Mitä kouluainetta vihaatte/vihasitte.

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Mitä kouluainetta vihaatte/vihasitte.

Noo

16.08.06 klo 19:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lukion kakkonen. Ruotsi ja matematiikka yököttää. Tosin nykyään ruotsin jalo kieli ajaa ärsyttävyydessään aina vihaamani matematiikan ohitse. Tiedän että Ruotsi on helppo kieli kun vertaa esim. saksaan, jota myöskin opiskelen. Silti mitään motivaatiota ruåtsiin ei löydy.

Uskonto. Jeesus...

Äidinkieli... Kuolettavan tylsää mutta menee kuitenkin. Pakko mennä kun lukiossa ollaan =P

Vänski

16.08.06 klo 22:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ruotsia vihaan, Metallitöitä vihaan mutta se on enimmäkseen ryhmän ja open takia.

31.08.06 klo 18:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

micco kirjoitti:

Uskontoa ei enää onneksi ammattikoulussa olekkaan, mielestäni edelleen hyödytön aine

Niin varmasti, mikäli haluaa seurata ennakkoluuloisen valtavirran menoa, eikä tutustua vieraisiin uskontoihin ja sitä kautta heidän kulttuuriinsa ja ajattelutapaansa. Näin syntyy amerikkalaistyyppinen "vain me olemme oikeassa" -ryhmä, jonka ennakkoluulot ja valtavirran riepoteltavuus tekevät heistä maailman helpoimmin aivopestävän kansanosan. Tässä on avain uusien Hitlerien nousulle: ihmiset eivät taida itse ymmärtääkkään, kuinka helposti sellainen voi tapahtua uudelleen!

Thaiger

31.08.06 klo 18:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Matikka on semmosta josta en pidä, enkä tule jatkossa pitämäänkään. Olisikohan opettajalla jotain osuutta asiaan...

micco

31.08.06 klo 19:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

micco kirjoitti:

Jaahas. En ainakaan omastamielestäni ole mitenkään ennakkoluuloinen. Hyväksyn kaikki ihmiset ihonväristä ja uskonnosta riippumatta. Ja kyllä mua nuo vieraat kulttuurit kiinnostaa erittäin paljon. En vain yksinkertaisesti koe uskontoa tarpeeliseksi itelleni.

31.08.06 klo 23:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

micco kirjoitti:

En syyttänyt sinua ennakkoluuloiseksi. Kerroin vain, että mikäli kaikki pitäisivät uskontoa turhana, olisi ennakkoluuloisia paljon enemmän.

Tuosta uskonnon tarpeellisuudesta itselle: mitä tarkoitat sillä? Tarkoitatko, ettei sinun ole tarpeen tietää mitään omasta uskonnostasi (johon et mahdollisesti enää usko) eli kristinuskosta vai lemppaatko koko aineen. Uskonnon yksi tärkeä tehtävähän on kertoa kattavasti muista uskonnoista. Niistä tietämistäkö et koe tarpeelliseksi? Ja jos näin on, tämä juuri ystäväiseni on se seikka, joka altistaa ennakkoluuloille: tietämättömyys.

Mutta on hienoa kuitenkin, että pidät itseäsi suvaitsevaisena ihmisenä, etkä ole lähtenyt mukaan valtavirran rasistisiin mielipiteisiin eri ihonvärin tai uskonnon omaavia ihmisiä kohtaan. Hienoa, olet järkevä ihminen, mutta kaikki eivät välttämättä ole.

Einherjer

01.09.06 klo 01:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sano mitä sanot kirjoitti:

Lukaisin sen verran tuota blogiasi, että sain käsityksen, mikä olet miehiäsi. Kaikella kunnioituksella, mutta ei nyt vain vaikuttaisi tämä oma vasemmistolainen maailmankuvasi vähän liikaa siihen, miten koet ympärillasi olevat ihmiset ? Mielipiteitä pitää toki olla ja arvostan niitä ihan sinänsä, vaikka ne eivät omiani vastaisikaan, mutta pysytään nyt kuitenkin objektiivisina. Meinaan tänä päivänä aika paksua puhua "valtavirran rasistisista mielipiteistä".

Tuossa aiemmin mainitsit, että hmiset eivät ymmärrä, kuinka helposti uusi Hitler voi päästä valtaan. Jos nyt rakoitat "uudella Hitlerillä" kansallissosialistisen johtajan valtaannousua, etkä diktaattoria yleensä, niin melko paksu on tämäkin väite. Tämä nykyinen median ja koululaitosten välittämä suvaitsevaisuuskasvatus kyllä pitää huolen siitä, että moinen kukistuisi heti alku metreillä. Suhteellisen raju väite on myös, erityisesti kaltaiseltasi suvaitsevaisuus intoilijalta, syyttää kaikkia tästä asiasta itsesi kanssa eri mieltä olevia jollain tapaa typeriksi.

Niin ja selvennätkö vielä vähän tätä:

micco kirjoitti:

Eli ennakkoluuloja lisää se, että ihmiset pitävät uskontoa turhana ? Kuinkas sitten micco, joka eri pidä uskontoa tarpeellisena, ei ole ennakkoluuloinen ?

Harmonica

01.09.06 klo 08:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Samoja ajatuksia heräsi minullakin kuin Einherjerillä. Erityisesti tuo oletus, että valtavirran asenteet olisivat rasistisia oli melkoisen ylimielinen. Olenhan minäkin rasistisiin ihmisiin törmännyt, mutta en nyt sentään usko, että he kuuluvat enemmistöön.

Itse olen uskonnon tarpeellisuudesta sitä mieltä, että aineen nimen voisi muuttaa vaikkapa muotoon kulttuurioppi tms. Eri uskontojen tarkastelu olisi tuolloin tärkeä osa opetusta, mutta yhtä lailla muut eri maiden kulttuuriin liittyvät seikat.

01.09.06 klo 12:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Harmonica kirjoitti:

Komppaan tähän 100%. Minusta on myös tyhmää väittää, ettäkö kaikki rasistit olisivat tyhmiä ja "epä-älykkäitä".

Ville

01.09.06 klo 13:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

01.09.06 klo 13:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuosta nyt voi olla montaa eri mieltä.

Sen takia, että joku on erimieltä asioista tekee hänestä tyhmän? Jep jep... :roll:

Ville

01.09.06 klo 14:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuosta nyt voi olla montaa eri mieltä.

Ei eri mieltä oleminen tyhmää ole, vaan rasismi. Rasismi kun perustuu henkilön ennakkoasenteisiin tietyjä ihmisryhmiä vastaan ja rasistit haluaisivat syrjiä erilaisia ihmisiä.

01.09.06 klo 17:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt on pakko kyllä myöntää että "Äsämässällä" on pointtia tekstissä. itse pidän hyvinkin mahdollisena sitä tosiasiaa että totalitarismi nostaa rumaa päätään ns. sivistysmaissakin lähihistoriassa. Toisin kun luulisi, omasta mielestäni teknologian kehityksenkään myötä länsimainen ihminen ei ole kehittynyt samassa tahdissa vaan suuri(n?) osa "massasta" elää jokapäiväistä elämäänsä enemmän tai vähemmän muiden pillin tahdissa. Puhalteli siihen sitten kirkko, valtio, mainostoimistot tai sotilasdiktatuuri, sama se. Monet ihmiset vain ovat sellaisia että jopa mieluummin lyöttäytyvät jonkin liikkeen mentäväksi kun kulkevat itse individualistista polkuaan. Median voima on aivan mieletön ja jopa pelkillä iltapäiväkehtien lööpeillä voidaan kontrolloida helposti tiettyjen ihmisryhmien toimintaa. Surullista mutta totta.

Mielipideasioitahan nämä ja mutu-tuntumalta lähteenyt rankkaa sarjatulta. Minusta rasismi nimenomaan on epä-älykästä ja tyhmää mutta ikävä kyllä jossain määrin ominaista ihmisluonnolle.

EDIT: Niin joo, nyt vasta tajusin että off-topikkiahan tämä. Heh. Noh. Koululiikunnasta en ole koskaan opiskeluaikani aikana pitänyt ja en suoraan sanottuna keksi mitään järkevää syytä sen ylläpitoon. Saisi senkin systeemin heivata veks. Matikka on myös hanurista, suoranaista pienen opiskelijaparan kiduttamista. Tietyillä "vähän" hankalan luonteen omaavilla opettajaihmisillä on osuutta asiaan.

Ray Luonnonvoima

01.09.06 klo 17:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

EDIT: poistettu

Che Guevara

01.09.06 klo 18:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuosta nyt voi olla montaa eri mieltä.

Ei eri mieltä oleminen tyhmää ole, vaan rasismi. Rasismi kun perustuu henkilön ennakkoasenteisiin tiettyjä ihmisryhmiä kohtaan ja rasistit haluavat syrjiä erilaisia ihmisiä.

Haluaisivat... He nimenomaan haluavat.

The Wolf

01.09.06 klo 19:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:

Yläasteella olin täysin samaa mieltä, mutta lukiossa (joka on siis entisen yläasteeni naapurissa ja on samoja opettajia) mielipiteeni ja suhtautumiseni liikuntaan muuttui täysin. Paljon saa opettajan vaihdos aikaan. Kun opettaja vaihtui "hieman" omalaatusesta miehenkäppänästä mukavaan ja nuorehkoon naisopettajaan, niin siellä liikunnantunneillakin on jo mukavaa.

01.09.06 klo 19:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:

Meidän liikanmaikka on entinen kommunisti, 58 vuotias virolais-emigrantti.

02.09.06 klo 20:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:

Meidän liikanmaikka on entinen kommunisti, 58 vuotias virolais-emigrantti.

Sepä mukavaa.

Jackie

02.09.06 klo 21:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Matematiikka . Ei vain suostu jäämään mun päähäni, mutta kyllä peruslasku toimitukset sujuu

2 Liikuntaa vihasin, mutta opettajan vaihduttua parempaan niin aloin pitää.

Sitten Yhteiskunta ja Työelämä tietoa, Yritystietoa. Se johtuu kyllä että opettaja on melko "kuiva" ja eikä saa innostumaan.

Siinähän ne olikin.

Mr. Pink

06.12.06 klo 22:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Wolf kirjoitti:

Oikeastaan kaikki paitsi kuvis, enkku, musikki ja liikunta ovat niitä, jotka aiheuttivat tuskaa jo kauan ennen tuntia, tunnin aikana ja tunnin jälkeen. Matikkaa 45 minuuttia tuntui vähintään kymmen kertaiselta. Saas nähdä miten mielipiteet muuttuvat kun tiistaina alkaa lukio.

Meilläpäs on tunti aina ja sitten n. 10 min tauko ja toinen tunti. Eli kaksoistunteja. Ja matikka on edelleen hanurista ja kenties jopa huonoin kouluaine, mutta hyväksi vastustajaksi on noussut ruotsi. Ei, huomenna sanakoe :evil:.