Hauskoja tarinoita omasta elämästä

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Hauskoja tarinoita omasta elämästä

24.06.19 klo 03:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ajattellin joskus 10-vuotiaana, että jos näkyisin jäähallin katossa olevissa näytöissä, niin näyttäisin varmasti keskisormea. En siksi, että että tilanne olisi ahdistava vaan siksi, että haluisin näyttää kaikille muille miten kova jätkä olen.

Onneksi en silloin näkynyt näytöissä.

24.06.19 klo 16:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olin kerran TV:n musiikkiohjelmassa studioyleisönä. Ohjelmassa esiintyi eräs takavuosien suosikkiorkesteri, ja juontaja päätti vähän kysäistä minulta fiiliksiä. Vastasin, että eihän tää mun lempibändi varsinaisesti oo. Tyyppi yritti sitten saada jotain esityskelpoista minusta irti, jolloin aloin jännittyneenä kiroilla. Jostain syystä osuuteni leikattiin pois.

EDIT: Tiesittekö muuten, että kaikenlaiset TV-sirkukset kuvataan yleensä mahdollisimman tiukalla aikataululla purkkiin? Samana päivänä kuvataan useamman illan ohjelmistoa, jos se on logistisesti edullista. Juontajat käyvät välillä vaihtamassa vaatteita, ja sitten jatketaan. Jos tarkkaan katsoo, niin useampana eri päivänä voi olla sama yleisö, tai saman päivän ohjelmassa voi yleisö vaihdella. Lähikuvat riemuitsevasta juhlakansasta tietysti valitaan huolellisemmin, mutta juontajien taustalla irvistelevää väkeä on paha vaihtaa.

24.06.19 klo 20:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

02.07.19 klo 19:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Seuraava vuodatus saattaa kuulostaa hieman katkeralta, mutta tosiasiassa koko juttu ei ole enää vuosiin ärsyttänyt vaan lähinnä hämmentää ja naurattaa. Joka tapauksessa.

Yläasteen liikunnanopettajamme oli perinteinen simputtaja, joka vaati aina sääntöjen tarkkaa noudattamista ja täydellisen tyylipuhtaita suorituksia. Erikoisuutena hän ei itse koskaan näyttänyt oikeaa tekniikkaa eikä ylipäätään liikkunut, koska hänellä oli välilevyn pullistuma. Sen sijaan pari luotto-oppilasta huolehti mänööverien esittelystä.

Talven tullen oli luistelun aika. Valitettavasti vain muutamalla oppilaalla oli omat luistimet. Muut käyttivät koulun luistimia — pienijalkaiset tyttöjen luistimia, mikä oli teini-ikäisille nulkeille kova paikka. Ne, joille ei luistimia riittänyt, saivat kävellä luistinradan ympäri.

Minulle joka tapauksessa löytyi sopivat luistimet. Yritin kyllä sanoa, etten osaa luistella eikä niiden käyttö muutenkaan välttämättä ole hyvä idea. (Minulla on motoriikkaa heikentävä sairaus, jota ei tosin siinä vaiheessa vielä ollut diagnosoitu.) Seuraava muistikuva onkin sitten se, että istun luistinkopissa naama verisenä. Aivotärähdyshän siitä tuli, leukaan muutama tikki ja yksi hammaskin halkesi.

Kavereilta kyselin seuraavana päivänä, mitä oikein oli tapahtunut. Olin törmännyt aitaan ja kaatunut itkien maahan. Opettajan ensimmäinen reaktio oli kuulemma käskeä takaisin liikkeelle.

En ole sen jälkeen luistellut.

Seuraava liikunnanopettaja meni yleensä hurjiksien kanssa salille nostamaan rautaa ja käski nörttien keksiä itselleen tekemistä. Yksi miehen kehittämistä urheilulajeista oli lipunryöstö. Ensin jaettiin luokka kahteen joukkueeseen ja annettiin puoli tuntia aikaa hakea välinevarastosta linnoitteita omalle kenttäpuoliskolle. Sitten yritettiin pihistää vastapuolen lippu. Muihin ei saanut koskea, mutta sählypalloilla sai heitellä. Mitä kovempaa heitti, sitä todennäköisemmin vihulainen perääntyi.

Terveystietoa opettaessaan mies ilmoitti, että hänen lempiruokaansa on muuten pihvi ja lempipelinsä Return to Castle Wolfenstein. Siisti tyyppi.

Kookosbanaani

02.07.19 klo 22:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itselläni diagnosoitiin reilu vuosi sitten tulehduksellisiin suolistosairauksiin kuuluva haavainen paksusuolentulehdus, joka on elinikäinen krooninen autoimmuunisairaus. Taudin ollessa aktiivisessa vaiheessa jouduin pahimmillaan juoksemaan vessassa peräti 6 kertaa päivässä. Nyt on kunnon lääkityksellä pysynyt suoli jotakuinkin rauhallisena ja loppu onkin seurantaa ja kontrolleissa käyntiä puolen vuoden välein. Olut ja alkoholi ei sovi kuin harvalle IBD:tä sairastavalle, ainakin jos on kyse kunnon ryyppäämisestä. Itselläni on onneksi ollut alkoholin käyttö hyvin epäsäännöllistä jo valmiiksi. Hyvinä uutisina ei tarvitse kertausharjoituksissa käydä lainkaan. Että sellainen "hauska tarina" muuten niin tylsässä nuoren miehen elämässäni.

03.07.19 klo 23:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dekkari kirjoitti:

Luulin 17-vuotiaaksi asti, että Ohukainen ja Paksukainen olivat suomalaisia. Asia selvisi vasta kun lukiossa aiheesta pidettiin esitelmä. Jotenkin olin kai olettanut, että Ohukainen ja Paksukainen olisivat suomalaisia kun Pekka ja Pätkäkin olivat.

Mikäs kumma tuo nyt on, kun Kivikasvot tekivät omia Ohukainen ja Paksukainen [fi.wikipedia.org] -sketsejään, joita on kyllä TV:ssä näytetty myöhemminkin kuin vain 1970-luvulla. :)

04.07.19 klo 06:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

^En tiennyt, että joku ihan suomalainen versio on olemassa. Itseasiassa tietämykseni Ohukaisesta ja Paksukaisesta oli ennen esitelmää aika vähäinen.

Pari päivää sitten vein yhden kirjeen postilaatikkoon. Noin 2,5 sekuntia sen jälkeen kun olin tiputtanut sen, tajusin etten ollut laittanut postimerkkiä. Silloin vitutti, nyt huvittaa.

08.07.19 klo 15:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Muistan kanssa kuulleeni maaseudun kovien jätkien retostelevan koulussa noista koiranputkista.

Tästä tuli mieleen, että joskus 12-vuotiaana yhden tuttujen kanssa tehtiin paperista sätkä ja sen väliin työnettiin jotain maasta löydettyä ruohoa/lehteä. Eihän se oikeen miltään maistunut, mutta oli ainakin "kovapoika" kun oli vetänyt savut jostain (Saattoi toki olla, että puhalsin vaan paperiin). Yllättävää kyllä en muista leuhkineeni kellekkään teostani.

12.07.19 klo 20:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

17.07.19 klo 11:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muistaakseni uskoin 2010-luvun alussa, että Russell Growe ja Kurt Russell ovat yksi ja sama henkilö. Sekoitin nimet ja siitä syntyi uskomus.

24.09.19 klo 18:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

09.10.19 klo 20:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä on hauska tarina yleisellä tasolla

Vuosituhannen alussa televisiolähettimet toimivat vuorokauden ympäri ja virityskuvat alkoivat korvautua erilaisilla chateillä, ostoskanavilla ja mobiilipeleillä. Näitä lähettettiin silloin kun televisiolla oli vähiten katsojia. Eli erityisesti arkipäivisin aamupäivästä iltapäivään.

Mobiilipelit olivat oma lukunsa tässä näissä ohjelmissa. Lähetettiin siis kännykällä viesti ohjelmaan ja sitten ohjelmassa tapahtui mitä tapahtui. Oli esimerkiksi ohjelma missä juontajaa päin piti ohjata pallo tai heittää nuolella. Ohjelmat tulivat yleensä silloin televisiosta, kun peruskoululaiset pääsivät kotiin.

Oli kuitenkin yksi ohjelma mikä jäi parhaiten mieleen. Sub-tv:ltä tuli vuonna 2005 mobiilipeli, jonka nimi oli ilmeisesti monster. Pelissä siis hirviö kulki kaupunkia pitkin ja pelaajien piti pysäyttää se. Ohjelma toteutus oli kuitenkin tahattoman koominen. Muistaakseni jokin ihmishahmo kulki suurinpirtein jokin talja päällä huonosti animoidussa 2D kaupungissa.

Ohjelman tahaton komiikka ei kuitenkaan loppunut tähän. Kun kierros päättyi, niin ruutun ilmeistyi teksti: Puolustusjoukot voittivat tai Puolustusjoukot hävisivät. Jos puolustusjoukot voittivat, niin ruudussa alettiin näyttämään jotain vanhaa mustavalkokuvaa tuhoutuneesta kaupungista ja ääni taustalla sanoi: "Mistä se tuli, mitä se halusi, sitä emme koskaan saa tietää?"

Tämän jälkeen kyseinen uutisenlukija mustavalkokuvassa sanoi: "Mutta, nyt voimme jatkaa tavallista päivänkulkua"

Ennen uuden kierroksen alkua näytettiin taas mustavalkokuvaa jostain kaupungista jossa oli melakka menossa ja taustalla ääni sanoi: "Ihmiset ovat hädissään, puhelinsoittoja tulee jatkuvasti". Lisäki näytettiin jokin mustavalkokuvainen 10 sekunnin ohikulkijan haastattelu. Tuon jälkeen näytettiin pyörivää tutkanäytön kuvaa mikä havaisi kohteita ja taustalla jokin ääni huusi. Näiden jälkeen taas uusi kierros alkoi eli "hirviö käveli kaupungissa".

Jotenkin se on koomista, että televisioyhtiö päättä tehdä niinkin vähäpätöiseen ohjelmaan kuin mobiilipeli jotain 50-luvun scifielokuviin viittaavaa/parodisoivaa lisämateriaalia. Olisi hienoa nähdä useiden vuosien jälkeen miltä ohjelma näytti, mutta toistaiseksi materiaalia ei valitettavasti ole löytynyt.

16.12.19 klo 12:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

05.02.20 klo 22:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässäpä hulvattoman hilpeä turina omasta elämästäni, kuten topikin nimi pyytää. Ostin viime tai toissa vuonna kirpputorilta eurolla Uu Kakkosen aivan loistavaan The Unforgettable Fire -alpumiin pohjautuvan VHS-kasetin, jolta joskus aikanaan löytyi muutama mahtava ralli sekä jonkinlainen meikking offi. Tällaisia harvinaisuuksia on aina suuri ilo löytää, varsinkin kun omistaa vielä toimivan kasettilaitteen. Muutamia muitakin upeita videokokoelmakasetteja on viime vuosina tullut vastaan, ja hinnatkin ovat aina enimmillään euron.

Tänään päätin sitten vihdoin katsastaa tuon kasetin. Laitoin kuulokkeet päähän ja painoin laitteen nappulaa. Bonoa, The Edgeä, Larrya sekä Adamia ei kuitenkaan näkynyt missään, vaan ruudulle paukahtikin päällenauhoitettua pornopaskaa. Kasetin omistanut wänkkeri oli kyllä ystävällisesti kelannut sen alkuun, muttei ollut vaivautunut tarkastamaan sisältöä. Pitäisin tapausta huvittavana, jos tuhoutunut materiaali olisi ollut joku merkityksetön leffa jonka näkee mistä vain, mutta tämä ei kyllä naurata yhtään.

05.02.20 klo 22:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Heh, näitä sattuu toisinaan. Itekkin noita nauhoja tulee pyöriteltyä jonkunverran, kun nauhuri edelleen löytyy hyllystä. Itseasiassa useempikin. Kerran piti jotain Lee Van Cleefin länkkäriä lyödä pyöriin niin joku saatanan pölhö oli nauhottanu siihen futismatsin päälle :D

06.02.20 klo 00:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

John117

06.02.20 klo 22:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ En tunnustaudu salarakkaaksi. Loppuvuoden puolella on omat synttärit.

Alkukeväästä on kyllä jälleen kolmekymppiskemut tiedossa.

09.02.20 klo 22:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

10.02.20 klo 18:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

28.03.20 klo 20:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kun ensimmäistä kertaa kuulin sanan verkostomarkkinointi, niin luulin että sillä tarkoitettiin mainosta mikä oli laitettu nettiin.

Esimerkiksi nyt kun yläpuolella on tuo viaplay mainos, niin se oli varmaan sitä verkostomarkkinointia.