Man of Steel 2: Batman vs. Superman

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Man of Steel 2: Batman vs. Superman

13.09.13 klo 11:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tervehdys!

Elikäs tästä nyt on jo jokusen aikaa keskusteltu aiemmassa Man of Steel - topikissa. Tosiaan se mitä me nyt tiedämme tästä elokuvasta on tuo kovasti spekuloitu Ben Affleckin valinta Batmanin rooliin, mistä mielestäni jännän tekee myös se, että Affleckhan näytteli jo teräsmiestä Hollywoodlandissa. Henry Cavill palaa teriksen rooliin, Amy Adams jatkaa Louis Lanen näyttelyä, Diane Lane nähdään Martha Kentin roolissa ja ilmeisesti ohjaaja Zack Snyder istuu jälleen ohjaajan pallilla.

Luin juuri artikkelin Total Filmiltä, jossa kerrottiin, että Batman tulee olemaan väsynyt ja "kulunut" tässä elokuvassa ja tuon, joka vastasi Affleckin castaamisesta mukaan mies on täydellinen valinta Snyderin visioon. En tiedä minkälainen visio Snyderillä on roolihahmoa varten, mutta omasta mielestäni Affleck on loisto valinta. Kuten aiemmassa Man of Steel - topikissa mainitsin, mies näyttää kuin ilmetyltä Bruce Waynelta ja hänen näyttelijäntaidotkin ovat kovasti kehittyneet vuosien varrella, etenkin uusimmissa tekeleissään herra on näytellyt varsin mallikkaasti. Haastava roolihan tuo varmasti tulee olemaan jo ilman sitä faktaa, että fanipojat katsovat suurennuslasin kera Affleckin suoritusta Batmanina.

Casting spekuloinnit Lex Luthorin roolista käyvät nyt kovaa vauhtia. Muunmuassa Breaking Badin pääosissakin heiluva Bryan Cranston on jo ilmeisesti käynyt jonkunmoista keskusteluakin ko. roolista. Hepusta en osaa pahemmin itse sanoa mitään, kun en ole Breaking Badia katsellut.

Mielestäni hyvät lähtökohdat elokuvalle, vaikken oikeastaan mitään tiedä Batman vs. Superman sarjiksesta, joten jos joku voisi hieman valaista mitä siinä oikeasti tapahtuu? Tappelevatko nämä sankarit oikeasti keskenään, vai liittoutuvatko he pahempaa vihollista vastaan?

Lähteet:

TotalFilm [www.totalfilm.com]
Imdb [www.imdb.com]

JohnRambo

16.09.13 klo 15:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Tuo leffahan taitaa perustua The Dark Knight Rises-sarjakuvaan. Hollywoodin tuntien se todennäköisesti pohjautuu siihen aika löyhästi, mutta ainakin tuossa sarjiksessa he ottavat yhteen loppupuolella. Siinä on ideana se, että Batman on jo parhaat vuotensa nähnyt rikollisuuden taistelijana ja ruuvikin alkanut hieman löystymään pääkopassa. Teräsmies tekee taas duunia suoraan Amerikan presidentille. Batmanin mielestä Kentin patrioottimeininki on tekopyhää paskaa ja sanoo sen tälle myös suoraan.

Spoileri: näytä
Lex Luthoria tarinassa ei ole.

Uskon, että tuollaista stooria ei tulla valkokankaalla näkymään jo ihan siitä syystä, että en usko, että tuottajat haluavat tarinassaan millään lailla kyseenalaistaa Teräsmiehen kirkasotsaisuutta tai muutenkaan liittää tarinaa noin suoraan politiikkaan. Batmanin mielen synkkeneminen saattaa kyllä jollain tapaa leffassa. Jos tekijöillä on siis pokkaa tehdä leffasta vielä Man of Steeliä tummemman.

Mun mielestä Ben Affleck on potentiaalinen valinta Batmanin rooliin. Affleck muuten tulee olemaan Adam Westin jälkeen ensimmäinen äijä joka hahmoa on näytellyt, joka on oikeasti sen pituinen kun Batmanin pitäisi olla eli jotain 190cm. Lex Luthor on hyvä lisä leffaan, mutta haluaisin, että myös joku Batman-pahis otettaisiin myös messiin. Mutta ei ketään joka Nolanin trilogiassa olisi ollut. Ehdottaisin Batman-pahikseksi Pingviiniä (sopisi Luthorin kanssa liittoon, herrasmiespahis-tyylit) tai Jäämiestä (jos tehtäisiin oikein).

Jorge

16.09.13 klo 16:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuo Batman-pahis olisi oikeastaan hyvä lisä elokuvaan, toisi juuri tuollaisen mielenkiintoisen tuen Luthorille. Etenkin Jäämies voisi olla oikein hyvä valinta ja itse ainakin pitäisin, sillä kyseinen hahmo on yksi suosikkipahiksistani. Surullisen kuuluisaan Batmaniin ja Robiniinhan aluksi oltiin kaavailtu esimerkiksi Patrick Stewartia Jäämiehen rooliin.Hahmo olisi varmasti ollut hyvin erilainen, kuin mitä Arskan versio oli ja ollut lähempänä hahmon onnistuneita versioita, kuten 90-luvun animaatio-sarjaa ja Arkha City-peliä

16.09.13 klo 17:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Spoileri: näytä
Lex Luthoria tarinassa ei ole.

Kuulostaapa pirun mielenkiintoiselta. Tuommoinen voisi oikeasti toimia, jos tekijöillä olisi munaa moiseen. Kuitenkin, kuten itsekin mainitsit niin tuskin tullaan moista näkemään. Ja olen myös samaa mieltä Batman pahiksesta, itse taas kuitenkin ehkä toivoisin Arvuuttajaa. Heppu voisi lyödä hynttyyt yhteen Luthorin kanssa ja pelata kunnon mindfuckia.

kerpele

16.09.13 klo 19:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

JohnRambo kirjoitti:

^ Tuo leffahan taitaa perustua The Dark Knight Rises-sarjakuvaan.

Sarjakuva on nimeltään The Dark Knight Returns ja leffa ammentaa inspiraatiota siitä, ei perustu suoranaisesti.

JohnRambo kirjoitti:

Batman on 188cm/95kg, Teräsmies taasen 190,5/107kg. Affleck on reilut 5cm pidempi kun Cavill (191cm ja risat vs. 185cm), mutta eipä tolla juuri ole merkitystä. Cavill voi varmaan tarpeen vaatiessa seistä jonkin korokkeen päällä.

En tiedä tartteeko vielä tähän yhteisleffaan yhtään Batmanin vihollista, mutta oishan se ihan siistiä jos just joku Pingviini tai Arvuuttaja mainittaisiin vähän niinku sivulauseessa, esim. että Alfred ilmoittaa Brucelle Bat-kännykällä Arvuuttajan paenneen Arkhamista ja Bruce kuittaa tylysti että nyt ei kyllä ehdi, jutskailen just tuon avaruusolennon kanssa, soita vaikka Dickille.
Voipi vaan olla, että leffa on enemmän Teris-painotteinen ja Batman jää sivuosaan. Mielenkiintoista kuitenkin nähdä mihin suuntaan Snyder lähtee hahmoa viemään, joskaan en välttämättä halua että hän ohjaisi myös (oletettavasti) tulevan Batman-leffan. Affleck on todistettavasti pätevä ohjaaja ja uskoisin että mies saisi aikaan varsin hyvää jälkeä vaikka joutuisikin ohjaamaan itse itseään.

JohnRambo

16.09.13 klo 22:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Noh, tuli muistettua väärin ja nimivirhe oli puhdas erehdys. Onneksi kuitenkin korjattiin.

schwartzy

08.11.13 klo 13:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

onko ne edes harkinnut balea rooliin? nimittäin minusta mies oli hyvä batman ja tyhmää kun aina vaihdetaan + sais balen pois pilaamasta terminator 5 kuvauksi:D

08.11.13 klo 15:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oletko ajatellut, että Bale ei halua pilata hyvää uraansa olemalla jumissa yhdessä roolissa? Bale haluaa olla muutakin kuin Batman, ja se on mielestäni hyvä asia, koska Bale on hyvä näyttelijä. Muistelen lukeneeni, että tekijät yrittivät epätoivoisesti saada miehen elokuvaan järkyttävillä rahasummilla..

08.11.13 klo 20:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joo ei se ihan noin mee. Tuskin mies haluaa juuttua yhteen / saada yhden roolin leiman. Vaikka hienoja rooleja on ollu aiemminkin. Bale on kuitenkin pirun lahjakas kaveri.

13.11.13 klo 10:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

13.11.13 klo 11:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Petux kirjoitti:

Vielakaan en osaa sulattaa Ben Aflechtia Lepakkomiehen roolissa...

Mitä vikaa Ben AFLECHTISSA on? Kuka olisi parempi ja miksi?

13.11.13 klo 11:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vielakaan en osaa sulattaa Ben Aflechtia Lepakkomiehen roolissa...
Ei vaan uppoa vaikka miten sulattelis...

13.11.13 klo 11:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Petux kirjoitti:

Vielakaan en osaa sulattaa Ben Aflechtia Lepakkomiehen roolissa...
Ei vaan uppoa vaikka miten sulattelis...

Kuten Nosfecoff yritti tuossa ylempänä jo udella, kertoisit hieman perusteluita. Miksi Affleck ei teikäläiselle maistu Batmanin rooliin? Olisi kyllä mukava kuulla mikä herrassa nyt on niin pahasti vikana, etenkin ottaen huomioon miehen viimeaikaisen työskentelyn.

17.11.13 klo 23:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vaikka Alfhlecktin viime aikaiset elokuvat ovat olleet ihan hyviä niin omasta mielestäni ei Ben omaa sellaista "kehäraakin särmää" Mitä ikääntynyt katujenpuolusta tarvitsee.(eikös batmanille ole tähän leffaan kertynyt hieman ikää?) Hän on kyllä kehittynyt näyttelijänä paljon viime vuosina, sitä en kiellä. Mutta omasta mielestäni on vieläkin turhan "kiiltokuva kiiltää" poika, eikä hänen uusipien tuotoksien tuoman kehittyksen jälkeenkään ole mikään erityisen hyvä näyttelijä mielestäni. Pysyisi vain siellä ohjaajan paikalla.

18.12.13 klo 22:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

WB kiinnostunut Joaquin Phoenixista rooliin. [www.imdb.com]

Ilmeisesti siis roolia mihin miestä kaavailtaisiin ei ole vielä paljastettu, mutta tuon tekstin perusteella kyseessä voisi olla pääpahis, eli mitä ilmeisimmin Lex Luthor. Uskoisin, että Phoenix kyllä onnistuisi tuosta roolista vallan mainiosta. Mieshän on erittäin lahjakas ja taitava näyttelijä kaikinpuolin. Pahiksen roolissa miehen olen nähnyt vain Gladiaattorissa (onko hänellä edes muita?), mutta tuonkin suorituksen herra nappasin kotiinsa vankalla ammattitaidolla. Itse olen ainakin erittäin kiinnostunut Phoenixin mahdollisesta roolista.

Örtzä

19.12.13 klo 15:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Benin valinta ei kauheasti napostele, äijältä puuttuu uskottavuus tuohon rooliin, aivan liian kiltti ja joka anopin unelmavävy. Karisma ja katu-uskottavuus ei kovin paljon lisäänny sillä, että kasvattaa parransängen, minkä hän luultavasti tulee tekemään.

Jos elokuvan yhdeltä tärkeimmistä hahmoista puuttuu uskottavuus lähes kokonaan, niin en odottele henkeäni pidättellen elokuvaa.

07.01.14 klo 16:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Helvetin vaikee lähtee spekuloimaan tässä kohtaa onko Affleck uskottava Batmanin rooliin jne jne.. Kuka olis aikanaan uskonu että Michael Keaton suoriutuis lepakkomiehen roolista? Keaton tunnettiin sitä ensimmäistä Batmania ennen kuitenkin lähinnä komediamiehenä. Ihan hyvin se silti veti, ainakin mun mielestä. Joten annetaan Affleckillekin se mahdollisuus ennenku lynkataan sen enempää.

Katmand0r

07.01.14 klo 17:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maximus kirjoitti:

WB kiinnostunut Joaquin Phoenixista rooliin. [www.imdb.com]

Veikkaan, että saavat melkoisia temppuja esittää Warner Brothersilla, jotta saisivat Phoenixin mukaan. Päätellen miehen nuivasta suhtautumisesta esim. Oscareihin sekä viimeaikaisista roolivalinnoista hän tuskin on innoissaan tulossa rahalta ja Hollywoodilta haisevaan leffaan (ottamatta kantaa siihen, miten hyvä elokuva tulee olemaan). Tämä ilmiö on ainakin toistunut joka kerta, kun Ryan Goslingia on ties miten monet kerrat huhuttu erinäisiin Hollywood-spektaakkeleihin. Eipä ole hänen kasvojaan ainakaan toistaiseksi moisissa osunut juurikaan silmään.

Beer Master

10.01.14 klo 10:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Gal Gadot on valittu Wonder Womanin rooliin, joka on kuulemma samantyylinen kuin mitä Black Widow oli Iron Man kakkosessa. Teriksen asuun tehdään kuulemma pieniä muutoksia ja Laurence Fishburne, Amy Adams ja Diane Lane palaavat rooleihinsa. Argo-käsikirjoittaja Chris Terrio on pestattu parantamaan käsikirjoitusta.

Juonen puolesta tärkein fakta on se, että tämä on Man of Steelin jatko-osa. Batman tuodaan teriksen maailmaan, ei päinvastoin. Batman-pahiksia on siis turha odottaa näkevänsä.

Tuota olen itse seuraillut.

Beer Master

16.01.14 klo 12:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt esiin on putkahtanut pari huhua lisää.
1. Man of Steel 2 ja Justice League kuvataan peräkanaa, kuten Pirates of the Caribbean 2 ja 3.
2. Jaso Momoan on huhuttu olevan elokuvassa mukana, viimeisin päivitys on että hän on kuulemma tavoitellut Aquamanin roolia.

Lähde sama kuin aikaisemmassa kommentissani.