Tykkiläisten vaihtokauppa-ketju

Foorumin päävalikkoonLeffalaari › Tykkiläisten vaihtokauppa-ketju

07.09.10 klo 18:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä kaikille yhteinen ketju elokuvavaihtokauppojen hieromiseen ja niistä ilmoittamiseen.

Varsin vapaasti voi niistä kirjoittaa, mutta jos on jotain tiettyä hakusessa, niin siitä on hyvä mainita. Toki "Vaihdetaan johonkin" toimii myös.

Muutama perusjuttu, kun vaihtokauppoja tekee.

1. Normikäytäntö on se, että molemmat hoitavat omat postimaksunsa. (esim, jos toinen lähettää elokuvan vähän yli euron maksavassa Helposti-kuoressa ja toinen vääntää useamman euron maksavan paketin, niin ei niitä pk laiteta puoliksi.)

2. Pakkaa v_ttu hyvin se leffasi, niin ei tule riitoja jälkeenpäin. Kotelon sisään aina jotain pehmikettä, joka pitää levyn paikallaan. Kotelonkin saa johonkin kääriä. Vaikkapa sanomalehteen, jos ei kuplista eli kuplamoovii ole nurkissa.

3. Kerro rehellisesti elokuvan kunto, tekstitykset ja aluekoodit yms. niin ei tule siitäkään riitaa jälkeenpäin. Eikä itku pääse, kun ei dvd toimikaan väärän aluekoodin takia soittimessa.

4. Laita ilmoitukseen sähköpostiosoitteesi. Tai vaikkapa Listalin kautta pystyy yksityisviestejä lähettämään, jos sinne on tajunnut liittyä. Kuitenkin jokin keino, miten sinun saa yhteyttä on pakollinen. Kaikki eivät halua julkisesti kauppojakaan hieroa.

5. Jos ja kun viestejä tulee paljon, niin vanhat ilmoitukset ja muuten turhat viestit poistetaan. Joko kukin itse tai joku siihen pystyvä.

6. Olemme kaikki rehtejä, rehellisiä ja kunnollisia.

Lebowski

07.09.10 klo 18:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Terrence Malickin New World lähtee, tarjotkaa vaihdokkeja!

Juize

07.09.10 klo 19:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

07.09.10 klo 19:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

saa poistaa tämän viestin. kiitos

Matalahiilihappoinen

07.09.10 klo 21:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näitä leffoja olisi vaihdossa. Kaikki R2-levyjä suomiteksteillä, ainakin kun viimeksi tarkistin.

- Che - Sankari
- Che - Kapinallinen
- Hell Ride
- Asfalttisoturi - Mad Max 2

Erityistoiveita ei ole, kunhan elokuva pyörii (tai pitäisi) pyöriä soittimessa. Importit ja suomalaiset käyvät, mutta ruåtsitekstejä välttelen.

Yhteydenottoa Listalissa. Sähköpostiosoitetta en mainitse, mutta mikäli joku (jolla ei ole Listal-profiilia) on kiinnostunut vaihtamisesta niin eiköhän tässä joku keino keksitä.

14.09.10 klo 21:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä hyvä ja helppo tapa saada lisää katsottavia elokuvia ja samalla päästä vanhoista paskoista pois eli lisää vaihtokauppojen tekijöitä hieromaan kauppaa. Kiitos.

kurkkuharja

15.09.10 klo 15:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mikäli paikalta löytyy kaltaiseni roskaelokuviin haksahtanut keräilijä, olisin valmis vaihtamaan tyyriin Medusan julkaiseman Atlantis Interceptors vhs:äni johonkin vastaavanlaiseen menoon. Vaihtokauppoja voi ehdotella täällä tahi Listalissa. Myydäkin toki kasetin voin (ja Amazonin hintoja halvemmalla).

15.09.10 klo 15:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näitä voisi vaihdella:

Don't in the Woods... Alone R2 (joku saksapainos)
Pelon kylmät silmät (Cold Eyes of Fear) R2
Koston liekki R2
Tristram Shandy R2
Rape of the vampire R2
The Haunting in Connecticut (2-disc) R2
Tyttö kellarissa R2
Henkimaailman kahleissa R2
Tri Outolempi - 40 Years Anniversary R2

Kaikissa muissa paitsi Don't in the Woodsissa on suomitekstit. Mulla ei ole mitään erityistoivomuksia. Ehdotelkaa jotain vaihdokkeja.

15.09.10 klo 18:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Evil Aliens Outolempeen?

16.09.10 klo 08:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

rillijulle kirjoitti:

^ Evil Aliens Outolempeen?

En mä nyt ihan noin sekasin ole.

edit: Tyttö kellarissa Evil Aliensiin?

kurkkuharja

16.09.10 klo 09:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Olisi kiinostusta noita kylmiä pelon silmiä kohtaan, mutta vaikea uskoa hyllystäni löytyvän mitään vaihdoksi kelpaavaa, mistä raaskisin luopua... 48 tuntia tai Tappava ase 3?

16.09.10 klo 13:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mulla on jo Tyttö kellarissa. Outolempi sinänsä kiinnostaisi lisätä Kubrick-kokoelmaan. Jos pistäisin muutaman hilun ja Evil Aliensin? Saisit rahaa ja elokuvan tilalle! Voisin sen tuoda miittiin sitten, eläinkauhuteemaan mainiosti sopiva rotjake.

16.09.10 klo 13:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

rillijulle kirjoitti:

Pitänee harkita. Ota vain leffa miittiin mukaan. VT:n kanssa ajateltiin, että voisi järjestää sellaisen "paskasäkki" jutun. Kaikki laittavat säkkiin jonkun paskan elokuvan. Sitten jokainen poimii sieltä yksitellen jonkun kivan leffan kokoelmaansa.

CorporalCauliflower

17.09.10 klo 09:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Tumppimies, muuttuuko ne paskat leffat kivoiksi siellä säkissä? :P

Asiasta kukkaruukkuun, seuraavanlaisia olisi tarjolla:

Saw -boksi (sisältää leffat I-V)
Black Snake Moan
Juokse Lola!

17.09.10 klo 09:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

CorporalCauliflower kirjoitti:

^ Tumppimies, muuttuuko ne paskat leffat kivoiksi siellä säkissä? :P

Sehän on taikaa. Kyllä näin valitettavasti käy.

01.10.10 klo 12:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vaihdatko Matalahiilihappoinen tuon Hell Riden Evil Dead ykköseen? Mulla on sattumoisin niitä kaks kappaletta. Se on hyvässä kunnossa ja levy on naarmuton.

Kyseessä on tuo julkaisu:

05.10.10 klo 17:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hohoi hiilihappo! Kiinnostaako tuo vaihtokauppa?

Jos matalahiilihappoinen ei ole kiinnostunut tekemään tuota vaihtokauppaa niin muutkin voi ehdotella vaihtareita tuosta Evil Dead ykkösestä. Jos jotain kiinnostaa se?

Matalahiilihappoinen

05.10.10 klo 19:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

vasara88 kirjoitti:

Hohoi hiilihappo! Kiinnostaako tuo vaihtokauppa?

Ei kiitos. Anteeksi että vastasin näin myöhään, mutta en huomannut sitä aikaisemmin.

EDIT: Jos Tumppimies ei ole vielä myynyt noita pelon kylmiä silmiä niin vaihtuisiko se johonkin noista mun vaihdokeista?

05.10.10 klo 19:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Matalahiilihappoinen kirjoitti:

Okei. eipä se mitään. Niin mä ajattelin, että sulla on menny viesti ohi niin laitoin uuden.

Ois nyt sitten Evil Dead tarjolla jollekkin.

Juize

10.10.10 klo 12:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos joltain löytyy ylimääräisiä David Cronenbergin ohjaamia elokuvia, mulle vois ilmotella. Ainut mitä en halua hyllyyni on Videodrome, ellei jollain ole siitä Criterionia tarjolla. Olen siis valmis joko vaihtamaan, tai ostamaan Cronenbergin leffoja.