Mario Bava vs Dario Argento vs Lucio Fulci

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Mario Bava vs Dario Argento vs Lucio Fulci

Wayne 64
Käyttäjä
260 viestiä

08.03.15 klo 10:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli mieleen tämmöinen äänestys. Eli kenen työt iskevät eniten? Bava, Argento, vai Fulci? Annan oman ääneni Argentolle, koska olen nähnyt eniten elokuvia häneltä.

Pelimies
Käyttäjä
522 viestiä

08.03.15 klo 13:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Wayne 64 kirjoitti:

Tuli mieleen tämmöinen äänestys. Eli kenen työt iskevät eniten? Bava, Argento, vai Fulci? Annan oman ääneni Argentolle, koska olen nähnyt eniten elokuvia häneltä.

Minäkin olen Argenton kannalla , sillä olen nähnyt hänen filmiografiastaan 6 elokuvaa, Fulcilta 2. Mario Bavalta en ole nähnyt yhtään elokuvaa, toisin olen nähnyt Lambertolta yhden elokuvan.

Manco
Käyttäjä
91 viestiä

08.03.15 klo 21:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sen perusteella mitä olen noista nähnyt:

Dario Argento:

Kuoleman lintu

Verenpunainen kauhu

Suspiria - tappavat huokaukset

Oopperan kummitus

Lucio Fulci:

Colttikonsertti

Vainotut

Zombie Flesh-Eaters

City of the Living Dead

The Beyond

The House by the Cemetery

Mario Bava:

Bay of Blood - Verilöyly

täytyy sanoa Lucio Fulci mutta siltä olen myös nähnyt eniten leffoja.

Nutipää pohjolasta
Käyttäjä
248 viestiä

09.03.15 klo 20:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Bavalta en ole häpeäkseni katsonut yhtäkään elokuvaa, vaikka tiedän hänen vaikutuksensa italialaiselle genre-elokuvalle hyvin ja työn alla on ollut jo kauan hänen tuotantoonsa tutustuminen.

Fulcin töissä minua on aina kiehtonut suuresti niiden kaunistelematon ja anteeksi pyytelemätön väkivallan kuvaus. Tunnelmaakin hän osasi parhaissa elokuvissaan luoda varsin mallikkaasti.

Dario Argento taitaa kuitenkin näistä kahdesta viedä sen pidemmän korren. Parhaina päivinään mies onnistui ohjaamaan melkoisen upeita ja visuaalisesti silmää/mieltä hiveleviä visioita valkokankaalle. Harmillisesti jo vuosia suoltanut silkkaa mitäänsanomattomuutta, mutta silloin kun veitsi oli terävimmillään, se myös viilsi äärimmäisen kauniisti.

Villetys
Käyttäjä
305 viestiä

20.06.22 klo 17:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaikki kolme ovat todella hyviä ohjaajia ja itsellä Argento voittaa niukasti Fulcin ja Fulci taas Bavan, mutta Bavalla on vielä näistä eniten katsomattomia elokuvia. Omat kolme suosikkia Argentolta on Tenebre, Suspiria ja Deep Red. Fulcilta taas The Beyond, Zombie Flesh Eaters, New York Ripper ja Bavalta Blood and Black Lace, Rapid Dogs ja Danger: Diabolik.

Keskustelut