Päivän pulinat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Päivän pulinat

01.04.21 klo 16:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Episodin taso lehtenä on tosiaan laskenut kuin lehmän häntä. Erinäisten Youtube-kanavien videoarvostelut on itellä jotenkin ajanut jo aikaa sitten painetun sanan ohi. Tuubin puolelta löytyy monia loistavia kanavia joissa arvostellaan tai analysoidaan eri elokuvia, sitten kun nykyään tulee ihan oikeesti aika harvakseltaan sellaista uutta itseä kiinnostavaa elokuvaa, on nuo vanhojen leffojen ruotimiset jotenkin mielenkiintosempaa seurattavaa itselle.

Mitä tuohon Wonder Woman arvosteluun tulee, niin juu, viimeinen lause aiheutti kyllä jokseenkin syvää myötähäpeää kirjoittajaa kohtaan.

01.04.21 klo 18:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ben Turpin kirjoitti:

Tämä on täysin totta. Itse vuodesta 2008 Episodia tilanneena olen jo vuosia lukenut kyseistä lehteä silmät sormien välistä. En enää saata käsittää että Episodi on oikea lehti jossa on oikeita toimittajia, niin ala-arvoista teksti usein on. Pääjutut, kolumnit ynnä muut ovat melkein aina kunnollista tekstiä, mutta itse arvostelujen taso on niin kamalaa, että jos haluan lukea elokuva-arvion, Episodi on viimeinen vaihtoehto jonka puoleen käännyn.

Nyt en ole enää pariin vuoteen lehteä lukenut, mutta jokapäiväinen uutiskirje tulee aina käytyä läpi. En tiedä tosiaan lehden tasosta nykyään, mutta silloin kyllä tykkäsin kans kolumneista ja listojen koonneista. Haastatteluista useimmiten myös. Onko mitään muuta suomalaista suomenkielistä elokuvalehteä olemassa? Kun kaipaisi vaihtoehtoa rinnalle. Englanninkieliset menee minulta hieman ohi, jollei kielen takia niin sitten sellaisen tilkkutäkkimäisyyden takia minkä vuoksi niitä on vaikea lukea, samaa tuntuu olevan kaikissa ulkomaisissa lehdissä eikä vain elokuva-alalta.

01.04.21 klo 18:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Varmaan noita kaikenlaisia zinejä löytyy tästäkin maasta, joku viisaampi varmaan tietää niistä enemmän. Itselle tuli yhteen aikaan Filmihullu, mutta se on vähän sellainen eläkeikää lähentelevän pienen piirin oma hifistelylehti, että sieltä löytyy jotain yksittäisiä teemanumeroita lukuun ottamatta aika harvoin mitään oikeasti kiinnostavaa, etenkään jos ei joku ranskalainen uusi aalto satu kiinnostamaan. Itsellä on pieni nippu noita vieläkin nurkassa lukematta.

01.04.21 klo 20:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aiheesta toiseen, tehtiin tuossa kavereiden kanssa musiikkivideo. [www.youtube.com]

01.04.21 klo 22:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täähän oli ihan helvetin hyvä :D

Tänään oli muuten upee keli, tuli käytyä vähä rannassa makkaraa paistamassa ja keskikuraa juomassa.

02.04.21 klo 17:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pidän ton 70/80-luvun musavideoiden tapaisesta kämäisyydestä :)

02.04.21 klo 18:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitos. Sitä kuvattiinkin koko iltapäivä.

04.04.21 klo 04:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

dbgirl kirjoitti:

Enpä itsekään kovin kummoinen leffa-arvostelija ole, mutta kyllä tämänpäiväinen Episodin arvostelu Wonderwomanista on aika luokaton, varsinkin viimeinen kappale.

Otaksun, että tarkoitus on ollut kerätä klikkejä ja niitä on myös näin ollen saatu... Itsekin kävin tuon nyt lukaisemassa, joskin vasta kirjoitettuani oman näkemykseni tänne Tykkiin [www.leffatykki.com]. Huomaan, että Ikonen ja minä olemme katsoneet ihan eri leffaa. Esim. Ikosen arvostelussa mainitut kuolaavat sovinistisiat (oikeastaan vain yksi juoppo ahdistelemassa Kristen Wiigin hahmoa) ja Wonder Womanin kaipaama manspleinaus menivät minulta ihan ohi. Jos tuntisin Ikosen hlökohtaisesti, pyytäisin häntä manspleinaamaan, missä kohtaa Wonder Woman näytti siltä, että hänelle piti jotain selitellä. :D

Täällä Leffatykissä voi sentään kirjoittaa arvosteluja ilman alatyyliä ja muutenkin niin tasokkaasti kuin kykenee ja/tai viitsii ilman palkkaa, eikä tarvitse ottaa paineita siitä, että arvostelun pitäisi saada tietty määrä klikkejä.

24.04.21 klo 19:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli taas sellanen villi-idea, että vetäis välillä elokuvienkatselussa sellasia tietyn genren viikkoja esimerkiks. Mulla on niin järjetön katseluläjä, että tälläin sais samalla vähän vähennettyä tiettyjä röykkiöitä alta pois. Mietin jos esimerkiks ensviikolla pitäis sotaelokuva-viikon. Kattelis pelkästään sotaelokuvia, tai sota-aikaan muuten sijoittuvia elokuvia. Laskin tosta pinosta äkkiseltään pyöreesti 15 siihen kastiin mahtuvaa filmiä, ja hyllyssä on tietysti lisääkin. Mitenhän mahtais onnistua, rupeeko ryydyttään kesken viikon jos kahlaa pelkkää samaa genreä, vai olisko siinä jotain järkeä. Ainakin pystyis vertaileen tuoreesta muistista tietyn alalajin elokuvia keskenään. Tai sitten jaottelis hieman, esim. Amerikan sisällissota, Vietnamin sota, Toinen maailmansota ja Talvisota. Ei ehkä kuitenkaan seitsemänä päivänä jaksais esimerkiks pelkkää Vietnam -meininkiä katsella.

No, täytyy funtsia. Tykkääkö muut katella genreittäin maratoonina leffoja? Ite teen lähinnä sellasia, että saatan katsella jonkun ohjaajan tuotannon lyhyen ajan sisään, tai jonkun elokuvasarjan. Myös samoihin teemoihin pohjaavia elokuvia on tullu katsottua double-featurena.

24.04.21 klo 19:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse tykkään kattoa tietyn ohjaajan mukaan leffoja. Aika randomia oma kasselu on aina tosin.

24.04.21 klo 21:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse katselen ihan randomilla. Se myös vaikuttaa jos leffa tulee kirjastosta varauksena ja jos siihen on jonoa niin ne pyrin katsomaan aina ensin ja jos moneen on jonoa niin eka sellainen johon on eniten jonoa. Itse en oikein jaksa katsoa teemoittain koska kyllästyn helposti. Aina välillä tulee kokeiltua ja sitten taas turhautuu että eihän tätä samaa jaksa katsoa.

Villetys

27.04.21 klo 15:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aika randomilla tulee valittua seuraava katsottava elokuva ja tosiaan itselläkin löytyy vielä jokunen sata katsomatonta elokuvaa, vaikka nyt parisen vuotta on tullut katsottua aktiivisesti melkein joka päivä joku elokuva. Toki ongelma on sitten myös aktiivinen ostotahtikin, eli katsomattomien pinot pysyy suurina. Välillä toki tulee katsottua useampi saman ohjaajan tai näytteliän elokuva pienen ajan sisään. Bondit ja Halloweenit tuli tuossa loppu vuodesta käytyä läpi taas vaihteeksi, mutta niissäkin katselutahti oli sen elokuva per viikko.

27.04.21 klo 16:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Villetys kirjoitti: