Hylätyt arvostelut

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Hylätyt arvostelut

arska
Ylläpitäjä
3148 viestiä

29.03.12 klo 17:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arvon Kauhuhullu. Arvostelujasi ei enää julkaista Leffatykissä, koska lupauksistasi huolimatta olemme huomanneet niissä plagiointeja muualta. Meillä ei ole kellään aikaa tarkastaa yksityiskohtaisesti jokaista tekstiäsi, missä kohden ja mistä lähteestä sisältöjä on lainailtu. Rikot tekijänoikeuksia ja työllistät ylläpitoa kohtuuttomasti. Tästä lähtien jokaiselle arvostelullesi painetaan deleteä.

Pohdimme vielä että pitäisikö tunnuksesi jäädyttää kokonaan.

Vasuri
Käyttäjä
1315 viestiä

30.03.12 klo 01:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse taas epäilen ettei minusta ole arvosteluja kirjottelemaan. Yleensä vaan kerron mitä mieltä olen jostakin asiasta tai elokuvasta. Ja välillä havaintoni ja mielipiteeni saattavat olla väärässä. Enkä myöskään ole parhaita kynäniekkoja. Se on tuo arvosteleminenkin taitolaji. Ei siihen kuka vaan pysty. Mutta kai mä edes kerran voin yrittää. Keksis vaan mistä kirjoittaa.

gojira
Käyttäjä
231 viestiä

05.04.12 klo 17:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onko tuo Another Earth revikkani vain jonossa pölyttymässä vai bittiavaruuteen kadonnut? Tuskin sitä sentään on hylätty, kun kerran Tykin mukaan se on vielä käsittelemättä, vai? Kolme päivää toisaalta vasta kulunut, että jos turhan aikaisin kyselen perään, niin milloin kannattaa jatkossa tänne siinä tapauksessa sitten kirjoitella?

VierasTalo
Moderaattori
988 viestiä

06.04.12 klo 02:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

gojira kirjoitti:

Onko tuo Another Earth revikkani vain jonossa pölyttymässä vai bittiavaruuteen kadonnut? Tuskin sitä sentään on hylätty, kun kerran Tykin mukaan se on vielä käsittelemättä, vai? Kolme päivää toisaalta vasta kulunut, että jos turhan aikaisin kyselen perään, niin milloin kannattaa jatkossa tänne siinä tapauksessa sitten kirjoitella?

Arvostelujonossa näkyy olevan viisitoista kappaletta hyväksymättömiä arvosteluja. Taidanpa siis vetää sen vertauskuvallisen röökin huuleen ja ruodin näitä lävitse-->

EDIT: Arvostelusi pääsi vähin muokkauksin läpi, Word bongasi parit typot jotka korjasin, ja raskastunut ei mielestäni ollut ihan se paras sanamuoto tarkoitukseen, joten vaihdoin sen. Muuten liikut kokoajan positiivisempaan suuntaan kirjoittajana, kevyet aplodit sille.

EDIT2: Ei hitto, ei näitä kaikkia jaksa näin kolmelta amuyöstä. Varmasti kiva tietää.

jigsawman
Käyttäjä
19 viestiä

10.04.12 klo 20:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

gojira kirjoitti:

En haluaisi enempää häiritä, mutta minulla olisi kysymys samaan asiaan liittyen. Minulla on jonossa kaksi revikkaa, ja toinen on ollut jonossa jo viikon, että olisi kiva saada tietää vastauksia niistä. Kyllä tykissä on tietääkseni ollut ylläpitäjiä paikalla, mutta eivät ole asialle mitään tehneet. En halunnut ensin kysellä mitään, mutta nyt on jo jonkin aikaa mennyt, niin päätin vihdoin avata suuni.

Söpö
Ylläpitäjä
2878 viestiä

11.04.12 klo 18:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Ylläpitoon kuuluu muutakin puuhaa kuin arvostelujen tarkastaminen. :) Jos arvostelu on viikon jonossa, eikä sitä ole ainakaan hylätty, se todennäköisesti tarkistetaan heti, kun voidaan. Juuri nyt arvosteluja on jonossa alta kymmenen, kun kävin jonosta läpi äsken puolet pois. Leffanimekkeitä on jonossa about 50, sarjoja 14, enkä ehdi niihin itse paneutua tällä kertaa.

Oma arvosteluni lojui kerran jonossa kaksi viikkoa ennen kuin sille ehti kukaan heittää hylkäystä/hyväksyntää. Joissakin medioissa arvostelun julkaisuun voi mennä jopa kuukausia, jos tällainen tieto yhtään helpottaa oloa.

sulo
Käyttäjä
3302 viestiä

11.04.12 klo 20:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voisiko tuosta julkaisua odottavista arvosteluista tehdä julkista tietoa? Eli laittaa se arvostelu jono näkyviin ja siitä voisi jokainen katsoa onko oma arvostelu jonossa vai ei. Jos ei ole, niin se on hylätty. Loppuisi kyselyt.

Chrattac
Tykittäjä
773 viestiä

11.04.12 klo 20:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Sehän näkyy arvostelijan omalla sivulla, jos on hylätty, jos vaan ihmiset oppis katsomaan sieltä omasta tykistä... Samoin siellä pitäs näkyä myös, jos on jonossa tahi hyväksytty.

Miihkali
Moderaattori
2771 viestiä

21.06.12 klo 11:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vasuri kirjoitti:

Itse taas epäilen ettei minusta ole arvosteluja kirjottelemaan. Yleensä vaan kerron mitä mieltä olen jostakin asiasta tai elokuvasta.

Eikös arvostelussa ole juuri tästä kyse?

Vasuri
Käyttäjä
1315 viestiä

24.07.12 klo 18:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miihkali kirjoitti:
Vasuri kirjoitti:

Itse taas epäilen ettei minusta ole arvosteluja kirjottelemaan. Yleensä vaan kerron mitä mieltä olen jostakin asiasta tai elokuvasta.

Eikös arvostelussa ole juuri tästä kyse?

Juu, taitaa olla. Kai sen sitten voisi toteuttaakin ensimmäistä kertaa elämässään. Löysinkin jo yhden leffan jonka voisi arvostella, Splendor in the Grass eli Kuumetta veressä. Sillä ei ollut vielä yhtäkään arvostelua - eikä ainuttakaan kommenttia - kun kävin katsomassa sen pisteytykset. Viime öinen katselukertani ei vaan ollut aivan helpoimmasta päästä, katsoin leffan yöllä enkä ollut täysin skarppina. Kävin kuitenkin pisteyttämässä sen.

vapatti@seutuposti.fi
Käyttäjä
22 viestiä

28.07.12 klo 20:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli mieleen että arvosteluni Kloonien Hyökkäyksestä pääsi läpi vasta tänään tai eilen, vaikka lähetin arvostelun jo maanantaina. Johtuuko se siitä että arvostelu pääsi vain juuri ja juuri läpi vai siitä että ylläpitäjillä ei ollut aikaa katsoa arvosteluani heti?
Kysyn tätä siis Arskalta, koska hän päästi arvosteluni läpi. Kiitos muuten siitä!

arska
Ylläpitäjä
3148 viestiä

28.07.12 klo 22:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kesällä on ihmisillä paljon kaikenlaista muutakin hommaa. Viive johtui siitä. Syksyn saapuessa tahti tiivistyy.

vapatti@seutuposti.fi
Käyttäjä
22 viestiä

28.07.12 klo 22:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ok, ymmärrän hyvin.

Söpö
Ylläpitäjä
2878 viestiä

04.09.12 klo 21:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Jatkoksi arskan vastaukselle: lukaisin itsekin (pariin otteeseen) ko. arvostelun, mutta koska kyseisestä Star Wars -saagan elokuvasta oli jo olemassa liuta vähintään yhtä hyviä ja paljolti samansisältöisiä arvosteluja, päätin antaa jonkun muunkin tsekata tuon revikan läpi ennen lopullista tuomiota. En tiedä, moniko muu arvostelujonoa käsitellyt oli sen jättänyt jonoon roikkumaan samalla mielellä.

jigsawman
Käyttäjä
19 viestiä

07.09.12 klo 07:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt kun ylläpitäjät ovat jälleen hylkäilleet arvostelujani trolliuhan vuoksi, lähetin heidän sähköpostiosoitteeseensa, yllapito@leffatykki.com asiasta viestiä, joten toivottavasti joku käy sen sieltä lukemassa ja vastailee. Viime kerralla lähetettyäni samaan osoitteeseen viestiä ketään ei meinaan vastannut mitään.

jigsawman
Käyttäjä
19 viestiä

09.09.12 klo 21:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Päätin tässä vaihtaa käyttäjäni salasani, sillä ilmeisesti joku toinen on käyttänyt tunnustani vääriin puuhiin. Itselläni ei tullut asia edes mieleeni, ennen kuin Söpö hylättyäni yhden arvostelun mainitsi asiasta. Pyydän siis Leffatykin ylläpitäjiltä anteeksi, jos joku muu on mennyt trollailemaan tai tekemäään jotain muuta pahaa tunnuksellani. Sähköpostiini ei edelleenkään tullut mitään vastausta siitä, miksi minua on epäilty trolliksi, joten päätin tulla tänne keskustelemaan asiasta. Toivoisin, että kaikki saadan vihdoin selväksi ja saisin toistaisen arvostelukieltoni kokonaan pois.

Hohtava5
Käyttäjä
17 viestiä

21.05.13 klo 18:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Haluaisin ylläpitäjä Hexteriltä tarkemmat selitykset mielestäni loistavan arvostelun hylkäämiseen.
Mielestäni sitä ei olisi tosiaankaan kuulunut hylätä, ja arvostelujen hylkääminen vie innon kirjoittaa niitä. Olen lukenut täällä leffatykissä huomattavasti huonompia arvosteluitakin. Olen raivoissani! Kirjoitin sitä lähes 25 minuuttia. Perusteluiksi Hexter sanoi "arvostelussa huono kielioppi"
Itse en sieltä mitään kielioppivirheitä bongannut ja olen kuitenkin kaikki kouluni käynyt läpi vuosikymmeniä sitten. Ja silloin sain todistukseen aina arvosanaksi 9 tai 10. On se kielioppi sitten aika peljon niistä ajoista muuttunut...

Pystyykö joku toinen ylläpitäjä katsoa arvosteluani ja kertoa mielipiteensä? Jos hänkin on hylkäämisen kannalla, hyväksyn asian. Vetää mielen todella matalaksi!

Wayne 64
Käyttäjä
260 viestiä

21.05.13 klo 19:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joo,hexter hylkäsi minun aliens arvostelun. Se ei kuulemma ole netiketin mukainen, vaikka siinä ei ole mitään netiketin vastaista. Vastaus olisi aika kiva. Niinkuin Hohtava5:kin pyysi että joku muu ylläpitäjä katsoisi sen, niin voisiko joku muu ylläpitäjä tarkistaa minunkin arvostelun.

hexter
Ylläpitäjä
78 viestiä

22.05.13 klo 03:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt on noussut kohua näistä hylätyistä arvosteluista, niin tuodaanpas hieman vastauksia niitä haluaville..

Ensinnäkin... Leffatykissä on tarkat säädökset siihen, minkälaiset arvostelut päästetään läpi ja minkälaiset hylätään, joten kukaan ei hylkäile arvosteluja kettuillakseen tai ilkeyttään, vaan hylkäyksen taustalla on aina jokin järkiperäinen syy. Leffatykin etusivulla näkyvät uusimmat elokuva-arvostelut ovat täyttäneet läpipääsyyn vaadittavat kriteerit, joten jos arvostelu vain on asetettujen säädösten mukainen niin mielellämme ne julkaisemme.

Emme vaadi täydellistä 10+ kielioppia, mutta kuten varmaan kaikki käyttäjät ja lukijat ymmärtävät niin johonkin on raja vedettävä kirjoitusvirheiden ja muiden lukemista vaikeuttavien tekijöiden kanssa. Haluamme kuitenkin säilyttää tietyn tason teksteissä, jotta Leffatykki pysyisi mahdollisimman viihtyisänä käyttäjille.

Toinen yleinen virhe ovat myös arvosteluiden pituudet, ja siihenkin olen joutunut puuttumaan. Arvostelut ja kommentit kuuluvat eri paikkoihin, ja niistä olen pyrkinyt myös hylkäämisen yhteydessä asiallisesti mainitsemaan. Hieman vielä selventääkseni..

Tässäpä suora lainaus Leffatykin infosta:

"Mikä on arvostelun ja kommentin ero?
Arvostelu on syvällisempi mielipide elokuvasta. Se on useamman kappaleen mittainen ja siinä on perusteltu omia mielipiteitä. Arvostelut on Leffatykin tärkeintä sisältöä ja ylläpito hyväksyy (tai on hyväksymättä) ne ennen julkaisua.

Kommentti taas on lyhyempi mielipide, eikä sen tarvitse olla kovinkaan laaja. Kommentit menevät suoraan julkiseksi, mutta niitä kyllä valvotaan myös.
Molemmissa tapauksissa on tärkeää että jätetään loppuratkaisut kertomatta. Tuossa tapauksessa mielipide tullaan poistamaan."

------------------

Ylläpidon tarkoitus ei ole pahoittaa kenenkään mieltä tai raivostuttaa ketään syyttömillä hylkäyksillä, vaan ainoa tarkoitus on pitää pelisäännöt kaikille samoina.

Maximus
Käyttäjä
1316 viestiä

14.07.13 klo 15:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Meikäläisen arvostelusta jäi uupumaan otsikko, se kyllä julkaistiin, mutta mikäli joku ylläpitäjä, tykittäjä tai moderaattori olisi niin ystävällinen, että voisi korjata tuon pienen mokan, niin olisin äärimmäisen kiitollinen. Elikäs, haluaisin otsikoksi tuosta arvostelun lopusta kirjoittamani pätkän " Tämä täytekakku on kuorrutteitaan myöten maukas kokonaisuus". Myös jos tuosta ensimmäisestä lauseesta voitaisiin korjata tuo "vallalleen", elikä "valloilleen". :)

Keskustelut