Valitusta ruikutusta toisensa perään.

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Valitusta ruikutusta toisensa perään.

Miihkali
Moderaattori
2771 viestiä

05.01.22 klo 11:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minulla on korona. Omasta puolestani en pelkää, oireet ovat olleet lieviä ja oikeastaan loppuivat jo. Ne alkoivat perjantaina eli uudenvuodenaattona, lauantain ja sunnuntain olin vuoteenomana ja maanantain ja tiistain lievästi flunssaisena. Nyt keskiviikkona on enää vähän yskää ja kurkkukipua. Taudin sain todennäköisesti kaupasta tai bussista. Missään muuallakaan en oikein ole käynyt, ja joulun alla kun sukulaiset testasivat itseään, niin tulokset olivat negatiivisia.

Vähän toki harmittaa, että nyt pitää istua karanteenissa vielä monta päivää, joten joululoma menee tavallaan hukkaan. Mutta se on pieni vahinko, jonka voi myöhemmin ottaa takaisin. Huolissani olen sukulaisistani, joita olen joulun pyhinä nähnyt. Yhdellä on syöpä ja toinen muuten vain vanhuudenheikko. Toivon todella, etten ole heitä tartuttanut.

JuicyFruity
Käyttäjä
159 viestiä

06.01.22 klo 03:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

dbgirl kirjoitti:

Nonii, TOP 12 ysärileffat!

Wallace & Gromit: Väärät housut (1993)

Aivan loistava valinta

Braman
Käyttäjä
50 viestiä

06.01.22 klo 11:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Talviurheilu on vaarallinen laji. Laskettelin terästankoa päin ja nilkka vääntyi u:n malliseksi. Luonnollisesti siis räpylä paketissa, kävely hankalaa ja sairaslomaa. Murtumaa ei onneksi ole, "vain" nivelside vaurioitunut. Eipä kai siinä muuten ongelmaa, mutta olin just pitkillä vapailla ja meinasin jo siinä ajassa tulla hulluksi. Nyt on sairasloma, ensi viikon jälkeen talviloma. Mitään tekemistä ei oikeastaan ole, kun ihana hallituksemme on päättänyt, että kaikki kiinni. Ei jaksaisi enää oikein telkkaria tuijottaa non-stoppina.

Ja korjatkaa jos mulla on jonkinlainen harhaluulo päällä, mutta eikö eron jälkeen yleensä kavereiden pitäisi yleensä olla enemmän yhteyksissä? Jotenkin hämmentävää, että kaikki tuntuu kadonneen jonnekin. Myös ne, ketkä oli pelkästään mun kavereita ei yhteisiä? Yksinäisyys on hyvin vahvasti läsnä, ehkä siksi mua masentaakin tulevat ja nykyiset vapaat.

Ludil
Käyttäjä
50 viestiä

06.01.22 klo 17:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ikävää kuulla nilkasta, toivottavasti se paranee pian!

Myötätuntoni muullekin tilanteelle, siitä muistuu mieleen oma ystäväni, joka taannoin erosi ja tarvitsi sen jälkeen paljon ymmärrystä ja tukemista. Hän ihmetteli myös samaa, eli sitä miksi jotkut kaverit katosivat ”kuin pieru Saharaan” eron jälkeen. Siihen on varmaan lukuisia syitä, mutta ehkä se pääosin liittyy siihen, kuinka paljon ihmiset ovat valmiita antamaan/voivat antaa ja kuinka he kokevat kaverinsa elämäntilannemuutoksen.

Uskon että suurin osa ihmisistä on omilla tavoillaan ymmärtäväisiä toisen murheita kohtaan, mutta suomalaisilla pätee myös se, että mitä isompi tragedia, niin sitä vaikeampi on keksiä sanottavaa. Vaikka ei edes odotettaisi mitään sanottavaa, se voi silti tuoda ihmisille paineita siitä, kuinka olla tukena: joskus ihmiset itse odottavat itsensä olevan jotain jonkun toisen mielestä, mikä voi tehdä lähestymisestä vaikeaa, jos ei osaa olla sitä, mitä olettaa toisen olettavan. Esimerkiksi juurikin erot ja ystävän lähipiirissä tapahtuvat sairastumiset tai kuolemat voivat olla näitä tilanteita, jotka voivat joitakuita elämäntilanteina pelottaa, vaikkei kaveria vastaan olisikaan mitään. Ja joihin jotkut suhtautuvat niin, että yhteydenpidon sijaan antavatkin jonkinlaista ”suruaikaa”, vaikka seura olisi useimmiten sitä, mitä oikeasti tarvittaisiin.

Sanoisin että kannattaa kokeilla olla edelleen yhteyksissä kavereihin, ihmisillä voi joskus olla vähän erikoisia reagointitapoja. Tsemppiä vuoteen!

Braman
Käyttäjä
50 viestiä

07.01.22 klo 12:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitos viestistä Ludil! Tuntui hyvältä kuulla nuo. Pelkään katkeroituvani niin paljon, että tuhoan loputkin suhteet niin tämä antoi uutta näkökulmaa asiaan. Otetaan siis päivä kerrallaan, uskoisin että kaikki ratkeaa itsestään!

Ja toistaiseksi, vuosi 2022 ei ole vakuuttanut lähdöllään. Loppuvuoden tunnekuohu takasi sen, että unohdin nostaa veroprosenttia ja lisäprossan puolelle pamahti. Ihan rehellisesti: PERKELE!

Brutus
Käyttäjä
1276 viestiä

08.01.22 klo 02:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Braman kirjoitti:

Ja toistaiseksi, vuosi 2022 ei ole vakuuttanut lähdöllään.

Sanopa muuta. Tämä alkuvuoden uusi lockdown oli kanssa kaiken muun päälle sellainen henkisesti lannistava paukku ettei tosikaan. Vielä jouluaattona tuntui että on suunnilleen niin hyvässä vireessä kuin ikinä voi olla kun on saanut taas rauhassa urheilla ja puuhata juttujaan puoli vuotta ilman taukoja, sitten yhtäkkiä pannaan kaikki pienimpien syrjäkylien muutaman ihmisen tilatkin säppiin koska maakunnan toisella laidalla jossain kaupungissa on vähän jotain koronaa ja virasto päättää maakunnittain näistä rajoituksista.

Nyt tuntuu ettei tämä sirkus lopu koskaan, ehkä joskus taas vähän raotetaan ovia niin ehtii taas juuri alottamaan jotain, sitten lukitaan ihmiset uudestaan koteihinsa. Kaikkein inhottavinta tässä nykymallissakin on että niistä sulkutoimista päätetään ainakin täällä kahden viikon jaksoissa, joten aina yhden jakson lopulla sitä odottaa vähän toiveikkaana että jos nyt jo loppuisi, mutta ei näistä kuitenkaan koskaan tiedä. Viimeksi tätä farssia kesti yli puoli vuotta.

Eikä rajotukset siis vaikuta pelkkiin harrastuksiin vaan myös työnsaantiin, ihmisiähän vähintään lomautetaan näiden sulkujen vuoksi vaikka kuinka paljon, firmat pakotetaan ottamaan turpiin ja harvoista työpaikoista on etenkin näin alkuvuodesta valtava kilpailu muutenkin. Viime vuonna pelkissä oman alan hommissa oli tyyliin satoja hakijoita per paikka ja sellaisiin yleishommiin saattoi olla tuhansia. Eli kiittäkää luojaanne jos itse ette satu olemaan tällaisen poikkeustilan iskiessä työttömänä.

dbgirl
Käyttäjä
240 viestiä

08.01.22 klo 15:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse olen kaikenlaisista syistä johtuen pitkäaikaistyötön, joten elämääni tämä korona ei ole pahemmin muuttanut. Kotona olen niin kuin aina. Silloin kyllä iski ahdistus kun kirjastot oli kiinni sen puoli vuotta kun olen kirjaston vakikävijä. Elämä menee aika helposti kun laittaa vaan työtön, työtön... Kuntouttavassa työtoiminnassa olen etänä sen pari kertaa viikossa niin tulee edes jotain sosialisointia. Siinä on tullu parin vuoden aikana nähtyä aika monta dokumenttia. Itseäni korpeaa se että ei tämän pitäisi tulla uusimman sulun kenellekään yllätyksenä kun ei kerran niitä maskeja pidetä. Ihmiset on tajuttoman typeriä ja itsekeskeisiä.

Brutus
Käyttäjä
1276 viestiä

08.01.22 klo 16:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

dbgirl kirjoitti:

Ihmiset on tajuttoman typeriä ja itsekeskeisiä.

Tuon voin kyllä allekirjoittaa koska tahansa. Silloin kuumimpaan korona-aikaan jouduin esimerkiksi käymään Turussa vähän asioimassa ja taisin olla ainut joka oikeasti käytti jotain maskia. Siellä oli tyyliin kauppatori tungokseen asti täynnä porukkaa hyppimässä suunnilleen toistensa syliin ja kuolaamassa toistensa naamalle. Sen tiesi jo vähän silloin, että sillä suunnalla tullaan vielä näkemään kaikenlaista tuon taudin tiimoilta kerta ihmisiä ei näytä homma kiinnostavan yhtään.

Itsehän introvertimpana inhoan kaupunkielämää ja oleskelen mieluummin hiljaisemmilla syrjäkylillä. Täällä päin on perinteisesti koronatilanne hyvässä hallinnassa koska väljempään asutulla alueella ihmiset ei ole toistensa iholla ja tauti ei niinkään leviä - koko seitsemän tuhannen asukkaan kunnassa taitaa olla yhteensä joku 20 tartuntaa tähän mennessä. Vuosi sitten oli yksi ainut isompi firma saman maakunnan kaupungissa missä ei välitetty siitä koronasta mitään ennen kuin niitä työntekijöitä alkoi sitä sitten sairastaa urakalla, porukka hengaili vaan rennosti joka paikassa vaikka erikseen lääkärikin määräsi jäämään kotiin karanteeniin. Tämmöinen yksi perseilyporukka sitten aiheutti sen että koko muu maakunta pistettiin säppiin pitkäksi aikaa. Että raivostuttaa tuommoinen urpoilu.

Onneksi on nyt kuitenkin ne jumalan armosta saadut rokotteet, jotka ei mitenkään estä ihmisiä sairastamasta tai levittämästä koronaa vaan ainoastaan vahvistaa vähän immuniteettia sitä tautia vastaan, kerta siitä voi tulla vähän pitempiaikastakin damagea. Se joidenkin hysteerikkojen noitavaino jotain rokottamattomia vastaan on ihan uskomatonta paranoiapelleilyä.

barros
Käyttäjä
1504 viestiä

10.01.22 klo 01:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itsehän en koronarokotusta ole vielä ottanut. En sitten tiedä oman lääkkeen yhteisvaikutuksia eli Abilifyn kanssa. Maskia pidän korttia pelatessa Joensuun Fantasiapeleillä, mutta mielestäni tämähän ei vaikuta jos ihminen sairastaa koronaa ja pärskii ympäristöön päin, jossa sattuisi olemaan muitakin kanssaolijoita.

Terveenä olen tässä ollut päälle kaksi vuotta ja ajattelin ryhtyä kirjanpitäjän ammattiin, koska on kaupan alan kokemusta amk:ssa. Toivottavasti maailmassa rauhan sanoma leviäisi ja taudit saataisiin kuriin ja pois maailman kartalta pyyhittyä.

Miihkali
Moderaattori
2771 viestiä

10.01.22 klo 10:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ota nyt hyvä mies se rokotus ennen kuin sairastut. Kyllä lääkäri sen sinulle sanoo, jos lääkitys tai olemassaoleva sairaus jotenkin haittaa rokotuksen ottamista. Ei tämä hullunmylly lopu ennen kuin kaikki kynnelle kykenevät on rokotettu.

barros
Käyttäjä
1504 viestiä

11.01.22 klo 10:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miihkali kirjoitti:

Ota nyt hyvä mies se rokotus ennen kuin sairastut. Kyllä lääkäri sen sinulle sanoo, jos lääkitys tai olemassaoleva sairaus jotenkin haittaa rokotuksen ottamista. Ei tämä hullunmylly lopu ennen kuin kaikki kynnelle kykenevät on rokotettu.

Moih, niin otetaanko aina käsivarteen rokotus? Injektio sinne sattuu kuukauden päivät eikä kädellä pysty täten tekemään mittään oikeastaan. Inhottava ajatus, mutta onko muita mahdollisuuksia rokotuksen ottamiseen ruumiin osista. (*KÄÄKz*)

Miihkali
Moderaattori
2771 viestiä

11.01.22 klo 10:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

En minä tiedä, kannattaa kysyä lääkäriltä. Lapsillahan piikki pannaan reiteen tai pakaraan, nykyään kai lähinnä reiteen. Ei niitä rokotuksia kukaan ilokseen ota, mutta pienempi paha se silti on, vaikka vähän paikat kolottaisikin jälkikäteen. Minulla ei tullut mitään sivuvaikutuksia eikä oikeastaan särkyäkään.

Joku
Käyttäjä
1363 viestiä

11.01.22 klo 18:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itelläkään ei tullu siitä ekasta rokotuksesta oikeestaan mitään oireita, kädessä tietysti tuntu että jotain siihen on tökätty. Tokasta tuli koko illaks sellanen helvetin pölhö olo, mut seuraavana päivänä ei ollu enää mitään. Mutta niinkun Miihkali tossa sano, se on aika pieni paha siitä, että josse pahempi tauti iskee niin se lieventäis sitä sitten.

dbgirl
Käyttäjä
240 viestiä

11.01.22 klo 19:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ekasta rokotuksesta mulla tuli viikoks koko rokotettu käsi kipeeks, ekaan tuntiin ei ollu mitään mut sit sen jälkeen sattu päivän ihan hirveesti ja sen jälkeen onneks vain lievästi. Mutta käytännössä ei sillä kädellä mitään voinu tehdä, ei oikein nostaa ylöskään. Tokasta rokotuksesta tuli ihan järkky kivut mut ne kesti kaks päivää ja sit se vaan loppu.

Aina kun on verikokeita otettu niin oon yleensä aina käden kanssa toimeton ja kivuissa noin viikon. Tää on hyvin yksilöllistä, joillain ei tuu niin mitään.

Edit: jaa joo, tuli mulle tokasta myös pieni illan- ja yön mittainen kuume. Se oli hyvin poikkeuksellista kun mulla oli ollu kuumetta viimeks noin 20 vuotta sitten.

Brutus
Käyttäjä
1276 viestiä

11.01.22 klo 20:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tiedän kanssa parikin tyyppiä, jotka ilmeisesti sai sieltä piikistä jotain ihottumaa. Aika pientähän tuommoinen kuitenkin on johonkin puolen vuoden jatko-oireisiin verrattuna mitä siitä taudista voi tulla.

Jurpo
Tähtääjä
1158 viestiä

11.01.22 klo 20:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaksi piikkiä saatu ja kummastakaan ei mitään mainostettuja lisävaikutuksia. En ole muuttunut magneettiseksi, en ole saanut ilmaista 7G-nettiliittymää eikä mikrosiru ole syöttänyt päähäni ajatuksia. Ei edes uusia ruumiinosia ole ilmaantunut. Pientä jomotusta pistoalueella vain. Silkkaa huijausta.

dbgirl
Käyttäjä
240 viestiä

11.01.22 klo 21:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jurpo kirjoitti:

Kaksi piikkiä saatu ja kummastakaan ei mitään mainostettuja lisävaikutuksia. En ole muuttunut magneettiseksi, en ole saanut ilmaista 7G-nettiliittymää eikä mikrosiru ole syöttänyt päähäni ajatuksia. Ei edes uusia ruumiinosia ole ilmaantunut. Pientä jomotusta pistoalueella vain. Silkkaa huijausta.

:D

Vilperi
Käyttäjä
57 viestiä

12.01.22 klo 06:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Rokotuksista sen verran, että ensimmäisestä ei mitään mainittavia oireita tullut, toisesta hyvin pientä kipua pistokohdassa. Olen niitä henkilöitä jotka ovat saaneet myös kolmannen rokotteen, ja siitä ei yllättäen tullut mitään oireita jälkikäteen, siis ei kerrassaan mitään. Minä kyllä myös suosittelen kaikille rokotteen ottamista.

Brutus
Käyttäjä
1276 viestiä

15.01.22 klo 01:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Sanopa muuta. Tämä alkuvuoden uusi lockdown oli kanssa kaiken muun päälle sellainen henkisesti lannistava paukku ettei tosikaan...

Hah, juuri kun pääsin narisemasta, niin tänään ilmoitettiinkin osan rajoituksista purettavan täällä alkuviikosta ja pääsee heti jatkamaan siitä mihin hommat jouluna jäi. Jos koronan erityiseen riskiryhmään kuitenkin kuuluu nimenomaan huonokuntoiset ja ylipainoiset, niin esim. liikuntamahdollisuuksien rajoittamisesta taitaa olla loppupeleissä enemmän harmia kuin hyötyä.

Näköjään maalaisjärki voi sittenkin voittaa tässä maassa ja asiassa, vaikka oishan tuota avattavaa vielä tämänkin jälkeen vaikka kuinka. Toivottavasti käy flaksi myös muilla ja mieluiten mahdollisimman pian.

doomsdaymachine
Käyttäjä
1623 viestiä

15.01.22 klo 23:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse sain toisesta rokotuksesta huonon olon seuraavana päivänä. Siitä seuraavana päivänä olo oli jo normaali.

Mielestäni koronarajoitukset on lääke, joka on itse tautia pahempi. Itse kannatan pakkorokotuksia. Ei ole oikein, että osa porukasta, joka salaliittoteorioihin perustuen jättää rokotukset ottamatta. Tämä porukka pitää muuta yhteiskuntaa panttivankina ja sitä ei voi hyväksyä. Ei muuta kuin sakkoa niille, jotka ilman hyvää syytä jättää rokotukset ottamatta. Sakkoa nämä perkeleet ansaitsee.

Nyt on tilanne se, että jos halutaan joskus palata normaaliin, pitää kaikkien tehdä jotain asian eteen. Esim ottaa se hemmetin rokote. Mutta kun nämä rokotekriitikot eivät ajattele asiaa kuin lyhyellä tähtäimellä.

Muuten Reino Nordinin biisit on alkanut kuulostaa aika huonoilta viime aikoina.

Keskustelut