Ikimuistoisimmat kohtaukset elokuvissa.

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Ikimuistoisimmat kohtaukset elokuvissa.

Viisas

06.07.04 klo 18:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Acedia kirjoitti:

Tämä on varmaan mainittu jo täällä, mutta onhan se hyvä saada kertausta --> Once Upon A Time in American loppukohtaus on oudon rauhoittava ja levollinen. De Niron kasvojen ilme!

Hyvä, että mainitsit. Koko leffa on muutenkin loistavan rauhallinen.

DELETED

09.07.04 klo 23:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

DELETED

Zorge

10.07.04 klo 10:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viisas kirjoitti:
Acedia kirjoitti:

Hyvä, että mainitsit. Koko leffa on muutenkin loistavan rauhallinen.

Niinpä. Sitä leffaa katsoessa ei voi kun nauttia. Ja musiikit kruunaavat tämänkin elokuvan...ja taas Morricone! Pitääpä katsastaa taas. :roll:

10.07.04 klo 11:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

First Bloodin ns. loppumonologi. Naurakaa vaan, mutta minulla nousee tippa silmään siinä kohtauksessa.
Bad Tasten kohtaus, jossa Derek ajaa alienin kahtia autolla. Nerokas kohtaus, mutta en kaikkea spoilaa. On siinä leffassa paljon muutakin ikimuistoista.

10.07.04 klo 12:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ja luonnollisesti koko Cobra.

First Bloodin loppumonologi on hieno, totta, ja Cobrasta jää kyllä mieleen se alun kauppakohtaus... :wink:

10.07.04 klo 13:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ja luonnollisesti koko Cobra.

Tai se kun Cobra ajelee sinne kaupalle ja nousee autosta coolina. Siitä kohtauksestahan tuo avattarenikin on.
Niin joo. Sitten se kun Cobra ajaa sen muijan kanssa Feel the Heatin soidessa taustalla. Loisto piisi!

Cuomi

10.07.04 klo 13:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

joopa, joo... :roll:

Ai niin. Bullet in the headin vankileiri ja loppukohtaus kaikessa kaameudessaan. Ja jo mainittu A Better Tomorrowin loppu.

10.07.04 klo 13:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Cuomi kirjoitti:

joopa, joo... :roll:

Joo joo!

Acedia

10.07.04 klo 17:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Butch Cassidyn & Sundance Kid:in traaginen juoksu kohti kuolemaa, johon elokuva loppuu = elokuvataidetta jos mikä! Melankolinen, mutta todella cool kohtaus kaikkinensa.

Mask

10.07.04 klo 17:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Acedia kirjoitti:

Tuo on todellakin ikimuistoinen kohtaus. 8)

Acedia

10.07.04 klo 17:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mask kirjoitti:
Acedia kirjoitti:

Tuo on todellakin ikimuistoinen kohtaus. 8)

Oli vielä pakko mainita samasta elokuvasta se hellyyttävä polkupyörällä ajokohtaus, jossa soi taustalla Raindrops Keep Falling On My Head... 8)

mp40

11.07.04 klo 16:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

hohdon lopussa kun Nicholson ajaa poikaa takaa kirveen kanssa.

"Danny boy..." 8)

Screwball

11.07.04 klo 16:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Thelma & Louisen loppu

J-P

11.07.04 klo 22:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaikista paras kohtaus löytyy Huuliharppukostajasta. Elokuvan alkukohtaus jossa Huuliharppu saapuu juna-asemalle ai että se on mahtava kohtaus! Toinen hyvä kohtaus on elokuvan loppu jossa Huuliharppu ja Frank selvittelevät välejään.

Low Rider

11.07.04 klo 23:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvät, Pahat ja Rumat. Loppukohtaus aina siitä lähtien, kun Tuco törmää siihen hautakiveen. Siitä lähtien lopputeksteihin asti yhtä kuvallisen ja äänellisen ilmaisun ilotulittelua koko touhu. Tucon pomppiminen hautausmaalla on yksi ikimuistoisimmista, tunnelataus 100%

Cuomi

12.07.04 klo 01:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Low Rider kirjoitti:

Tuo osuus on todellakin yksi ikimuistoisimmista.

12.07.04 klo 09:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kolja: Se kohtaus, jossa Kolja puhuu mummolleen suihkun (leikkien että se on puhelin) kautta. Luultavasti yksi elokuvahistorian koskettavimmista kohtauksista.

Menneisyyden ote: Loppuratkaisu.

Menneisyyden ote: Alku.

Siinä tällä kertaa.

SpaceCadet1

12.07.04 klo 23:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Se kohtaus Mementossa missä Guy Pearcen hahmo tajusi olevansa vastuussa vaimonsa kuolemasta räjäytti tajuntani pahemman kerran.

gggolem

18.07.04 klo 20:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tästä lähtee:

Terminator 2: kun arnold vetää sen haulikon siitä paketista jossa on ruusuja. Loppukohtaus missä se laskeutuu sinne laavaan ja näyttää peukkua. Se missä T1000 tökkää sitä mielisairaalan vartijaa silmään sormella.

Kellopeliappelsiini: alkukohtaus jossa drugat istuu Korovassa eikä Alex räpäytä silmiään. Kun Alex syödä mussuttaa sairaalassa.

Alaston Pelko: lopussa Norton taputtaa Gerelle tämän tajutessa mistä on ollut kyse. (jääny jostain kumman syystä mieleen...)

Romper Stomper: Alussa yks niistä natseista huutaa "fuck off" ja sitte elokuvan nimi tulee ruutuun.

Musta Ori: Laukkakisat lopussa.

Onhan niitä vaikka kuinka paljon mutta nämä tuli nyt mieleen.

Viisas

18.07.04 klo 20:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jotain uutta voisin laittaa...

Spinal Tap - "nämä kääntyvät yhteentoista"

The Straight Story - kuvaukset yläilmoista musiikin siivittämänä. Alvinin puheet.

Brianin elämä - Loppulaulu

Heat - (LIEVÄ SPOILERI!)Loppu ja pankkiryöstö

Old School - Master of Puppets

Fight Club - Loppu on nerokas

Kuudes aisti - Samat sanat kuin Fight Clubista

Yksi lensi yli käenpesän - (SPOILERI!) Kun intiaani tukehduttaa Murphyn, rikkoo ikkunan ja pakenee

Rosemaryn painajainen - Puhelinkoppi

Das Boot (SPOILERI!) Kun miehistö on upottanut vihollislaivan ja meri on punainen. Sotilaita hyppii veteen ja miehestö poistuu hiljaa paikalta. Ja loppu tietenkin