Charles Bronson

Foorumin päävalikkoonLeffat yleisesti › Charles Bronson

16.03.06 klo 19:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

IdigN1 kirjoitti:

Hieman erilaisia klassikoita ostoslistalla :wink:

Ostolista kuuseen, kun Charlesin leffoja lähtee halvalla, niin tilaisuuteenhan tartutaan. :wink:

Tuo "tilaisuuskin" on niin laaja käsite 8)
Väkivallan vihollinen ykkösen olisin kyllä ostanut jos siellä olisi ollut.

Scarface

16.03.06 klo 20:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Se Lapinmies tosiaan oli ihan Bronsonin näköinen.

Death Wish I ja III edelleen ovat leffoja, jotka pitää ostaa kesään mennessä. Harmi kun III maksaa aika paljon monissa kaupoissa. Yli 15 e...

16.03.06 klo 20:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scarface kirjoitti:

Se Lapinmies tosiaan oli ihan Bronsonin näköinen.

...Ja Anttilassa 4.99. Hae omasi.

20.03.06 klo 17:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

IdigN1 kirjoitti:

Hieman erilaisia klassikoita ostoslistalla :wink:

Yeah!! Nyt kismittää aika tavalla, että ostin viikonloppuna vain Death Wish IV:n ja Messenger of Deathin. DW IV ei oikein kolahtanut (johtunee siitä, että en jaksanut keskittyä leffaan vaan olin omissa ajatuksissani) ja Tuomion enkeliä katsoin äsken tunnin verran eikä kovin kummoiselta näyttänyt. Murphyn laki pitää ostaa äkkiä ja Death Wish V, jossa on aika lailla hupaisaa nihilismiä (jota rakastan).

20.03.06 klo 17:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Katsoppa nyt vielä se Death Wish IV keskittyen, kyllä se kolahtaa. Messenger of Death tosiaan on Bronsonin huonoin, ja ainoa miehen huonoista leffoista. Murphyn lakia suosittelen, ja kovin alhaisesta bodycountista huolimatta myös Ennen keskiyötä oli aivan perusloistavaa Charlesia!

-"You will hear about me, you and the whole fucking world!"
-"No we won't."

20.03.06 klo 18:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raato-A kirjoitti:

-"You will hear about me, you and the whole fucking world!"
-"No we won't."

Bronsonia, Seagalia ja Norrista katsoessa ruumismäärä ja toiminnan kesto eivät todellakaan ole ne tärkeät tekijät vaan se helvetin kova asenne! Noiden kaltaista kylmänviileää, murhaavaa, nihilististä (joo, lempisanani nykyään :wink: ) ja kyynistä toiminta-asennetta ei kyllä ole elokuvissa liikaa. Death Wish IV:n kyllä katson tänään uudestaan popkornin ja parin olusen kanssa. Aah...

20.03.06 klo 19:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ale kirjoitti:

Asiaa puhut. Unohtui muuten edellisestä viestistä, että Anttilassahan on myös pari kappaletta noita Bronsonin 70-lukulaisia teoksia 4.99, ne kannattaa kaubata pois ennen tuota 10 to Midnightiä, varsinkin Mr. Majestyk (Raakaa peliä), joka on kyllä ihan rautainen mestariteos!

PS: Nk. kieli poskessa -nihilismi rokkaa! :D

21.03.06 klo 20:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli katsottua äsken Death Wish 3. Ei Bronson vieläkään voita kovuudessa Lance Henrikseniä, mutta kuitenkin tyylikästä jälkeä jätkä saa aikaan. Tässä on asennetta ja tunnelmaa. Puhdas kasaritoimintaleffe niin hyvässä kuin pahassakin. Itseeni kolahti ja Bronsonin rauhallisen viileä roolisuoritus on aika hieno, vaikka ilmeitä jätkällä ei montaa olekaan, mutta ei niitä tällaisissa leffoissa oikeastaan tarvitakaan.

25.03.06 klo 13:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Murphy's Law oli kyllä kovinta kamaa vähään aikaan. Nyt Bronsonilla oli mukana elämää kovempaa asennetta ja kusipäisyyttä. Koko leffan läpi kieriskelin kovissa kikseissä! Mahtavaa!

Juhani Sementti

25.03.06 klo 18:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ok, eli nyttenpä onkin jokaikinen Väkivallan Vihollinen hyllyssä, ja pakkohan se on kiekauttaa muidenkin tietäville, että ultraväkivaltaista Kolmososaa on hypetetty surullisen paljon. Ei niinkään ettenkö pitänyt ko. leffasta, mutta jos ruumisluvun väitetään liikkuvan sadoissa, niin lähes väistämättömästi kuka tahansa, Raatoa lukuunottamatta, tulee pettymään ainakin vähäsen. Porukkaa kuolee kiitettävästi, mutta mitä ihmeen iloa, kun kässäriin ei oltu painostettu piirun vertaa? Frendi delaa, Bronson lämmittelee vähäsen, ja yhtäkkiä helvetti pääsee irralleen. Katkeileva kokonaisuus huipentuu lopulta loppurytäkän ampumarata-meininkiin:

*pahis*
*Bang*

2 points for Charlie!

Ja siihen se loppuukin, keskelle loppukliimaksia, ilman pienintäkään häivytystä. Mutta mitää tulee leffasarjoihin yleensä, niin Väkivallan Vihollinen on yksi tasokkaimpia ikinä. Rockyjen, Tappavien aseiden ja muiden kokiessa omat huippunsa ja pohjansa, Väkivallan Vihollinen porskuttaa vähintään 3 pisteen rintamasta ylöspäin.

25.03.06 klo 18:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mutta sepä se kolmosen taika onkin, että siinä ollaan ultra-kyynisiä, välinpitämättöämiä, järjettömän typeriä ja helvetin asenteellisia. Vanhat patut pistävät kovilla nuoria paskoja vastaan ensin iisimmin ja lopuksi kunnon tykillä. Kun homma on hoidettu niin mihin ihmeeseen sitä häivytystä tarvitaan? Pahikset on tapettu, Bronson on saanut kostonsa, that's it! Mielestäni kolmonen loppuu juuri hyvin ja käsistä tehdessä on panostettu siihen oikeaan puoleen eli totaaliseen tappoasenteeseen.

Scarface

25.03.06 klo 19:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kolmonen oli kyllä pettymys kaiken ruumismäärä hypetyksen jälkeen.

Ei huono, mutta pettymys kyllä...

25.03.06 klo 19:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kolmosen taika on juuri siinä, että kaikessa roskaisuudessaan ja väkivallan ihannoinnissaan (en ole nähnyt aikaisempia osia, mutta tästä ei enää mitään pasifismia löydykään) tämä on erittäin viihdyttävää väkivaltaviihdettä. Kohtaus, jossa Bronson teloittaa julmasti yhden rosvoista ja koko kaupunki hurraa, on hieno osoitus kasaritoiminnasta.

25.03.06 klo 19:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ale sanoi kaiken tarpeellisen. Ja jos lukee IMDB:n kommentteja, vilkaisee Tykin käyttäjien leffalle antamaa pistekeskiarvoa tahi lukaisee arvostelun vaikkapa täältä [ruthlessreviews.com], huomaa, että kyllä siihen voi erittäin helposti olla pettymättä. Ja kamoon, kyllähän sä Jussi itekin sanoit pitäneesi siitä... :wink:

Mielestäni tuolla Ruthlessissa oli tiivistetty kolmosen upeus aika loistavasti: "The single guiltiest pleasure ever." 8)

PS: Thoke, jos pasifismia etsii, ei kannata tarttua edellisiinkään Death Wisheihin, nekin lähinnä nauravat ko. aatteelle... karua.

25.03.06 klo 19:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kun elokuvissa nauttii järjettömästä oman käden oikeudesta, fasismista, väkivallan ihannoinnista niin voi siviilissä sitten olla taas hippi :) . Ai helvata sitä tunnetta, kun Bronson ampui sen varkaan ja lapset kerääntyivät ruumiin ympärille karkeloimaan... Mahtavimpia kohtauksia koskaan!

Juhani Sementti

25.03.06 klo 19:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ja kamoon, kyllähän sä Jussi itekin sanoit pitäneesi siitä... :wink:

Nyt ei ole kyse siitä, ja myönnän kyllä, että Kolmosella on hetkensä, kuten Thoken mainitsema kohtaus, sekä toinen, missä Charles teloittaa kaksi autovarasta kesken illallisen. 8)

Mutta kolmososan perimmäinen vika on sen käsikirjoituksessa. New York, missä aseet on kielletty, hei haloo!? Eikä kuollut armeijakamukaan ole kovin pätevä syy lähteä kostokierteelle, eikä sarjan tässä vaiheessa enää kovin paljoa itketty mädäntyvän yhteiskunnan puolesta. Bronsonilla pitäisi olla aina jotain todella ja erittäin henkilökohtaista kostoreissun syynä, kuten vaimo, muksu tai... melonit.

Jope Pitkäviha

26.03.06 klo 11:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse en ole nähnyt (vielä) yhtäkään Väkivallan vihollista, mutta silti päätin vastata tähän aiheeseen.

Jussi kirjoitti:

Kyseessähän on toimintaleffa, jossa käsikirjoitus on vain tekosyy tappamiselle. (Kasari?)toimintaleffoissa vaikka lemmikkikissan tappo riittää sodan aloittamiseen.

Korjatkaa, jos olen väärässä, enhän ole sentään nähnyt mitään noista. Tarkoitus olisi aloittaa leffojen ostelu, mutta ykköstä ei löytynyt viimeisimmällä Anttila-reissulla. Ja enhän minä voi kolmosestakaan aloittaa, enhän?

SpinalCrap

26.03.06 klo 12:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jope Pitkäviha kirjoitti:

No itse ainakin aloittaisin ykkösestä, sillä kolmosen jälkeen nuo aikaisemmat osat saattavat tuntua melko kevyiltä. :)

26.03.06 klo 15:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voi aloittaa ihan mistä osasta tahansa. Itse aloitin kolmosesta, sitten katsoin viitosen, sitten kakkosen, sitten nelosen... Ja vielä on ensimmäinen näkemättä. Eli mars Anttilaan ostamaan laatuviihdettä.

Jope Pitkäviha

26.03.06 klo 16:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ale kirjoitti:

Anttilassahan niitä kolmosia ym. myydään vitosella, mutta taidan sittenkin aloittaa ykkösestä. :wink: