Arvostele edellinen leffan tai tv-sarjan tunnari

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Arvostele edellinen leffan tai tv-sarjan tunnari

Katmand0r

05.10.15 klo 13:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eli ideana olisi arvostella edellinen biisi ja sitten valita oma, jonka seuraava arvostelee, jne. Vastaavanlainen topic löytyy kyllä jo, mutta tässä biisit rajataan ainoastaan elokuvien ja tv-sarjojen tunnareihin. Esimerkkejä:

1) Teemabiisi, kuten Hyvät, pahat ja rumat [www.youtube.com]

2) Tunnusbiisi, jota ei tehty alunperin leffaa/ sarjaa varten, kuten CSI New Yorkin Baba O'Riley [www.youtube.com]

3) Elokuvassa/ sarjassa keskeisessä osassa oleva biisikin käy, esim. Simon & Garfunkelin Sound of Silence [www.youtube.com] elokuvasta Miehuuskoe

4) Tietysti ihan mikä tahansa leffan soundtrackiltä löytyvä raita

Ensimmäiseksi laitan Sopranosin legendaarisen tunnarin Woke Up This Morning [www.youtube.com].

Koska nyt arvioidaan elokuvamusaa, niin biisejä ei ole mikään pakko arvioida musiikin näkökulmasta. Elokuvabiiseihin on usein hyvin erityinen tunneside, joten biisit voi ihan hyvin arvioida tästäkin vinkkelistä. Tästä syystä en myöskään laittanut ketjua Duuri vai molli -kategoriaan.

the grandi-ma

05.10.15 klo 13:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Enpä hirveästi pitänyt Sopranosin tunnarista. En pitänyt siitä gangsta-meiningistä ja muusta.

Juu,seuraavaa kehiin.

Toi on siis Tina Feyn luoman loistavan komediasarjan Unbreakable Kimmy Schmidtin tunnusbiisi. Se on lyhyt kuin mikä,mutta ainakin hauska se on.

06.10.15 klo 02:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jotenkin tuo tiivistää sellaisen nopeasti katsottavasta ja hyvän mielen tuovasta hupailusta. Eli ei mitään maailmoja rikkovaa vaan harmitonta viihdettä.

Vastapainona kaikkien aikojen parhaan sarjan teema: Twin Peaks [www.youtube.com]

Minulle Twin Peaksin teema tekee loistavan esittelyn koko sarjan itsensä sisällölle. Se on kiistattoman kaunis, mutta siinä on tietty kesyttömyyden vivahde.

TatiTeThird

08.10.15 klo 19:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Twin Peaks on ollut "must see" -listallani jo hyvän tovin ja tarkoitus olisikin sarja jossain vaiheessa Netflixistä katsastaa. Itse tunnari on mukavan vanhanaikainen ja vaikka en tiedä sarjasta paljoakaan, välittyy siitä myös omanlaisensa tunnelma.

Seuraavaksi ehkäpä paras tunnari sarjalle ikinä: Game of Thrones [www.youtube.com]

09.10.15 klo 20:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jurpo kirjoitti:

Tunnarista vielä pidennetty versio [www.youtube.com] Julee Cruisen vokaaleilla on varmastikin yksi lempikappaleistani. Täydellinen tunnelma.

13.10.15 klo 19:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Valtaistuinten pelin tunnari on pitkälti samaa kamaa kuin lukuisten samaan aihepiiriin ja tyyliin keskittyvien elokuvienkin vastaavat. Ei millään tavalla kehno sävelmä, mutta ei myöskään sellainen, josta muistaisin jotain näin kolme minuuttia kuuntelun jälkeen. Toimii varmasti kontekstissaan - eli sarjassa, jota minä en ole katsellut sekuntiakaan.

Tämä seuraava tunnari on 80-luvun puolivälin Spiilbäri -leffasta. Aika hulvatonta ja asiallisen juustoistakin pop-meininkiä luvassa, ja sen ajan showpainiin tutustuneet tunnistanevat videolta muutaman painisankarinkin. Lopussakin on hauska yllätys..
Varsinainen kappale alkaa kohdassa 2:15.

Katmand0r

02.11.15 klo 12:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Cyndi Lauper - The Goonies 'R' Good Enough

Ei tämä nyt niiden parhaiden kasarieurodancebiisien veroinen ihan ole. Vaikea myös arvioida, miten tämä toimii leffassa (jota en luonnollisestikaan ole nähnyt). Vaivattomasti tämän toki kuuntelee, mutta erityinen kokemus ei ollut kyseessä. Uskoisin että sama arvio voisi hyvin päteä myös leffaan.

Seuraavaksi tunnaribiisi yhdestä parhaista Clintin korkkareista, Kelly's Heroesista. Tämä biisi kuullaan leffassa peräti kolme kertaa. Burning Bridges [www.youtube.com]

the grandi-ma

28.12.15 klo 17:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuulosti hyvältä. torvet soi mukavasti ja henki hieman juustoisuutta. Elokuvakin vvaikuttaa hyvältä. Voisi vilkaista, jos joskus löydän.

Tässä kasari-kappale herkullisen mustasta, mutta hellyttävästä teinikomediasta Aamiaiskerhoterhosta. Olkoot hyvä.