Mitä kouluainetta vihaatte/vihasitte.

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Mitä kouluainetta vihaatte/vihasitte.

micco

20.09.04 klo 15:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Siis mitä kouluainetta vihaatte tai vihasitte. Perustelkaa vastaus. Laittakaa 3 vihastuttavinta ainetta.
Mun lista: 1.Yhteiskuntaoppi. Tylsää ja suht. turhaa. 2. Matikka. Vaikeaa. 3.Uskonto. Täysin hyödytöntä.
Nyt on sitten teidän vuoro.

SpaceCadet1

20.09.04 klo 15:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Noh, kemialla on aina ollut se 'erityinen paikka' sydämessäni :twisted: Ei silleen että se olisi mitenkään hirveän tylsää, mutta se menee turhan vaativaksi omalta osaltani kun mennään elektronilatauksiin, ylipitkiin kaavoihin ja niin edelleen. Vaatii aivan helekutisti ulkomuistilta, ja siitä minä sitten en tykkää. Vedän pakolliset kurssit alta pois ja lemppaan sitten koko aineen loppuiäkseni. Elämänkatsomustieto vaikuttaa myös aika tyhjänpäiväiseltä aineelta; luultavimmin vaihdan sen vaikkapa Islamin oppiin. Ei muissa aineissa sitten sen kumm-AI NIIN SE P******* RUOTSI!!!

Rakr

20.09.04 klo 15:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaikkia. Jaksa alkaa perustelemaan...ehkä Historia menettelee.

Viisas

20.09.04 klo 15:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Matikka. Ei onnistu sitten yhtään. Saan varmaan ehdot tästä.

2. Kemia. Samaa tasoa matikan kanssa. Ei mitään hajua

3. Äidinkieli. Opettaja on oikea aikamoinen mulkvisti tiukkapipo, mutta ehkä eri opettajalla tämä olisi mukavempaa.

Gerba

20.09.04 klo 16:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elektroniikka:

En koskaan ole oppinut sujuvasti pyörittelemään sähköopinlaskuja, eikä oikeastaan hirveästi edes kiinnosta paljon jännite on jossakin tietyssä pisteessä.

Automaatiotekniikka:

Kouluhistorian huonoin opettaja, jolla ei minkäänlaista kykyä opettaa ko. ainetta.

+ kaikki aineet, mistä ei saa käsitystä, että mihin ne edes liittyy.

DELETED

20.09.04 klo 16:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

DELETED

Hush-hush

20.09.04 klo 16:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Ruotsi: Seinäkellon viisarit eivät liiku näillä tunneilla. Tästä voidaan kiittää "mahtavia" opettajia aina peruskoulusta lukioon, aine itsessään ei sentään aivan (no lähellä ollaan) niiiin kaamea ole, vaikkakin aikamoisen tarpeeton.

2. Yhteiskuntaoppi: Aihe ei vain kiinnosta. Onneksi tätä on aika vähän ja jutut olivat suhteellisen helppoja yläasteella ja lukiossa, että kelpo numerot jaksoi tsempata.

3. Filosofia: No välillä ihan jees juttua, mutta suurimmaksi osaksi ei kiinnosta ollenkaan. Lisäksi ärsyttävä opettaja sekä vielä ärsyttävää porukkaakin tällä kurssilla oli. Onneksi oli vain yksi kurssi eikä siitäkään ole päästötodistuksessa numeroa näkyvillä...

Hyviä ehdokkaita listalle olivat myös äidinkieli, uskonto, biologia, kemia, saksa ja terveystieto...

ji

20.09.04 klo 16:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oikeestaan ruotsi on ollut ainoa mitä vihasin. Toisaalta senkin numero nousi pari pykälää kun alkoi edes jotain tajuamaan. Matematiikka tuli kovana takaa, mutta siinä on se "hyvä puoli", että jotkut asiat meni paremmin kuin jotkut muut, elikkä siinä aineessa voit osata ainakin jotain osa-alueita toisin kuin ruotsissa sinä osaat tai et osaa.

Ville

20.09.04 klo 16:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oikeastaan ainoa, mitä vihasin oli ruotsi. Täysin turha aine ja opettajat olivat peruskoulusta lukioon saakka ikäviä. Nyt en enää haluakaan kuulla kirotusta ruotsista.

Juhani Sementti

20.09.04 klo 17:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jaetulla ensimmäisellä sijalla ovat fysiikka ja kemia. Luojan kiitos fysiikasta on vain enää ylihelppo koe torstaina ja sitten pääseen siitä loppuiäkseni.

Toisella sijalla on käsityö. Oli se puuta, metallia tai elektroniikaakin niin se on vain hanurista. Olin aina jälessä muista ja yksi opettaja haukkui vielä avuttomaksikin, kun tämän pitäessä naulaa en mäjäyttänyt vasaralla hepulta peukaloa siniseksi.

Kolmas.. Tämä onkin hieman vaikeampi. Sanoisinko maantieto? Naah.. Se on musiikki. Laulu on sinänsä OK, mutta kaikki kitaranrämpytys yms. on vain tappavan tylsää.

20.09.04 klo 17:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ruotsi on ehdottomasti ykkösenä tällä listalla. Ihan hyvin se mulla menee, mutta tuon kielen opiskelu on aika kurjaa.

Terveystieto tulee hyvänä kakkosena. Kouluaine ei voi muuttua tästä enempää propagandaksi.

Sitten kolmosena listallani roikkuu biologia, johtuen pääasiassa meillä yläasteella opettaneesta opettajasta. No meno voi muuttua täällä lukiossa, mutta luulenpa, että ei.

Arsi T. Elokolikko

20.09.04 klo 17:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mä muuten meinasin aloittaa samaisen topikin kysyen 3 lempiainetta... :twisted:

Vähän hankala vastata kun yläasteella, lukiossa ja yliopistossa kaikki aineet ovat niin erilaisia.

Yhteinen nimittäjä toki löytyy eli ruotsi sucks kaikista eniten. V**ttu, mitä mongerrusta... vähän niinkuin yrittäisi laulaa ja syödä samaan aikaan, kun ääntää sitä paskaa. Lisäksi siellä tunneilla ei kuitenkaan opetella lausumaan sitä oikein, ja vaikka osaa ett spräk spräkett språketerna - plaaplaa jutut oikein, niin yritäpä sitten sillä opetuspohjalla puhua ruotsiksi. Aarrgh.

Kakkosena lienee englanti, jota opettavat yleensä kaikista ärsyttävimmät ja teennäisimmät ilopillerit. Ihan ok aine, mutta varmaan yksi ok opettaja tullut vastaan. Ja tunneilla joko puhutaan paskaa tai seistään luokan edessä kertomassa oman naapurin lemmikin serkkupojan uudesta isäpuolesta - englanniksi hoonolla soomiaksentilla.

Kolmosinhokki voisi sitten olla Kemia, jonka laskentapuolesta pidin kyllä, mutta teoria vaan sattui olemaan puuduttavaa ja ne kokeet sitä luokkaa, että opettaja sanoo: "nyt sekoitin tähän CO2:sta ja vettä, jos odotamme tässä vuoden katsoen purkkia vasemmalla silmällämme, niin tämä on muuttunut YDINPOMMIKSI!" tai sitten: "Tämä on petrimalja, ja se maksaa 1000 euroa, älkää vain laittako sitä veteen, sillä se.... POKS!". Boring, Dangerous & doubleboring.

Sekin täytyy muistaa, että aineen opettajalla on valtava vaikutus aineen suosion kannalta. Inhosin historiaa nuorempana, sitten tuli liuta hyviä hissan maikkoja, ja innostus jäänyt päälle edelleenkin.

Ja mitä tulee tuohon matskan vihaamiseen (aah, kuinka kaunis aine onkaan kyseessä!), niin voin lohduttaa, että yläasteella ja pääosin lukiossakin opetetaan vain aritmetiikkaa eli laskentaa. Matematiikkaan ja sen koukeroihin ei kaikkien tarvitse koskaan paneutua.

Parhaat aineet:
1. Matematiikka (puhun nyt siitä aritmetiikasta lähinnä)
2. Historia
3. Äidinkieli

Kebottaja

20.09.04 klo 17:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Ruotsi - Ei suju. Viisarit ei liiku kellossa. Ei suju.

2. Äidinkieli - Tappavan tylsää

3. Saksa - Ei kiitos tällasta skeidaa.

Suosikki-ainetta ei kysytty, mutta sanon sen kuitenkin ja se on ehdottomasti musiikki (varsinkin kun rämpätään skittaa 8) ).

Mask

20.09.04 klo 17:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ruotsi taitaa olla ainoa mitä vihaan. Tylsä aine ja opettajat karmaisevia.

Migelo

20.09.04 klo 17:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uskonto, ruotsi ja fysiikka muodostavat sen pyhän kolminaisuuden. Uskonnon ja fysiikan rasitteena on äärimmäisen ärsyttävät opettajat sekä se, että se on saakelin tylsää ja aika turhaakin. Ruotsia kohtaan ei oo koskaan ollu oikeastaan motivaatiota ja nyt vielä vähemmän, ku ei tarvii kirjottaa sitä.

Lempiaineita ei kysytty, mutta vastaanpa silti: ehdoton ykkönen on historia, ainut aine, mitä opiskelee koulussa ihan mielellään.Kakkosena ja kolmosena tulis sitten varmaan englanti ja maantieto.

20.09.04 klo 17:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ruotsi, matikka (nyt meillä on tosin hyvä matikanopettaja, se pelastaa TODELLA paljon, mutta se opettaa vain matikkaan keskittyvät jaksot, viikkomatikanmaikka on taas niin pyllystä että huhhuh...) ja saksa. Kaikki varsin vaikeita ja tylsiä.

Low Rider

20.09.04 klo 18:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aika kurssikohtaiseksi tuo lukion puolella loppujenlopuksi menee. Ja riippuu erittäin pitkälti opettajasta ja omasta asennoitumisesta. En inhoa erityisesti mitään ainetta (jopa ruotsi on mukavaa hyvän opettajan opettamana). Nuo kurssivalinnatkin perustuu meikäläisellä n. 80%:sti siihen, kuka kurssia on vetämässä. :lol:

TheShining

20.09.04 klo 19:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ruotsi on ykkössijalla. (Ei kiinnosta tuo ruåttalaisuus)
Myös Fysiikka ja Kemia ovat olleet rassaavia aiheita, kun ei ole taipumuksia ryhtyä keneksikkään kemistiksi. Viimeisin on matikka jota en meinaa osata millään.

gggolem

20.09.04 klo 19:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vihaan melkein kaikkia aineita, mutta pahimmat on: 1. matikka, 2. ruotsi, 3. uskonto. Noi on siis turhimmat, mutta vaikeat on sitten erikseen. Mutta eikös tässä niitä vihatuimpia kysytty.....

Cuomi

20.09.04 klo 19:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ruotsi, Fysiikka ja Saksa. Siinä on kolme suurinta inhokkia. Miksi tulikaan sitten aikoinaan ylipäätään valittua tuo Saksa. Ja fysiikassa mä olen taas aina ihan ulkona. Niin prkl:een puisevaa muutenkin.