Päivän pulinat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Päivän pulinat

03.07.21 klo 23:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vähän samaa vikaa Rahikaisella. En ole kyllä itsekään ikinä ymmärtänyt tuollaisten laitteiden hienoutta, niihin mennään hetkeksi pyörimään ja kai siitä juuri muistijälki jää. Varmaan kouluikäiset lapset ja sellaiset kaupungissa asuvat ihmiset joilla ei oikein ole koskaan mahdollisuutta mihinkään suoraan toimintaan nauttii tuollaisista eniten.

Täällä väljemmällä maaseudulla porukka taas esimerkiksi vetää ihan sutena öisinkin metsurinhommia ja jotkut skouttaa vapaa-ajallaankin lähimetsistä jotain kylältä kadonneen mummon kalmoa. Aina välillä löytyy työmatkan varrelta jonkun pikkukylän nistin dumppaamat neulat, jotka tietysti lähetetään poliisille ja possen kautta lasku perään, heroiinin vetäminen on vähintään yhtä tuhmaa kuin metsien roskaaminenkin. Ei tule maalaisen mieleenkään mitkään huvipuistot tällaisilla arjen pienillä iloilla.

11.07.21 klo 20:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Tekeekö poliisi oikeasti asialle jotain, jos niille vie käytetyn huumeruiskun?

11.07.21 klo 21:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ilmeisesti tekee. Ei niitä tuollaiset roskaamiset muuten kiinnosta yhtään, mutta jos sieltä löytää käytetyn huumeruiskun niin ne on siellä vielä samana päivänä keräämässä ne talteen vaikka olisi missä perämetsässä, varmaan parin tuhannen ihmisen pikkukylissä on nistipiirit niin olemattomia että tuollaisista saa aika hyvin tietoa niistä kuvioista ja käyttäjistä, väkirikkaammissa kaupungeissa varmaan vähän eri geimit kun niitä piikkejä on joka kadunkulmassa ja viemärivedetkin virtaa piriä ja kokkelia.

Tästä maakunnan poliisin toiminnasta on ihan omakohtaistakin kokemusta.

15.07.21 klo 18:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tälläset löysin Infernon sivujen kautta:

Siisti video, mutta gorea pelkäävät älköön vaivautuko. Musiikki ei ollut huonoa mutta enemmän tykkäsin tämän käsillä tehdystä stop motionista. Kunnon high fantasy/gore-meininkiä :D

Pidin myös tästä:

Sekä videossa että musiikissa on kiva haikaileva, synkän melodinen kasarifiilis. Bändin muusta tuotannosta en tiedä mutta käsitin että tekevät normaalisti jotain muuta. Saisivat tehdä tällaista :D

18.09.21 klo 21:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Annetaanpa tässä ruusuja Brutuksen arvostelulle elokuvasta Rango. Hieno tunnustus oikeesti nykyanimaatiosta kirkkaasti edukseen erottuvalle ja omaperäiselle elokuvalle!

19.09.21 klo 21:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitän ja kumarran. Olikohan se Jurpo kun joskus totesi osuvasti, että tosi hyvistä ja tosi huonoista leffoista saa yleensä mielekkäämmät jutut irti, ja Rango onkin huomattavasti persoonallisempi ja oivaltavampi kuin nuo tyypilliset isomman budjetin CGI-himmelit keskimäärin.

26.09.21 klo 00:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kymmenen vuotta siihen meni, mutta joku muu kuin minä on vihdoin kommentoinut Mickey Rourken tähdittämää, nyrkkeilyaiheista ja kovin tuntematonta Homeboy ( Viimeinen erä ) -elokuvaa! Kiitokset Pelimiehelle tästä! Itse elokuvasta muutama sananen: Löysin sen leffaharrastukseni alkuvaiheessa Futurefilmin silloin oletettavasti tuoreena suomijulkaisuna yhtenä ensimmäisistä Rourken sekä Christopher Walkenin elokuvistani, jo pienoisena kummankin näyttelijän fanina. Teos herätti kovan kiinnostuksen Rocky-hulluuteni vuoksi, ja olin yllättynyt siitä, kuinka pienelle huomiolle se on jäänyt.

Aivan ylivoimaisesti mieleenpainuvin kohtaus elokuvasta on Walkenin sielukas ja koskettava baarilaulu, Fine and Dandy, jonka kuvasin kännykameralla ja laitoin vuonna 2017 youtubeen. Jos divareissa tai kirppareilla tulee kyseinen lätty vastaan, napatkaa mukaan jo pelkän laulukohtauksen vuoksi.

Pelimies

26.09.21 klo 03:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitos palautteesta, Nosfecoff, enpä tiennytkään, että vähemmän tunnetun kasarileffan katsominen ja kommentointi saa näin paljon huomiota, sillä itsekin ihmettelin 4 vuotta sitten miksi Blue Shunshine(1978) oli saanut arvostelun tänne 2007 ja edelleen toistaiseksi ainoan kommentin minulta 4 vuotta sitten.

Ja mitä tulee Homeboy-leffaan, olihan se mainio leffa, vaikkakin olisi saanut keskittyä enemmän nyrkkeilyyn ja Walkenin laulunumero oli ihan jepa lisä leffaan.

26.09.21 klo 09:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

On kyllä menny ihan täysin ohi tutkan tollanen elokuva itseltä, vaikka pidän sekä Rourkesta että Walkenista. Täytyykin laittaa listaan tuo!

Blue Sunshinen olen muuten nähnyt ja pisteyttänytkin tänne, mutta en oo kommenttia syystä tai toisesta jättäny. Leffahan on ihan hyvää paranoia-kauhua, tosin muistaakseni ajan hammas oli osin kyllä tehny tehtävänsä tuon kanssa. Pitäis varmaan uusintakatsella, hyllystä kun löytyy kuitenkin.

Boy From Shadows

21.10.21 klo 23:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onko Leffatykki back? Jonkusen kerran vuosien saatossa vieraillut ja näyttänyt surkealta, mutta nyt ulkoasu on entisellään.

24.10.21 klo 18:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vaikea sanoa, etusivun mukaan Doctor Strange on yhä teattereissa 5 vuoden jälkeen.

24.10.21 klo 18:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Samaa mieltä, tuota etusivua vois alkaa jotenkin jo pikku hiljaa päivittelemään johonkin suuntaan, antaa tästä paikasta vaan aika kuolleen kuvan esitellä jotain vuoden 2016 leffoja uutena. Onhan täällä nyt vuosien varrella kertynyttä materiaaliakin mistä ammentaa.

Mutta joo, sivusto on ainakin vielä hengissä vaikka aktiviinen porukka säännöllisesti väheneekin.

24.10.21 klo 19:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Boy From Shadows kirjoitti:

Hauska kuulla sinusta pitkästä aikaa! Miten menee? Mitä olet puuhaillut?

Täällä Leffatykissä kaikki on entisellään — vähän liiankin entisellään, kuten etusivusta näkee. Olen yrittänyt tyrkkiä ylläpitoa, mutta taitaa jäädä haaveeksi, että etusivua enää uudistettaisiin. Vuosi–pari sitten joku heitti idean, että etusivulla mainostettaisiin Leffatykin tietokannan parhaaksi arvioituja leffoja. Eli karuselli säilytettäisiin, mutta uutuuksien sijaan siinä pyörisi klassikoita. Ne voisi valita vaikka arvalla aina kun välimuistin tyhjentää.

Aika hiljastaihan täällä nykyään on. Välillä käy niin, että kun Leffatykin lataa, selain heittää mobiilipuolelle. Näin voi käydä siis ihan pöytäkoneellakin. Ja se mobiilisivustohan on varsin ankea, esimerkiksi foorumia se ei suostu näyttämään ensinkään. Joten voi olla, että nämä surkeat näkymät ovat johtuneet teknisestä viasta eivätkä niinkään siitä, että Leffatykin tilanne olisi tällä hetkellä jotenkin ratkaisevasti parempi kuin vielä muutama vuosi sitten.

Brutus kirjoitti:

Saanko muuten kysyä, miksi aloitit foorumille kirjoittamisen vasta muutama vuosi sitten, vaikka rekisteröidyit jo kauan sitten? Tosin olihan Andy Kreistkin rekisteröitynyt jo vuosia aiemmin ennen kuin sekosi lopullisesti. Eli ilmeisesti täällä on enemmänkin veteraanikäyttäjiä, jotka ovat elossa, mutta eivät paljasta sitä muille.

24.10.21 klo 20:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei muista enää, ennen sitäkään en kyllä oikeastaan ollut mitenkään erityisen aktiivinen kommentoija tai pisteyttäjä, tunnuksetkin taisi olla varsinaisen rekisteröitymisen jälkeen vuosikausia lähes täysin käyttämättömänä. Sanoisin että vuosikymmen sitten tällainen nykyajan tyypillinen netissä palloileminen oli vielä aika harvojen harrastus, joten siinä lienee suurin syy.

Foorumissa itsessään taisi muuten olla ihan triviaali ulkoasuun liittyvä juttu mikä jostain syystä hämmensi, olisikohan ollut tuo että jokaisessa viestissä on erillinen "vastaa" -nappula kun muilla foorumeilla on yksi yleinen vastaamisnamiska jossain ketjun alaosassa tai jotain vastaavaa.