Mikäs on useimmin katsomasi leffa?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Mikäs on useimmin katsomasi leffa?

tykki

19.07.11 klo 23:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllähän hyvän elokuvan jaksaa katsastaa moneen kertaan eipä nyt ole tarkkaa lukua koskaan tullut pidettyä muistissa , mutta ehdottomasti useiten on tullut sahattua Hyvät , Pahat & Rumat , Quentin Tarantinon Ja John Woon Tuotanto

May_Force_Be_With_U

19.07.11 klo 23:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tähtien Sodat lukemattomia kertoja, vanha saaga kymmeniä kertoja läpi, uudempia sitten vähemmän. Varma lukumäärä on Blues Brothersin kohdalla, 18. Isäni kehuskeli taannoin katsoneensa elokuvan 15 kertaa, kun hän sen ensi kertaa näytti minulle. Lupasin pistää paremmaksi ja juuri eilen katsoin elokuvan 18 kerran. Ja edelleen toimii!

WillFilm2001

10.10.13 klo 08:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tintin seikkailut:Yksisarvisen salaisuus tulee katottua aivan hiton usein. Paluu tulevaisuuteen-trilogia on myös tälläinen, sekä Pirates of the Caribbeanit ja Indiana Jonesit.

Chinook

12.10.13 klo 11:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyviä komedioita on tullut nähtyä useampiin kertoihin. Alaston ase -trilogia on aivan loistavaa viihdettä, eikä siihen jaksa kyllästyä koskaan. Rowan Atkinsonin ihailijana olen nähnyt myös hänen ekan Bean-leffansa, Äärimmäinen katastrofielokuva, monta kertaa. Lastenleffoista on useaan kertaan tullut katsottua Joulupukki ja noitarumpu, koska se tulee vilkaistua lähes joka joulu. Lisäksi Lumiukko on kaunis ja koskettava elokuva, joka sekin tule katsottua nimenomaan jouluaattona.

Lemppareihini kuuluva Forrest Gump kestää myös rajattomia määriä katseluja, tosin se on sen verran pitkä, että sitä ei ihan aina jaksa laittaa pyörimään. Samaan kategoriaan kuuluu Schindlerin lista ja Hohto, vaikka loistavia ovatkin.Kevyemmästä päästä löytyy Bridget Jonesin Päiväkirja, joka on aivan loistava komedia.

Gizmo_231

15.10.13 klo 19:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hot fuzz - 10+ kertaa

Pulp fiction - 6 kertaa

Terminator - 4 kertaa

Rocky - 5+ kertaa

Hot fuzz on tullut useimmin katsottua tosin siksi että noin puolet katselukerroista on ollut eri kavereiden kanssa, jotka ovat ehdottaneet sitä.

Poppy

17.10.13 klo 00:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Piti jäädä oikein miettimään, että mitähän leffaa sitä on kaikista useimmin tullut tapitettua. Lapsena sitä tietty tuijotettiin samat rainat moneen otteeseen, kun valikoima oli siihen aikaan paljon rajallisempi. Pekka Töpöhäntää seurattiin siskon innostuksen vuoksi niin usein, että opittiin leffan vuorosanatkin ulkoa... Samoin poliisiopistot, erinnäiset Trinity & Bud Spencer -seikkailut, Poirotit ja Marplet.

Mutta jos ei nyt huomioitaisi noita lapsuuden hairahduksia, niin kovin paljon vikaan ei varmaan osu, jos veikkaan Blues Brothers :ia tai Delta-jengi :ä eniten katsomikseni pätkiksi. Erämaa syö miestä tekee mieli katsella myös aika tasaisin väliajoin uudestaan.

Ennen tuli katseltua kaikki useampaan kertaan, jos edes vähän kiinnostivat. Nykyään ei aika oikein riitä sellaiseen ja toisen katselukerran saavuttavat melko harvat leffat nykyään, vaikka kuinka hyviä olisivat.

zcb

19.10.13 klo 01:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vaikea sanoa kun joitakin elokuvia tulee katsottua useaan otteeseen siitä yksinkertaisesta syystä, että ne tulevat televisiosta usein.

En tiedä olenko tätä elokuvaa varsinaisesti katsonut eniten, mutta ainakin olen katsonut sitä tarkoituksen mukaisesti eniten eli laittanut elokuvan pyörimään koneeltani ja katsonut sen alusta loppuun. Kyseessä on Komisario Palmu ja tarkemmin ottaen kolme ensimmäistä elokuvaa eli Komisario Palmun erehdys, Kaasua, Komisario Palmu ja Tähdet kertovat, Komisario Palmu. Katson yleensä kaikki kolme elokuvaa putkeen tai peräkkäisinä päivinä ja eritoten silloin kun olen flunssan kourissa kaatuneena sängyn pohjalle.

Näistä elokuvista löytyy nostalgiaa, hyvää vanhan ajan rikostarinaa ja sen tuomaa jännitystä, mutta kuitenkin sopivan rennossa paketissa. Tuntuu, että nämä elokuvat eivät vain kulu käytössäni miksikään, mutta suosikki on kyllä vaihtunut useaan otteeseen. Ennen tykkäsin eniten viimeisestä, mutta nyt tykkään siitä kaikista vähiten. Sen jälkeen aloin pitämään ensimmäisestä eniten, mutta nyt pidän keskimmäistä parhaana. Ensimmäinen toki on jännittävin, mutta toisen tunnelma on ehkä kuitenkin miellyttävämpi läpi elokuvan.

Poppy

20.10.13 klo 22:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voi Palmut! Kuuluvat kyllä myös omiin kestosuosikkeihin. Niitä jaksaa katsoa vaikka kuinka monet kerrat. Tällaisia elokuvia ei enää osata tehdä! Ei tule mieleen yhtään uudempaa kotimaista elokuvaa, josta olisin pitänyt. Kaikissa tuntuu olevan aina se sama kaava: ryypätään, huudetaan, kirjoillaan ja aina jossain kohtaa elokuvaa joku juoksentelee siellä alasti. Ei sillä, että minulla mitään alastomuutta vastaan olisi, mutta pitäisi se tehdä kuitenkin edes jonkinlaisella tyylillä. Tai ainakin keksiä siihen jotain uutta. Ja miksi pitää aina potea niin hirveää maailmantuskaa joka ikisessä rainassa?

Mutta täytyy tunnustaa, että voi tässä syyttää jo vähän itseäänkin, kun eipä tule enää juurikaan näitä uusia kotimaisia katseltua. Ei jaksa niin kauheasti kiinnostaa, kun on tarpeeksi usein pettynyt. Joten mistäs minä tiedän millaista taide-eepposta sieltä nykyään ulos pukkaa.

astralic

21.10.13 klo 12:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvin harvoja elokuvia tulee katsottua uudestaan. Hyvistäkin leffoista olen huomannut, että aikaa tarvitsee kulua n. 10 vuotta, ettei jokaista juonenkäännettä muistaisi ulkoa. Lempielokuvani The Elephant Man olen katsonut neljä kertaa, jo senkin takia, että lähimmäisille olen sitä rummuttanut ja katsonut mukana.

valjus

23.10.13 klo 20:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hellboy 1 & 2 tulee katsottua kerran vuodessa vähän niin kuin perinteenä, samoin kuin Sin City ja Terminaattorit 1, 2 & 3. Juonet ovat hyvinkin tuttuja noista mutta nautin silti paljon niiden katsomisesta uudelleen ja uudelleen.
The Pick of Destiny, Rock n' Roll Highschool, airheads ja School of Rock elokuvat katsoin yhteen aikaan aina parin kuukauden välein. Indiana Jonesit, Taru sormusten herrasta ja Star Wars 4-6 olen nähnyt lukemattomia kertoja, joten uudelleen katsominen taitaa mennä kauas tulevaisuuteen.

schwartzy

30.10.13 klo 07:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

isoa arskan tuotantoon ei kyllästy ikinä!

Maximus

31.10.13 klo 16:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

500 Days of Summer. Katsoin elokuvan ainakin 5 kertaa heti kun se dvd:lle julkaistiin jo ensimmäisen parin viikon aikana. Mainiota "itseterapiaa" tuo leffa oli silloin, kun jonkunlainen eroprosessikin oli meneillään. Elokuva nimittäin osui tilanteeseeni kuin naulan kantaan ja ehkä juuri siksi se toimikin niin hyvin. On tuo elokuva muutenkin toimiva; kerronnallisesti piristävän erilainen ihmissuhdedraama, erinomaisesti näytelty ja helposti lähestyttävät roolihahmot, jotka eivät jää pinnallisiksi. Suosittelen katsastamaan.

31.10.13 klo 22:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ominaisuus, joka saa minut katsomaan elokuvan moneen kertaan, on yleisesti ottaen korkea bodycount. Toki esimerkiksi Rockyja olen tuijottanut lukemattomia kertoja (ennen kuin muita elokuvia edes omistin) ja esimerkiksi Goodfellasia, joka tarjoaa ainakin neljän ensimmäisen katselun ajan jotain, mitä ei joko huomannut tai tajunnut aiemmin. Mutta yleisesti ottaen mitä enemmän räiskintää, hakkaamista, verta ja kuolemaa elokuvassa on, sitä useammin siitä jaksan nauttia. Paras esimerkki on Woon HK-filmit, jotka edustavat jonkinlaista.. voiman lähdettä elämässäni. Joillekin ne ovat vain hyviä actionkuvia, mutta itselleni ne ovat, sanoisinko, hengellisiä kokemuksia.
Myös Seagalin kuvia jaksan tunkea levyasemaan uudestaan, uudestaan, ja niin edelleen.

Samoista syistä myös pelivalikoima on varsin.. Monipuolinen. Räiskintää, verta, kiroilua, tappamista, luoteja ja kuolemaa. En näe mitään syytä tuhlata omaa arvotonta aikaa turhaan paskaan, mikä ei vain kiinnosta. Ainoa millä on väliä, on oma viihtyminen -siksi olen pelannut Rogue Warriorin 7 kertaa läpi (+ kymmeniä kertoja irtotehtäviä) alle puolessa vuodessa. Minä nyt vain pidän siitä, kun Mickey Rourke tappaa porukkaa ja käskee heitä hyväilemään karvaisia pähkinöitään. Heti perään sama saksankielisellä dubbauksella, verdammt Mist! Sama peli, täysin uudenlainen kokemus.

elite

01.11.13 klo 16:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Taru Sormusten Herrasta-trilogiaa on hinkattu niin paljon edestakas, että pitää hankkia varmaan kohta uusiks..

schwartzy

13.12.13 klo 14:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

ei ole elokuva mutta stargate franchisea tulee katsottua melkein tauotta alusta loppuun:D järjestyksessä tietty

elpadre81

15.12.13 klo 06:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pulp Fiction +20 kertaa

Blood in, Blood out +10 kertaa
The Pianist +10 kertaa
Terminator 2 +10 kertaa

stranger in this town

21.12.13 klo 23:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä oman katsotuimpien elokuvien ehdoton ykkönen on for your eyes only eli erittäin salainen vuodelta 1981. En osaa edes tarkkaan sanoa, monestiko se on tullut katsottua, mutta arvioini menee tuonne 40 ja 50 kerran väliin. Teki 10v pikkupoikaan melkoisen vaikutuksen aikanaan ja kerkesin sen ennen 16 ikävuottani katsomaan sen liki kolmekymmentä kertaa. Edelleen toimii ja on varsin viihdyttävä James Bond elokuva.

Toinenkin James Bond-leffa kultasormi on ihan kärkipäässä. Uskoisin tämänkin nähneeni n. 25 kertaa.

Paljon on myös ekaa die hardia katsottu. Samoin Tappava ase 2, Rautaristi, Suuri pakoretki, Vihollisen porteilla, poliisiopistoja ainakin kahta ensimmäistä osaa, LA CONFIDENTAL, Star Warseja niitä kolmea alkuperäistä, Road housea. Ylipäätään Bondeja ja tiettyjä sotaelokuvia tullut niin paljon katsottua, että osaan niiden vuorosanatkin. Pakko mainita vielä kausiluonteisesti lukuisia toistoja aikanaan saaneet Blue jean cop, Beverly hills kyttä2, Carlitos Way, Frankie&Johnny sekä Pretty Woman.

lällälää79

14.12.15 klo 02:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viljami kirjoitti:

Onko tullut tuijoteltua jotain leffaa oikein hartaudella useamman kerran? Ja montakohan kertaa?

Omalla kohdalla pohjat taitaa vetää Uhrilampaat joita on eri yhteyksissä tullut katsottua n.12 kertaa (+/- 1). Eri Bondeille on kans kertynyt katsomiskertoja, mutta määrää on vaikea arvioida.

Alienit uppoaa kerta toisensa jälkeen.

Fifth Element tuli eräänä jouluna joululahjaksi ja tuli katsottua joka päivä viikon ajan ja luonnollisesti muulloinkin muutaman kerran:D:D:D

Die Hardit oli nuorempana kovassa käytössä, mahdotonta sanoa tarkkaa määrää.

Indyt meni kuin vettä vaan, varmasti 20 kertaa tuli kahlattua leffat läpi.

Ai niin, Batmanit!!! Niin samaistuttava hahmo, rakastuin, vaikka mies olenkin:) Mutta ei Balen örisemänä, kiitos;)

Forrest Gump uppoaa, kun olen itsekin vähän hitaalla käyvä.

Se7en, niin monta kertaa haaveilin ryhtyväni Spaceyn tavoin "jakamaan oikeutta", vähän niinkuin Saw:ssa, nyt olen rauhoittunut vai olenko....:D (Twisted laugh....)

Lisäksi kaikki psykologinen jännitys/kauhu ym. on taattua tavaraa, kun ei heti mäjäytetä aivoja pihalle, vaan annetaan syyllisen kitua hetken ajatellen mitä tuli tehtyä.

Leffa Timppa

26.11.17 klo 08:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pirates of the Caribbeanit, Indiana Jonesit, Bondit ja Mission: Impossiblet on kastottu monta kertaa läpi, kun niitä näytetään jatkuvasti telkkarista.

26.11.17 klo 15:35 - linkitä tähän kommenttiin: #