsee duuniin. Duunista maksetaan palkkaa, jolla saa leffoja. Lukion päättötodistuksela ei tee mitään, ja yo-paperi käy vaan yliopistoihin hakiessa. Toisaalta sitten yliopistosta duuniin, josta saa paljon palkkaa, jolla saa paljon leffoja...

Itse painan lukiossa enkä ole katunut (en näillä tumpelokäsillä). Jos mahdollista, kannattaa mennä pieneen/keskikokoiseen lukioon, jos sinne siis haet. Huonoilla papereilla ei paljoa tee, eli kyllä tämä jotain lukupäätä ja innostusta kysyy.

Tumppimies

17.06.08 klo 19:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sen verran paska olen opiskelemaan teoriaa, että kaikki käytännönläheinen on parempi. Joten enköhän sen amiksen edelleen valitsisi... tai siis joo yritin jo, mutta en päässyt.

Ertzi

17.06.08 klo 19:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Liikunta. Ja etenkin kun kaikki muut meidän luokkalaiset rakastavat sitä. Ja jos muka osallistuminen on tärkeintä niin miksi se siitä pitää antaa numero. Ja kaikkien pitäs hommata omat luistimet, ja nehän maksaa törkeesti. Saa maksaa ittesä kipeäksi muutaman luistelu kerran takia.

2.Ruotsi. Olen vain tosi surkea siinä.

3.Terveystieto. Täysin turha aine.

4.Fysiikka. Tosi tylsää, ei tehty mitään muuta kuin kirjotettiin.

Marjukka

18.06.08 klo 13:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yläasteella vihasin kemiaa ja fysiikkaa. Kummastakaan aineesta en ymmärtänyt mitään, ja kokeista saadut "ihan jees" numerot olivat melkoisia tuurinkantamoisia.
Liikunta ei ollut myöskään mieleinen aine minulle, mutta onneksi en ollut ainoa! Tästäkin aineesta selvittiin kuitenkin puhtain paperein, kunhan muisti kuljettaa verryttelyhousut aina mukana!

Mielipiteet mukavista ja epämukavista aineista saattaa muuttua, kun suuntaan kesän jälkeen ammattikouluun, mutta tälläiset on fiilikset yläasteen päätyttyä.

BJ

19.06.08 klo 16:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jaa..Mitäköhän oikein tässä vihaisi sitten..
Matematiikkaa tulee tarvitsemaan. Uskontokin kenkkumaisella tavalla turha aine. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa koko uskonto,mutta siitä saa helposti vetäistyä erinomaisen arvosanan.
Aine,josta pidän vähiten on terveystieto. Samaa paskanjauhantaa joka tunti. En todellakaan jaksa opiskella jalkasienistä ja kansantaudeista.

unknown mind

21.06.08 klo 11:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

1 ruotsi. nelosia tulee
2 fysiikka / kemia. onneksi niitä ei tarvitse opiskellä enää ikinä, molemmista käyty pakollinen kurssi ja niistäkin pääsin läpi vaikken mitään osannutkaan, kun tein ylimääräisiä töitä
3 uskonto. mitä järkeä opiskella jotakin satukirjaa?

ennen vihasin matikkaa, koska olin huono siinä, mutta nyt kun olen lukiossa se on ihan kivaa kun on lyhyt matikka ja se on sen verran helppoa että minäkin osaan sitä (mutta luultavasti se kyllä johtuu opettajasta yläasteen ope selitti niin vaikeesti kaiken)
Vähän sama biologian kanssa. ennen olin siinä hyvä ja sen takia pidin siitä, nyt en enää ole . . .

kurkkuharja

21.06.08 klo 19:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

ahomasa kirjoitti:

Olen ollut niin kymppiluokalla jatkoajalla, lukiossa, amiksessa kuin töissäkin, ja pitää sanoa että kyllä olisi sinne duuniin voinut ihan suosiolla jäädä ja skipata koko koulutuksen, mutta koetetaanpa nyt tämä ammattikoulu sitten saada kunnialla loppuun (katsotaan nyt mitä tulee, ensimmäinen jakso kesäloman jälkeen työharjottelua ja illalla pitäisi vielä oikeissa töissä käydä, raskasta tulee)

vomppa

03.10.08 klo 15:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä mun vihatuimmat.

1. Matikka. Ärsyttävää.
2. Tekstiilityö.
3. Äidinkieli. Tylsää tämäkin.

Äidinkieltä en nyt muuten vihaisi, mutta ärsyttävän lapselliset kirjat alkaa raivostuttaa. Matikan tunneilla sen sijaan aika tuntuu kulkevan hidastettuna. Tekstiilityö. . . . no, neulominen on äärimmäisen ärsyttävää (etenkin kun saan kaiketi koko luokan komeimmat sotkut aikaiseksi). En minä juuri muuta tekstiilityössä vihaa kuin neulomista, mutta sitä nyt sattuu olemaan melko paljon.

Boy From Shadows

03.10.08 klo 16:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kemia, definately kemia.

03.10.08 klo 17:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Peruskoulussa oli monet mielenkiintoset aineet onnistuttu tärväämään kaikin tavoin. Lukiossa hommat on paljo järkevämmin mutta kyllähän eräät aineet yksinkertaisesti erottuvat paskuudellaan muista.

1. Ruotsi - aine on täyttä shittiä, kieli on ihan kauheaa mongerrusta eikä sillä tee mitään. Kieltenopiskelu on itselleni aina ollut todella vaikeaa enkä kyllä osaa vuosien opiskelun jälkeenkään ruotsia käytännössä yhtään. Mutta ei paljoa motivoi jos tietää ettei ainetta koskaan tule tarvitsemaan...

2. Terveystieto - hölmömpää, osoittelevampaa, ilmeisyyksiin takertuvampaa ja turhempaa ainetta saa etsiä. Muistuttaa propagandaa kaikin tavoin. Huumet tappaa teiät -läppä ei yksinkertaisesti kiinnosta kun ne asiat tietää muutenkin.

3. Uskonto - en usko Jumalaan, mutta aina olen joutunut uskonnontunneilla olemaan koska pitää olla tietty määrä ei-uskonnolliseen opetukseen hakevia jotta sitä tulee. Eikä sen puoleen kiinnostaisi kyllä mikään elämänkatsomustieto. Kouluun nyt vaan mennän oppimaan tosiasioita ja menninkäistarinat voidaan jättää sitten muualle.

Lamourhaaja

03.10.08 klo 17:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Uskonnon tunneillahan ei opi esimerkiksi ihmisen kulttuurihistorian kehitystä, yleistä maailmankatsomustietoa, joka auttaa ehkä ymmärtämään paremmin maailmaa ja sen ihmisten uskomuksia sekä yleistä filosofiaa... ainaskaan lukiossa!

03.10.08 klo 17:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Saanko esittää päätelmän siitä, että kommentoit minun viestiäni muttet muiden vastaavia joissa uskonto aineena tyrmätään? Ei se mitään, esitän sen silti: on siis hyväksyttävää vihata uskontoa kouluaineena koska "se on iha ältsin tylsää", mutta ei siksi että kokee sen turhaksi eikä usko siellä opetettaviin asioihin.

No, tämän turhan ja tarpeettoman provosoivan alun jälkeen lienee tärkeää täsmentää omaa mielipidettäni. Minulle uskonnossa opetettavat asiat eivät ole totta. Niille jotka siihen uskovat asiat totta kai ovat totta, mutta mielestäni koulussa ei pitäisi opettaa uskon varaisia asioita. Jos halutaan opettaa kulttuurihistoriaa, yleistä elämänkatsomustietoa sekä ihmisten yleisiä uskomuksia tai yleistä filosofiaa, voidaan sitä varten perustaa oma aine. Tunnustuksellinen uskonnon opetus kuuluu vaikka sitten rippikouluun. Sikäli olet kyllä oikeassa että myöhemmin uskonnon opetus muuttuu huomattavasti yleisemmän tason opetukseksi, mikä on mielestäni hyvä asia. Mutta kun se ei mielestäni oikein riitä, kun ne koulutunnit/kurssit voisi käyttää johonkin hyödyllisempäänkin.

Rocky

03.10.08 klo 18:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässäpä ne ärsyttävimmät

1. Matematiikka ei mennyt päähän sitten millään eikä mene vieläkään

2. Liikunta ei voinut paljoakaan kiinnostaa joka tunti sählyä, Pesistä tai jalkapalloa. En ole joukkue pelaaja.

3. Puutyö Yksinkertaisesti tylsää.

Storyteller

03.10.08 klo 19:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Fysiikka Kemia, kun puhuttiin vaan teoriaa. Eikä niistä laskuista koskaan ollut hajuakaan.

2. Matematiikka, kun ei ole niitä aivoja ymmärtämään xxx3324341431*1234xxaa1242{775c}+y7 laskuja. Saan töistä keskimäärin 850 € kahden viikon välein, enkä ole kertaakaan käyttänyt edes kertolaskuja.