Suositeltavia elokuvia

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Suositeltavia elokuvia

18.09.18 klo 19:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

abneri

07.12.18 klo 21:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Teki mieli katsoa kauhuleffaa näin flunssan kynsissä kärsiessä,
Go-palvelusta löytyikin mielenkiintoisen oloinen ehdokas,Terrifier.

Ja täytyy sanoa että harvoin tulee puskista näin iso positiivinen yllätys!

Jos Art The Clown ei ole seuraava Jason/Michael Myers/Freddie niin ihmettelen suuresti!
"Makes Pennywise look like Krusty.."

Ja jos vieraskielinen tekstitys ei haittaa niin..

01.01.19 klo 17:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä on nyt hieman noloa, mutta osaisiko joku suositella 1970-luvun pornoelokuvabuumin parhaimmistoa? En tarkoita masturbointimielessä, vaan elokuvallisilta ansioiltaan. Itse osaan nimetä vain kaksi genren klassikkoa (kumpaakaan en ole nähnyt): Behind the Green Door ja The Devil in Miss Jones. Syvä kurkku ja Naked Came the Stranger tietysti myös, mutta niillä ei taida olla varsinaisia taiteellisia ansioita. Korjatkaa jos olen väärässä.

Tiesittekö muuten, että Stanley Kubrickille tarjottiin 1970-luvun alussa mahdollisuutta ison budjetin pornoelokuvan tekemiseen? Kubrick kieltäytyi, koska arveli luonteensa olevan tehtävään sopimaton. On kiinnostavaa pohtia vaihtoehtotodellisuutta, jossa hän olisi tarttunut haasteeseen. Olisiko pornoelokuva voinut kehittyä vakavasti otettavaksi alagenreksi samaan tapaan kuin tieteiselokuva, joka — Kubrickin myötävaikutuksella — loi nahkansa lapsellisesta roskasta syvälliseksi taidemuodoksi.

01.01.19 klo 18:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

01.01.19 klo 18:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Googlasin hieman mainitsemaasi teosta. House of Self-Indulgence [houseofselfindulgence.blogspot.com] -blogi tietää kertoa seuraavaa:

Except, Lasse Braun isn't the type of director to allow his films to be seen merely as mindless masturbation material for the mentally challenged masses. And by casting Catherine Ringer as the lead, he makes it abundantly clear that he's not interested in making your run-of-the-mill fuck film. In fact, with only four sex scenes in total, some might say: what fucking?

Odotukset ovat korkealla.

Kova soundtrack, muuten.

01.01.19 klo 20:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

No Caligula tietysti! Muutenkin mielenkiintoinen tarina elokuvan takana, kannattaa tutustua, vaikka epäilenkin että tää on jo Miihkalille tuttu teos.

29.06.19 klo 12:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

29.06.19 klo 14:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Double post.

29.06.19 klo 14:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pahan kultti. Katsoin juuri eilen. Jet Lin varhaistuotantoon kuuluva wuxia-seikkailu, jossa on aivan mieletön tempo. Dialogi ladellaan niin nopeasti kuin vain ihminen pystyy puhumaan, hahmoja on kymmenittäin (kaikki enemmän tai vähemmän hulluja), taistelukohtaukset on nopeutettu varmaan kaksin-kolminkertaiseksi ja jotta ei varmasti tulisi tylsää, niin mukana on vielä törkyvitsejä ja karkeaa slapstickia. Varsinaisesta komediasta ei kuitenkaan ole kyse, vaan keskittymiskyvyttömille suunnatusta ADHD-viihteestä.

Tappava nyrkki kannattaa myös katsoa. Hieman Samurai Copin kaltainen toimintapläjäys tahallisella ja tahattomalla komiikalla. Pääosassa kiinalaissyntyinen metodistipappi, joka taitaa myös kamppailulajien salat. (Näyttelijä, ei roolihahmo.) Tuossa vaiheessa jo uransa ehtoopuolelle ehättänyt Cameron Mitchell nähdään nojatuolissa istuskelevana kulttijohtajana.

Laadukkaampana elokuvana mainittakoon Puhallus. Vanhan hyvän ajan veijaritarina, jonka jännitys pitää otteessaan ja jonka kepeä tunnelma saa taatusti hyvälle mielelle.

01.07.19 klo 20:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

02.07.19 klo 20:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mikä oli muuten Pahan kultti -katselmuksesi kohokohta? Itse pidin ehkä eniten kuopassa asuvasta, kiveen köytetystä partasudista sekä erityisesti kohtauksesta, jossa Jet Lie pakenee kohti vierivää murikkaa heittämällä takaperinvoltteja.

05.07.19 klo 19:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

05.07.19 klo 20:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tän ekan nyt varmaan on kaikki nähny, mutta suositellaan silti. Nautiskelin tässä perjantain ratoks oluen lisäks pari elokuvaa kun emäntä on iltavuorossa. Ensimmäisenä oli Dolph Lundgrenin ja Jean Claude Van Dammen tähdittämä Täydellinen sotilas. Voi luoja miten kova äksönipätkä se onkaan. Ei siinä siis mitään maailmaa mullistavaa nähdä, mutta sitäkin kovempaa ja verisempää toimintaa kyllä. Vähän Terminaattorin hengessä liikutaan, kuitenkaan menemättä apinoimisen puolelle. Van Damme ja Dolppa näyttelee Vietnamin sodan jälkeen henkiin herätettyjä supersolttuja, jotka on niin kovia äijiä, että menee vaikka seinistä läpi. Kirjaimellisesti. Suosittelen katsoon jos jostain syystä on tällänen ysäritoiminta katsomatta. Toimii niinku injektioneula takaraivoon!

Toinen katsomani leffa oli myös ihan mukiinmenevää matskua. Vähän vähemmän korkealentoisella tarinalla (tai no miten sen nyt ottaa). Nimittäin Emilio Estevezin ohjaama Rated X - seksillä tähtiin. Se puolestaan kertoo amerikkalaisen pornotuotannon kahdesta legendaarisesta tekijästä, Mitchellin veljeksistä. Tässä leffassa veljeksiä näyttelee Charlie Sheen ja Emilio Estevez. Leffa on aika perinteinen elämänkerrallinen kertomus. Samalla ns. todella tuttu "nousu ja tuho" -tarina. Todellisten Mitchellin veljesten historiaan tosiaan mahtuu aika traaginen huumesekoilujen, riitojen ja lopulta jopa murhan säväyttämä tarina. Ihan hienoa, että tämä on kerrottu kirjojen jälkeen myös elokuvan muodossa. Molemmat Sheen sekä Estevez vetäsee hienot roolisuoritukset, ja homma toimii kaikinpuolin mukavasti. Kyllä tätäkin sopii suositella.

Täydellinen sotilas
Rated X

Vielä vois jonkun kolmannen filmin laittaa pyöriin. Tiedä vaan vielä minkä. Hmm..

09.07.19 klo 18:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suositelkaahan elokuvia, joissa ”XXX vetelikin naruista kaiken aikaa!” -paljastus on toteuttu tyylikkäästi ja aidosti yllättävästi.

09.07.19 klo 22:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

10.07.19 klo 16:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Innostuin itse listaamaan muutamia lajityypin laadukkaampia edustajia, ihan vaan tekemällä poimintoja Leffatykkiin pisteyttämistäni elokuvista. Osa on vähän määritelmän venyttämistä, mutta yhtä kaikki:

Chinatown
Talo puiston laidalla
The Thing - "Se" jostakin
Toy Story 2
Verenpunainen kauhu

Suurin osa ei selityksiä kaipaa, mutta Kuolleet ja haudatut pitää mainita erikseen näppäränä ja tunnelmallisena pikku kauhuelokuvana. Siinä on Twilight Zonen ja Twin Peaksin ensimmäisen tuotantokauden henkeä: sinänsä uskottavasti kuvattu pikkukylä, jossa logiikka ei kuitenkaan täysin tahdo päteä. Katsokaa, jos löydätte jostain.

10.07.19 klo 17:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä on muuten ihan helvetin loistava pieni kauhupätkä! Pitäis katsoa uudelleen kun sais aikaseks. Löytyy suomijulkaisuna hyllystä.

12.09.19 klo 10:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vedän kerhoa, joka järjestää toimintaa erityisnuorille. Ensi kuussa olisi tarkoitus pitää Halloween-pippalot. Ajattelin, että osana kekkereitä voitaisiin katsoa joku kauhulyhäri. Suosituksia otetaan vastaan, tässä hieman rajauksia:

• Ikäraja K12 tai K16. Ei saa olla liian raaka eikä pelottava.
  • Ei seksikohtauksia, voi mennä kiusalliseksi muuten.
  • Ei mielellään jatkuvaa panemisesta puhumista tai kiroilua.
  • Ei saa myöskään olla liian lapsellinen, vaan ”aikuisten” elokuva.
  • Suomenkielinen tai suomitekstit saatavilla.
  • Kestoa alle tunti.

EDIT: Ajattelin että katsotaan Michael Jacksonin Thriller.