Mitä kouluainetta vihaatte/vihasitte.

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Mitä kouluainetta vihaatte/vihasitte.

Doc

06.12.06 klo 22:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaikki riippuu niin paljon opettajasta. Jos mies/nais osaa hommansa niin jopa ruotsista tahi matematiikasta saa mielenkiintoista.

Itsellä on käynyt niin mukavasti, että oli suurimmassa osassa aineista mukavat opettajat aikoinaan. Joskus lukiossa pari ekaa uskonnon kurssia ja filosofia lienevät olleet eniten piinaavia.

mbay

06.12.06 klo 23:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uskontoa vihaan eniten. Asiaa ei auta yhtään, että opettaja on varmaan joku entinen venäläinen katuhuora. Kemiaa vihaan myös, opettaja on sentään mukava, mutta en osaa paskaakaan.

06.12.06 klo 23:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kemia - Sinänsä ihan ok aine, mutta opettajat tekevät tästä erittäin epämielenkiintoisen. Oikeastaan valitsin tämän vain siksi, että oli saatava joku kolmas tähän listaan ja tämä nyt ei ollut mikään ehdoton favorite, kun tätä oli vielä pakko käydä.

Biologia - Mielenkiintoinen aine, kunnes sitten mennään solubiologiaan ynnä muuhun, joka on varmasti tärkeää, mutta voi itku, kuinka kuivaa.

Matematiikka - Ei. Kaikki käytäntö, mikä on kemiassa, on tapettu pois, kaikki mielenkiinto, mikä on fysiikassa, on kuivatettu olemattomiin. Ei.

Muita aineita en oikeastaan sinänsä inhoakaan. Englanti vähän ärsyttää, kun se on niin jumalattoman helppoa, mutta muissa helpoissa aineissa ei pänni, koska ne tarjoavat sentään stimulointia ajatteluun. Enkä inhoa ruotsia, kuten useimmat tuntuvat tekevän, ainakaan samoista syistä.

Scarface

07.12.06 klo 17:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sano mitä sanot kirjoitti:
Scarface kirjoitti:
The Wolf kirjoitti:
John Lennonjohto kirjoitti:

Koululiikunnasta en ole koskaan opiskeluaikani aikana pitänyt ja en suoraan sanottuna keksi mitään järkevää syytä sen ylläpitoon.

Yläasteella olin täysin samaa mieltä, mutta lukiossa (joka on siis entisen yläasteeni naapurissa ja on samoja opettajia) mielipiteeni ja suhtautumiseni liikuntaan muuttui täysin. Paljon saa opettajan vaihdos aikaan. Kun opettaja vaihtui "hieman" omalaatusesta miehenkäppänästä mukavaan ja nuorehkoon naisopettajaan, niin siellä liikunnantunneillakin on jo mukavaa.

Meidän liikanmaikka on entinen kommunisti, 58 vuotias virolais-emigrantti.

Sepä mukavaa.

Melkein yhtä mukavaa kun jäätelö.

Grass

07.12.06 klo 18:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ruotsi

Schwarzenegger

07.12.06 klo 19:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Poistettu

Jammar

13.12.06 klo 13:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yläasteella vihasin biologiaa, kemiaa ja fysiikkaa eniten. Liikuntakin oli harvinaisen syvältä, tosin johtui melkein kokonaan opettajasta. Nyt lukiossa vihaan kaikkia aineita, tosin eniten maantietoa ja vaikka kemiaa.

13.12.06 klo 18:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jammar kirjoitti:

Nyt lukiossa vihaan kaikkia aineita, tosin eniten maantietoa ja vaikka kemiaa.

Saako kysyä näin offtopic, että miksi sitten olet lukiossa, jos kaikki on vihattavaa? Vai mättääkö vain opetussysteemi ylipäänsä?

Hän

13.12.06 klo 19:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olin samaa kysymässä. Eihän siinä mitään järkeä ole, mene ihmeessä vaikka putkiasentajalinjalle tienaamaan parhaimmillaan se 6000e kuussa. Varmasti aivan yhtä epäkiinnostavaa sinulle kuin lukio, luultavasti parempi liksa vain.

Jammar

13.12.06 klo 20:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oli kaksi vaihtoehtoa: Lukio ja ammattikoulu. Ammattikouluun en mennyt, koska en näe siinä mitään järkeä että päätät 15-vuotiaana nassikkana lopullisen ammattisi, jota teet koko loppuelämäsi työksesi.

Aineet eivät siis erityisemmin kiinnosta, enkä usko että kiinnostavat kovin monia muitakaan lukiota käyviä. Vielä vähemmän kiinnostaa ei-kiinnostava ammatti.

Enkä suoranaisesti VIHAA näitä aineita, kyllähän niitä opiskelee.

14.12.06 klo 10:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jammar kirjoitti:

Enkä suoranaisesti VIHAA näitä aineita, kyllähän niitä opiskelee.

Joo, no, se selvensi tarpeeksi. Toisaalta en silti voi olla ajattelematta, että lukio tarjoaa yleensä niin monipuolisen (tosin en tiedä mitä lukiota käyt, joten tarjonta voi vaihdella) tarjonnan, että on ehkä hieman erikoista, että sieltä ei löydy mitään mikä kiinnostaisi erityisesti. Kun vielä kaikki kyseiset aineet ovat ihan sellaisten asioiden lävitse käymistä, joihin törmää arkielämässäkin. Eivät kouluaineet lopu, kun astuu siitä harmaasta laatikosta ulos. Mutta ihmiset ovat erilaisia. Monta kertaa olen kuullut sitä, että mikään ei oikeastaan kiinnosta juuri erityisesti. Tekeekö ilmapiiri sitten asiat sellaisiksi, en tiedä.

Ja tuo on totta, että ei kiinnosta monia muitakaan. En pidä sitä silti kauhean hyvänä asiana. En toisaalta osaa tarjota ratkaisujakaan.

Korpijaakko

09.02.07 klo 23:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Matematiikka: vaikeaa, lukiossa lyhyenkin matematiikan kursseilla opetetaan täysin turhia asioita, kuten jotakin pallon pinta-alojen neliön suhteiden laskenta aja muuta paskaa. Ei sellaisesta ole mitään hyötyä tosielämässä.

2. Fysiikka: täysin käsittämätöntä. Erityisesti valon taittumiset.

3. Liikunta: aina joutui haukutuksi liikuntatunneilla, kun ei saanut palloa kiinni tai osannut jotakin perkeleen telinevoimistelua. Kaikki olivat aina hihittelemässä ympärillä ja joukkueurheilukin oli täyttä paskaa: ne, jotka pelasivat joukkueissa, aukoivat aina päätään heikommille pelaajille. Kaikenlaista, täysin aiheetonta läskiksi ja idiootiksi haukkumista ne tunnit olivat ala-ja yläasteella. Lukiossa ei onneksi enää tarvitse sitä roskaa harrastaa.

Lempiaineita ovat aina olleet historia, englanti, pikku varauksella ruotsi(ruma ja tylsä kieli, muttei erityisen vaikea), äidinkieli, kuvaamataito ja uskonto, koska ateistina minusta on hauskaa väitellä oppitunneilla opettajan kanssa.

10.02.07 klo 05:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Korpijaakko kirjoitti:

Tulinpahan tässä miettineeksi, onko sukupuolella vaikutusta, mitä tulee kiusaamiseen koululiikunnassa. Jotenkin muistelen niin, että tyttöjen porukassa ei koskaan ollut erityisen paha asia, jos suoritus ei yltänytkään jonnekin ylimpiin sfääreihin. Kyllähän siinäkin porukassa kiusaamista tapahtui tietysti, mutta sille epäurheilijamaisemmalle tyypille löytyi kuitenkin aina samanhenkinen kaveri, jonka kanssa vetäytyä pukukoppiin tai saunaan puhumaan scheisseä muun porukan karatessa pallon tms. perässä.

Word Life

02.05.08 klo 23:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Matematiikka on aina ollut semmoinen jota vihaan erityisesti, koulussa kokeet kusee jännityksen/paineiden takia :S

the dude

03.05.08 klo 00:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Matematiikka ja kemia. Kemia olisi voinut olla mielenkiintoisempi, mutta opettaja teki siitä mahdollisimman tylsän.

Graffit

04.05.08 klo 23:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Matikkassa on lähes koko koulun huonoin opettaja ja tuntuu myös vaikealta eikä mielenkiinto riitä. Toinen on englanti joka on aika vaikea myöntää itselleni, että en pidä siitä sillä ennen se oli lähes suosikki aineeni, mutta opettaja tuntuu ottaneeni minut silmätikukseen ja opetus on muutenkin niin kuivaa, että ei tahdo kiinnostaa enää.

ahomasa

07.05.08 klo 13:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihmeen paljon ruotsia täällä vihataan, sama juttu on myös meidän koulussa. Mä en kuitenkaan pidä sitä niin hirveän pahana, ruotsi ollut todistuksessa 9. Tosin nyt tippuu kun en ole vähään aikaan jaksanut keskittyä tunneilla.

Sama Fysiikkaan/Kemiaan, ennen yksi mielestäni parhaimpiin kuuluva aine/aineet,ja taisi seiskaluokan todistuksessa olla vielä fysiikka 10, kemia 9. Nyt nämä aineet (jotka pistän yhteen aineeseen) ovat kuitenkin inhokkilistallani sijalla 2. Syinä varmaankin juuri tuon aineen vaikeutuminen, kauheita kaavoja ja aineilla ihme nimityksiä (COHFHVIY224) mistä ei tajua mitään. Toinen syy on varmaankin se että aineiden opettaja ei ENÄÄ hirveästi pidä minusta ja ottanut jonkinlaiseksi silmätikuksi. Syyn tiedän, olen varmaankin käyttäytynyt suht vittumaisesti enkä noudattanut sääntöjä, tunneilla tehnty mitään, mutta syy miksi on se että tuo opettaja heti kasiluokan alettua oli mulle aika helvetin vittumainen joka pisti ärsyttämään. Annetaan takaisin. Välillä toki jutellaan ihan niitänäitäjanoita ja nauretaan, mutta tunneilla on sitten vähän vakavampaa.

Sijalla kolme on... hmmm, tähän ehdolla Uskonto, englanti, terveystieto (opettajasta kiinni), liikunta (ennen yksi lempiaineista, nyt uusi opettaja), kotitalous ja käsityö. No, olkoon sitten vaikka käsityö, vaikka noista mikä tahansa olisi kelvannut. Käsitöissä olen pirusti muita jäljessä ym. Ei hirveästi huvita tehdä siellä mitään, kun jouduin tuossa aineessa sellaiseen ryhmään jossa ei ole oikeastaan yhtään kaveriani. Toki nyt muutama on jo sieltä ihan kunnon kaveri, näiden kanssa yleensä puhutaan tunnit paskaa.

ja TATTADAAA!!! sijalla yksi: MATEMATIIKKA! tuo niin ih...eikun persekullipilluaine. En tajua siitä mitään. tunneilla en ole koko vuonna seurannut oikeastaan lainkaan opetusta, luovutin kun tajusin etten tajua siitä mitään. Nyt sitten vielä siitäkin aineesta pienryhmään niin voi jee. Tuon aineen opettaja on varsin kummallinen, hän ei saa minkäänlaista kuria luokkaan (meidän luokka on toki kuulemma kyllä opettajien mielestä kaikkein pahin ja vaikein), ei osaa (enää?!) opettaa kunnolla (seiskalla vielä ymmärsin opetuksesta jotain) nykyään se menee sellaiseksi ihme ininäksi, lisäksi välillä tulee ihme raivokohtauksia tuolle opettajalle, ensin huudetaan pää punaisena ja sitten n. minuutin päästä hihitellään siellä pöydän takana, hehheeh. Kysessä on lyhyt naisopettaja.

Ja tässä vielä lista:

1. Matematiikka
2. Fysiikka/Kemia
3. Käsityö

Matemaattiset aineet eivät siis kiinnosta, kuten näkyy. Uskoisin saavani todistukseen matikasta numeron 5, kemiasta 5 tai 6, riippuen seuraavasta kokeesta, fysiikka oli jo joulutodistuksessa ja se oli 8 (!!!`???), käsityö varmaankin 6, ehkä 5.

Top 3 parhaat:

1.Historia
2 Äidinkieli
3.Terveystieto (ERI OPETTAJALLA!)

Mitenkään erityisesti en noistakaan pidä, mutta ei noissa mitään hirveän pahaakaan ole, kuten muissa aineissa. Historiassa hyvä opettaja, terveystieto meni hyvin niinkauan kun oli vanha opettaja, vaihtui joululomalla, äidinkieli mennyt oikeastaan aina siinä 8/9 tasolla, aineista tulee yleensä jotain yhdeksikköä, kokeista kasia.

Ale

07.05.08 klo 14:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kovin paljon vihataan fysiikkaa, vaikka mielestäni se on yksi maailman siisteimmistä asioista. Ylä-asteella vielä vihasin sitä, mutta tässä media-assariksi opiskellessa oli pari fysiikan kurssia ja innostuin samantien. Olin tunneilla aktiivisimpia ja kyselin kaikkea jännää. Harmi vain, että luokasta poistuttuani unohdin välittömästi kaiken oppimani jännittävän tiedon enkä kotona enää muistanut mitään. Kokeet menivätkin sitten aivan päin persettä...

Lepakkoapina

08.05.08 klo 16:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

kaikkii

Damoni

11.05.08 klo 17:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

"Uskonto" Opettaja kertoo paavalista eikä muusta, joskus katotaan Paavali elokuvia jotka ovat kolme tuntisia.