Päivän pulinat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Päivän pulinat

21.05.20 klo 14:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

John117

22.05.20 klo 23:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koronousti alkaa kyllä jo kyrsimään. Onneksi Trumppi keksi nerokkaan vastalääkkeen. Mutta muuttohommat uuteen kotiin alkaa olemaan paketissa ja enää tarvittavat sisustus projektit jäljellä. Taloyhtiön netti tilattu, omalla luurilla tämän sivuston mobiiliversio on aivan käyttökelvoton kokonaisuus eli tästä lähtien pääsee taas koti PC:llä kirjoittelemaan scheissea tänne. Vaikkei muutenkaan kännyllä tai kodin ulkopuolella ole oikeastaan tullutkaan halua käyttää tätä foorumia.

Lassomies

07.07.20 klo 01:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Soittaa Morriconea omissa hautajaisissani olisi tökeröä, löperöä, kaikin puolin väärin ja todennäköisesti jonkin tekijänoikeuspykälän pahoinpitelyäkin, mutta jos saisin edes sotavankien orkesterin hukuttamaan huutoni, kun iso konfederaattigorilla pieksee minusta ulos kulta-aarteen sijaintia, olisi se enemmän kuin uskaltaisin toivoa.

Jää hyvästi, sinä Rooman siunaus.

15.07.20 klo 22:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Katoin et toi oli Juice ja olin et mitä hitsiä, sehän on jo kuollu aikoja sitten...

Pitäisi varmaan kuunnella Morriconea enemmän, enemmän olen kuullut itse leffoissansa musaa kuin levyiltä. Ihan taitava maestro.

Lassomies

16.07.20 klo 19:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

dbgirl kirjoitti:

Et ole ainoa. Isä luuli myös Juiceksi paremman tiedon puutteessa. Minäkin huomasin yhdennäköisyyden aika ajoin maalauksen aikana. Isosiskoni puolestaan näki kuvassa minttu-mansikkajäätelön läpileikkauksen, mutta hän näkee siinä alitajuisesti itsensä, koska hänen nimensä on Minttu. En ottaisi hänen sanomisiaan vastaan vailla tervettä kritiikkiä.

Jossain tuonpuoleisessa Morricone ja Sidney Lumet viihdyttävät tälläkin hetkellä keskivertoa maatiaista tarkkanäköisellä, mutta kepeäluontoisella ja anekdoottirikkaalla keskustelullaan siitä, minkälaista on elämä näyttäen Ennio Morriconelta. Yllätysvieras Juice kirvoittaa rouhealla suomalaishöysteellään aluksi häkeltyneitä kysymysmerkkejä yleisössä, mutta pian voittaa heidät puolellensa vähemmän ilmeisellä kokemuksellansa saman ilmiön pohjalta. Kaikki jättävät tilaisuuden yhtä sivistyineinä kuin ilahtuneinakin.

Spoilerivaroitus: siellä, missä he ovat, kieli ei tunne rajoja ystävien kesken.

16.07.20 klo 21:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

22.07.20 klo 18:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uusi mikro hankittu! Edellinen olikin porukoilta saatu, oli niillä jo sillon ainakin kun olin neljän vanha.Eli päälle 30 vuotta vanha mikro,hyvin kesti. Saas nähdä kestääkö tää kuinka.

23.07.20 klo 14:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Puhummeko nyt siis pöytäkoneesta?

23.07.20 klo 21:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Puhummeko nyt siis pöytäkoneesta?

Siitä jolla lämmitetään ruokaa =) Oli hieman haastavaa olla kuukausi ilman mikroa, yllättävän vaikeaa. Sitä tarvitseekin vähän kaikkeen, myös kivunlievitystyynyn lämmittämiseen mitä tarvitsen mahani vuoksi. Onneksi nyt oli hyvä kausi.

Edit: 100. viesti tuli täyteen! =)

25.07.20 klo 19:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Heh, arvasin kyllä. Jotenkin vain ensimmäisenä tuli mikrosta mieleen mikrotietokone, ja heti sen perään tunsin itseni tosi vanhaksi. En oikein edes tiedä, mistä tuo assosiaatio tuli, kun minun lapsuudessani PC oli kuitenkin jo standardi. Nörtti mikä nörtti.

dbgirl kirjoitti:

Edit: 100. viesti tuli täyteen! =)

Mahtavaa!

27.07.20 klo 02:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

27.07.20 klo 19:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus, tuollaisen ähkyn takia minä en tee enää projekteja niin kuin joskus kauan sitten oli tapana. Siinäkin on jo tarpeeksi että yrittää edes jonkin verran katsoa niitä ja pysyä perässä. Tässä tämän kesän olen pelannut Wowia päästäkseni edes lähelle muiden pelaajien item leveleitä, ja siitä syystä minua ei ole oikein täällä näkynyt. Sydän vain hakkaa kun koko päivän yrittää edistyä jonkin verran, tälläinen surkea pelaaja kun olen. Toivottavasti sua kumminkin täällä näkyy edelleen =)

28.07.20 klo 13:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Jossain vaiheessa kesällä heräsin muutenkin ajattelemaan miten paljon kaikenlaista oikeasti lapsellista ja typerää skeidaa on paremman itsekritiikin puutteessa tullut väännettyä pitempäänkin ihan näiden leffaympyröiden ulkopuolellakin, kun voisi käyttää senkin aikansa ja energiansa johonkin hyödyllisempäänkin kuin loputtomaan nettispedeilyyn ja hölmöön uhoamiseen.

Kiinnostavaa kuulla näin avointa tilitystä — erityisesti Brutukselta, joka on yleensä pitänyt etäisyyttä henkilökohtaisen elämänsä ja nettikirjoittelunsa välillä.

Mutta kiinnostavaa myös siksi, että viime aikoina olen itsekin pyöritellyt samansuuntaisia ajatuksia. Välillä sitä tulee käyttäydyttyä kuin vanha kärttyinen äijä, joka valittaa kaikesta ja asettaa oman intuition muiden tunteiden ja osaamisen yläpuolelle. Ja tietysti välillä pitää myös pudotella kokeilumielessä pieniä provoja tai jäädä jankkaamaan yhdentekevistä asioista, jos vaikka saisi muillekin todistettua olevansa kaikessa oikeassa.

Internet-kulttuuriin minulla meni hermot viimeistään korona-karanteenin aikana. Ajattelin tuolloin, että kun ei kerran näe ihmisiä kasvotusten, niin etsitään sitten seuraa netistä. Toki aiemminkin olin erilaisilla nettipalstoilla pyörinyt, ja turhautumista oli ilmassa jo entuudestaan. Mutta jotenkin olen vasta ihan viime kuukausina tajunnut, miten myrkyllinen paikka Internet on. Se kuorii ihmisistä pahimmat puolet esiin.

Leffatykissä viihdyn. Täällä on hyvä henki ja sopivan pieni porukka. Toki enemmänkin mahtuisi. Ei minua haittaa, jos Brutus pitää taukoa arvostelemisesta. Hän on jo hyvinkin kirjoittanut arvosteluja yhden ihmisiän edestä. Sen sijaan toivon, että häntä näkyy foorumilla vastakin. Erilaiset yleisluontoiset elokuvakeskustelut ovat muutenkin mielestäni kaikkein kiinnostavimpia, eivät niinkään yksittäisiin elokuviin keskittyvät analyysit.

28.07.20 klo 22:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

28.07.20 klo 23:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

kymmenmetrisen ohjuksen muotoinen perävaunu

No huh huh.

29.07.20 klo 15:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

29.07.20 klo 22:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuo ohjusepisodi on kyllä kylmän sodan hienoimpia hetkiä.

29.07.20 klo 22:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

03.09.20 klo 17:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tänään näin julkkiksen ihan oikeassa elämässä, niitä en pahemmin ole nähnyt =)

edit. tarkennus

06.09.20 klo 11:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mulla on kirpparilla pöytä. Myyn paljon kaikenlaista rojua, tosi halvalla. Myynnissä oli mm. miesten hygieniamatkasetti, jonka sisällä oli partahöylä ja -suti. Hintaa 2 €. Joku oli sen avannut ja varastanut partasudin. Ystävällisesti jätti kuitenkin partahöylän varren.

Kiinnostaisi oikeasti tietää, millainen ihminen varastaa kirpputorilta kahden euron partasudin. Mikä on se väestönosa, jossa kohtaavat vakava rahapula ja akuutti partasudin tarve?