Valitusta ruikutusta toisensa perään.

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Valitusta ruikutusta toisensa perään.

16.01.22 klo 10:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Muuten Reino Nordinin biisit on alkanut kuulostaa aika huonoilta viime aikoina.

Musta sen biisit on kuulostanu aina vähän perseen kautta lauletuilta. Tämä on toki vain henkilökohtanen mielipide.

16.01.22 klo 12:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Itse kannatan pakkorokotuksia. Ei ole oikein, että osa porukasta, joka salaliittoteorioihin perustuen jättää rokotukset ottamatta. Tämä porukka pitää muuta yhteiskuntaa panttivankina ja sitä ei voi hyväksyä.

Tämmöistähän on vähän monessa suunnassa väläyteltykin, mutta se ongelma onkin siinä ettei se kiireellä kyhätty koronarokote estä ihmistä sairastamasta tai levittämästä sitä tautia vaan ainoastaan vahvistaa vähän immuniteettia. Ihan käytännön esimerkkinä Israelissa saatiin silloin alkuvaiheessa puoliväkisin +90% väestä rokotettua eikä se epidemia taittunut silläkään.

Itse olisin enemmän huolissani niistä urpoista, jotka kannustaa joitain muita olemaan ottamatta niitä rokotteita. Tässäkään maassa ei sentään ketään voi muutenkaan pakottaa ottamaan tarjottua apua vastaan, mutta se muiden ihmisten yllyttäminen vaarantamaan itsensä kaikenlaisilla ihme lennokkailla valheilla on kyllä aika moraalitonta touhua.

En oikeasti ole täysin ymmärtänyt niiden koronapassienkaan logiikkaa, koska ne rokotteet ei kuitenkaan estä mitään. Ehkä niiden tarkoitus on luoda jotain turvallisuudentunnetta tai siirtää vastuuta rokotetun suuntaan, kovistella ihmiset ottamaan ne rokotteet puolipakolla tai jotain vastaavaa. Jossain ulkomailla voi kuulemma esim. kuntosalinpitäjä joutua vastuuseen jos asiakas härväilee tai loukkaa itsensä, joten sellaisissa paikoissa tuon ymmärtää aika hyvin.

Ben Turpin

09.03.22 klo 22:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Taas on kissojen ja koirien kanssa etsitty Suomelle uutta Weinsteinia, kun Spedestä paljastui jonkinasteisia häirintäsyytöksiä vuosikymmenten takaa. Varmasti ikäviä paikkoja niille naisille, joita Pasanen väitetysti ahdisteli, mutta millaisiin toimiin tässä pitäisi ryhtyä? Kielletään elokuvien ja Spede Show'n uusinnat, laudoitetaan kouvolalaisen Speden saluunan ovet, kaadetaan patsaat Kuopiosta, viedään herra oikeuden eteen että oppii olemaan. Ei sillä väliä että hän on maannut haudassa yli 20 vuotta. No, ainakin keskustelut heräävät viihdeteollisuuden pahoista sedistä, jälleen.

Ehkäpä Spede kokee saman kohtalon kuin John Wayne, joka canceloitiin woke-väen toimesta 40 vuotta kuolemansa jälkeen.

10.03.22 klo 01:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei kai taas sitä amerikkalaista kiihkoilua. Tuota cancer culturea levittävä vajakkisakki varmaan tarvitseekin aina jonkun vihollisen tai muuten ne alkaisi vaan tappelemaan keskenään siitä kuka on kaikkein hyveellisin ja ottaisi toisensa hengiltä niissä moraalihöyryissään, vähän sama kuin viisi Tarzania nahistelisi siitä kuka saa pelastaa Janen. :D

Jonkinlaisena optimistina ainakin itse uskon tuon hemmoteltujen kakaroiden harrastaman kiusanteon olevan pelkkä hetken muotijuttu ja niiden vanhojen klassikoiden vielä nousevan arvoonsa. Jos esimerkiksi taiteen historiaa yleisemmin katsoo, niin onhan siellä vaikka minkälaista pervopetteriä ja ihan oikeita rikollisia ja murhaajiakin [www.biography.com], mutta ne taiteelliset ansiot on joillain niin huikeat, että ihmiset pitemmän päälle katsoo mieluummin sormien läpi niitä juttuja kuin heittää niitä teoksia roviolle siihen taiteeseen liittymättömien kuvioiden vuoksi.

Ben Turpin

10.03.22 klo 12:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Syytä toki muistaa, että esimerkiksi Me Toon myötä on noussut päivänvaloon ihan oikeasti pahoja ihmisiä, jotka ovat tehneet kamalia asioita kanssaihmisilleen ja kollegoilleen. Varmastikaan ei koskaan enää pysty täysin huolettomasti katsomaan elokuvaa, jonka alussa tuottajakrediiteissä on Harvey Weinstein tai pääosassa Kevin Spacey.

Tässä näennäisessä Spede-kohussa itseäni ärsyttää ja harmittaa eniten se, että Lenita Airiston kymmenennessä omaelämäkerrassa mainitsema raiskaussyyte (joka tietenkin on vakava uutinen) on oikeastaan ainoa, jossa Pertti Pasanen selkeästi on ylittänyt rajan raskaasti. Nämä muut perässä tulleet paljastukset sen sijaan paljastavat Pasasesta vain sen, että hän on ollut nuorempiin naisiin ihastunut vanha ukko, joka on suorittanut kosiskelujaan kömpelösti ja yrittänyt hanakasti saada uusia treffejä, kuten Saija Paajasen [www.iltalehti.fi] syyttelyistä käy ilmi. Mistään Jimmy Savilen kaltaisesta hullusta ei todellakaan ole kyse.

10.03.22 klo 14:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joo, onhan niitä vakaviakin tapauksia ollut, mutta sitten on vastaavasti vaikka kuinka paljon näitä väkisin haettuja "Jussi kertoi homovitsin 20 vuotta sitten" -juttuja, nämä kotimaiset tuuttaajat on lähes kauttaaltaan olleet tätä kamaa.

Tietäisit esimerkiksi minkälainen riesa jälkimmäisen kaltainen touhu on hevipiireissä. Nykyäänhän on ihan normikuvio että jos jossain on vähänkään valtavirrasta eroavien metallibändien keikkaa, niin siinä taustalla on aina tämä somen sankareiden verkosto kaivelemassa kaikki lyriikatkin läpi että löytäisi jotain vanhoja juttuja millä alkaa painostamaan järjestäjiä perumaan tapahtuman. Silläkään ei ole väliä vaikkei sieltä mitään löytyisikään, koska sekin riittää näille että jos tuntee jonkun jolta löytyy. Kaikenkarvaiset uskonnolliset ääriryhmätkin sentään haluaa vaan käännyttää porukan ja homma on sitten okei, mutta tuommoiset huligaanit onkin yleensä liikkeellä ihan loputtoman ihmisten kiusaamisen hengessä. Family Guykin tietää [www.youtube.com] miten käy jos tuommoisilta alkaa nöyristellä ja pyydellä anteeksi.

Varmaan vähän yksilöllistä haittaako tuommoiset pitemmän päälle jonkun elokuvan katsomista. Tuolla Weinsteinillakin on nimi vaikka kuinka monessa ihan oikeassa klassikossa, vaikka ukko ei varmasti mukana tuotannossa olisi ollutkaan kuin paperilla, varsinaisia tekijöitähän siellä on kuitenkin voinut olla monta kymmentä tai sataa kenellä ei ole mitään tekemistä niiden pervoilujen kanssa. Itseä tuskin harmittaisi koskaan katsoa esimerkiksi jotain Pulp Fictionia vaikka siellä olisi kokonainen pedofiilikultti takana, koska Pulp Fiction on niin hieno leffa. Sekin taisi muuten olla niitä "weinsteineja".

Tämä nykyajan täydellisyyden ja virheettömyyden vaatiminen ihmisiltä on kyllä ihan uskomattoman typerää ja kohtuutonta settiä. Varmaan nykyään kun on netit ja somet missä porukka voi esittää mitä tahansa, niin ihmisille on syntynyt tuollainen harhainen kuva missä kaikki on olevinaan jotain teflonia ja pyhimyksiä.

Kookosbanaani

12.03.22 klo 13:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

En usko että tässä Spede-kohussa on tarkoitus canceloida Speden tuotantoa tai tavoitella virheettömyyttä, vaan tehdä Suomen viihdeteollisuudesta (ja ylipäätään länsimaisesta hyvinvointiyhteiskunnasta) turvallisempi paikka naisille. Ainahan on viihdeskene ollut enemmän vähemmän miesten kerhoa, jossa kaverit ovat pitäneet yhtä ja toki vuosikymmeniä sitten naisten asema oli sitä luokkaa, että nieltiin miehiltä saatu paska käytös ja alistuttiin asemaan. Nyt ollaan edetty jo paljon me toon myötä, mutta paljon on vielä tehtävää kun kerran Aku Hirviniemi, Roope Salminen ja Nikke Ankara jatkavat viihteen parissa kuin mitään ei olisi tapahtunut vaikka ovatkin kaikki tuomittuja seksuaalirikollisia.

Cancel-kulttuuri itsessään ei edes toimi ja on aika pahasti juurtunut mielikuvana sen vastustajien mieliin, ainakin siitä näkökulmasta että mitään ei varsinaisesti ole canceloitu edelliset esimerkit huomioon ottaen. Vasta kun tekoja on ollut niinkin paljon kuin Weinsteinilla ja niinkin rajuja, niin tuntuu menevän kuppi nurin kaikilla ja siihen toivotaan parannusta. Eli reagoitaisiin riittävän ajoissa mitä ei selvästi Speden aikana vielä ollut. Kuitenkaan tässä ei kukaan ole kieltämässä Speden tuotantoa, eikä näin pitäisikään tehdä. Tuleehan tv:stäkin Alaston ase -elokuvat jatkuvasti uusintoina vaikka niissä on O. J. Simpson.

Julkisuuden ihmisillä on yhtä lailla vastuu teoistaan, eli kun tulee tehtyä väärin, niin on syytäkin kärsiä sen seuraukset. Ei välttämättä loppuelämäänsä kuitenkaan, riippuen teon vakavuudesta, mutta tuskin uhreja lohduttaa nähdä ja kuulla tekijä vielä teon jälkeen joka paikassa.

12.03.22 klo 20:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuo somen cancel culture -juttu ei kyllä ole mikään pelkän metoon ympärillä pyörivä ilmiö, vaan sen maalittamisen, uhkailun ja ajojahdin kohteeksi voi joutua vaikka sillä että menee sanomaan jotain jonkun mielestä epäkorrektia. Noista hevibändeistä jo mainitsinkin, sieltä sanoituksista voi kieroutunut mieli helposti löytää ihan mitä tahansa, viimeksi vuosia seuraamani Lindsay Ellis joutui lopettamaan videoesseiden teon koska tämä cancel-porukka aloitti jälleen sen kampanjansa Ellisin kritisoitua jotain Disney-leffaa. Sitä ennen Ellis oli kuulemma joutunut viettämään pariin otteesen aikaa mielisairaalassakin sen nettikiusaamisen vuoksi.

Sitten on tietysti J.K. Rowling, joka päätyi näiden hönöjen tappolistalle ja poistettiin kaikista Harry Potteriin liittyvästä sen jälkeen kun tämä meni arvodtelemaan jonkun hönöporukan performanssia. Viimeksi naistenpäivänä oli taas yksi näyttävä yhteenotto Rowlingin ja somehönöjen välillä, väkivaltaisesta parisuhteesta selvinnyt Rowling tietää onneksi miten tätä sakkia kuuluu käsitellä eikä anna tuumaakaan periksi millekään uhkailijoille.

Tässä on vielä viimeisen vuoden aikana ollut metoo kotimaisissa punk- ja metallipiireissäkin, missä porukkaa on alettu jahtaamaan jonkun vuosikymmeniä sitten lauotun mauttoman vitsin vuoksi. Suurin osa oli jotain ihan epämääräisiä "katsoi mua epämääräisesti" -tyylisiä juttuja, jotka ei olleet edes rikollisia eikä voinut mitenkään todistaa, mutta kun se meni monella niin tunteisiin niin sitten alettiin soittelemaan työpaikalle, järkkäämään potkuja ja mitä muuta jäynää tämä somesakki tapaa harrastaa. Tuo cancel-touhu on muutaman näyttävän weinsteinin ulkopuolella tätä tasoa ihmisten kiusaamista.

(Näin siis sivujuonteena tuohon Spede-keskusteluun.)