Hauskoja tarinoita omasta elämästä

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Hauskoja tarinoita omasta elämästä

05.04.20 klo 15:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koulukaverini teki ala-asteella tietokonepelin nimeltä Dildokäärme. Se oli kuin matopeli, mutta madon sijaan pelissä ohjattiinkin tissejä syövää penistä. Dildolla oli betaversiossa kivekset, mutta ne tekivät pelin pelaamisesta järjettömän vaikeaa, kun ei riittänyt, että kikkelin nuppi väistää esteet, vaan piti ennakoida myös perässä tuleva leveämpi osa. Lopullisesta versiosta kivekset poistettiin, mutta ne jäivät kuitenkin kuolinanimaatioon, eli pelin päättyessä karvaiset munat ilmestyivät hetkeksi takaisin irtomolon juureen.

Eräs toinen kaveri, joka ei tiennyt betaversion ongelmista, kommentoi kuolinanimaation nähdessään: ”Tosi hyvä peli muuten, mutta noi munat vois olla mukana koko ajan.”

05.04.20 klo 16:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos peli on vielä vuosien jälkeen tallella, niin olen kiinnostunut kokeilemaan.

07.04.20 klo 14:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dildokäärme taitaa ikävä kyllä olla ikuisiksi ajoiksi menetetty. 90-luvulla ja 2000-luvun alussahan oli olemassa kokonainen kotikoodarien väsäämien härskien pikkupelien genre. Suurin osa noista on varmaan peruuttamattomasti kadonnut, ellei sitten Web Archivesta sattuisi jotain löytymään, jos osaisi etsiä.

Menin muutamia vuosia sitten formatoimaan koneen, jota noihin aikoihin käytin. (Viritin siitä Dos-klassikoiden pelaamiseen erikoistuneen myllyn.) Jälkiviisaasti ajateltuna olisi varmaan pitänyt ensin kopsata kovalevyn sisältö talteen. Kyselin pari vuotta sitten kaveriltani, olisiko hänellä ollut noita ala-asteen aikaisia pelejä tallessa. Hän lupasi tutkia asiaa, muttei ilmeisesti koskaan jaksanut tehdä sitä. Emme muuten tavanneet sattumalta, vaan aiemminkin tässä langassa mainitsemani bändin [www.leffatykki.com] jäähyväiskeikalla!

Teimme muutamia pelejä yhdessäkin. Parhaiten on mieleen jäänyt ikuisuusprojekti Pirtuhepo, joka oli alkoholisoituneesta virtahevosta kertova, ylhäältä kuvattu seikkailupeli. (Osuuspankin Hippo-maskotilla lienee ollut vaikutusta aiheen valintaan.) Väänsimme peliä aina keskiviikkoisin koulun jälkeen. Tapahtumapaikkoja ja toimintoja oli kymmenittäin, kaikki vasemmalla kädellä sutaistuja ja äärimmäisen bugisia. Emme koskaan saaneet Pirtuhepoa valmiiksi, mutta mainostimme sitä luokkalehdessä joka vuosi.

08.04.20 klo 15:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

23.04.20 klo 12:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tajusin juuri, että tämän langan otsikon pitäisi kuulua
30-year-old boomer topic.

24.04.20 klo 16:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kutkuttavan jännittäviä pelejä ovat Disney Heroes ja Farm Hero Super Saga. Puzzlet näissä mobiilipeleissä ovat rautaa, vaikka hahmonkehitys ontuu, niin mielellään mätkii helposti joka päivä nuita. Vajaa 50 hahmoa kerättynä mm. Aku Ankka, Mikki Hiiri, Jasmine, Varjoankka ja Elsa.

Päivitys hahmoille tapahtuu uudestaan kenttiä pyörittämällä, josta saa tavaroita, joilla voi upgrattaa ukkelin omia statseja ja saavuuttaa Arenassa ja Coliseumissa uusia tasoja kamppanjan lisäksi. Heist on uusi ja avautuu tasolla viisikymmentä pelattavaksi.

Tässä täytyy ottaa varkaita kiinni ja mennä paikkoihin, jossa todennäköisesti rikolliset majailevat. Farm pelin asensin vasta eilen, mutta hassu peli vanhasta muistista, kun pelasin edellistä vastaavaa peliä läppärillä kymmekunta vuotta sitten.

Dekkari

25.04.20 klo 01:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tajusin juuri, että tämän langan otsikon pitäisi kuulua
30-year-old boomer topic.

Mitä 30-year old boomer tarkoittaa? Olen yrittänyt joskus tutkia asiaa, mutta en ole oikeen tajunnut termin logiikkaa.

Boomerihan tarkoittaa vauvaboomin aikana syntynyttä eli länsimaissa toisen maailmansodan jälkeen syntyneitä suuria ikäluokkia. (Suomessa vuodet 1945-1950)

Ymmärrän kyllä että termissä piilee vitsi, mutta sivistäkää minua ja kertokaa mikä se on.

25.04.20 klo 18:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suurten ikäluokkien edustajilla on tapana muistella: ”Kun minä olin nuori...”

Myös jotkut 30-vuotiaat muistelevat mielellään: ”Kun minä olin nuori...” Vitsi on tietysti siinä, että 30-kesäisen, tietokoneella suurimman osan vapaa-ajastaan viettävän nulikan suusta se ei kuulosta aivan yhtä vakuuttavalta, kuin 80-vuotiaan jäärän, joka on oikeasti nähnyt kaiken.

Isäni on esimerkiksi kertonut, kuinka hänen lapsuudessaan vedettiin hevosen kanssa järvestä jäätä kylmäkellariin. (Olen muuten nähnyt sen rinteen. Se on todella jyrkkä!) Sen perästä moduuliträkkerien tai airsoftauksen perään haikailu tuntuu lähinnä falskilta.

26.04.20 klo 00:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaikki tietävät että jokainen sukupolvi on aina edeltäjäänsä tyhmempi, laiskempi, kiittämättömämpi ja kaikilla tavoilla surkeampi.

Ensimmäisen Maailmansodan veteraani saattoi kerskua että heidän piti hengittää kloorikaasua joka päivä ja joka päivä kymmenen tuhatta hunnia hyökkäsi päälle ja jokaisella oli ainakin yksi Paksu Bertta aseenaan ja pieri sinappikaasua ihan vaan olemalla hengissä. Ruokana oli vain karhun kokoisia rottia joita ei edes voinut lämmittää millään tulenkin ollessa jäätä heinäkuussa.

26.04.20 klo 15:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eiköhän se ole ihan tosiasia, että elämä on muuttunut helpommaksi. Myönteistä kehitystä, mielestäni.

Kookosbanaani

27.04.20 klo 00:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suurten ikäluokkien edustajilla on tapana muistella: ”Kun minä olin nuori...”

Näinhän se tosiaan on. "Silloin kun minä olin nuori, niin me hiihdettiin joka päivä kouluun ja oli 30 km pelkkää ylämäkeä molempiin suuntiin. Siinä sivussa hätisteltiin karhuja sauvoilla." Isäni taisi muinoin lapsena ampua ilmakiväärillä rottia navetan vintillä. Vähän vanhemmalla iällä onnistui metsästyskiväärillä ampua itseään varpaaseen. Armeija-aikakin oli sitä aikaa, kun entisiä vankilakundeja otettiin vielä mukaan ja isän kertomusten mukaan tulivat ensimmäisenä iltana ihan viimeisinä ja kaatokännissä kasarmille, eli kunnon rupusakkia. Seuraavana aamuna sai tunnolliset särmät kärsiä niiden toilailuista, kun jollain ihmeen kaupalla olivat muodossa vielä siviilit päällä. Yhtä näistä vankilakundeista, suhteellisen pienikokoista ja hiljaista kaveria, jotkut isommat bodaajat kiusasivat ja tämä eskaloitui sitten siihen että yksi kiusaajista sai puukosta. Onneksi sentään selvisi. Kyllä ajattelee ilomielin miten helpolla itse selvisin 2014 intistä, kun meno ei ollut kuin jossain turkkilaisessa vankilassa.

Itsehän täytän 26 tänä vuonna, eli en taida _ihan_ mennä 30-v. boomerista. Jos oikein muistan niin Miihkali olet jotain pari vuotta mua arviolta vanhempi. Elokuvamakuni oli jo yläasteella ja lukiossa "boomer-tasoa", silloin kun muut hehkutti Saweja, niin itse en langennut tähän kidutuspornon nousevaan aaltoon, vaan katselin ennakkoluulottomasti Kaurismäkeä, Bergmania, Leonea, kaikkea siltä väliltä ja paljon vanhempaa ja miksei välillä myös uudempaakin. Kai se pitää niin nähdä että kerran boomer on aina boomer?

27.04.20 klo 02:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse olen nähnyt sekä kaikki Saw-leffat ja Kaurismäen (en arvosta), Bergmanin (vähä nähty on hyvää) ja Leonen (erittäin hyvä) leffoja. Hyvä leffa on ajaton ja tekniseen kikkailuun perustuva leffakin voi olla hyvä. Nyt vain leffojen on pirun paljon vaikeampi saada sitä vau-efektiä aikaan kaikkien odottaessa hienojen temppujen olevan pelkkiä CG-tehosteita.

27.04.20 klo 09:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihan oikein muistelet, Kookosbanaani. Muistaakseni joskus vuosia sitten puhuttiinkin täällä Leffatykissä eräästä aamunavauksesta, jonka pidin Häklin kanssa.

Sivuhuomautuksena: alle 30-vuotiaat ovat tietysti niitä kaikkein parhaita 30-v. boomereita! Itse olen liittänyt pikkuvanhan makuni ainakin osittain siihen, että maaseudulla ei vuosituhannen vaihteessa vielä paljoa ollut nörtille sopivaa viihdettä tai seuraa, joten piti tyytyä siihen, mitä löysi kirjastosta tai kirppareilta tai peri isosisaruksilta.

Näin jälkeenpäin ajateltuna olen kyllä iloinen siitä, että pääsin vielä mukaan vanhan koulukunnan meininkiin, jossa kaikki ei ollut internetin ja itseironian läpitunkemaa, vaan nörtteilyssä oli sisäpiiriläisyyden makua ja aitoa löytämisen iloa. Erityinen ahaa-elämys oli, kun löysin kirjaston pulp-hyllyn. Sen jälkeen heitin Pokémonit ja Tolkienit roskikseen ja keskityin isojen poikien kirjallisuuteen. Erityisesti mieleen on painunut erään Conan-novellin BDSM-kohtaus ja Petri Hiltusen aihetta demonstroiva näyttävä kokosivun kuva.

27.04.20 klo 20:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pokemonista en sano mitään, vaikka tiedän sen kulttuuri-ilmiöksi. Tolkienia ei kannata heittää roskiin - ukko on sen verran hyvä kirjoittaja.

28.04.20 klo 11:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tarkkaan ottaen heitin roskiin vain Tarun Sormusten herrasta selän. Se irtosi liiallisen lukemisen seurauksena.

20.05.20 klo 15:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä episodi sattui siskolleni joskus 90-luvun puolivälin tienoilla. Hän oli tuolloin vanhempieni kanssa paikallisessa ravintolassa, ja vanhempien ryystäessä virvokkeita sisko kirmasi pitkin poikin anniskeluliikettä. Kuin kohtalon johdattama hän meni kertomaan viimeaikaisista leikeistään keski-ikäiselle herrasmiehelle. Keskustelu meni jotakuinkin näin:

– Mä oon istunu vankilassa.
– Minkä takii?
– Mä tapoin miehen.
– En usko!

Illemmalla isä valisti siskoa, että kyllä se Koskisen Esko (nimi muutettu) ihan oikeasti on tappanut miehen.