Paras Bond-näyttelijä?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Paras Bond-näyttelijä?

Seonsiinä

12.06.12 klo 15:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

James Bond. Tuo lapsuuteni sankari, joita tuli katseltua lähes päivittäin ja joitain vielä useammankin kerran päivän aikana. Mutta listataanpa nyt ne parhausjärjestykseen.

01.Sean Connery
Tämä nyt on täysin selvä juttu. 1960-luvun Bondit ovat silkkaa täydellisyyttä, joissa Conneryn miehisyys on keskiössä. Ainoa myös joka osaa sano sen "Bond, James Bond" oikealla tavalla.

02.Roger Moore
Kaipa se Rootser on pakko ottaa tähän, löytyyhän häneltä sieltä 70-luvulta muutama hyvä ja 80-luvulta For Your Eyes Only, joten olkoot toisena. Tosin pari viimeistä Kuuraketin kanssa menivät jo aika överiksi mielestäni.

03.Daniel Craig
Conneryn jalanjälillä oleva vakava setä. Itse asiassa Mooren ja Craigin välillä oli tiukka kamppailu kakkossijasta. Craigin pari uusinta ovat tehneet paluun realistisiin Bondeihin, vaikka se toistaiseksi uusin onkin ehkäpä huonoin koskaan tehty näistä. Casino Royale oli loistava ja Skyfallista on kovat odotukset.

04.Timothy Dalton
Vain parissa esiintynyt, mutta oli ihan vakuuttava nollanollaseiskan saappaisiin. Teki kuulemma hurjiakin stuntteja itse. Licence to Kill on miehen paras, sopivan verinen raaka seikkailu joka sopi Daltonin esittämälle Bondille hyvin. Olisin kyllä hälunnut nähdä vielä pari leffaa häneltä.

05.Pierce Brosnan
Vain yksi hyvä (Goldeneye), loput täyttä paskaa. Brosnan kuitenkin oli sopivan vitsikkäällä päällä näissä, joten sopi hyvin Bondiksi, mutta kässärit surkeita. Neljä leffaa kuitenkin riitti häneltä.

06.George Lazenby
Lazenbyhan se on tässä viimeisenä, mutta ei mies todellakaan ole surkea näyttelijä. Mies veti hyvän roolin siinä ainokaisessansa, jossa oli myös yksi parhaista Bond-elokuvien tarinoista. En sitten tiedä syytä miksi hänen ura jäi vain yhteen Bondseikkailuun.

ja sitten en tiedä lasketaanko, mutta menköön

07.David Niven
Lähinnä rasittava vanha mies oli, mutta yleensä mies on näytellyt hyvin, mutta ei Bondina ei.

Plaine6264

03.08.15 klo 15:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

tässä mun mielestä parhaat bondit.

1.Roger moore. (mooren bondit on kaikki loistavia, lukuun ottamatta yhtä.)
2.Sean connery. (mooren vastakohta. vakava ja kova bond, joka voisi jopa puukottaa naisen, toisiks paras bond.)
3.pierce borsnan. (loistava bondi, jolla tosin on vain kaks hyvää bondii. coldeney ja tomor never dies.)
4.daniel graig. (ihan ok.)
5.timothy dalton. (hyvä bondi, josta en kyllä ensin tykännyt, mutta nyt tykkään. lience to kill on miehen paras bondi. todella lähellä oikeaa bondia.)
6. george lasenby. (huono bondi, hyvässä bondissa.)

Pelimies

03.08.15 klo 16:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässäpä meikän mielestä parhaat Jaska Böndet:

1. Roger Moore( On se vaan aika velmu jätkä)
2.Sean Connery(Tupeeta käyttävä legenda)
3. Timothy Dalton(Radikaali muutos vakavampaan Bondeiluun Rogerin velmuilujen jälkeen)

4.Daniel Craig(Aika tympeä ja yksiilmeinen Bondi, mutta toivottavasti Skyfall ja tuleva Spectre muuttavat käsitystä Craigin Bondista)
5.Pierce Brosnan(Semmonen 3 tähden Bondi ja likaa teknistä räpellystä Bemarin tuotesijoittelua)
6. George Lazenby( Ihan sönkkö ja näyttää Malmin Kreikkalaiselta)

Että silleen😎

afterman

08.11.15 klo 23:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

1 Sean connery 2 Roger Moore 3 Daniel Craig

Leffa Timppa

23.02.18 klo 10:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Sean Connery
Ensimmäiset Bond-leffat mitä näin olivat Conneryn. Tästä syystä hän on minulle ainoa oikea Bond, joka tulee minulle mieleen aina, kun joku sanoo kyseisen agentin nimen. Conneryn leffat Tohtori Ein ja Elät vain kahdesti välillä ovat täyttää rautaa ja Bondien parhaimmistoa. Hän muodosti hahmon, jota jokainen Conneryn jälkeen näytellyt on yrittänyt jäljitellä tuoden myös omaa mukaan. Hän on myös Bondeista karismaattisin.

2. Daniel Craig
Jos kysyttäisiin kuka Bond-näyttelijöistä osaa näytellä parhaiten, olisi vastaus mielestäni Daniel Craig. Tästä syystä hänen pitäisi olla ensimmäisenä, mutta seuraavaksi mietin aina osaako hän näytellä Bondia. Vaikka Craig onkin todella hyvä näyttelijä, hän ei muistuta Bondia ollenkaan. Mutta siitä olen iloinen, että hän kokeili jotain aivan uutta tyyliä hahmolle ja periaatteessa muutti käsitystä Bondista, jollaiseen oli aiemmin pystynyt vain Connery.

3. Roger Moore
Ja kun kerran Bondien parhaimmat näyttelijät listataan, saattaa suurimmilla Bond-faneilla olla Roger Moore heti kärjessä tai ainakin toisena. Moore ja Craig kilpailivat toisesta paikasti, mutta lopulta Craig voitti sen erän juuri ja juuri. Oikeastaan Connery, Craig ja Moore ovat ne parhaimmat ja muut tulevat vain perässä. Moore on kaikista Bondeista hauskin ja erittäin charmikas kaveri, mutta osa hänen elokuvistaan ovat heikompaa puolta. Hän on tehnyt kuusi Bondia, joista kolme ovat hyviä ja loput vain ihan ok tasoa. Elokuvissa Moore siis häviää kahdelle ensimmäiselle näytttelijälle.

4. Pierce Brosnan
Sean Conneryn jälkeen eniten Bondilta näyttävä näyttelijä on Brosnan, mutta valitettavasti hänen elokuvansa toistivat tässä vaiheessa aivan liikaa vanhaa ja muutenkaan hän ei ole kolmen ensimmäinen veroinen. Tämän takia pudotin hänet neljänneksi.

5. Timothy Dalton
Siinä missä Brosnan on vielä ihan ok, ei Timothy Dalton oikein toimi ollenkaan. Toki hänen elokuvansa toimivat kohtuullisen hyvin ja näytteleminen menee siinä samassa, mutta Dalton näyttää usein vain niin ylimieliseltä, että ärsyttää. Ja vaikka hän välillä hieman ärsyttää, voi hänen elokuvansa katsoa pariin kertaan läpi ilman mitään ongelmia. Oikeastaan voin kyllä katsoa minkä tahansa Bondin moneen kertaan läpi ja mitään tylsistyneisyyttä ei yleensä ilmene.

6. George Lazenby
Huonoimmaksi kipuaa Lazenby, joka esiintyi vain yhdessä Bondissa vuonna 1969. Hän onkin saanut vuosien varrelta aikamoista sontaa niskaansa ja eipä hän minunkaan mielestä kovin kummoinen ole. Minkäänlaista karismaa tai erityisen hyviä näyttelijätyötä ei löydy. En erittäin harmi, että loistava käsikirjoitus hukattiin Lazenbyn kanssa, koska esimerkiksi Conneryn tähdittämänä elokuva olisi voinut olla koko sarjan parhaimmistoa.

John117

16.03.18 klo 16:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Sean Connery, pelin käynnistävä se “ainoa oikea”, nostalgia-arvoltaan voittamaton Bond. Turpaan vedettiin tyylillä ja hienovaraisuudella. Auktoriteettisin mutta kuitenkin sopivalla määrällä omaa sisäistä ja luonnollista huumoria.

2. Roger Moore, jo pelkästään siitä syystä että mies Böndittää paria omaa henkilökohtaista suosikkia. Muuten klassisen karismaattinen ja herrasmiesmäinen. Kuten Connery.

3. Timothy Dalton, ei varmaan kovin suosittu mielipide, mutta Daltonissa on loistava tasapaino karua vakoojaa ja kevyempää, sosiaalisesti taitavaa seuramiestä. Vertailukohtana Craigin Bond vaikuttaa siltä kuin kuuluisi hullujen huoneelle. Dalton ulkoiselta olemukseltaan mielenkiintoisen poikkeava Bondiksi.

4. Pierce Brosnan, muistan olleen naisten suosikki(?), vaikka omissa kirjoissani nyt mentiin ehkä hieman liian lipevään ja kermaiseen suuntaan. Tämä ei toki ole yksin Brosnanin syytä, vaan myös millaiseksi hänen Bond muovattiin. Kuitenkin lyömättömän karismaattinen tietyissä tilaisuuksissa. Tankkiralli Golden Eyessä, mahtavaa Bond häröilyä :)

Jumbosijan saaneilla hiuksenhienot erot

5. Daniel Craig, ei ole minuun iskenyt uudelleen keksitty kivikasvoinen Jason Bourne Bondiksi naamioituneena. Nykyaikaan korreloituna Bondista piti luoda “realistinen” örrimöykky, naama norsun v*****a joka otoksessa? Casino Royale on Craigin teoksista suosikkini myös kässärin ja miehen oman suorituksen puolesta. Pokeripöytä kohtaus hienosti toteutettu joka muistutti klassista Bond meininkiä. Muut ovat liian RÄTÄTÄTÄ Pum! Pum!, focusoituneita, melankolisia ja Skyfall oli jo suoranainen testamentti uudelle linjaukselle. Viimeisetkin hienovaraisuuden rippeet karisivat toiminnan osalta ja kieli poskessa tehdyt Bond häröilyt loistivat jo poissaolollaan. Alettiin kulkemaan suoraviivaisten toimintaleffojen vanavedessä.

6. George Lazenby, suurimmaksi osaksi kuin kala kuivalla maalla. Ei juurikaan löydy 007 agentille ominaista tai totuttua vetovoimaa. Joistakin ei vain ole täyttämään Bondin saappaita. Hänen majesteettinsa salaisessa palveluksessa on agenttiseikkailuna miellyttävää kamaa, jossa Lazenby onnistuu väläyttämään siellä sun täällä.

16.03.18 klo 17:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lukasin nopsaan koko topicin ja tein siitä sitten äänienlaskennan. Pelkät ykkössijat lasketaan. Kyllähän se siltä näyttää, että Sean Connery otti murskavoiton tästä hommasta. Hyvä niin, kyseinen herrasmies on myös oma suosikkini mitä Bondeihin tulee.

Tässä järjestys, ja ykkösijoitusten määrät.

1. Sean Connery, 49
2. Roger Moore, 14
3. Pierce Brosnan, 6
4. Timothy Dalton & Daniel Craig, 4
5. George Lazenby, 0

17.03.18 klo 10:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hauska nähdä listaus, vaikka tulokset olivatkin arvattavissa. Ehkä Craigin olisi odottanut sijoittuvan korkeammalle, mutta siihen saattaa vaikuttaa se, että hän oli ketjun alkuaikoina vielä uusi tulokas. Conneryn ylivoimainen voitto nyt ei ketään yllätä, mistä tulikin mieleen, että toiseksi paras Bond voisi olla kiinnostavampi äänestys.

pirpana

23.03.18 klo 11:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arvostan Sean Connerya todella paljon ei siinä mitään. Ehdottomasti coolein/seksikkäin/karismaattisin bondi... no HOMO. Minua on kumminkin aina hieronut väärällä tavalla miehen henkilökohtaiset mielipiteet hahmoa kohtaan. Häntä rupesi aika nopeasti vituttamaan maailman siisteimmän elokuvahahmon näytteleminen, mitä en ole ikinä ymmärtänyt. Hän suorastaan vihasi Bondia ja hän halusi, että "You only live twice" on hänen viimeinen esiintymisensä bondina. 4 vuotta myöhemmin hänet kosittiin rahalla takaisin viimeiseen bond elokuvaansa "Diamonds are forever". Se koko elokuva oli niin väkipakolla tehdyn tuntuinen ja seania ei olisi voinut kiinnostaa vitun vertaa... joka pilaa minulta koko elokuvan. Herra ei edes yritä ja näyttelee koko elokuvan samalla naamalla kuin olisi vitun niellyt. Tämä elokuva muistuttaa minulle aina miksi rakastan Roger Mooren bondeja edemmän.

Kumminkin sitten 12 vuotta myöhemmin varmasti itkua niellen hän esitti bondia epävirallisessa bond elokuvassa "Never say never"... varmaan siinä vaiheessa huomasi kuinka vituiksi oma näyttelijänura meni bond elokuvien jälkeen.

Roger Moore rakasti bond hahmoa ja elokuvia, ja se että hän nautti bond elokuvissa esiintymisistä välittyy katsojalle. Suuri tekijä miksi Roger Moore on henkilökohtaisella listallani suosikki bondini on vahvasti kiinni itse elokuvista... niissä on sellaista leikkimielisyyttä/keveyttä ja myöskin vakavuutta. Roger Mooren böndeily elokuvat kokonaisuuksina ovat paljon täyteteläisimpia ja rikkaampia kokonaisuuksia. Tietysti myös itse Roger Moore on isotekijä... hän on äärimmäisen pidettävä, komea, charmantti, pilke silmäkulmassa velmu hymy huulillaan... huumorinkukka aina hymyilllen. Ja tietysti aina kiitollinen, että saa näytellä bondia. :)

Andy Kreist

23.03.18 klo 12:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Daniel Craig ehdottomasti ja ylivoimaisesti.

Ennen Daniel Craigin aikaa olin tietysti nähnyt useita vanhoja Bond -elokuvia, mutta en ollut lukenut ainuttakaan bond -kirjaa. Kun sitten luin noita kirjoja, en enää osannut hahmottaa Bondiksi ketään noista “vanhoista lärveistä”. Kaikki vaikuttivat jotenkin..öö..pelleiltä tai sirkustirehtööreiltä tai lurjusmaisilta? Ässää suhautteleva nallekarhuinen Connery, luihu, hassu, stand-up koomikon oloinen Niven, vekkuli, hieman taikurin oloinen Moore, särmätön ja lattea Dalton, laiska ja nenästä vedettävän letkeä Brosnan..

Craig toi hahmoon sellaista fyysisyyttä, hiljaista mutta huumorintajuista älykkyyttä sekä miehisyyttä, johon nuo aiemmat näyttelijät eivät mielestäni kyenneet. Hänen tekemänsä hahmo vastasi itselleni parhaiten kirjojen pohjalta syntynyttä mielikuvaa ja Bond-ihannetta.