Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Leffoissa/Tv Sarjoissa pahikset varastavat aina shown. Oletteko samaa mieltä? Kertokaa suosikki pahiksenne ja ketkä näyttelijät onnistuvat pahiksen roolissa

17.06.16 klo 13:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

En tiedä onko minussa jotain vikaa, mutta pahikset/konnat/hirviöt/anti-sankarit ovat aina kiehtoneet minua. He ovat ne mielenkiintoisimmat, samaistuttavimmat, he huokuvat karismaa ja voimaa (joilla toki on heikkouksia, koska se kuuluu asiaa). Haluaisin kuulla teidän mielipiteenne. Teen listan omista suosikki Villaineista, kun se päivä koittaa.

vomppa

17.06.16 klo 14:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näin kyllä usein on. Tätäkin enemmän olen tosin huomannut erään seikan: sankari/päähenkilö on usein varsin tylsä ja yksiulotteinen hahmo, ja elokuvan mielenkiintoisimmat hahmot (tai jopa "oikeat" päähenkilöt) ovat joitakin ns. sivuhahmoja. Ns. virallinen päähenkilö, joka näennäisesti on tarinan tärkein tyyppi, toimii ikään kuin ikkunana, jonka kautta näemme kiinnostavimmat hahmot (jotka joskus ovat jopa niitä "oikeita" päähenkilöitä).

17.06.16 klo 15:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitos vastauksesta, kiva tietää että meitä leffapahis intoilijoita on edemmänkin.

Olisiko sinulla mitään Leffa/tv sarja ehdotuksia missä olisi mieleenpainuvia pahiksia?

Minulla on antaa sinulle yksi ehdotus

" Tales from the crypt " ( Tv- Sarja )

Kaikki 93 jaksoa 7:ltä tuotantokaudelta ovat katsottavissa YOUTUBESTA

Jokainen jakso on uniikki, niiden laadut vaihtelevat paljon, mutta suosittelen kokeilemaan :)

Sarjan jaksoissa vierailee Kovan luokan tähtiä kuten. Tom Hanks, Tim Curry, Kirk Douglas, Arnold Schwarzenegger. Nämä tähdet näyttelevät ja jotkut jopa toimivat oikein DIRECTOR:in roolissa ( Tom Hanks näyttelee ja ohjaa, monilahjakas kaveri)

Toivotan hyviä selkäpiitä karmivan synkkiä hetkiä :)

Suosittelen jaksoja : S = Season E= Episode

"Death of some salesmen" (S5 E1) (Tim Curry vetää aivan täysillä, suosittelen)
"And all through the house" (S1 E2)
"Cutting cards" (S2 E3)
.... Ja monia monia muita

Tales from the Crypt ja Creepshow perustuvat molemmat EC COMIC:siin

17.06.16 klo 15:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ketkä näyttelijät tekevät oikeutta pahiksille SILVER SCREEN:illä (Elokuvat) ja SMALL SCREEN:llä ( TV ) ???

Minun mielestäni: (Ei ole lähelläkään kaikki näyttelijät listattu) (Listaan ei ole kerätty kuolleita ihmisiä, sori vaan Dennis Hopper)

Tim Curry = Britti-aksentilla ja Konnamaisella hymyllä varustettu. Hän huokuu pahaa karmaa, hänen naurunsakin vie ihon kananlihalle .Valitettavasti hän on tippunut elokuvantekijöiden listoilta pois, uskon että saisimme nauttia hänen pahuudestaan... jos hän saisi mahdollisuuden.

Willem Dafoe = Hyvä Näyttelijä

Christian Bale = Yksi lempinäyttelijöistäni, äärimmäisen sähköistävä metodinäyttelijä, jonka intensiivisyys välittyy katsojan luihin ja ytimiin.

..... Miksi pahis-roolin saavat useimmiten britit?.... kappas kappas sieltä tulee...

Alan Rickman = Kylmät silmät, kylmä sielu... hänen työnsä puhuu puolestaan

Kevin Spacey = Hyvä näyttelijä

Jack Nicholson = Kaikkien rakastama näyttelijä, mutta valitettavasti ikää on tullut hänelle mittariin, en usko että hän palaa enään elokuvien pariin Infarktin jälkeen

Michael Douglas = Erittäin hyvä näyttelijä

Nic ca.... No ei vaineskaa
.............................

Pelkään hieman mikä on Pahisten tulevaisuus Elokuvissa ja TV:ssä, pikku hiljaa monet tässä listalla mainitut näyttelijät väistyvät eläkkeelle...

Toivoisin että elokuvantekijät loisivat uuden sukupolven PAHIS roolia palvelevia näyttelijöitä

23.04.17 klo 11:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tähän topikkiin voisi tulla keskustelemaan PAHISHAHMOISTA/ANTI-SANKAREISTA, tai sitten PAHISTYYPEISTÄ kuten esim. Mätä-kyttä, Sotarikollinen, Sarjamurhaaja... etc.

Voit ottaa jonkun pahishahmon esille kuten esim. Jokeri, Freddy Krueger, Norman Bates, Patric Bateman. Kerrot mielipiteesi tästä hahmosta.

Kun olet ottanut esille jonkun hahmon tai pahishahmotyypin, niin muutkin voivat ottaa tähän asiaan kantaa.

Ei muuta kun keskustelua kehiin! :D

30.04.17 klo 20:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mätä kyttä: Dave Brown ( elokuvasta Rampart )

Säännöistä piittaamaton, itsekäs, korruptoitunut, rasisti, väkivaltainen vietnamin sodan veteraani, kusipää. Mies on alkoholista, halvoista naisista, kaaoksesta ja väkivallasta nauttiva PAHA KYTTÄ. Nautittavaa seurattavaa koko kestonsa ajan. Niin omahyväinen ja itsekäs mutta COOL!

Woody Harrelsson tekee aivan loistavan roolin pahana kyttänä. Paha kyttä leffa päihittää hyvä kyttä leffan... näin se menee. Ehdottomasti kattokaa tää leffa.

08.12.17 klo 23:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitäs mieltä olette tästä roolisuorituksesta?

09.12.17 klo 00:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

09.12.17 klo 11:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joe Pesci on yksi elokuvahistorian aliarvostetuimmista näyttelijöistä, mies varastaa shown omalla tyylillään. Rakastan hänen gangsteri roolisuorituksiaan. Mies on räjähtävä ja arvaamaton, et saa katsetta pois hänestä vaan olet hänen lumoissaan. Edemmän olisi saanut miehestä irti. Harmikun Scorsese ei tehnyt elokuvaa missä Joe Pesci olisi ollut täysin pääosassa. Mies olisi kantanut kokonaisia leffoja harteillaan tuosta vaan.

Joe Pescille ei meinaan vittuilla:

09.12.17 klo 13:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

pirpana kirjoitti:

Joe Pesci

(Nasaaliäänellä:) "Okay okay okay okay."

Tyyppi pilaa minkä vaan komedian jossa on mukana. En käsitä yhtään, millä verukkeella hänet otettiin mukaan Tappavan aseen jatko-osiin. Eivät ne varsinaisesti hyviä elokuvia muutenkaan olisi, mutta... No joo. Pescin mukanaolo on muutenkin todella heikosti perusteltua kolmos- ja nelososissa, joissa hän on juoneen millään tavoin liittymätön sidekick. Silti päähenkilöt puolivahingossa törmäävät häneen joka kadunkulmassa.

Scorsesen draamaelokuvissa Pesci on huomattavasti vakuuttavampi ja ennen kaikkea vähemmän ärsyttävä. Mafiaveljissä hän on aidosti pelottava, suorastaan hyytävä. Ehkä Pescin suurin ongelma olikin, että hänet roolitettiin aina samaan hahmoon. Draamoissa se vielä toimii, koska kontekstina on jotain mielekästä, mutta komedioissa mennään ylinäyttelyn ja rasittavan sönkötyksen puolelle järjestään.

09.12.17 klo 16:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mafiaveljissä ja Casinossa Pesci vetää mun mielestä parhaat roolinsa, vaikkakin nää kaks on ihan samanlaiset roolit. Toimii kuitenkin. Tappavan aseen toisessa osassa Pesci oli myös hyvä, mutta tosiaan kolmosessa ja nelosessa homma menee vähän yli.

Onhan äijä myös komediapuolella ihan onnistuneita rooleja vetäny. Esimerkiks Yksin kotona ja Serkkuni Vinny leffoissa!

09.12.17 klo 17:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

09.12.17 klo 17:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Tales from the Cryptistä

Tässä on erittäin erinomainen jakso, jossa Tim Curry vetää kolmea roolia. Tämä on itseasiassa lempijaksoni koko sarjasta. Hyvänä toisena tulee ekan kauden toisen jakson tappajapukki jakso. Mutta tässä on kaikenlaista niin monipuolisesti ja loistavasti. Ei tämä pelottava ole mutta niin perkeleen viihdyttävä. Jos jaksoitte katsoa tämän, haluaisin kuulla mietteitänne kyseisestä jaksosta.

Tästä löytyy paljon sanottavaa! :D

09.12.17 klo 22:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pitäis katella noi kaikki Tales From The Cryptit. Mulla on koko sarja nauhotetuilla vhs-kassuilla.

18.12.17 klo 16:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onko tää mun proffakuva pahiksen näköinen? Mun mielest karmivan näköinen tyyppi! :D

22.12.17 klo 15:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Menneisyydessä pahiksen rooliin valittiin näyttelijöitä, joilla oli tiettyjä ulkonäköpiirteitä. Pahis oli useimmiten pitkä, kasvonpiirteissä on jotain mikä saa heidät näyttämään pahikselta. Jack Palance ja Willem Dafoe ovat hyviä esimerkkejä tästä. Sitten on tietysti myös puheääni, olemus, intensiivisyys, katse... näitä kaikkia vaaditaan.

https://www.youtube.com/watch?v=u4qQtWjXPv4 ( Kohtaus alkaa kohdasta 1.00 )

Leffa Timppa

09.05.18 klo 14:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvän pahiksen tärkein asia on se, miten hahmo on käsikirjoitettu. Miten mielenkiintoinen tausta ja motiivit hahmolla on. Toki loistava vaihtoehto on myös salaperäisyys ja arvaamattomuus, jollaista on käytetty The Dark Knightin Jokerissa, jota upeasti näytteli Heath Ledger. Pelkkä käsikirjoitus ei kuitenkaan riitä vaan tarvitaan hyvä näyttelijä. Ilman hyvää kässäriä, ei ole hyvää pahista, mutta ilman hyvää näyttelijää ei ole onnistunutta pahista.

Usein tärkeää on myös se, millainen ote ohjauksessa on, sillä homma ei muuten välttämättä pysy paketissa. Kun pahis tuntuu olevan aina askeleen edellä tai jollakin tasolla hyviksen veroinen, uhka ja panokset nousevat. Välillä pahiksen suhde hyvikseen merkitsee paljon ja tämä tulee esille esimerkiksi Tähtien sodissa.

Omia suosikkejani ovat ehdottomasti Ledgerin Jokeri, jonka rooli on tasapainoinen ja arvaamaton. Toki myös Jack Nicholsonin Jokeri on Burtonin Batmanissä hyvä ja on parhaimpia supersankarileffojen pahiksia, mutta ei pääse aivan omiin suosikkeihini. Yleensä monet pistävät ykköseksi eeppisyydellään maailmaa horjuttavan Darth Vaderin, mutta hän saa tässä kilpailussa tyytyä kakkospaikkaan. Pirates of the Caribbeanien Barbossa on aina iskenyt itseeni ja Geoffrey Rush suoriutuu jokaisella kerralla loistavasti. Noista Universalin monstereista juurikin pahiksena paras on Dracula, vaikka hirviönä ainoa ja oikea ykkönen on Frankenstein.

Bondeissa on nähty hyvin paljon pahisten kannalta tusinatavaraa, vaikka erityisesti Dr. No, Ernest Stavro Blofeld, Goldfinger ja Emilio Largo erottuvat joukosta Conneryn ajoilta. Javier Bardem on tänä päivänä parhaimpia pahisten näyttelijöitä ja häneltä parhaimmat roolisuoritukset ovat Raoul Silva ja Anton Chigurh. TV-sarjojen puolelta lempparini on Sherlockissa Andrew Scottin osittain ylinäytelty Moriarty. Ian McKellenin Magneto ja Apinoiden planeetta-trilogian Koba tuntuvat osittain ymmärrettäviltä hahmoilta ja heille on rakennettu hieno motiivi.

Dekkari

19.05.18 klo 12:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse tykkäsin Gerard Butlerin roolista lainkuuliaisessa kansalaisessa (2009). Tunsin jollain tavalla sympatiaa hahmoa kohtaan, vaikka hahmo muuttuukin oikeutta hakevasta miehestä kylmäveriseksi tappajaksi.

Sama homma oli myös cobrassa (1986). Brian Thompson teki hyvän suorituksen tappajana ja tunsin tähänkin jotenkin sympatiaa, vaikka hahmolla ei mitään järkevää motiivia ollutkaan. Siihen saattoi toki vaikutta Stallornen esittävän hyviksen ylimielisyys.