Leffakliseet

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Leffakliseet

09.02.20 klo 15:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vähänkään komediallisissa elokuvissa autossa tapahtuva suihinotto kuvataan niin, että ajossa oleva auto menee holtittomasti kaistalta toiselle.

Jokaisessa rikollisliigassa on vähintään yksi "gorilla" eli henkilö joka on kalju ja tatuoitu sekä omaa puunrungon paksuisen kaulan. Joskus gorilla omaa myös parran.

Gorilla ei kuitenkaan koskaan johda liigaa.

09.02.20 klo 15:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Linkous

10.02.20 klo 05:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dekkari kirjoitti:

Kun on elokuvia, jossa päähenkilö tai sivuhenkilö, joka ei juuri menesty ihmissuhteissa saa kuin ihmeen kaupalla unelmiensa kumppanin elokuvan lopussa, niin onko kukaan huomannut sellaista, että henkilö on miltein aina mies tämän tyyppisissä elokuvissa (varsinkin jos elokuvan mukaan henkilön huono menestys ihmissuhteissa johtuu tämän lihavuudesta).

Onko joku nähnyt elokuvan, jossa nainen olisi tämän tyyppisessä roolissa?

E: Elokuvan henkilö on miltein aina jotenkin kömpelö tai hölmö.

The Duff on ainakin tällainen.

10.02.20 klo 16:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vesku showssa dubattu Vesa Matti Loirin ääni gangsteri episodissa.

25.03.20 klo 21:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

28.03.20 klo 16:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Videopeleistä puheen ollen. Kun elokuvissa pelataan tietokoneella, grafiikat ovat vuosimallia 2003.

28.03.20 klo 20:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen itse huomannut, että elokuvissa maaseutu kuvataan vanhanaikaiseksi. Esim. Ihmisten ainut puhelin on lankapuhelin viellä 2010-luvulla, Autot ovat poikeuksetta vanhoja, Kuvaputkitelevisiot ja luonnollisesti internet-yhteydellä varustettua konetta ei ole. Maaseuden asukkaat eivät myöskään pidä vieraista.

Pelimies

09.05.20 klo 22:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kodittomat pukeutuvat aina kuluneisiin ja törkysiin vaatteisiin. Myös koira kuuluu lähes aina kodittomien kiintövarustukseen edellämainittujen vaatteiden lisäksi.

10.05.20 klo 00:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

12.11.20 klo 16:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dinosaurusten ja muiden hirmuliskojen ärjyntä on sekoitus äärimmäisen korkeita ja matalia taajuuksia. Keskirekisteriä ei ole ollenkaan.

Takaa-ajotilanteissa (esim. jättikokoinen lisko) ei koskaan väistetä sivulle vaan juostaan samaan suuntaan kuin otuskin. Erityisesti tämä korostuu, jos takaa-ajaja on eloton esine, kuten juna tai vierivä kivi.

15.03.21 klo 16:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dekkari kirjoitti:

Baaritappelu alkaa usein niin, että olutpullo löydään jonkun päähän, niin että se menee hajalle.

Myös biljardikeppi on yleensä baaritappelussa yleinen apuväline.