Energiajuomat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Energiajuomat

Amis

16.06.11 klo 22:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jenkkien Monster Energy vie voiton. Maku vaihtoehtoja taitaa olla parikymmentä, että jokaiselle sieltä jotai löytyy.
Tosin ei Suomesta taida löytyä, kuin kourallinen näitä vaihtoehtoja tai ei ainakaa omasta lähi alepasta..
Niin ja kyllä se Purple Monster ehkä parhainta mitä löytyy.

mauge

24.06.11 klo 04:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joo nää juomat sitten muuten lihottaa, etten kyllä suosittele, jos ei oo massakausi päällä.

24.06.11 klo 11:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

mauge kirjoitti:

Lihan syönti muuten lihottaa. En suosittele jos et haluu paisuu iha läskiks!!

24.06.11 klo 18:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse olen alkanut ottaa silloin tällöin energiajuomia kun tuntuu että tarvitsee lisää virtaa kun ei tuosta kahvistakaan tunnu olevan oikein apua. Mutta energiajuoman kun vetää niin tuntuu että jaksaa.

vomppa kirjoitti:

Ja kun tuosta energijuomien epäterveellisyydestä vouhotetaan, niin tietääkseni kahvissa on 3 kertaa niin paljon kofeiinia kuin energijuomissa. Että jos energijuomiin ikäraja niin miksei kahviinkin?

Joo tiedän että vanhaa postausta lainaan, mutta olettaisin että energiajuomissa olisi enemmän kofeiinia kuin kahvissa. Itse virkistyn paremmin energiajuomilla. Tai en ole varma onko energiajuomissa enemmän kofeiinia kuin kahvissa, vai onko energiajuomissa jotain sellaista kofeiinin lisäksi mikä virkistäisi paremmin.

vomppa

24.06.11 klo 20:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Kyllä kahvissa on enemmän sitä kofeiinia [www.kahvi.net].
Tuossahan todetaan että 1,25 dl suodatinkahvia (mustana ilmeisesti) sisältää 90-110 mg kofeiinia. Energiajuomassa tätä kofeiinia on noin 30 mg/dl, eli vain kolmasosa tuosta määrästä. Energiajuomissa on kyllä tauriinia ja joskus guaranaa, mutta ne eivät kai ole piristeitä, joten niillä ei tuohon virkeyteen pitäisi olla juuri vaikutusta. Tosin kai litra energiajuomaa paremmin virkistää kuin puolentoista desin kuppi kahvia :wink:

wednesday

04.07.11 klo 20:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä juon, tuo muiden pulloista maistelu on vähitellen paisunut massiiviseksi riippuvuudeksi. Juon energiajuomia lähinnä kofeiiniriippuvuuteni takia ja pärjätäkseni muun maailman vuorokausirytmissä. Muuthan valvovat päivät ja nukkuvat yöt, kun itselläni se on lähinnä päinvastoin.

Freddy

22.01.13 klo 18:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tulee toisinaan kitattua vähän liikaakin kyseisiä juomia. Jos vaikka katson leffaa myöhään yöllä, niin yleensä otan evääksi tölkin energiajuomaa, jotta jaksan valvoa. Mielestäni paljon parempia kuin esim. limsat. Juon energiajuomia energianpuutteen takia, ja huomasin että tölkki Monsteria piristää enemmän kuin kuppi kahvia. En ymmärrä miksi jotkut paheksuvat e-juomien kuluttajia, mutta itse ryystävät kahvia litrakaupalla? Ihan niin kuin kahvi olisi jotain maailman terveellisintä ainetta... -.-

hebbu

22.01.13 klo 21:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sano mitä sanot kirjoitti:

^ Niimpä. Mieluummin minä energiajuomissa pysyn kuin siirryn alkoholiin.

Lukion päättäreissäkin tuli juotua vain kaksi tölkkiä MC:tä kun muut tissuttelivat :D Siiderin ja energiajuoman sekoittaminen on muuten hyvä yhdistelmä bileitä silmällä pitäen.

Alkoholin ja energiajuomien sekoitus voi viedä hengen.

hebbu

22.01.13 klo 21:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mowgli kirjoitti:
vomppa kirjoitti:

Joo, ei energijuomissa vielä ole ikärajaa mutta on tietääkseni keskusteltu että siihen tulisi K-15 tai mahdollisesti jopa K-18. Tosin en nyt kuollaksenikaan muista missä oli tuollainen juttu. . .

Ja tuosta kofeiinimäärästä, sori erehdyin. Ja mitäs nää kahvin terveysvaikutukset muuten on? Minkälaisia?

Eihän tietääkseni tuo ikäraja ole 100 % virallinen, mutta eräältä 16-vuotiaalta tutultanikin oli silti kysytty kassalla papereita energiajuomaa ostaessa. Riippuu varmaan ihan myyjän kusipäisyydestä, että tarvitseeko näyttää henkkaria. K-13 tai vastaava ikäraja voisi olla kohdallaan, sillä välillä tulee vastaan pikkukersoja, jotka yhden Euroshopper Energyn jälkeen pärisevät niin maan perkuleesti. Eräs tapaus jopa kieri maassa, paiskasi kännykkänsä maahan, hihitteli totaalisen hysteerisesti ja kehotti minua ja kaveriani tappamaan hänet. Lopuksi hän vielä kaatoi energiajuomapullosta pohjalirut päällensä. Öööh...

Melkoinen ES-Jonne.

Joginen

25.01.13 klo 03:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä energiajuomia menee itsellä välillä jopa liikaakin. Kyllä ne ainakin itseeni ovat vaikuttaneet siten, että kun tölkin tai pari juo esim. aamuisin niin jonkin ajan päästä on heti paljon virkeämpi olo. Suosikeiksi on muodostuneet Rodeo, Mad-croc, Teho (tosin jälkimaku on aika omituinen) ja Red Devil. Kaikkien tuntema ES on vähän siinä välivaiheilla, onhan se halpaa, mutta maku sillä ei ole mikään parhain. Jännä juttu onkin sitten se, että nämä hiukan kalliimmat energiajuomat Battery, ED, Monster ja mitä niitä nyt onkin ovatkin semmoisia etten niistä oikeen ole tykännyt monista maistelukerroista huolimatta. No onhan siinä se hyvä puoli, että ei ainakaan mene paljoa rahaa noita halvempia litkuja juodessa.

26.01.13 klo 20:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lidlin X-act on kohtalaisen hyvää, jos se on kylmää. Yksi pullo viikossa, eikä edes joka viikko, niin ei ällötä.

JohnieH

01.02.13 klo 03:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sanotaanko että kerran viikossa - kerran kuukaudessa juon yhden tölkin Monster Energyä. En tiedä miksi pidän siitä mutta se vaan maistuu jotenkin tosi makoisalta ja mainiolta. Toinen, jota saatan silloin tällöin harvoin juoda, on Red Bull. Mistään muusta tällä hetkellä myynnissä olevista en oikein tykkää enkä ole koskaan tykännytkään. ES on aivan kamalaa litkua.. Hyh. En tiedä miksi mutta jotenkin sen maku ei sovi mun suuhun millään muotoa. Ja sama myös Tehon ja Batteryn kohdalla. Mainittakoon nyt vielä Tonino Lamborghini - energiajuoma, joka ei vissiin ole enää Suomessa hirveemmin myynnissä tai en ole ainakaan mistään löytänyt, josta tykkään oikein kovasti.

07.06.22 klo 20:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joskus tuli töissä vedettyä useampikin energiajuoma päivässä. Pahimmillaan joutuu ja joutui vähän kiirehtimään paikasta toiseen ja stressi on pahimmillaan yksittäisinä päivinä aika muheva, joten siinä tulee huomaamattaan kitanneeksi naamaansa tuota myrkkyjuomaa, etenkin kun työn puolesta kahvit ja litkut on suhteellisen avoimesti saatavilla ns. firman piikkiin.

Nykyään koettanut vähentää huomattavasti kumpaakin, kofeiini on meinaan aika pirullinen aine jos sitä menee keuhkoonsa vetämään pitemmän aikaa liikaa. Sehän aiheuttaa vaikka mitä ahdistusta ja pakko-oireita, ja siihen kun heittää vähän sitä stressiä vielä samaan aikaan, niin kyllä sillä saa mielialansa aika mustaksi harvinaisen nopeasti. Väitän että kovinkaan moni ei välttämättä tätä puolta noista ymmärrä ja kärsii ihan turhaan, tuollaisia tuntemuksia ihmiset kuitenkin tuppaa kompensoimaan vaikka millä roskaruualla ja viinaksilla.

JuicyFruity

09.06.22 klo 20:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minä olin muutaman vuoden sesonkipaikoissa töissä. Siellä mentiin energiajuomien voimalla se päivä. Sitten kun pitäisi ruveta nukkumaan, niin ei nukuta. Pitää vetää vähän viinaa, jospa rupeaisi nukuttamaan. Kyllä ihminen jossain vaiheessa nukahtaa. Sitten heräät krapulassa ja pitäisi lähteä töihin. No pari batterya huiviin, niin jaksaa taas. Yö tulee jossain vaiheessa, eikä nukuta. Viinaa kun ottaa, niin jossain vaiheessa sammuu. Oletko nukkunut tarpeeksi? Et ole. Enrgia juomaa kitusiin, niin jaksat päivän. Sitten kun saapuu yö, niin juot taas itsesi sammuksiin.

10.06.22 klo 09:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koskaan en ole näitä litkuja edes maistanut, sen verran ällöttävältä haisevat. Ja oli siinä aiemmin vähän jotain periaatteellistakin, kun en halunnut tulla luetuksi siihen joukkoon, joka niitä siemaili. Siihen aikaan, joskus lukioikäisenä, olin intellektuelli. Nykyään vain entinen intellektuelli.

Villetys

11.06.22 klo 09:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arkena tulee aina työpäivän aikana yksi tölkki juotua kahvin kaverina ja lähinnä maun puolesta. Suosikkeina perinteinen Red Bull, Monster tai Battery.

13.06.22 klo 15:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joskus tuli hörpittyä Batterya, EDiä ynnä muuta. Sitten se loppu kun seinään, ei tehny vaan enää mieli. Kahvia kuluu kyllä ihan kiitettävästi, joskaan ei sitäkään enää ihan niin paljoa kun joskus. Alko tuleen vähän kummallisia oireita niin oli pakko vähentää. Oli kyllä muutenkin aika rankat elämäntavat joskus vuosia sitten, niin ehkä sillä oli osansa asiasta. Tarpeeks kauan kun noita litkii niin huomaa ettei ne edes piristä, siitä vaan tulee semmonen tapa. Vähän samahan se on kahvin ja röökinkin kanssa esimerkiks.

13.06.22 klo 23:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Alussa jonkun Batteryn juomisesta meni yöunet, mutta nykyään ei kofeiinin määrä riitä moiseen. Vihreä tahi valkoinen Monster menee ostoskoriin aika usein tupakan ja safkan kera. Bisseä en juuri maun vuoksi pysty juomaan esmes ja yrtsit tiskissä jos moiseen touhuun ryhdyn. Kaverilla touhu mennyt siihen pisteeseen että ostaa mieluummin keskiolutta kuin vaikka tonnikalaa koska tämä on jälkimmäistä halvempaa. Haimatulehdus ja kivut päälle 40 vuotiaalla jampalla atm.