Viimeksi kuunneltuja levyjä

Foorumin päävalikkoonDuuri vai molli? › Viimeksi kuunneltuja levyjä

18.01.09 klo 20:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ajattelin tämmöisen foorumin luoda, kun en semmoista sivustolta löytänyt. Eli tänne saa laittaa viimeksi kuunneltuja levyjä, joita voit pisteyttää ja kommentoida oman mielen mukaan. Vaikka, joku levy on ollut huono, niin voit silti kommentoida sitä täällä. Elikkä ei ainoastaan parhaimpia levyjä vaan myös semmoiset levyt, jotka eivät ole mielyttäneet.

Laitanpä tässä viime aikoina kuunneltuja levyjä:

Wigwam: Fairyport

Taattua Wigwamia. Levyltä löytyy kerrassaan mahtavia biisejä, joista parhaimpia ovat, Losing Hold, Rockin' Ol' Galway, How to make it big in hospital ja Losing Hold/Finlandia. Koko bändi tekee mahtavaa työtä ja Pekka Pohjolan basson soittoa on ihannoitava.

Wigwam: Live Music from the Twilight Zone

Wigwam ei ehkä ole vahvimmillaan tässä livelevyssä, eikä bändi kuulostakkaan kovin hyvältä. Sisäiset ongelmat kalvoivat bändin sisällä ja se saattoi vaikuttaa soittamiseen. Pekka Reckhardin ensimmäinen levy Wigujen leivissä ja vetää kunniakkaasti. Imagine on vedetty paremmin, kuin John Lennonin alkuperäisversio.

Wigwam: Lucky Golden Stripes and Starpose

Petyin suunnattomasti tähän levyyn. Wigwamin kaikkien aikojen parhaan levyn Nuclear Nightclubin jälkeen tämä levy tuntuu täydeltä paskalta. Menty selvästi kaupallisempaan suuntaan, Nightclubin menestyksen myötä. Colossus biisi koituu levyn pelastukseksi.

Pink Floyd: Dark Side of the Moon

Juuri oikea levy, jos aikoo kuunnella Pink Floydia ensimmäisen kerran. Itse olin jo kuunnellut The Wallin ennen tätä levyä. Isoveli suositteli, että Dark Side of the Moonista, Wish you were Herestä ja Animalsista on paras aloittaa Floydin kuuntelu. Ostin sitten noi 3 levyä ja Animals on vielä kuuntelematta. Tämä levy on merkkipaalu Pinkkareiden urassa. Tästä alkoi Pink Floydin suurin suosio. Levyssä jokainen kappale on täydellinen ja täytebiisejä ei ole. Gilmour on kova kepittämään. Money ja Time nousevat levyn parhaimmiksi biiseiksi.

Pink Floyd: Wish you were Here

Jälleen täydellinen levy Pinkkareilta. Have a Cigar ja Wish you were here ovat aivan mahtavia biisejä. Roy Harper vetää Have a Cigarin mahtavasti. Biisejäkin on kiitettävän vähän. Gilmour loistaa jälleen kerran.

Tämmöinen foorumi tuli keksittyä tällä kertaa. Toivottavasti ei kuitenkaan jää tyngäksi.

18.01.09 klo 20:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

JiiÄr

19.01.09 klo 17:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvä topic, kas kun ei aiemmin ole kukaan keksinyt.

Sepultura - Chaos A.D.
Chaos A.D. toimii ennen muuta kokonaisuutena, joten yksittäisiä hittiraitoja levyltä on avauskappale Refuse/Resistin ohella hankala löytää. Ei mitenkään rankka ja äärimmäinen levy, mutta groovaa aivan pirun hyvin.

Megadeth - Rust in peace
Tämäkin tuli muutama vuosi sitten hieman pettyneenä kuunneltua. Sen jälkeen Countdown to extinction on kohonnut yhdeksi parhaimmista metallilevyistä, joten päätin palata tähän ja todeta, olisiko tästä sittenkin ainesta omalle klassikkolistalle. Valitettavasti ei ollut. Holy Wars... The Punishment Due lupailee oikein mainiota levyä, mutta loppuosa levystä ei irrota oikein minkäänlaista tuntemusta.

Mars Volta - Bedlam In Goliath
Mars Volta on tällä ja aiemmalla levyllään Amputechture saanut aikaan musiikkia, jota ei voi verrata mihinkään muuhun nykybändiin. Aina en edes ymmärrä, mitä yhtye haluaa musiikillaan viestittää, mutta upealta se silti kuulostaa.

Sapattivuosi - Sapattivuosi
Ihan hyvän kattauksen suomennettua Black Sabbathia tarjoaa tämäkin, mutta ei yllä biisimateriaaliltaan aivan samaan monialaisuuteen kuin seuraajansa. Sisältää tämä sentään versiot sellaisista Sabbath-klassikoista kuin Children of the grave (Hautuumaan lapset), Snowblind (Hankikanto) sekä Iron man (Rautamies). (Harmi vain, ettemme ole levyllä kuulleet Paranoid-suomennosta Metsän poika tahdon olla sankar jylhän kuusiston.)

El Wray

19.01.09 klo 19:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Laitan parista uudesta levystä lyhyesti tarinaa.

Gojira - The Way Of All Flesh
Tätä on hehkutettu vähän joka paikassa, joten päätin itsekkin tutustua. Helvetin teknistä ja helvetin hienoa. Rumpali on aika helvetin taitava ja biisimateriaalista ei löydy heikompia kohtia. Tällä hetkellä paras biisi taitaa olla The Art of Dying, jossa on aivan loistava intro. Tästä innostuneena piti mennä ostamaan myös From Mars To Sirius, mutta sitä en ole vielä kerennyt tarpeeksi kuuntelemaan.

Impaled Nazarene - Suomi Finland Perkele
Nappasin levykaupasta mukaan, vaikka bändi oli täysin entuudestaan tuntematon. Onneksi otin, sillä tämä oli varsin positiivinen yllätys. Soundit ovat rosoiset, kuten varmasti pitääkin ja meininki on kova. Pauhaa niin perkeleesti läpi pituutensa. Parhaita biisejä on vaikea lähteä etsimään. Mukana tuli myös Motörpenis -ep, jonka nimi puhukoon puolestaan.

Maj Karman Kauniit Kuvat - Metallisydän
Ihan vitun hyvä. Kauniit kuvat on vielä mukana ja meno on huomattavasti tylympää kuin seuraavalla levyllä, joka oli pieni pettymys. Tykkään Ylpöstä tulkitsijana, sopii teksteihin kuin nyrkki perseeseen. Ja tekstit ovatkin sitten ihan parhautta. Huonoja biisejä ei oikeastaan ole, ainoastaan uusintapainokseen lisätty Hän Puhuu Kuin Noituisi on hieman kokonaisuudesta irrallaan.

Maj Karma - Ukkonen
Samalla bändillä jatketaan, vaikka nimi kokikin pieniä muutoksia välissä. Aika popahtava levy, mutta ei välttämättä huonolla tavalla. Tekstit ovat selkeämpiä ja suoraviivaisempia, mutta eivät oikeastaan huonompia. Myös musiikki on suoraviivaisempaa ja hieman rokimpaa. Ylppö on laulajana vain parantunut ja biisien taso on läpi levyn varsin hyvä.

Cavalera Conspiracy - Inflikted
Tykkään vanhemmasta Sepulturasta, Roots oli jo aika heikko levy. Uudempi Sepulturakaan ei ole oikein innostunut, Soulflyn taso on ollut heittelevää, mutta esim. Arisen tasoa ei olla päästy lähellekkään. Mutta tälläpä päästään. Cavaleran pojat ovat jälleen yhdessä ja pojat ovat tehneet sitä mitä parhaiten osaavat. Puhdasta mättöä. Riffit murskaa sieluja, Igor on mainio rumpali ja Max näyttää kaapin paikan. Fuck art, let's kill.

Hiisi

19.01.09 klo 21:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvä pojat! Täähän on tavalllaan helvetin hyvä idea, vaikka varmana pännii niitä joiden mielestä elokuvafoorumilla ei saisi pulista liikaa mistään ylimääräisestä, ei edes niin kauniista asiasta kuin musiikki. Luupaan kirjoittaa tänne vielä jonkun tiukan katsauksen, sitten kun kerkiän.

Cuomi

19.01.09 klo 23:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

20.01.09 klo 14:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

No voihan helvetti. Sulkekaa tää ketju jos näette sen parhaaksi. Näyttää vaan aika kuolleelta toi topic.

Hiisi

20.01.09 klo 17:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mun puolesta tähänkin voisitte jatkaa, kun on jo näin hyvällä alulla. Kuolleiden ketjujen elvytyskin on ärsyttävää, mutta tehkää mitä lystäätte.

20.01.09 klo 17:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

21.01.09 klo 16:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt tuli kuunneltua lisää.

Bob Marley & The Wailers: Legend

Jos haluat rentoutua stressaavan tai rankan työpäivän jälkeen niin tämän miehen musiikki on juuri oikea lääke. Itsekkin olin enemmän progen ja hard rockin ystävia, kunnes kuuntelin tämän miehen biisin Jamming. Iski totaalisesti tajuntaan ja sen jälkeen olen ollut suoraan sanoen koukussa Bob Marleyn musaan. Kokoelmalevy on aivan mahtava, josta löytyy kaikki hitit. Could you be loved ja Jamming ovat ehdottomasti levyn parhaat biisit. Tietty I Shot the Sheriff nostattaa nostalgiaa, mutta ei yllä näiden biisien tasolle. Bob Marley oli aikamme mahtavimpia miehiä, harmi vaan, että miehen elämä jäi liian lyhyeksi.

"Don't gain the world and lose your soul, wisdom is better than silver or gold"

21.01.09 klo 16:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jorde

22.01.09 klo 19:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Testament - Formation of Damnation

Saakelin kovaa Thrash Metallia!! Vuoden paras levy heti
Metallican Death Magneticin jälkeen. Suosittelen paljon
faneille, tai vähemmän faneille, ja kannattaa myös
koittaa, vaikka ei oliskaan kuunnellu ikinä Testamentia,
mutta kuuntelee Metallia.

Pojot : 4½

Mokoma - Kuoleman Laulukunnaat

Parhaan Suomi-bändin paras levy.
Ja ehdottomasti myös raskain levy.
Jätkillä monta levyä tätä ennen, mutta itestäni vasta tässä
lätyssä jätkät näyttää mihin pystyy... Heti kun pistää levyn ensimmäisen biisin, Valapaton soimaan, nousee tunnelma
mitä mikä vaan ei ihan helpolla tapa!

Pojot : 4½

mbay

22.01.09 klo 20:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

En ole ehtinyt paljon kokonaisia_levyjä kuunnella, mutta joistain vähän juttua:

Electric Wizard - Witchcult Today
Elämää suurempaa. Aiempien levyjen enimmät stonerit korvattu aidolla tuumilla. Obornin puhtaat vokaalit toimivat hyvin, paremmin kuin Let Us Preyn ja Dopethronen miksatut rähinät. Kappalemateriaali on ensiluokkaista, jonkin verran aiempaa "hittihakuisempaa". Paras kuitenkin viimeinen Saturnine [www.soundike.com], joka laajentaa tajunnan joka kerralla.

Van Der Graaf Generator - Pawn Hearts
Ah ihanata progea. Vokaaleiden vaihto hennosta aggressiiviseen tapahtuu melkein huomaamatta. Kaikki kolme kappaletta erittäin laadukkaita, mutta kovin tottakai A Plague of Lighthouse Keepers. Nää remasterin bonarit on suht turhia, mutta en valita. Täysien pojojen kokonaisuus tämäkin.

Pink Floyd - Animals
Neljästä Floydilta kuulemastani se paras. Erilaiset ääniefektit vähennetty ja korvattu kitaravoittoisella progella. Pigs (3 Different Ones) on saakelin hieno ja hypnoottinen kappale. Kyllä se Waters osaa.

Jotain muutakin tullu kuunneltua

Madmasa

22.01.09 klo 21:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jouluna tuli noita levyjä saatua leffojen kera, eli kuunneltavaa on riittänyt.

Y&T - Ten

Dave Meniketin vetämä Y&T on perin unohdettu yhtye ja edustaa juuri sitä 80-luvun Hard rock/Hair metal-musiikkia. Levy on bändin hyvä suoritus, jonka parhaat biisit ovat mm. Hard Times, She's Gone, Don't Be Afraid of The Dark, City, Come in From The Rain ja jonkinlainen levyn nimikkobiisi Ten Lovers, joka on aikamoinen mestariteos. Suosittelen ehdottomasti, jos on yhtään kiinnostunut kyseisen kaltaisesta musiikista.

Rainbow - The Very Best of

Ritchie Blackmoren ja Ronnie James Dion yhteistyöstä koostui Rainbown upeat klassikot vuosina 1975–1978 unohtamatta sen jälkeisten laulajien Graham Bonnettin ja Joe Lynn Turnerin upeita biisejä. Yksinkertaisesti Rainbow on tehnyt musiikkia, jossa ei ole mitään vikaa, vaan kaikki toimii täydellisesti. Kun levyllä on Dion Man on The Silver Mountain, Catch The Rainbow, Stargazer ja Long Live Rock N' Roll, Bonnettin Since You've Been Gone ja All Night Long, ja ehkäpä bändin suosikkinilaulajani Turnerin Can't Happen Here, I Surrender, Jealous Lover, Stone Cold, Street of Dreams ja lätyn paras biisi Can't Let You Go ei voi olla antamatta täysiä pisteitä.

Deep Purple - Machine Head

Purplen kuudes albumi on varmaan bändin paras. Levy on melkoista jammailua ja puhdasta 70-luvun Rock n' rollia. Varsinaisia jammausbiisejä ovat Lazy ja Space Truckin' ja pistää varmasti jalat pyörimään. Let's go Space Truckin', C'mon!

TheNameless

27.01.09 klo 16:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Steen1 - Varasta Pomolta

Taitaa olla ensimmäinen levy minkä kuuntelin kokonaan putkeen. Sopivan lyhyt, ei ala toistamaan itseään. Hieno levy, sanoitukset toimii ja Steen1 todellakin osaa räpätä. Tulispa Stenkkaa Voicelta Cheekin tilalla, niin maailma olis helvetisti parempi paikka.

27.01.09 klo 17:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

27.01.09 klo 17:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Prince: Purple Rain

Tämähän oli ihan kelpo musiikkia. Ensi tutustuminen Princen musaan ja yllätti. Jotkut biisit oli hieman huonompia kuin toiset, mutta When Doves Cry on kyllä levyn paras biisi. Mukavaa kasarimusaa, joka aina viihdyttää. Eipä tässä sen kummempaa.

Yes - Close to the Edge

Uusintakuuntelun jälkeen edelleen Yesin paras levy. Levyllä on vain 3 biisiä, jotka kaikki on nannaa. Koko bändi tekee loistavaa työtä. Close to the Edge on levyn paras biisi, vaikka huonoja ei olekaan. Jon Andersonilla on loistava ääni, joka on kyllä itsellenikin liian korkea. Kerrassaan mahtava levy.

03.02.09 klo 17:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dream Theater: Falling into Infinity

Toinen Dream Theaterin levy, joka on tullut kuunneltua. Images and Words on ollut se ainoa levy tähän mennessä ja se oli kyllä mahtava. Falling into Infinity ei yllä läheskään samalle tasolle, kuin Images and Words. Hyviä biisejä löytyy, joista paras on Hell's Kitchen. Pojoja vie myös se, että lainasin levyn kirjastosta ja laatuhan siellä ei ole aina parasta, niin tässäkin joissakin biiseissä pätki aika rajusti, joka haittasi kuuntelukokemusta.

Motörhead - Motörizer

Motörheadin uusin plaatta on erittäin jykevää äijämeininkiä. En oo Moottoripäitä kuunnellut loistavan Ace of Spades -levyn jälkeen. Musiikki on muuttunut rankemmaksi vuosien varrella, mutta silti mahtavaa meininkiä. Levyn parhaiksi biiseiksi nousee Runaround Man, Tell You gow to sing the blues ja Rock out. Ihmettelen vaan, että eikö Lemmyllä ikinä mee toi ääni pilalle varsinkin kun on tuommoinen karhea ääni muutenkin.

King Crimson: Larks' Tongues in Aspic

Aah tätä ihanuutta. Progemiehen unelma. King Crimsonin Larks' Tongues in Aspic aloittaa 3. osaisen trilogian, joista muut osat ovat Starless and Bible Black ja Red. Loistavaa musiikkia, joka hivelee jopa heavy metalia joissain määrin. Koko bändi tekee loistavaa työtä. Parhaat biisit on nimikko kappaleen kaksi osaa. Yhtä biisiä en pystynyt kuuntelemaan jälleen kerran kiitos kirjaston naarmuuntuneen levyn takia, mutta se ei haitannut kuuntelukokemusta paljoa. Loistava levy ja kaikkien progemiehien pitää kuunnella tämä levy ennen hautaan astumista.

04.02.09 klo 16:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juize

04.02.09 klo 19:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pink Floyd: The Wall

Ehkäpä Floydin toiseksi tunnetuin levy, ja minun mielestäni paras. Levy sisältää Pink Floydin ehkä tunnetuimman kappalee "Another Brick In The Wall", joka ei ole läheskään Pink Floydin parhaimpia kappaleita. Levyn kappaleet ovat lyhyitä, sillä musiikki piti tehdä myös elokuvaan sopivaksi. Elokuva oli outo, mutta tämä levy on ahdistava. Todellakin, tätä voisi sanoa melkein "musiikilliseksi kauhuksi", sillä välillä on oikeasti todella ahdistava olo. Paras kappale on Hey You, jota ei elokuvassa nähty, mutta se on myöhempiin DVD-versioihin lisätty. Myös Mother-niminen kappale on loistava. Kappaleet hipovat oikeasti täydellisyyttä, ja loistava laulu, sekä tunnelmaan sopivat kitarasoolot ovat hemmetin hienoja.