Puhutaan musiikista.

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Puhutaan musiikista.

14.04.18 klo 14:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

You get the idea.

Aihe: Hempeät/Cheesyt rakkauslaulut.

Minä en miehenä kehtaa myöntää kenellekkään tykkääväni tuollaisesta musiikista. Pidän siitä hienotunteisuudesta ja siitä välittyvästä intohimosta, se herättää tunteita. Pidän myöskin sydänsuru kappaleista, jotka nooh ovat aivan sama asia. Tälläisissä on sellaista aidon ilon/tyytyväisyyden/rauhallisuuden tunnetta.

Tykkäättekö tälläisestä musiikista? Jos tykkäätte, niin uskaltaisitteko myöntää sitä kenellekkään? :)

Hieno esimerkki tälläisestä:

Sitten kaksi kotimaista taidonnäytettä, jotka ovat minulle todellisia guilty pleasureja... pidän näistä kahdesta aivan törkeästi :) :

No perkeles laitetaan viä yksi! :

14.04.18 klo 14:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

14.04.18 klo 19:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kun täällä nyt herkistytään yhdessä niin heitänpä popin kuninkaalta tämän biisin:

Huom! Kirkuvia pikkulikkoja ja vähän vanhempiakin luvassa tuossa live videolla, heh

Tuosta tulee monta lämmintä muistoa mieleen, ensi ihastumisia ja kaikkea sellaista kivaa. :)

18.04.18 klo 00:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

18.04.18 klo 09:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt kun sanoit niin kyllä. Ei oo tullu koskaan ajateltua tolta kantilta tota biisiä.

18.04.18 klo 19:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Antakaa mennä poijjaat ja heittäkää omia musiikkiin liittyviä aiheita kehiin. :)

19.04.18 klo 18:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luomisvimmaa ei juuri nyt löydy uuden kyssärin keksimiseen. Mutta ei sovi toki unohtaa kotimaista edustusta puhuttaessa herkistä biiseistä.

19.04.18 klo 18:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Minä herkistyn moisesta naisten esineellistämisestä... sisäinen feministini vuotaa verta... ( Vitsi. Tää jätkä katsokaas tykkää leikkiä tulella. :) )

Tässä tulee lisää herkistystä:

25.04.18 klo 16:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aihe: Musiikkia jota rakastat vihata.

Rakastan vihata suomalaista melankolia musiikki... kukas on paras tälläisen tyylin edustajasta? No sehän on tietysti Jamppa Tuominen. Biisi esimerkkinä annan teille "Elämän valttikortit" biisin, joka on niin ylilyöty ylidramaattisuudellan, että se on jo nolostuttavaa... mutta nautinnollista.

No perkele laitetaas tänne se "Elämän valttikortit":

Rakastan myöskin vihata kotimaista tango ja humppa musiikistakaan.

Edit. Nyt löyty kyllä saatana jättipotti... https://www.youtube.com/watch?v=EdFFGiudH2k voi jumalauta! :D

25.04.18 klo 17:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

27.04.18 klo 23:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

pirpana kirjoitti:

Aihe: Musiikkia jota rakastat vihata.

Vaikka neukkula oli perseestä ja kommunismi yleensäkin, niin se on kumminkin sanottava, että kyllä ne kommarit osas tehdä vaikuttavaa mahtipontista musiikkia neuvostoliitossa, kuin muissakin kommari/ex-kommari maissa.

27.04.18 klo 23:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

27.04.18 klo 23:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

^samaa mieltä. Tiesitkö muuten että Carl Orffin Carmina Burana [www.youtube.com], yksi viime vuosisadan kuuluisimmista klassisen musiikin sävellyksistä on oikeasti kotoisin Natsi-Saksasta?

Empä tiennyt. Tuo faktahan tekee tästä vielä puistattavamman. Tästähän tulee vielä eeppisempi kun tuon tiedostaa, ja se eeppisyys saa todella synkkiä piirteitä. Mielenkiintoinen detalji tieto, joten kiitos siitä. :)

27.04.18 klo 23:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

27.04.18 klo 23:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Aivan. Kannattaa myös muistaa, että nukkumatin levitellessä unihiekkaa, se matti ei viljele kommunistipropagandaa... ja kun unihiekan vaikutuksesta menet nukkumaan, niin stasi ei vakoile ja tarkkaile sinua! :D

( Koska Nukkumattihan on alunperin itä-saksasta. Tiesittekö muuten, että Nukkumatin lempi lomakohde oli Moskova ja yhdessä piirretyssähän Nukkumatti laskeutui itä-saksalaisella ylpeän sosialistisella avaruussukkulallaan punaiselle torille. Kannattaa tutustua nukkumatin taustoihin, että tiedätte miten aivopesette lapsenne kommunisteiksi! Miettikääs sitä! :) )

28.04.18 klo 00:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

28.04.18 klo 21:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aihe: Mikä on sinun tunnusmusiikkisi? Mikä biisi sinä olet?

Minä olen: https://www.youtube.com/watch?v=_PbWsF-8aJU :D

28.04.18 klo 22:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Puhkun ja puhisen majanne nurinperin, yarr:

29.04.18 klo 01:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

29.04.18 klo 23:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Avicii dokkarin jälkeen tuli mieleen mitä mieltä porukka on EDM tai elektronisesta tanssimusiikista? Kuunteletko? Kaupallisissa radiokanavissakin genre on hyvin suosittua nykyään, enkä itse jaksaisi esim. autoa ajaessa yleensä kuunnella. Kuppilat ja yökerhot ovat oikea ja ainoa koti omasta mielestä tuolle musiikille, josta toki genren nimikin juontaa juurensa. Tuli itse käytyä vähän aikaa sitten eräässä Turun yöelämän kruununjalokivistä ja omaan makuun tuo nykyinen muodissa oleva tanssimusiikki tuppaa olemaan useimmiten hyvin nopeatempoista/sähköistä, tuntuu että alle pitäisi ottaa ekstaasinappi tai jotain vastaavaa, jotta sinne tanssilaittialle saisi itsensä raahattua. Toki positiivisiakin poikkeuksia on uudesta tanssimusasta, mutta päälinjaus tuntuu olevan mitä on. Soihan iloisesti vaihtelumielessä Haddawayta, Los Del Riota ja jotain suomiklassikoitakin kun onnistuu eksymmän oikealle "osastolle" :)