Keskustelua unista.

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Keskustelua unista.

Jautsi

14.02.22 klo 08:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minäkin näin toissayönä unta. Viime yönäkin näin, mutta unohdin sen heti herätessäni, mikä vähän harmittaa, koska se taisi olla ihan kiva uni. Mutta se toissaöinen uni jäi mieleeni, kerroin siitä vaimollekin heti aamulla.

Unessa olin vaimon kanssa ostoksilla jossain autotarvikkeitakin myyvässä kaupassa. Ostelimme muutamia tarvikkeita ja pakkasimme kyytiin myös auton vararenkaan, mutta sen renkaan me unohdimme maksaa. Kun kotona tajusin erehdyksen, palasin takaisin kauppaan maksaakseni renkaan. Yritin vakuutella kauppiaalle, että rengas jäi maksamatta vahingossa, että ei meillä ollut mitään tarkoitusta ryhtyä toisen omaisuuteen. Kauppias oli harvinainen mies, sellainen rehellinen ja reilu kauppamies, joita vain toisinaan tapaa ja joita sitten muistelee kaiholla lopun elämänsä. Hän lausahti humoristisesti: "Ei ole asiakkaan vika ollenkaan. Me kauppiaat sitä vain pakotamme ostamaan tavaraa laittamalla niitä kierosti esille, niin että asiakas menee retkuun." Ja hän hymyili silmillään lämmintä ja arvoituksellisella tavalla ymmärtäväistä hymyä, joka päihitti Mona Lisan katseen mennen tullen. "Käydäänpäs katsomassa!" kauppias sanoi ja kiiruhti juoksujalkaa kentän poikki varastoalueelle, josta olin renkaan napannut. Minä yritin seurata perässä, mutta kenttä osoittautui vetiseksi pelloksi, jota reunustivat tulvivat valtaojat, niin että jokaisella askeleellani - joita tosin en monta ehtinyt ottaa ennen kuin heräsin - tunsin vajoavani mutaan nilkkojani myöten.

Herättyäni yritin miettiä missä olen tosielämässä tavannut tämän reilun ja ystävällisen mieshenkilön, joka ei pienestä honimisesta syvällisemmin loukkaantunut. En ainakaan missään autokaupassa. Jossain vaiheessa päivää tajusin, että kyseessä oli luultavasti elokuvaohjaaja Heikki Kujanpää, jonka olen nähnyt esiintyvän elokuvassa Isä meidän. Siinä hän esittää mainiosti katkelman laulelmasta "Pelko pois Rosmarii!"

Dekkari

21.02.22 klo 13:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näin jokin aika sitten unta, missä olin saanut varastettua sievoisen summan rahaa, en tiedä oliko kyseessä jokin pankki, mutta jonkin asteisesta konttorista sain vietyä useita 500 euron seteleitä.

Aloin unessa katua varkautta ja mietin pitäisikö minun vain palauttaa rahat sinne mistä olin ne varastanut. Luin jopa unessa uutisia ja aloin lukea olisiko varkauteni saatettu jo huomata. Tässä kohtaa aloin jo panikoida ja mietin olisiko tiloissa ollut valvontakameroita tai muuta mistä varkaus olisi huomattu.

Herättyäni oli erittäin huojentunut olo.

15.03.22 klo 10:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Unessani juttelin The Wiren Bunk Morelandin kanssa ja kysyin, onko The Wire hänen mielestään realistinen kuvaus poliisin työstä. Bunk vastasi, ettei todellakaan ole.