Kysy ja vastaa
Foorumin päävalikkoon › Legendaloota › Kysy ja vastaa

Joku
Käyttäjä
1363 viestiä
Oho, en oo ite ainakaan törmänny moiseen menettelyyn. Tosin mulla on ollu Youtubekäyttäjä tosi kauan ja oon määritelly sen iän sinne aikoja sitten. Liekö sen takia sitten eivät varmistele? Onko sulla kuinka tuore se käyttis? Kuulostaa jotenkin typerältä tai jopa vedätykseltä että pitäis ruveta jotain henkilökortin kuvia lähetteleen tai kortin numeroita...
Kannattaa tarkistaa sieltä tilin tiedoista se asetus että on ikä oikein. Sitten pitäis kyllä videot pyöriä. Ja vaikka asettaa se uudelleen ja päivittää, vaikka oikein olisikin.

Dekkari
Käyttäjä
277 viestiä
Oho, en oo ite ainakaan törmänny moiseen menettelyyn. Tosin mulla on ollu Youtubekäyttäjä tosi kauan ja oon määritelly sen iän sinne aikoja sitten. Liekö sen takia sitten eivät varmistele? Onko sulla kuinka tuore se käyttis? Kuulostaa jotenkin typerältä tai jopa vedätykseltä että pitäis ruveta jotain henkilökortin kuvia lähetteleen tai kortin numeroita...
Kannattaa tarkistaa sieltä tilin tiedoista se asetus että on ikä oikein. Sitten pitäis kyllä videot pyöriä. Ja vaikka asettaa se uudelleen ja päivittää, vaikka oikein olisikin.
Tili on kyllä ollut vuodesta 2009 käytössä ja siihen liittyvä sähköposti vuodelta 2008 (nykyäänhän ne on samaa). Iän pitäisi olla oikein ja tein jopa toisen tilin, mutta siinä ihan sama juttu. Hyvin kummallista.

Nosfecoff
Käyttäjä
768 viestiä
Oman youtubetilini tein vuonna 2007, ja tilille määritellystä iästä lainkaan välittämättä alkoi sivusto estää ikärajoitettuja videoita minultakin. Youtuben sanoinkuvaamaton kusipäisyys sisällön sensuroinnin ja valtavirtaistamisen suhteen on lähtenyt parin vuoden aikana täysin käsistä, joten ei siinä sitten muu auttanut, kuin "todistaa ikä" debit-kortin avulla. Mitään muuta minun ei tarvinut tehdä kuin maksaa joku nollan euron ja nollan sentin arvoinen maksu, ja nyt videot toimivat. Omat maksutietoni olivat jo Googlella, koska olin vuokrannut tubesta pari elokuvaa ja vuosia sitten ostanut Googlen kaupasta jotain pinballpelien lisäpöytiä. Kannattaa kokeilla tätä ratkaisua. Mitään valokuvia omasta henkilöllisyystodistuksestani en lähettäisi edes parhaille tovereilleni, saati sitten Googlen kokoiselle isolle pahalle korporaatiolle.

Brutus
Käyttäjä
1276 viestiä
Aika paljon monenlaista rankempaakin sisältöä tullut youtubesta katseltua rikos- ja sota-aiheista lähtien eikä ikinä ole mitään tuollaista tullut vastaan. Ehdottomasti ei ainakaan kannata ruveta mitään lähettelemään johonkin hämäriin osoitteisiin, koska nettiaikana liikkuu vaikka kuinka paljon erilaisia huijauksia joilla ihmisten tietoja kalastellaan vaikka mihin pimeään käyttöön ja identiteettivarkauksiin. Tuo voi yhtä hyvin olla taas joku huijausyritys, kannattaa varmaan tarkistaa kone spywaren tai viruksen varalta.

Vilperi
Käyttäjä
57 viestiä
En tiedä onko huijausyritys, vai mikä. Itselleni tuli sama kielto Youtuben ikärajoitettuihin videoihin viime syksynä. Selvittelin sitä lähes puolivuotta ilman menestystä. Youtube varmaan vaan halusi varmistaa, että minä olen minä. Tein lopulta niin, että otin riskin ja noudatin ruutuun tulevia ohjeita, ja tunnistauduin luottokortilla. Kaikki alkoi toimimaan sen jälkeen normaalisti.
Se kiellon tuleminen oli kyllä hämmentävä kokemus, koska olen Youtubea käyttänyt todella kauan, ja tehnyt soittolistojakin.

dbgirl
Käyttäjä
240 viestiä
Outoa. Mulla on ollut youtube-tili tooodella kauan eikä kertaakaan ole estänyt videoiden katselua muusta syystä kuin ettei ole saatavilla Suomessa.

barros
Käyttäjä
1504 viestiä
Kuinka paljon vedentasauslasku on tykkiläisillä ollut yleensä? Kaverin puolesta kysyn kun pamahti 300 e kuluerä.

JuicyFruity
Käyttäjä
159 viestiä
EDIT: oikea vastaus: Vessanpönttö tai muu hana vuotaa

barros
Käyttäjä
1504 viestiä
Moi, onko jotain ahdistuslääkkeitä olemassa, joita tiedätte nimeltä. Tuli tyttöystävän kanssa lopullinen ero. Yksityisellä ajattelin käyvvä.

Brutus
Käyttäjä
1276 viestiä
Liikunta ja ulkoilu, joku uusi harrastus tai muu elämäntapojen muutos ym. Kemikaali-Alin pillerit ja litkut kantsii kysyä ainoastaan lääkäriltä, netissä ja kadun viisailta voi kuulla vähän mitä vaan mutua.

Miihkali
Moderaattori
2771 viestiä
Olen kyllä ihan samaa mieltä, että sairauksia ei kannata lääkitä miestä väkevämmällä. Niin surkeaa elämäntilannetta ei olekaan, etteikö se viinalla huononisi. Itse olen huomannut, että ainakin lievempään ahdistukseen puree elämäntapojen petraaminen: säännöllinen syöminen ja nukkuminen, päiviin velvollisuuksien hoitoa ja iltoihin sosiaalista elämää. Aika usein masentuneet jäävät sängyn pohjalle — ”ryhdistäydyn sitten kun oloni on parempi...” Pahinta mitä voi tehdä, on velloa omassa pahoinvoinnissa, siitä tulee kierre josta ei pääse pois. Oikeasti se olo paranee ryhdistäytymällä. Jos omat voimavarat eivät siihen riitä, kannattaa kysyä lääkäriltä apua. Siinä ei ole mitään häpeällistä, sitä varten meillä on julkinen terveydenhuolto, että ihmiset sitä hyödyntäisivät.
Kurja kuulla, että sinulla on huono olo. Toivottavasti vointi paranee!

barros
Käyttäjä
1504 viestiä
Tuli valvottua koko yö ja meinasin toista röökiä hommata tähän näin. Sen jälkeen, kun tuli viestiä että sain munaa ja puhelinsoitto samasta asiasta nih estin tytsyn joka sovelluksesta, mitä maa päällään kantaa. Pää parkaani voih oih.

Manco
Käyttäjä
91 viestiä
Pärjäile barros!

JuicyFruity
Käyttäjä
159 viestiä
Moi, onko jotain ahdistuslääkkeitä olemassa, joita tiedätte nimeltä. Tuli tyttöystävän kanssa lopullinen ero. Yksityisellä ajattelin käyvvä.
Koskenkorva

Jurpo
Tähtääjä
1158 viestiä
Hevosannos rähinäviinaa ja hillitön raivokohtaus.

barros
Käyttäjä
1504 viestiä
Opettelen ww asioista koulussa ja Saksa todettiin yksipuolisesti sotaan syylliseksi. Aluemenetykset, aseiden riisunta, velka ja miehistön vähentäminen vaikutti varmasti mielialoihin. Onko kyseessä 1 MS+2 MS vain yksi sota vaiko oliko välissä vain taukoa vähäsen vain?

Miihkali
Moderaattori
2771 viestiä
Ensimmäinen maailmansota. Sitten kului parikymmentä vuotta ja käytiin toinen. Sen päätteeksi ei enää ollut Saksan valtiota ensinkään, olivat vain Neuvostoliiton, Ranskan, Britannian ja Yhdysvaltain miehitysvyöhykkeet. Uusi Saksa perustettiin vasta muutama vuosi sodan jälkeen. Tai oikeastaan niitä perustettiin kaksi, mutta se onkin jo toinen tarina.

barros
Käyttäjä
1504 viestiä
https://imgur.com/gallery/GXAQa5K
Mitäs tullee mieleen Otto Dixin maalauksesta sota tykkiläisille?

Brutus
Käyttäjä
1276 viestiä
Otto Dixin sota-aiheiset maalaukset ja piirrokset on ainakin omasta mielestä ihan älyttömän hienoja. Niissä on vähän sitä samaa painajaismaista groteskia surrealismia mitä kaikissa parhaissa ja karuimmissa sotaleffoissakin, eikä varmaan kovin kaukana ensimmäisen maailmansodan todellisista maisemista muutenkaan.

dbgirl
Käyttäjä
240 viestiä
Teknisesti näyttää hienolta mutta jättää kyllä silti kylmäksi emotionaalisesti.