Paras elokuva, jonka olet pitkään aikaan nähnyt?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Paras elokuva, jonka olet pitkään aikaan nähnyt?

Rocconeverdies^

07.07.10 klo 21:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä tuo Scorsese Suljettu Saari on paras elokuva mikä on kyseisen elokuvavuoden aikana tullut. Mennen vuosikymmenen paras elokuva oli kyllä Coenin veljesten Menetetty Maa.

MaidenFani

23.07.10 klo 11:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Katsoin eilen
Once Upon a Time In America-suuri gangsterisota.
Oli muuten mahtava leffa. Leonen paras.

WreckMe666

23.07.10 klo 13:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ehkä noin viikko sitten päätin jälleen kerran kohottaa elokuvatietämystäni, etsiskelin jotain kiinnostavaa elokuvaa kunnes silmääni pisti Sergio Leonen viimeiseksi jäänyt, lähes nelituntiseksi paisunut Once Upon a Time in America - suuri gangsterisota, jonka voi hyvin todeta olevan ohjaajansa paras tekele. Elokuvan toteutus oli jälleen kerran mainiota; ohjaus oli erästä loistavimmin onnistunutta työtä koko elokuvien historiassa. Kyllä - elokuva on paremmin ohjattu kuin Leonen parhaaksi kehuttu "Hyvät, Pahat ja Rumat", tähän on sinällään vaikea keksiä perusteluita, mutta ohjaus todellakin oli parempaa kuin "Dollaritrilogian" viimeisessä, ylistetyssä mestariteoksessa. Suuri gangsterisota on elokuva, joka sisältää ripauksen sitä tunnelmaa, josta koko kolmiosainen "Kummisetä"-trilogia rakentuu ja se mikä Scorsesen "Mafiaveljistä" puuttunee. Elokuvastä jäi todella hyvä ja mukava maku suuhun. - Kyllä tätä elokuvaa voi suositella muillekin kuin pelkästään mafiaan tai kyseiseen aiheeseen liittyvien elokuvien harrastajille, mutta katsojalta vaaditaan maltillisuutta ja ymmättystä sekä kokonaisuudentajua, että tämä voi katsoa näin mahtavan tekeleen kuin Once Upon a Time in America.

PS: Suuri gangsterisota on mafiaelokuva, joka kertoo juutalaiskortteleiden asukkaista, jotka harrastavat pienrikollisuutta ja myöhemmin huomattavasti vakavampaa rikollisuutta. Elokuvahan ei täten kerro täysin puhtaasta; siitä Sisilian saarelta kotoisin olevasta mafiasta, joka tunnetaan nimellä "Cosa Nostra", vaan enemmänkin "juutalaistenmafiasta." Tosin "Kummisetä"-romaanissa mainitaan, että eräs Yhdysvaltain vaikutusvaltaisimmista doneista kayttäisi juutalaisia miehinään. Tästä voimme päätellä, että kyllä fiktiossa juutalaiset voivat liittyä jollain osa-alueella mafiaan.

Jerrre

24.07.10 klo 19:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt on tullut tapitettua paljon huippuleffoja kuten Reservoir Dogs, Pulp Fiction ja The Crow.

minna

27.11.10 klo 21:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaveri vinkkasi Will Smithin tähdittämää elokuvaa Seitsemän elämää (Seven Pounds) ja aion vinkata eteen päin, niin mahtava elokuva oli. Kyseessä on elokuva, jonka tarina on ainutlaatuinen ja idea selviää pala kerrallaan leffan loppua kohti, joten en halua elokuvasta mitään paljastaa. Tarina on koskettava ja itselleni Seitsemän elämää on yksi suosikkielokuvista ja merkityksellisimmistä elokuvista elämässäni. Suosittelen todellakin katsomaan tämän tunteita herättävän elokuvan. Minusta se on täyden viiden tähden arvoinen. Suosittelen vielä, että katsotte leffan ajan kanssa rauhassa, sillä tämän elokuvan tahdot katsoa niin, että saat siitä mahdollisimman paljon irti ensimmäisellä kerralla. Sitä tunnetta tuskin enää toisella katselukerralla pystyt saavuttamaan. Tämä on todellakin paras elokuva, jonka olen pitkään aikaan nähnyt.

Vasuri

28.11.10 klo 07:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Äskettäin tuli ostettua Piukat paikat -leffa, joka pääsi oitis parhaimistoon. Se on aidosti hauska ja viihdyttävä komedia, jonka huumori pysyy hyvän maun rajoissa. Eikä tää kyllä mikään mikä tahansa komedia ole, sillä kun mafia on mukana kuvioissa, niin on jänniä tilanteita antamassa tasapainoa. Ehdottomasti parhaita ostoksiani.

wEEGEE

13.05.11 klo 17:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

pienibumb helmeen topicciin.

Back to the future tuli katsottua eilen pitkästä aikaa! Aivan mahtava leffa *****

T-2000

14.05.11 klo 16:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kubricin Doctor Strangeloven katsoin noin 1kk sitten, ja yllätyin positiivisesti... Kaikinpuolin mahtava leffa.

Addeh

04.06.11 klo 22:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ainakin Crank:it, Oceans trilogia ja scarface

Viipi

27.06.11 klo 14:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Johnny Cool kirjoitti:

Mikä on viimeaikoina katsastetuista leffoista paras, jonka olet pitkään aikaan nähnyt? Minulla se on Cidade de Deus. Elokuvan coolein kohtaus oli se kun ne kaikki äijät lataa aseensa sen valokuvaajahepun edessä. 5 kuulaa viidestä.

Rosemaryn painajainen.

Temez18

29.06.11 klo 12:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Crank ja The Loockout

arvasin

29.06.11 klo 13:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muutama viikko sitten tuli katsottua Kauriinmetsästäjä. Oli juuri sellainen kuin odotin, mestariteos. Ei ole tälle vuodelle kovin monta yhtä hyvää elokuvaa sattunut vastaan, ehkä vain tusinan verran.

Keräilijä

06.06.13 klo 10:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kohtalaisen hyvä leffa oli Taistelija (The fighter) ***

WillFilm2001

27.08.13 klo 18:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näitä upeita Chaplin klassikkoja tuli katottua ekan kerran.
Kaupungin valot, Kultakuume

Lisäksi uutena elokuvana katoin Sierra Madren aarteen, ja oli muuten upea seikkailu.

arskamahis

07.02.14 klo 17:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse ostin Ed Woodin vähän aikaa sitten ja tänän katsastin elokuvan. Elokuva yllätti kyllä positiivisesti en ole mikään Burton fani mutta Woodi oli kyllä hyvä leffa.

Chinook

08.02.14 klo 16:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tsekkailin vasta vajaa kuukausi sitten leffan Ocean's Eleven - korkeat panokset ja diggailin kyllä kovasti.

Braman

26.02.14 klo 22:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Wrestler - painija. Mickey Rourken comeback iski ja lujaa. Upeaa, upeaa, upeaa.

15.10.14 klo 22:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sara X Does Mozart’s “Eine kleine Nachtmusik” [www.youtube.com]

Elämää suurempi lyhytelokuva, jossa klassinen musiikki ja kiihkeätunnelmainen kuvakerronta kulkevat rinta rinnan.

afterman

13.03.16 klo 00:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Deadpool suosittelen

27.04.17 klo 21:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen vetäjänä kerhossa, joka järjestää erityisnuorille toimintaa. Tänään ostettiin karkkia ja katsottiin Die Hard - Vain kuolleen ruumiini yli. Olen toki elokuvan aiemminkin nähnyt, mutta jostain syystä en ole sille aiemmin lämmennyt.

Nyt oli kuitenkin toisin. Ei jumalauta, miten räjähtävä elokuva. Juuri oikea yhdistelmä piinaavaa jännitystä ja brutaalia toimintaa. Bruce Willis oli noihin aikoihin todella hyvännäköinen kaveri, unelmavävymäinen kaunis poika, jossa oli kuitenkin juuri sopiva ripaus machoutta. Myös John McClanen hahmo on toimiva: erittäin pystyvä mutta myös herkkä ja haavoittuvainen. Elokuvan jännitystä ja todentuntuisuutta lisää huomattavasti, ettei Willis ole voittamaton heeros, vaan haavoittuu elokuvan aikana useita kertoja, välillä hyvinkin vakavasti, ja nämä vammat aidosti heikentävät hänen toimintakykyään. Lopussa McClane näyttää siltä, että olisi kulkenut helvetin läpi päästäkseen listimään Gruberin.

Myös käsikirjoitus on toimiva. Jokainen elokuvassa mainittu pikku juttu on jollain tavoin merkityksellinen juonen kannalta, mutta silti ei synny hengästyttävän epäuskottavaa vaikutelmaa siitä, että kaikki liittyisi jotenkin kaikkeen. Tapahtumia on monipuolisesti: McClane äijäilee, hiippailee, herkistelee, vetää röökiä ja tarpeen tullen myös tappaa. One-linerit eivät ole ihan parasta priimalaatua, mutta kuitenkin toimivia, ja McClanen repliikeissä on sopivaa hikistä miehekkyyttä.

"No fucking shit, lady. Does it sound like I'm ordering a pizza?"

Heikkoutena mainittakoon, että tumpelot poliisit ovat ehkä hieman liian tyhmiä ollakseen uskottavia edes kasaritoiminnan puitteissa.

Satunnaisena plussana kehuja hupaisan näköisistä pahiksista, joista yksi muistuttaa Huey Lewisiä ja toinen klingonia.

Mainittakoon, että elokuvan päätyttyä pyysin kerholaisia antamaan elokuvalle arvosanan. Yksimielinen arvio oli, että "viis tähtee".