Ukraina maan tilanne?

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Ukraina maan tilanne?

Jautsi

29.04.22 klo 12:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ukrainan sota on katastrofi, joka pelottaa jo nykyisellään. Venäjän halu laajentua kohden entisen Neuvostoliiton mittoja on ja ei ole yllättävää. Olen käsittänyt, että venäläiset uskovat muitten kansojen vihaavan heitä. Minkähän takia vihaisivat, kun Neuvostoliitto luhistui niin kiltisti kuin humalainen hankeen? Sitä ennen tosin Neuvostoliitto piti pelossa paitsi omia kansalaisiaan myös monia eurooppalaisia ja aasialaisia "liittolaisiaan", puhumattakaan niistä maailman kansoista, jotka olivat onnistuneet pysymään liittoutumatta Neuvostoliiton kanssa.

Uskoisinpa niin, että Venäjällä nykyään ajatellaan, että länsimaitten kaltaisen hyvinvoinnin saavuttaminen veisi Venäjältä reiluhkolla pelillä sata vuotta vähintään, joten on sukkelampi käyttää erittäin epäreilua peliä. Ennen Ukrainan Maidanin tapahtumia Venäjä ja EU kävivät kisaa siitä kummanko leiriin Ukraina asettuisi. Luultavasti Venäjällä koettiin, että länsimaat käyttivät häthätää sallittuja reiluhkoja keinoja, jotka keinot saivat Venäjän häviämään taas. Tästä syystä Venäjä laati pitkän tähtäimen suunnitelman, johon sisältyi Euroopan tekeminen riippuvaiseksi venäläisestä energiasta ja eurooppalaisille valtioille edullinen kaupankäynti Venäjän kanssa. Myös Ukraina sai osansa tästä venäläisestä anteliaisuudesta, jonka tarkoitus oli joko ajaa Ukraina omasta tahdostaan Venäjän leiriin tai saada maa niin riippuvaiseksi Venäjän kaupasta, että sen talous joutuisi vaikeuksiin mikäli Venäjä lopettaisi esim. energian myynnin. Kun muu ei auttanut, hyökkäsi Venäjä "ottamaan omansa", kuten Venäjällä ajattelee luullakseni moni muukin kuin Putin.

Venäläiset arvostavat Putinia, joka on saanut maan jaloilleen 1990-luvun taloudellisen sekasorron jälkeen. He arvostavat jopa neuvostoaikoja, jotka olivat monille hitaan kehityksen aikaa, matkoja Mustalle merelle jne. Sen sijaan demokratiasta, joka maahan saapui 1990-luvulla sosialismin jälkeen ja on hiljalleen väistynyt Putinin tultua valtaan vuonna 2000, siitä demokratiasta venäläiset eivät piittaa.

29.04.22 klo 19:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Anteeksi, perun sanani. Väsymys ja tunnekuohu iski eikä silloin pitäisi mennä foorumeille sitä vuodattamaan.

Jautsi

29.04.22 klo 20:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä nyt harmittaa, kun en kerennyt sitä tunnekuohua lukaisemaan. Vai kerkesinkö...?

29.04.22 klo 22:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuolla edellisellä sivulla edelleen lukaistavana.

Huomaa kyllä, että mennyt maailmantilanne minulla tunteisiin.

07.05.22 klo 01:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Peruutan anteeksipyyntöni, Venäläiset ovat hirviötä.Ydinpommia tarvitaan kipeästi Moskovaan.

He vaan raiskaavat ukrainalaisia, jotka haluaisivat elää rauhassa. Jotka haluaisivat elää kuten länsimaalaisessa dekomkratiassa eletään. Mutta tuo saatanan Putin ja hänen kansansa ei sitä salli. Aina pitää olla joku kansa alistettuna, että voivat tuntea elävänsä.

En tiedä, ehkä tässä pitää käydä ydinsota läpi, että tuo barbaarikansa oppii tavoille. Hinnalla millä hyvänsä,

07.05.22 klo 20:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Off topic: Leffatykkiin ehkä pitäisi voida puhaltaa nollat alkometriin, ennenkuin pääsee kirjautumaan sisään.

07.05.22 klo 23:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Wiinan piruusta ja mahdollisista muista huimausaineista kannattaa muutenkin luopua vaikka kokonaan. Varmaan löytyy rakentavampia keinoja käsitellä stressiä ja muuta yleistä ketutusta. Moni tuttu bilettäjä on lopettanut ihan jo siksikin, että vanhemmiten se jälkitauti alkaa käydä vaan häijymmäksi ja vaaralliseksikin.