Täällä hehkutat viimeisintä näkemääsi Cannon Group-leffaa

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Täällä hehkutat viimeisintä näkemääsi Cannon Group-leffaa

30.03.16 klo 16:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tai haukut. Mutta miks kukaan haukkuisi?

Ite kattelin tässä yhtenä ehtoona Chuck Norrisin Firewalkerin. Bronson-yhteistyöleffoista tunnettu J. Lee Thompson on ohjannut väkevän seikkailuleffan, jonka taustalla voi haistaa Golanin ja Globuksen kyltymättömän rahanjanon ja halun kopioida Indiana Jonesia. Tässä onnistutaan ihan helvetin hyvin. Jopa niin hyvin, että katsoisin tämän varmaan mieluummin uudestaan, kun minkään Indy-leffan. Pientä Indy-linkkiä leffassa edustaa sissiarmeijan johtajaa näyttelevä John Rhys-Davies. Pahiksena sekoilee tuttuun tapaan loistavasti Sonny Landham intiaanina. Toisena inkkarina nähdään Will Sampson, joka on tunnettu Yksi lensi yli käenpesän (1975)-leffasta ja Thompson/Bronson-jännäristä Verenpunainen preeria (1977).

Leffan alkupuolella on muuten moka, kun Norris vapauttaa Louis Gossett Jr.:n sidotuksi kepeistä, niin Gossettin jalka liikkuu jo ennen kun Norris on päässyt sitä lasinsirpaleella "leikkaamaan". Tämän jälkeen Norris menee tuon jalan luo ja on jotain äheltävinään niin, että muka rikkoisi lasinsirulla köyttä.

Firewalkerissa on sellaista likaisen rähjäistä charmia, jonka Cannon osasi tuoda pöytään. Ja Chuck Norris on leffassa, kuten aina 80-luvulla, liekeissä!!! Eikä oo mikään ihan perus Norrisi vaan tämä on poikain seikkailuleffa!

Vahva

30.03.16 klo 17:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niin, ja siis tässä topicissa saa myös esim. keskustella elokuvista. Eli saa tulla väittämään, että Firewalker on huono, vaikka se ei sitä ole.

30.03.16 klo 19:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Katsoin viime vuonna Netflixistä dokumentin (Electric Boogaloo: The Wild, Untold Story of Cannon Films. Samasta aiheesta tehty The Go-Go Boys: The Inside Story of Cannon Films on näkemättä) joka kertoi Cannon Groupista, lähinnä Golanin ja Globusin pyrkimyksistä tehdä elokuvia. Firman alkutunnari on ollut tuttu jo pitkään, mutta en ollut tietoinen ihan noin mittavasta massatuotannosta :D

Yllätyin positiivisesti, kun huomasin kuinka monta viihdyttävänä pitämääni toimintaelokuvaa nämä herrat on tuottanut ja että ne on kaikki Cannonin! Esim. Bronsonin, Dammen ja Norrisin elokuvia ja paljon muuta.

Haluaisin tehdä Listaliin itselleni muistilistan tai checklistan ja varmistaa että tulisi katsottua kaikki Cannonin elokuvat. Ajattelin kuitenkin rajate ainakin aluksi vain Golanin ja Globusin tuottamiin Cannon elokuviin. Tyypit ostivat yhtiön -79. Firmahan oli olemassa ennen heitäkin.

Olen yrittänyt etsiä listaa kaikista Golanin Cannon elokuvista, mutta täydellistä ei ole vielä osunut silmiin. Mikähän edes oli ensimmäinen Golanin Cannon elokuva omistajana? Operation Thunderbolt oli eka firmalle tekemä elokuva ohjaajana, mutta sen he tekivät ennen Cannonin ostamista.

Viimeksi katsomani Cannon elokuva taitaa olla Runaway Train (-85). Oikein mainio.

30.03.16 klo 21:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämän topicin perustamisen kunniaksi ja tylsän vapaaillan ratoksi pistin Suomen Netflixistä pyörimään:

The Go Go Boys: The Inside Story of Cannon Films

Ei kyllä jotenkaan ihan niin tiukka, kuin tuo toinen dokkari, Electric Boogaloo. Tässä oli jotenkin oudon vakava ja surumielinen sävy ja keskittyi enemmän Golaniin ja Globusiin henkilöinä, eikä niinkään itse elokuviin, joita he tuottivat. Tuntui vähän kiusalliselta katsoa, kuin Menahem Golan lopussa melkein itkua tuhertaa siitä, ettei Cannonista tullut niin isoa kuin Columbia tai Universal tai muu sellainen. En ole sydämetön paska, mutta c'mon... Kyseessä on Delta Forcen ja Enter The Ninjan ohjaaja. Rispekti näitä kahta kohtaan on todella suuri, mutta olen paljon kiinnostuneempi heidän tuottamista leffoista ja tarinoista niiden takana, kuin siitä että toisen muksu itkee, ettei tuottajaisä tullut katsomaan esan poistoa Israeliin.

03.04.16 klo 22:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Katsoin tänään Lifeforcen (1985). Siinä on avaruusvampyyreitä ja jonkinlaisia zombeja. Lähtökohdat on siis oikein lupaavat, mutta tuntuu että elokuvan tekijät (ohjaaja Tobe Hooper) unohtaa, tai ei vaan välitä mitä elokuvassa on aikaisemmin tapahtunut.

Sen lisäksi vampyyrille ja hänen uhreilleen lisätään aina tilanteen mukaan uusia skilssejä. Jos samoja kykyjä olisi ollut elokuvan alusta asti, tai osa kyvyistä jotka oli elokuvan alussa voisi käyttää myöhemminkin, niin elokuva voisi olla vähän tiiviimpi pakkaus. Tuntui että Lifeforce oli tehty sen mukaan mitä erikoistehosteita haluttiin näyttää ja mitä pystyttiin toteuttamaan.

Elokuvan alkuperäinen nimi oli The Space Vampires, koska se perustui samannimiseen novelliin. Golan ja Globus yrittivät tehdä elokuvasta oikein kunnon ison budjetin blockbusterin ja nimi olisi heidän mielestään muistuttanut liikaa pienen budjetin exploitaatiota, josta heidät parhaiten tunnettiin.

Luulivatko he tosissaan, että nimeä muuttamalla saa avaruusvampyyreistä ja "zombeista" jotain muutakin kun mitä ne ovat? Elokuvan naispuolinen avaruusvampyyri on lähes kaikissa kohtauksissaan alasti ja tissit on koko ajan kuvissa. Se ei ole ollenkaan huono asia, mutta olisikohan kannattanut yrittää tehdä isoa hittiä jostain ihan toisesta aiheesta? Toisaalta juuri siksi Golan ja Globus on niin mahtava kaksikko.

Ennen Lifeforcea katsoin vahingossa toisen Golan/Globus tuottaman elokuvan. The Holcroft Covenantin (1985), jonka valitsin katsottavaksi Michael Cainen ja ohjaaja John Frankenheimerin takia. Pääsi pieni ilopissa housuun, kun alkuteksteissä mainittiin tuttu tuottajakaksikko. Elokuvassa Cainesta tulee natsi-isänsä "perinnöksi" jättämän rahaston pomo, mutta kaikille se ei sovi.

12.06.16 klo 15:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eilen tuli krapulan kunniaksi korkattua Ninjan kosto, Cannonin Ninja-trilogian toinen osa. En ole mikään ninja-leffojen suurempi ystävä, mutta eka osa oli mun mielestä hyvää viihdettä. Tämä taas oli tosi geneerinen toimintapätkä, jossa ei oikein ollut minkäänlaisia yllätyksiä. Sho Kosugi on muuten harvinaisen karismaton äijä. Ainakin jos äijää joutuu pääosassa katselemaan.

Oon kuullut, että kolmasosa on sitten taas ihan kunnon perseilyä isommalla vaihteella?! Electric Boogaloossa sanottiin, että se on yhdistelmä ninja-leffaa, Manaajaa ja Flashdancea! Löytyykö Tykistä tämän leffasarjan faneja?

DiltWasney

14.06.16 klo 09:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Teininä olin kova Sho Kosugi fani, ja yleensäkin Cannon alkulogo tuli tutuksi. Pitääkin ottaa tämä ninja-trilogia uudelleen katseluun.

15.06.16 klo 21:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

JohnRambo kirjoitti:

Sen verran voin sanoa, että eka Ninja oli varsin kuraa, missä mikään ei toiminut. Toinen osa oli edelleen kökkö, mutta huomattava parannus edelliseen, koska juoni oli hiukan edistyneempi. Kolmas osa edelleen kökkö, muttä tavalla joka ei aiheuta myötähäpeää. Se on tarinaltaan varsin epäuskottava. Kamoon, siis joku saa miekan tuosta vaan ja saa päähänsä kostaa jotain. Ei siis uskottava juoni, mutta tämä oli muistaakseni ihan helvetin viihdyttävä. Se kornein kasari ja kökköys oli onnistuttu yhdistämään todella viihdyttävään pakettiin joka enemmän huvittaa kuin luo myötähäpeää.

Viimeinen osa on oikeastaan ehkä sarjan uskottavin, vaikka ei edelleenkään missään mestariteoksesta puhuta.

15.06.16 klo 22:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

eka Ninja oli varsin kuraa

Minun kuulteni ei muuten pilkata mitään missä on Franco Nero ja ninjoja!