Kuka fanittaa ja ketä?

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Kuka fanittaa ja ketä?

Doc

19.09.08 klo 00:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jaa a. Olen hieman ehkä tylyttänyt tätä toimintoa mutta pakko tänne nyt on laittaa hieman palautetta ja tunnustusta herroille, joille sitä kuuluu ja joiden ansiosta tämän saitin tarkoitus ja mielenkiinto pääosin pysyy sillä tasolla, millä sen pitäisi. Ja tässä nimenomaan foorumilaisia, täällä on muutamia erittäin laadukkaita tykittäjiä, joihin en tässä puutu.

En varsinaisesti hyödy mitenkään tämän toiminnon hienouksista (en seuraa siis tämän kautta mitä fanitettavani tekevät, luen yleensä kaikki uudet viestit jokatapauksessa), mutta se antaa jonkinlaisen kuvan ehkä kyseisen käyttäjän tasosta ja arvostuksesta tämän yhteisön ylläpitämisessä ja verbaalisista - tai tässä tapauksessa kirjallisista - kyvyistä.

Seuraavat henkilöt ovat toistaiseksi ansainneet fanipointsit allekirjoittaneelta, ei missään tietyssä järjestyksessä:

-Lamourhaaja

Varmastikin saitin heinoimpia ajattelijoita ja kirjoittajia, omaa laajan yleissivistyksen, monipuolisen elokuvamaun ja on yksi niistä jonka sanansäilän sivalluksia on miellyttävä lukea sekä sisältönsä, että selkeytensä puolesta ja teksti sisältää muutakin kuin kuoret.

- Nosoki

Saitin suurin pilkkakirves ja se on kohteliaisuus. Rankaisee armottomasti jokaisesta aivopierusta ja potkii armottomasti vyön alle kaikkia, jotka esittävät kytevää idiotismin tainta. Mikä on vain hienoa. Lisäksi edellisen tavoin omaa monipuolisen elokuvamaun ja noita arvioita lukiessani viikoittain ehkäpä se käyttäjä, jonka kanssa olen useimmiten samaa mieltä arvioissani. Esim. Sidewaysin, Ace in the Holen ja Starship Troopersin arviot edellisessä postauksessa lähestyvät aika pitkälti sitä mitä omaan leffapäiväkirjaani olen rustaillut aikoinaan... Ja kumarran herroja, jotka ymmärtävät Troopersin syvältä kumpuavan nerouden.

- Harmonica

Luultavasti tämän saitin sensei ja mestari niinsanotusti ja itseäni leffatykissä eniten harrastukseen innostanut käyttäjä. Luultavasti Harmonican viikkokatsaukset ja "Mitä tuli ostettua"-ketjun tekstit ovat antaneet minulle kymmenen kertaa enemmän virikkeitä kuin muut alan kaupalliset julkaisut yhteensä.

- Wendel

Uudempi käyttäjä, mutta selvästi muita janttereita fiksumpi ja innokkaampi. Voisi sanoa, että saitin uudistuttua se yksi tuhannesta sen jälkeen joukkoon tulleesta, jonka panoksen olen oikeasti huomannut.

- The Wolf

En ole aina samaa mieltä, mitä elokuviin tulee, mikä ei sinänsä ole huono asia. Keskustelun kannalta on monesti rikkaampaa olla erimieltä. Ja paikoittain tuntuu, että olet joissain asioissa kriittinen vääristä syistä. Kuitenkin nuoremmista saitin käyttäjistä selvästi innokkain ja pohdiskelevin. Kirjoituksiasi ja analyysejäsi on ilo lukea ja toivoisinkin, että niitä tulisi enemmän.

Siinähän ne. Älkää antako kusen nousta hattuunne näistä yön pimeinä tunteina suolletuista ylisanoista, hyvät herrat. :wink:

Boy From Shadows

19.09.08 klo 12:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minä fanitan Arsia ja Kurkkuharjaa ja perusteet on ihan yksinkertaisesti siinä että kyseisten nimimerkkien arvosteluja on todella ilo lukea. Teksti on hauskaa, rikasta ja soljuvaa.
Sen kummemmin en ole nimimerkkeihin tutustunut, mutta kai tässä keskusteluja seuratessa pääsee jyvälle : )

Blairoid

19.09.08 klo 14:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko ja Filmer ovat suosikkejani. Varsinkin Arsilla ne hauskimmat ja parhaimmat arvostelut. :)

Wendel

22.09.08 klo 18:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suuret kiitokset minua fanittaville. Kyllähän tuo fanitettavana oleminen tuntuu ihan mukavalta ja antaa luottoa siihen että omaa panosta arvostetaan, varsinkin kun olen täällä vielä verrattain uusi käyttäjä.

Tulen nyt itsekin kaapista ulos ja paljastan fanitettavani. Fanituksen ansaitsevia olisi monia muitakin, mutta tässä omani.

Vanhemmat fanitettavat:

Doc - Taisi olla ensimmäinen käyttäjä, jonka foorumikirjoitukset herättivät erittäin positiivista huomiota. Hyvin kirjoitettua ja perusteltua asiaa niin elokuvista kuin muistakin aiheista.

Harmonica - Elokuvien, varsinkin vanhempien, tuntemuksen leffatykin kummisetä, jonka osuvista kirjoituksista bongaa jatkuvasti uusia elokuvia, joita haluaa nähdä.

Lamourhaaja - Hyvin perustellun ja kriittisen keskustelun mestari, jonka kirjoitukset ovat antoisaa luettavaa, vaikkei niistä olisi samaa mieltäkään.

Tänään lisäsin vielä joukon uusia fanitettavia ihan vain antaakseni oman pienen respectini tässäkin muodossa:

Hän - Suuri kiitos tuosta listal-vinkistä, avasi aivan uudet ulottuvuudet elokuvaharrastuksen tueksi. Hän vaikuttaisi olevan myös oivallinen outojen elokuvien tuntija.

Yartsa - Pitkän linjan pioneeri, jolla on huikea tuntemus aasialaisista elokuvista.

Sulo - Merkittävä keskustelija jonka kirjoitukset herättävät kiinnostusta ja usein kriittikkiäkin, ja antavat näin ollen paljon pohdittavaa.

Kolmasmies - Nuoreen ikään nähden mittava ja tyylitajuinen elokuvatietous. Keep it up.

The Wolf

08.10.08 klo 10:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nojoo, turhaksi toteamaani fanitusominaisuutta tuli sittenkin käytettyä. Fanitettavaksi päätyivät ne, jotka sen ansaitsevat.

Lamourhaaja
- Elokuva- ja yleissivistys on miehellä niin käsittämättömällä tasolla, ettei muuta voi kuin ihailla. Sana hallussa ja esseemäiset elokuva-arvostelut ovat parasta koko sivustolla.

Nosoki
- Erinomaisia tekstejä, nerokkaita vit tuilu viestejä ja kova tasoinen elo kuva tiet ämys.

Harmonica
- Kaikkein merkittävin lähde itselleni alkujaan puolituntemattomien elokuvien metsästyksessä. Passion of Joan of Arcin pitkällinen hehkutus silloin aikanaan aiheutti sellaisen skenaarion, että kun sen löysin ja koin, päädyin siihen tulokseen, että tämä mies on silkkaa kultaa.

Doc
- Se tietämyksen määrä historiasta, elokuvasta ja elokuvan historiasta sekä sanankäyttö ovat pääsyynä fanitukseen.

Moon
- Hyvin kriittinen ja älykäs elokuvaimmeinen.

Pizarro
- Vähemmän paikalla näkynyt "älykkö", jonka tekstit täällä foorumin puolella ovat puhdasta parhautta.

Cuomi
- Asiamies, joka omaa erinomaisen elokuva- ja musiikkimaun.

Scarface
- Musiikin puolelta THE suurmies.

Wendel
- Uudistuksen mukana tulleista käyttäjistä selkeästi sieltä älykkäimmästä päästä.

Jammar
- Ikätoveri, jonka hienoja ajatuksia lukisi mielellään useamminkin, kuin mitä nykyisin tulee enää kirjoiteltua.

Harman
- Vähemmän tunnettuja elokuvia ja niiden ylistämistä "viikkokatsauksissa" lähes työkseen tekevä hieno mies.

Hiisi

10.10.08 klo 17:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

On mulla rispektiä varsin monia käyttäjiä kohtaan monista eri syistä, mutta yksi mielenkiintoisimpia käyttäjiä jota kukaan ei ole vielä maininnut on ehdottomasti mauge.

Mauge on joskus kommenteissaan haukkunut lähes kaikki vanhat klassikot ja kirjoittanut ison määrän päteviä arvosteluja monista vähemmän tunnetuista elokuvista. Hänen pisteiden antonsa on myös aivan käsittämätöntä, tai ainakin hyvin poikkeavaa. En ole aivan päässyt perille kuinka tosissaan hän poitseja noihin kommentteihinsa antaan, eikä koskaan pysty arvaamaan antaako hän elokuvalle yhden, vai viisi tähteä. Hänen lukuisat kommentinsa ovat silti yleensä todella hyvin kirjoitettuja, vaikka en lähes koskaan ole samaa mieltä hänen kanssaa. Kommenteissaan mauge on pistänyt itsensä hyvin likoon, esim. texasin moottorisahamurhaajassa tai lähes koskettavassa kommentissa lumiukko animaatiosta.

Eli maugella on siis todella erikoinen elokuvamaku, pisteytyslinja ja mielenkiintoisia kommentteja. Pakkohan häntä on fanittaa..

Tarantino

12.10.08 klo 22:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lisäsin fanituslistalleni Andyn, johtuen hänen tavastaan arvostella juuri ne mielenkiintoiset elokuvat, ja yleensä huomaan jo etukäteen että tämänpä on Andy arvostellut. Arvostelut eivät valittele turhaan syvällisiä tai analysoi pohjamutia syvemmältä, vaan sopivasti kertovat oleellisen.

banaanipalmu

13.10.08 klo 17:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsia ja Wolfia. Arsille respectit siitä, että jätkä on ensinnäkin nähnyt melko monta elokuvaa, mutta sen siitä tekee niin hienoa että hän on vielä kirjoittanut suhteellisen pitkän arvostelun jokaisesta. Niin ja asuuhan se vielä Oulussa :D

Wolf taas on hänkin monta leffa nähnyt, hyvä leffamaku ja muutenkin kiinnostava persoona.

16.10.08 klo 10:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ilmeisesti uusi ominaisuus tuo, että näkee ketkä fanittavat sinua. andy näemmä fanittaa minua, itse fanitan andya, Lamourhaajaa, Miihkalia, Söpöä ja kerpelettä. Fiksuja tyyppejä kaikki, Lamourhaaja lähentelee neroa.

16.10.08 klo 12:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Katsoin juuri itselleni suopeiden listaa, ja olen yksinkertaisesti pudonnut penkiltä. Pirun hieno tunne, jos olen näin kovia nimiä puolelleni onnistunut saamaan.

16.10.08 klo 12:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olipas mielenkiintoista nähdä että minullekin on siunaantunut peräti kuusi fania. Imarreltu olen. Omat fanitettavani ovatkin sitten Filmer, Söpö, Arsi T. Elokolikko, Cuomi, Filmijokeri, Kurkkuharja ja Ville. Nämä siksi että heillä on elokuvien saralta laajanpuoleinen yleissivistys ja on mielenkiintoista lukea aina heidän uudet arvostelunsa.
Ja Kurkkuharjalle kiitos hyvistä splatter-arvosteluista :)

16.10.08 klo 12:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitos kiitos. :)

Ville

16.10.08 klo 23:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

rillijulle kirjoitti:

Ja näköjään jo poistettu. Tai ei ainakaan mulla näy fanituslistaa, vaikka aiemmin päivällä näkyi.

Mr. Pink

16.10.08 klo 23:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kieltämättä hieno ominaisuus tuo, että näkee ketkä fanittavat sinua. Tosin olisin pärjännyt ilman sitäkin, koska sain tietää leffamasterin fanittavan minua. :D Ja Ville, minulla ainakin näkyy vieläkin ketkä minua fanittavat, mutten itse enää näe keitä muut fanittavat.

Ville

17.10.08 klo 06:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mr. Pink kirjoitti:

Jep. Näköjään voi nyt nähdä vain omat faninsa.

18.10.08 klo 15:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ylläpidolle haluaisin osoittaa avunhuudon! Joskus aikoinani aloin silkalla huumorilla fanittamaan tätä pahamaineista Leffamasteria vain nähdäkseni, mitä idioottimaista kaveri tällä kertaa on suustaan päästänyt, ja nyt kun hänen tunnuksensa on poistettu en pysty lopettamaan fanitusta ja fanilistassani lukee tyypin nimi hirveän onnellisesti! Olisiko siis mitään keinoa saada Leffamasteria liitämään faneistani, vai joudunko kantamaan syntini mukanani hautaan asti?

mbay

18.10.08 klo 17:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Myönnän itsekin tehneeni kyseisen jutun :D Kyllä ainakin itellä poistaminen onnistui nimimerkin perässä olevaa raksia painamalla.

19.10.08 klo 15:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

mbay kirjoitti:

Nonni, onnistuihan se sitten lopultakin! Kiitos!

Mr. Pink

19.10.08 klo 16:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Noh noh, jos tässä nyt apua huudetaan niin minä sitä kipeästi tarvitsisin. Ilmeisesti Leffamaster alkoi fanittaa minua joskus, eikä minulla ole mitään hajua miten saisin hänet pois tuosta listasta. Tuolla ei näy mitään rasteja ainakaan.

Saamarin leffamaster. :D