Yliarvostetut leffat

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Yliarvostetut leffat

iskela

17.01.04 klo 12:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tri. Outolempi eli... jne on sen verran outo leffa, että vaatinee tietynlaisen maun ja luonteen. Tai jotain.
Varmasti yksi niitä leffoja, joita rakastetaan ja vihataan yhtä jyrkästi.

Viisas

17.01.04 klo 12:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

iskela kirjoitti:

Varmasti yksi niitä leffoja, joita rakastetaan ja vihataan yhtä jyrkästi.

Sinä sen sanoit Iskela. Liian "erikoinen" mun makuuni.

Low Rider

17.01.04 klo 13:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tri. Outolempi on taide-elokuva ja sen takia jakaa mielia niin jyrkasti.Osa rakastaa, osa vihaa...

pera p06

18.01.04 klo 00:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

eyes wide shut. vaikka on kubrikin elokuva, katsoin sen ihan muun takia.

18.01.04 klo 01:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juhani Sementti kirjoitti:
Viisas kirjoitti:

Aika yliarvostetulta tuntui ainakin Tri. Outolempi.

MITÄ!!! Kohta käynnistyy tuomionpäiväkoneet... Miten sä voi ajatella tuollaista!!! Siis sehän oli nerokas leffa!! Samalla pelottava ja hauska. Siis kukaan ei voi myöntää ettei olisi jännittänyt katsoessaan Outolempeä. Mä olin ainakin ihan paskat housussa, kun se perhanan lehmipoika lähti ratsastamaan sillä pommilla!!! Georhe C. Scott on hulvaton siinä elokuvassa ja samoin Peter Sellers.

Damn Right!!!!!!! Outolempi on nerokas, pirun hauska, kauhistuttava, jopa innoittava... ja lopun SPOILERI SPOILERI SPOILERI pommillaratsastukset on symboliiudessaan kauhistuttavaa katsottavaa. Eikä se jenkkienpelleily ole muuttunut mihinkään elllei pahempaan suuntaan. Helvetin itsekeskeiset possut... mutta jälleen kerran, ainoastaan makuasioista voi kiistellä.

Rakr

29.04.04 klo 17:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yliarvostettuja elokuvia ei ole. En uskalla käydä yleistä mielipidettä vastaan.

SpaceCadet1

29.04.04 klo 18:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

(Syteen tai saveen) Hitchcockin Takaikkuna. Criitikot palvovat sitä taivaaseen asti, mutta mielestäni se oli kamalan tylsä. Ehkäpä kapea todellisuudentajuntani ei vain onnistunut sisäistämään leffan passiivista tyyliä....oli miten oli, se oli yksi niitä harvoja laatuleffoja jota en katsonut ikinä loppuun.

10.05.04 klo 02:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hitchcockin Takaikkuna tylsä? Tuohon kaveriin meni respekti nyt.

Hanuman

10.05.04 klo 16:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Amelie. Siis aivan tajuttoman tylsä elokuva. Kuvaus oli kyllä hienoa, mutta ei sillä vielä taivaisiin pötkitä. Tää on kyllä sellanen että kaikki jätkät haukkuu ihan paskaks, mutta muijat tykkää kympillä.

J-P

10.05.04 klo 17:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yksi kamalan yliarvostettu elokuva on Ringu. Siis elokuvassa ei ollut mitään ihmeellistä ja se ei ainakaan pelottanut ollenkaan. Täytyy vain todeta että Jenkki versio vie voiton näiden kahden välillä.

Arsi T. Elokolikko

10.05.04 klo 19:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Manaaja. (Ei mitn pelottavaa, ei mitään ideaa)
Halloween (Musiikki on ainoa legendaarinen osuus)
Blues Brothers
Eyes Wide Shut (Kubrick-lisää arvostuksessa)
Uhrilampaat (perusjännäri, ei säväytä)
Ocean's Eleven - Korkeat panokset (taitaa olla suurin pettymys odotuksiin nähden. Paljon tähtiä, kurja ryöstökeikka)
Matrixit (joo, tämä maailma ei aukea)

Low Rider

10.05.04 klo 19:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko kirjoitti:

Onko tämä arvostettukin? :)
Aikamoista tuubaa minunkin mielestä. 2 tähteä.

terwapiru

10.05.04 klo 19:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uhrilampaat (perusjännäri, ei säväytä)

Samaa mieltä. Onhan leffa ihan hyvä, jopa hieman keskitasoa parempi, mutta millä ihmeellä se on saavuttanut nykyisen legandastatuksensa? Mikä sen nostaa kymmenien muiden sarjamurhaajasepitysten yläpuolelle? Kun leffan ensi kertaa näin, niin oli kyllä odotuksiin nähden lievä pettymys. Ihan katsottava, mutta se suuri MUTTA...

Screwball

10.05.04 klo 21:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

terwapiru kirjoitti:

Uhrilampaat (perusjännäri, ei säväytä)

Wa? Uhlilampaathan on huippu leffa, 4,5 tähden jännäri!
Tic Toc Clarice xD

pommac

10.05.04 klo 21:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

terwapiru kirjoitti:

Anthony Hopkins!!!

graniitti

10.05.04 klo 21:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lähiaikoina katsotuista leffoista kummisetä kyllä oli ihan liian yliarvostettu.Voi olla sen takia , että sitä on hehkutettu hirveästi.

ja nyt minut kivitetään tämän kommentin jälkeen

lintu^

10.05.04 klo 21:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Avaruusseikkailu 2001 ei kyllä säväyttänyt samaan tapaan kuin muut Kubrickit. Todella pettymys. Plussaa hyvästä toteutuksesta, mahtavista musiikeista ja tietokone Hal:sta, mutta henkilökohtaisesti en löytänyt elokuvasta oikeen mitään pointtia ja olihan se paikotellen melko tylsä.
*** pojoa tälle.

Ehkä seuraavalla katsomiskerralla aukeaa paremmin.

Migelo

10.05.04 klo 22:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko kirjoitti:

Matrixit (joo, tämä maailma ei aukea)

Tosta oon samaa mieltä. Eka oli ihan mukava toimintapläjäys, ehkä jopa hyvä, mut sitten tuli kaks rahastusosaa, jotka pilas senkin vähän, mikä ykkösessä oli hyvää. Ei hjyvä idea...

esimies

11.05.04 klo 10:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt kun olen selaillut näitä tähän topicciin lähetettyjä viestejä, niin täytyypä yrittää korjata muutama huutava vääryys.
Fight Club ei todellakaan ole yliarvostettu. X-Men ei ainakaan ole yliarvostettu, paremminkin aliarvostettu. Myös American Beauty on juuri niin loistava kuin mitä kaikki hehkuttavatkin.
Jos tarkastelee esimerkiksi 2000-luvun ja 1990-luvun loppupuolen Oscar-voittajia, niin yliarvostettuja leffoja kyllä löytyy ennätysmäärä: Chicago, Gladiator, A Beautiful Mind, Shakespeare In Love, The English Patient, Titanic ja laskisin tähän joukkoon ehkä myös Return Of The Kingin(vaikka palkinto kai tulikin lähinnä koko trilogiasta).
Tosin Akatemiahan on jo pitkään ollut enemmän tai vähemmän hakoteillä, joten Oscar-pysteihin kannattaa tietysti suhtautua varauksella.

Arsi T. Elokolikko

11.05.04 klo 10:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

esimies kirjoitti:

Loistavaa! Täydellisen samaa mieltä noista, paitsi että X-Menia ja Chicagoa en ole nähnyt. Mutta muuten tuossa kyllä on läjä yliarvostettuja raihnoja.
Ja American Beuaty sekä Fight Club ovat ehdotonta top5-kamaa 8)

"U r not a beautiful and unique snowflake..."