Elokuva hukassa...?

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Elokuva hukassa...?

29.04.20 klo 21:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sehän on Petomestari itse!

Dekkari

30.04.20 klo 06:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dekkari kirjoitti:

Marc Singer

Marc Singer? Herätit mielenkiintoni!

Kyllä.

Ukko oli elokuvassa tämän näköinen. https://m.media-amazon.co...QXVyMzY1MzAzMw@@._V1_.jpg
Yllätävän paljon samaa näköä Kevin Baconin kanssa.

Raina

07.11.20 klo 03:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muistelin tässä joskus katsoneeni hiukan saman tyyppisen elokuvan kuin Pelon kasvot-Peeping Tom (1960)
Kyseisessä elokuvassa oli sarjamurhaaja joka kuvasi myös murhansa mutta hänellä oli myös apuri.
Muistan elokuvasta vain joitakin kohtauksia, eräässä kohtauksessa tämä murhaaja kokkasi ruokaa uhrinsa lihasta ja tarjoili perheelleen.
Tietääkö kukaan näillä vähillä tiedoilla leffan nimeä?

Tutkanetti

07.02.21 klo 17:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Söpö kirjoitti:
Tutkanetti kirjoitti:

Yksi tv-sarja on ollut hukassa jo pidemmän aikaa ja hieman hämärän peitossa. Jos joku pystyy tämän kanssa auttamaan, niin olisin todella kiitollinen.

Elikkäs kyseessä muistaakseni brittiläinen minisarja tai usa, (jotenkin muistaisin, että brittiaksentti olisi ollut vahvasti läsnä). Näytetty televisiosta kesällä 2008-2009. Jännitys/mysteeri/kauhu.

Juonesta en muista paljoakaan, muuta kuin sen, että siinä seurattiin vahvasti yhtä perhettä ja pienen kylän hahmoja. Jostain syystä kylästä (kaupungista). Erityinen kohtaus on jäänyt mieleen kuin tämän "pääperheen" teini-ikäinen poika (taisi tämä poika käydä hieman hitaalla) vahtasi ikkunasta naapurin vanhempaa rouvaa. Joku juttu siinä oli, että kaupungista ei saanut poistua. Kaupungissa oli johtoporras joka taisi pelotella tms asukkaita, että tapahtuisi jotain hirveää tms. Käyttivät oman käden oikeutta yms.

Vähän tuohon suuntaan kalleellaan on Herrasmiesliiga: https://www.imdb.com/title/tt0630135/

Kiitos vastauksesta vaikka hieman myöhässä olen. Pitkään etsiskelin ja löytyi:

Kulkee siis kahdella nimellä: Cape Wrath ja Meadownlands.

AkeMake

17.08.21 klo 22:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voisiko joku auttaa leffan etsimisessä? Aika vähän muistan elokuvasta, mutta siinä kerrottiin aika tavallisen oloisen vanhan miehen elämästä ja vähän kuin vaivihkaa paljastui, että hän oli nuorempana ollut mukana todella monissa merkittävissä historiallisissa tapahtumissa eikä muistaakseni ollut itse edes tajunnut kyseisiä tilanteita mitenkään merkittäviksi. Aluksi kävi mielessä, että kyseessä olisi ollut joku suomalainen elokuva ja mietin olisiko ollut Mielensäpahoittaja, mutta mitä olen siitä kuvausta lukenut niin ei vaikuta haetulta elokuvalta. En ole siis varma onko kyseessä suomalainen leffa, mutta hyvinkin saattoi olla.
Vähän hataraa on muisti tämän suhteen, mutta muistelisin, että tämän leffan kehystarina eteni jotenkin niin, että siihen liittyi iso summa varastettua rahaa tai jotain sellaista.
Googlettelin jonkin verran ja huomasin, että Forrest Gump on samankaltainen elokuva siinä mielessä, että Gump myös osallistu moniin tärkeisiin tapahtumiin huomaamattaan. Mutta kyseessä ei kuitenkaan ollut tämä elokuva. Hmm.. Saattoi hyvinkin olla suomalainen tai pohjoismainen leffa.

18.08.21 klo 15:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

En osaa tuohon äkkiseltään sanoa elokuvaa mikä täsmäisi, mutta tuli jotenkin mieleen tarinat legendaarisesta metsätyömiehestä, Nätti-Jussista.

Mielenkiintoinen hahmo kotimaisessa historiassa, kannattaa tuo elämänkerta lukea jos sattuu jossain vastaan.

18.08.21 klo 18:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onko Lalli elokuvaa tehty vielä noniin? Elokuvassa voisi täten keskittyä myös taustoihin ja miten kaikki johtaa tähän kuuluisaan tekoon monelta kantilta. Kyseessä olisi Suomalaisen elokuvan kulmakiviä toden totta.

AkeMake

20.08.21 klo 16:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nostin tämän leffan ohimennen esille vaimon kuullen ja hänhän välittömästi räjäytti pöytään oikean elokuvan. Kyseessä on "100-vuotias, joka karkasi ikkunasta ja katosi". Kyseessä ei siis ollutkaan suomalainen vaan ruotsalainen elokuva. Heh.. Pitääpä katsoa tuo uudestaan, koska se teki minuun melkoisen vaikutuksen sen katsottuani vuosia sitten.

JuicyFruity

25.08.21 klo 01:54 - linkitä tähän kommenttiin: #