Päivän pulinat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Päivän pulinat

08.09.20 klo 12:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihmiset on outoja.

Yhdelle tutulle, joka asui eräällä paikkakunnalla hyvin huonolla seudulla, olivat narkkarit tehneet iskun. Kämppä oli koristeltu heittämällä kananmunia seinään. Mutta ei sieltä ollut mitään imuria kummempaa varastettu. Taisi olla narkeilla kämppä siivousta vailla.

Tuttu on sittemmin muuttanut paremmalle seudulle. Jospa sinne ei iskisi imuria vailla olevia narkkareita.

Pelimies

24.12.20 klo 01:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvät joulut kaikille tykkiläisille ja pysykää terveinä🎅🏻🥰

24.12.20 klo 12:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää joulua täältä kanssa kaikille! Koittakaahan olla rauhaksiin ja nauttia!

24.12.20 klo 12:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää ja rauhallista joulua sekä raitista uutta vuotta kaikille Leffatykin käyttäjille!

Villetys

24.12.20 klo 18:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyviä jouluja kaikille leffatykin jäsenille tasapuolisesti!

24.12.20 klo 22:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itselläni oli suoraan sanottuna kamala jouluaatto, toivon että muilla olisi kivempi joulu!

Pelimies

01.01.21 klo 00:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää ja toivottavasti parempaa uutta vuotta kaikille Leffatykkiläisille🍾🥰

01.01.21 klo 23:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää uutta vuotta 2021! :)

Uytp7

07.01.21 klo 14:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jees, toivottavasti vuosi on alkanut hyvin itse kullakin säädyllä. Miten on, avaanko tänäkin vuonna Leffatykki Awardsin, jossa pääsemme muistelemaan mennyttä auringonkiertoa? Kyseessä olisi juhlaversio, kymmenes painos nimittäin ;)

07.01.21 klo 23:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Toki, toki, olen sitä jo odotellutkin :D

Lonkero

12.02.21 klo 16:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muistin tämänkin palstan olemassaolon ja päätin tulla tsekkaamaan mikä meininki täällä on nykyään. Jotenkin hurjaa ajatella että viestihistorian mukaan olen ollut täällä aktiivisena viimeksi kymmenen vuotta sitten... Tai tarkalleen ottaen yhdeksän vuotta ja yksitoista kuukautta sitten. Muistaneeko kukaan? Olen toki tuona aikana vieraillut sivustolla epäsäännöllisen säännöllisesti lähinnä leffojen arvosteluja tsekkaamassa mutta foorumille kirjoittelu tai edes sen lukeminen on jäänyt vähemmälle.

Hauska nähdä että näyttäisi löytyvän vielä samoja naamoja kuin mitä muistelen olleen aikaisemmnkin ja että foorumi ei ole ainakaan ihan täysin pystyyn kuollut. Muistan täällä olleen melko vilkastakin keskustelua vielä joitakin vuosia sitten mutta lama-ajalta ei tämäkään palsta nähtävästi säästynyt. Perinteiset keskutelufoorumit alkavat ehkä olemaan jo hieman aikansa elänyt keskustelumuoto mutta itselle ne ovat niistä se ainoa oikea. Ne luovat avatarien ja nimimerkkiensä kanssa vain jotenkin oman kotoisan tunnelmansa johon mikään Facebook tms. ei mielestäni kykene. Onko Leffatykillä olemassa mitään muuta somea, esim. Discord tms...?

Tulipahan rikottua hiljaisuus... Palaillaan.

12.02.21 klo 19:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tervetuloa takaisin. Suurta seksikeskustelua ei ole unohdettu.

Leffatykillä on Discord, johon on viimeksi kirjoitettu huhtikuussa 2020. Tässä kuitenkin kaiken varalta kutsulinkki: https://discord.gg/3J9Q5kYB

14.02.21 klo 05:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kun nyt pistäydyin tällekin puolelle: Hyvää ystävänpäivää!

31.03.21 klo 21:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Enpä itsekään kovin kummoinen leffa-arvostelija ole, mutta kyllä tämänpäiväinen Episodin arvostelu Wonderwomanista on aika luokaton, varsinkin viimeinen kappale.

01.04.21 klo 00:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

dbgirl kirjoitti:

Kammottavinta paskaa, mitä olen koskaan eläessäni mistään lukenut. Eikä siksi, että olen eri mieltä elokuvasta. Mieleeni muistui samantien eri henkilön kirjoittama vastaavanlainen "arvostelu" 2016-Ghostbustersista, jossa elokuvan sijaan keskityttiin sen haukkujien haukkumiseen. Episodi on elokuva-aiheisen median suunnannäyttäjä.

WW84-arvostelija Niko Ikosen kirjoituksia olen muistaakseni kritisoinut täällä vuosia sitten. Mukava huomata, että hän ei ole muuttanut tyyliään yhtään edustavammaksi.

01.04.21 klo 01:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Noo, olihan tuossa ihan selvästi yritystä, yli puolet tekstistä meni pelkkään epämääräiseen johdantoon eikä loppu oikeasti sanonut paljon mitään konkreettista itse leffasta vaan meni ihan suoraan tyhjäksi haukkumiseksi ja mauttomaksi kiroiluksi, se oli siis vähän kuin jotkut väsähtäneimmät noista omista höpinöistä. Pointti kuitenkin on, että jos arvostelun kirjoittamisesta maksetaan ihan palkkaa ja jotkut maksaa vielä erikseen sen lukemisesta, niin kyllä sen nyt kaiken järjen mukaan pitäisi olla jotain harrastelijatason kymmenen minuutin känni-improa pätevämpää settiä.

01.04.21 klo 10:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

En harrasta keltaista lehdistöä, joten Episodin lukeminen on jäänyt vähemmälle, mutta kävinpä kuitenkin kurkkaamassa tämän kohutun WW1984-arvion. Ei se nyt mielestäni niin mahdottoman huono ole. Johdanto on ihan valaiseva katsaus DCEU:n vaiheisiin ja itse elokuvan taustoihin.

Sellainen olo tekstistä tulee, että kirjoittaja on pahalla tuulella, eikä pahantuulisen ihmisen kirjoittamaa tekstiä ole yleensä mukavaa lukea. Ylipäätään voimakkaan tunnekuohun vallassa on vaikea kirjoittaa mitään järkevää. Voi tietysti olla, että tässä on huonoin tuloksin haettu soinimaista rempseyttä, jossa elokuva lytätään humoristisen lennokkaan sanankääntein.

Pari viimeistä tekstikappaletta ovat kieltämättä melkoinen rimanalitus, ei niistä sen enempää.

01.04.21 klo 11:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Näin.

01.04.21 klo 11:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juu, no kieltämättä olet oikeassa ettei se täysin pohjanoteeraus ole. Kyllä siinä on alussa yritettykin jotain saada aikaan, mutta sitten paha tuuli on vienyt mennessään (tulin ihan samaan tulokseen siinä) ja järki lähtenyt siinä samalla. Jännä että tuon on saanut julkaistua.

Ben Turpin

01.04.21 klo 15:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä on täysin totta. Itse vuodesta 2008 Episodia tilanneena olen jo vuosia lukenut kyseistä lehteä silmät sormien välistä. En enää saata käsittää että Episodi on oikea lehti jossa on oikeita toimittajia, niin ala-arvoista teksti usein on. Pääjutut, kolumnit ynnä muut ovat melkein aina kunnollista tekstiä, mutta itse arvostelujen taso on niin kamalaa, että jos haluan lukea elokuva-arvion, Episodi on viimeinen vaihtoehto jonka puoleen käännyn. Suomen suurin elokuvalehti!

Heitänpä tässä katuoajaan ihmisiä ihan nimeltä, en heitä tunne, joten ryöppäykseni ei perustu mihinkään muuhun kuin heidän tekemäänsä työtä kohtaan. Päätoimittaja Jouni Vikman vaikuttaa fiksulta, sivistyneeltä ja osaavalta leffanörtiltä, mutta tuntuu että hän on uppoutunut liikaa omiin maailmoihinsa, hän tuntuu liian kiltiltä tekemään isoja päätöksiä, kuten jättämään huonon arvostelun tai arvostelijan ulos lehdestään. Niko Ikonen ei ole pahimmasta päästä, vaikka hän totta tosiaan usein antaa tunteillensa kaiken alleen peittävän vallan: jos elokuva on hyvä, sitä hehkutetaan niin että paikat irtoavat hampaista, jos huono, niin sitten itketään ja raivotaan ja sanaoksennetaan.

Riman alittaa johdonmukaisesti aina Marta Balaga sekä Maria Lättilä. Ensimmäinen kirjoittaa jatkuvia hauskaksi tarkoitettuja populaarikulttuuri- ja julkkisviittauksia, jotka eivät liity arvioinnin kohteena olevaan elokuvaan mitenkään ("Leonardo DiCaprion ilme on kuin Frendien Chandlerilla, kun Julia Roberts on jättänyt hänet alastomana vessakoppiin"). Jälkimmäisen teksti puolestaan on täynnä elokuva-sanan hokemista, mikä jättää hyvin epäammattimaisen kuvan ("Elokuva toimisi, jos elokuvassa olisi jätetty tilaa päähenkilön sisarelle, joka on elokuvan mielenkiintoisin hahmo"). Ihmettelen miten tämä kaksikko on saanut mellastaa Episodissa jo niin kauan ilman mitään kehitystä. Eikö siellä ole edes oikolukijaa?

Erikoismaininnan saa Niklas Tirkkonen, joka myös kirjoittaa arvosteluja, ennen kaikkea supersankari- ja lastenelokuvista. Hän suoriutuu kirjoittajana suhteellisen hyvin, mutta hänellä ei ole näkökulmaa mihinkään, johtuen ehkä nuoresta iästä sekä rajoittuneesta elokuvamausta. On hyvin outoa, että ilmeisesti työharjoittelun kautta lehteen jämähtäneelle Tirkkoselle maksetaan ihan palkkaa (?), vaikkei hänellä tunnu olevan koulutusta eikä edes Hollywoodin sarjakuvafilmausten ylitse menevää leffatietämystä.

Episodin Tuomiolla -podcastiä kuuntelin mielelläni niinä vuosina, jolloin Vikmanin ja Jussi Huhtalan täydentäjänä toimi Joonas Alanne. Kolmikko tiesi elokuvista, oli lukenut kirjoja, ja heidän päsmäröintiään ja nahisteluaan oli mukava, joskus suorastaan herkullista kuunnella. Alanteen poistuttua podcastin vetäjäksi luikerteli Tirkkonen, jonka jälkeen leffakeskustelu on lähes poikkeuksetta pysynyt Marvelissa ja Star Warssissa. Painotan edelleen etten myöskään Tirkkosta tunne enkä häntä henkilökohtaisesti hauku, varmasti kyseessä on ihan symppis kaveri, joka vain on otettu osaamattomana töihin. En syytä työntekijää vaan työnantajaa.