Päivän pulinat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Päivän pulinat

16.11.04 klo 15:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koko Love Hina katsottuna, pisteitä pistäisin 3 tai 3,5 viidestä. Taso ailahtelee sarjassa laidasta laitaan, todella kauheita jaksoja oli ehkä 3 tai 4.

Juhani Sementti

17.11.04 klo 21:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

gggolem kirjoitti:

Olisi pitänyt mennä yhdeksäksi kouluun, mutta enpä mennyt. Väsytti niin, ja ei muutenkaan juuri huvittanut. Meen sitten kahdeksitoista.
Mun mielestä olis paljon parempi jos koulua olisi enimmillään vaikka 4 tuntia päivässä. Ei tarttisi olla aina niin väsynyt. Mä en ainakaan ikinä jaksa kuunnella ja keskittyä opetukseen koska mua väsyttää niin paljon.
No, eipä siinä mitään. Mitähän järkeä tässäkin viestissä oli...... :roll:

Kaikki tädit, jotka vierailee aina Huomenta Suomessa ja muissa keskusteluohjelmissa höplättämässä Suomen nuorten yleiskunnosta ja muusta sellaisesta saisivat kyllä slaagin.. :twisted: ..gggolem pitää saada vieraaksi Huomenta Suomeen niiden mukana.

17.11.04 klo 22:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

17.11.04 klo 23:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sanokaas nyt mitä tuo käytännössä tarkoittaa kun uutisissa oli joku aika sitten että amerikan leffainstituutti alkaa tarkkailla noitta leffojen imutuksia netissä ja antamaan sakkoja. Voiko tavallinen porilainen pulliainen joutua rankkojen sakkojen kohteeksi, vai alkavatko isommista imuroijista tai imurointipalvelimien ylläpitäjistä?

18.11.04 klo 00:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Population1 kirjoitti:

Tietääkseni yksi kaveri täältä Nilsiästä oli saanut jonkin varoituksen elokuvien jakamisesta, seuraavasta kerrasta tulisi sitten jotain vakavempaa. Mutta imuttelusta eivät voi mitään sanoa.

Arsi T. Elokolikko

18.11.04 klo 00:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Population1 kirjoitti:

Kuten jo sanottiin, ei ne imutuksesta voi mitn sanoa, mutta eikös niillä imutusohjelmilla, josta saa imutettua jotakin, täydy myös aikalailla jakaa jotakin? Eli verkkoliikettä toki voidaan tarkkailla. Jenkeissähän tav. pulliaiset (himoimuttajat tosin) ovat jo saaneet isoja tuomioita, ollen varoittavina esimerkkeinä ja ennakkotapauksina. Käsittääkseni esim. kanadalaisten (?) yliopistojen verkoissa on jo valvontaa tavaran liikkumisen suhteen.
Samaa uhkaavat myös Suomessakin, mutta enpä usko moiseen. Eikä sitäpaitsi koske minua juurikaan.

18.11.04 klo 00:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko kirjoitti:

täydy myös aikalailla jakaa jotakin?

No ainahan voi jakaa vaikka Linuxin ja FreeBSD:n CD-imageja, elokuvatrailereita ja muuta ei-laitonta.

Ascaris

18.11.04 klo 03:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä uutinen on ollut ihmisten huulilla jo monta kuukautta, eikä se ole vieläkään vaikuttamassa Suomen oloihin juuri mitenkään. Lähinnä rapakon takana isossa jenkkilässä, RIAA on haastanut yksityishenkilöitä isoihin musiikkiteollisuutta koskeviin juttuihin ja saaneet tuhansia dollareita kiskottua tavalliselta kuluttajalta. Ja elokuvajärjestö MPAA on myös alkanut vastaoperaationsa, mutta nämä kattavat vain yhdysvaltojen olosuhteet.

Myös suomessa ollaan tietyllä tasolla tarkkailemassa tiettyjä ryhmiä, mutta jenkkilän ulkopuolella olevien valtioiden poliisit tutkivat vain isojen ryhmien toimintaa, jotka jakavat tuhansittain tavaraa ympäri maailmaa päivittäin. Eli jos sinä satut jakamaan vertaisverkossa muutaman elokuvan, tuskin joudut välittömään vaaraan poliisien kanssa.

Toisaalta jenkkien yltäkylläisyys ja suuren maailman meininki saattaa ulottua myös muualle Eurooppaan tulevaisuudessa ja tarkkailu alkaa rajummaksi myös täällä. En tosin näe mitään syytä pienen ja köyhän ihmisen sakottamisessa joka jakaa muutaman gigan tavaraa, kun maailmassa on paljon muitakin huolenaiheita tällä hetkellä. Itse henkilökohtaisesti tutkin paljon materiaalia ensin vertaisverkkojen kautta ja mahdollisesti ostan sen hyllyyni käteisvarojen karttuessa. En halua pitää itseäni pimennossa vain sen takia, ettei minulla ole rahaa. Minulla on loistavat mahdollisuudet tutkia ja lisätä tietovarastoani, joten käytän sitä mahdollisuutta hyväkseni.

Lataaminenhan on täysin sallittua, mutta jakaminen ei. Se on vain paha päästä alan mestoille, jos sinulla ei ole annettavaa. Ruokkikaamme kättä joka meitä ruokkii.

Suomalaiset yliopistot ovat ottaneet todella rajun linjan erilaisten ohjelmien ja verkon toiminnan suhteen. Verkon "sniffaaminen" on erittäin yksinkertaista ja on vielä helpompaa sulkea tietyt koneet verkosta erilaisten laittomuuksien jälkeen.

OneNiceUser
2016 viestiä

18.11.04 klo 15:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jäätysin bussipysäkillä about vartin!! Olis samantien pitäny mennä keskustaa, ni ei ois tarvinnu jäätyy :o Sielt ois saanu nopeemmi bussin.. Olin siis linja-autoaseman pysäkillä kun olin lataamassa seutulippua (pitkän matkan bussikortti) Meen sillä Lietoon kouluun.

Zorge

18.11.04 klo 16:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oli hammaslääkärille aika klo 14.00, mutta en tietenkään semmosia muista. Sitten piti soitella perään ja varata uus aika. :evil:

Kapa

18.11.04 klo 19:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko kirjoitti:

täydy myös aikalailla jakaa jotakin?

Totta,linux distroista saa helposti sellaiset 40gigaa jakoon jolla jo dc:ssä pääsee monille hyville hubeille.Mutta jos kaikki alkavat jakaa laillista tavaraa niin mitään suurempaa hyötyä ei p2p tarjoa.

18.11.04 klo 22:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onko Oldboy jollain tavalla jatkoa tälle elokuvalle: Boksuneun naui geot (Sympathy For Mr. Vengeance) [www.imdb.com]? Jos on, niin kuinka tärkeä se on Oldboyn kannalta? Nyt olisi nimittäin meikäläisellä mahdollisuus nähdä Oldboy, joten haluan tietää ekan osan tärkeyden.

Scuzzball

18.11.04 klo 22:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Steambull kirjoitti:

Ei ole, senkun katsot vaan jos suinkin mahdollisuus on. Molemmat ovat Chan-wookin "vengeance-trilogyn" osia, eli teemat ovat samat mutta elokuvat eivät muulla tavalla liity toisiinsa. Sitä kolmatta osaahan tässä kieli pitkänä odotellaan. :wink:

18.11.04 klo 23:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scuzzball kirjoitti:
Steambull kirjoitti:

Selevä homma, sitä siis katsomaan. :arrow:

20.11.04 klo 15:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

20.11.04 klo 16:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nelisilmä kirjoitti:

Aika vanhaks sai elää.

Tuo on jo aika saavutus. Kunniaa.

Viisas

21.11.04 klo 09:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jakke 29
1934 viestiä

21.11.04 klo 13:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

KYSYMYS: Onko FilmSanterilla porttikielto?

Eipä ole ainakaan miestä vähään aikaan näkynyt, hyvä näin. :)

Ville

21.11.04 klo 13:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jakke 29 kirjoitti:

KYSYMYS: Onko FilmSanterilla porttikielto?

Eipä ole ainakaan miestä vähään aikaan näkynyt, hyvä näin. :)

FilmSanteri on näköjään häipynyt kuvioista. No, eipä tule häntä ikävä.

21.11.04 klo 13:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

On.